Eerste keer gebruiken

Daniël1234

Newbie
Tripreporter
Hallo mensen,

Hoewel hier al wel een paar topics over zijn, open ik toch een nieuwe, immers is het bij elke persoon weer anders. Ik ben van plan vrijdag voor de eerste keer xtc te gaan gebruiken, en misschien kunnen jullie me vertellen of ik me nog speciaal moet voorbereiden en wat ik moet doen als ik het heb genomen.

Ik zal nog wel even wat meer vertellen...

Ik ben dus Daniël, ben nu 16 (bijna 17), ben 1.78 lang en weeg 60 kg.
Aanstaande vrijdag is er een dubstepfeest en dit lijkt mij de ideale locatie om voor het eerst een pilletje te nemen. Ik ga er samen met een paar maten heen, en die hebben wel al vaker getikt. Een vriend van mij, die kleiner en minder zwaar is dan mij, deed op vorige edities van dit feest een driekwartje en ging daar heel lekker op. Hij wil dat ik nu ook een driekwartje doe, maar ik wil eerst even jullie vragen of dat verstandig is. Ik weet trouwens niet precies hoeveel mg er in die pilletjes zit.

Ik heb dus nog nooit xtc genomen, maar rook wel regelmatig wiet en kan soms ook aardig wat drinken. Ik blow alleen in het weekend en dan meestal 2 a 3 jointjes per weekend. :stoned:
Alcohol doe ik bijna alleen op feesten en dan ook wel redelijk veel.
Ik wordt altijd heel snel dronken en stoned, na een paar pilsjes ben ik al aardig aangeschoten en na een paar poffen van een joint voel ik m ook al best wel. Ik ben bang dat dit hetzelfde gaat zijn met xtc.

Nu zit het zo, vrijdag is dus dat dubstepfeest, maar de avond daarvoor is er een ander feest waar ik ook naar toe ga. Op het feest van donderdag ben ik van plan toch wel wat te gaan drinken en laat naar bed te gaan. Is het wel een goed idee is om donderdagavond/nacht heel veel te gaan tappen, met een kater op te staan, en dan die avond een pilletje te nemen?

Ik heb een lichte vorm van astma, maar heb daar bijna nooit last van. Op sommige sites lees ik dat je als je astma hebt helemaal niet aan de xtc moet beginnen, op andere sites lees ik dat je het alleen niet moet doen in combinatie met de medicijnen (die ik toch bijna nooit gebruik), en op weer andere sites lees ik dat het helemaal geen kwaad kan. Dus wat is het nu?
Momenteel heb ik last van een verkoudheid, zal vrijdag wel over zijn, dus dat zal geen probleem moeten zijn. :P

Vrienden zeggen dat ik op het feest vrijdag wel moet gaan gebruiken, anders is er volgens hen helemaal niks aan. Ze zijn van plan om naast de xtc ook veel te gaan blowen, kan dit geen kwaad?
Ook zeggen ze dat ik als ik gebruikt heb ik veel makkelijker chicks kan fixen, en dat is het ook wel waard toch :sunglasses:
Ze zeggen dat ik het ook in 2x moet nemen. Eerst een kwartje, en na een uur nog een halve.

Dus wat ik vooral wil weten is
Is het verstandig voor mij om een pilletje te gaan nemen?
Zo ja, hoeveel moet ik dan nemen?

Bij voorbaat dank voor de hulp
Groetjes Daniël

Hoeveel je kan nemen (>kan<, niks moet) ligt aan je bouw en je gewicht, 60 kg vind ik voor een man een beetje te licht aangezien je tegen de 180 cm zit, een pil van 100/120 mg zou het moeten doen voor jou.

Paperplane.

Wijs gebruiker
Melkweg? 50Hurtz?

Zou het rustig aan doen halfje pakken, later nog een kwartje en miaschien nog een kwartje. Genpeg drinken, goed slapen en goed eten.

Peace, :stoned:

NiandraLades

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Rustig aan doen inderdaad, als er na meer dan een uur nog steeds weinig gebeurd kun je altijd nog bijpakken. Dat je de dag ervoor gedronken hebt kan op zich geen kwaad, zou wel niet te veel alcohol drinken in combinatie met XTC. Volgens mij kan het verder geen kwaad dat je een lichte vorm van astma hebt.
Verder lees ik vooral dat jouw vrienden vinden dat je het moet doen, je moet het natuurlijk alleen doen als je het echt zelf wilt.

Alcohol met XTC is op zich mogelijk als je weet hoe je ermee om moet gaan, eigenlijk is het erg onverstandig om een depressant en stimulant met elkaar te mengen, de kans om jezelf te overdosen wordt dan alleen maar groter.

Bepaalde drugssoorten kan je makkelijk met elkaar mengen maar dan zijn dat meestal drugssoorten van hetzelfde categorie bijv. stimulanten.

reverb

Bewuste gebruiker
Daniël1234 zei:
Hallo mensen,

Hij wil dat ik nu ook een driekwartje doe, maar ik wil eerst even jullie vragen of dat verstandig is. Ik weet trouwens niet precies hoeveel mg er in die pilletjes zit.

Is het verstandig? Allereerst xtc is geweldig zonder twijfel, maar belangrijker is: de setting, jouw gevoel, wil jezelf graag?? Je hebt alle tijd om drugs te gebruiken, niets moet. En, je kunt ook een geweldige tijd hebben, zonder pilletje, echt het kan. - Persoonlijk vind ik je best jong voor xtc gebruik ....

Alleen als je echt zin hebt doen en ik zou beginnen met een halve en de rest 2-3 uur later (als alles lekker gaat). Zeker ook omdat je zegt dat je best gevoelig bent voor drugs (heb ik ook en dat is wel zo lekker :) en omdat de sterkte onbekend is. Ik vind xtc en alcohol niet samengaan, ik vind mdma puur (dus zonder andere drugs-invloeden) vele malen lekkerder.
Vergeet niet dat je 30-45 mins moet wachten op het effect ... altijd een moeilijke tijd. En let op dat je niet te warm wordt, gewoon water blijven drinken.

Je kunt met een ez-test nog controleren of je xtc neemt, het aantal mgr kun je hier niet mee bepalen. Je kunt ook nog proberen of pillreports.com meer informatie heeft omtrent de pil (korreltje zout meenemen).

Laat je nog weten hoe het is gegaan?

Tip: neem je meest gekke feestbril mee en veel plezier, met of zonder.

ILikeWeedzz

Experimenterende gebruiker
Hmm toch even een aantal punten waarop ik even commentaar wil geven.

Ten eerste zou ik je 1e keer in een vertrouwde omgeving doen. Sommige mensen vinden hun 1e keer op een feest HELEMAAL GEWELDIG, maar aangezien je al niet goed tegen drugs kan (heb zelf ook een vriend van 17 die licht is en weinig kan hebben) zou ik je wel aanraden je 1e keer in een vertrouwde omgeving te doen, dus als je een keer alleen thuis bent en je 100% zeker bent dat je ouders niet komen

Daarnaast MOET je niet op dat feest. Er zijn zat feesten en dat feest komt vast volgend jaar nog wel een keer dus laat je niet van de wijs brengen.

Daarnaast dat ''makkelijker chicks fixen'' is waar en niet waar. Het is zo dat als je waus (zo noemen wij dat, het gevoel wat je krijgt van xtc) bent je erg makkelijk kan communiceren en veel complimenten maakt en goed zorgt voor je medemens. Daar tegenover is het zo dat die meisjes (ik weet niet of dubstep echt drugsgerelateerd is zoals hardstyle waar ik altijd heen ga) kunnen afknappen op de drugs. Je maakt niemand wijs dat je niet waus bent als je met gigantische pupillen aan komt lopen en je aan het kauwen bent als een gekke. Verbaas je er niet over, als je geen kauwgom hebt kauw je gewoon je tong kapot (damm had 1x geen kauwgom... wat had ik spijt..)

Daarnaast als het een klein discotheekje is waar je veel bekenden kent die het niet mogen weten, aangezien drugs nogal een tabee is en vrijwel niemand zn ouders het weten, zou ik het absoluut niet doen. 1x gedaan in een discotheek in dezelfde stad waar ik naar school ga ( en in die stad is maar 1 discotheek) en verschillende mensen vroegen sarcastisch: hee hoeveel pillen heb jij gehad dan? toen kende ik gelukkig nog niet veel maar ik ben die week erop 3 dagen bang naar school geweest omdat ik bang was dat er over me gepraat zou worden (thanks god it didnt happen)

nou hele preek en advies later, ik hoop dat je er wat mee kan en nu 2x nadenkt voor je zomaar xtc gaat gebruiken.

Als je het wel gaat doen, lees je goed in en lees het topic over verminderde hersenschade op dit forum, dan kom je niet voor vervelende verassingen te staan

Overhitting is het grootste gevaar bij XTC, je moet goed naar je lichaam luisteren, als je heftig zweet, een droge mond hebt of je moet om de zoveel tijd naar de wc dan weet je dat je lichaam vocht aan het verliezen is, negeer die signalen niet, glas water achterover slaan en je kan er weer tegen aan.

Maar als ik jou was zou ik nog eventjes wachten, je bent nog 16 en je lichaam is nog steeds in een ontwikkelfase, met het huidige gewicht dat je nu hebt kan een pil met iets teveel mg heel zwaar vallen, het kan zelfs leiden tot paniekaanvallen.

Zorg ervoor dat een vertrouwd persoon jou deze pil gaat geven, en inderdaad niet in 1 keer nemen maar in stukjes.

Daniël1234

Newbie
Tripreporter
Vanavond is het dan zover.

Ik ga, inderdaad, naar 50hurtz in de melkweg. En ik heb besloten het toch te doen, voor de eerste keer een pilletje.
Ik ben goed uitgerust, mijn verkoudheid is over en heb uit voorzorg maar vast een paar dagen geen medicijnen voor mn astma gebruikt. Dus het moet helemaal goed komen.
Ik denk dat ik een geweldige avond/nacht ga hebben en zal jullie tips meenemen, evenals een grammetje amnesia :tongueout:
Heb er erg veel zin in.

Je hoort nog wel hoe het is gegaan :wink:

Paperplane.

Wijs gebruiker
Daniël1234 zei:
Vanavond is het dan zover.

Ik ga, inderdaad, naar 50hurtz in de melkweg. En ik heb besloten het toch te doen, voor de eerste keer een pilletje.
Ik ben goed uitgerust, mijn verkoudheid is over en heb uit voorzorg maar vast een paar dagen geen medicijnen voor mn astma gebruikt. Dus het moet helemaal goed komen.
Ik denk dat ik een geweldige avond/nacht ga hebben en zal jullie tips meenemen, evenals een grammetje amnesia :tongueout:
Heb er erg veel zin in.

Je hoort nog wel hoe het is gegaan :wink:
Haha ik was daar ook, toevallig zeg. Was je er nog toen 12Gauge ging draaien om 5 uur? Wat pompte hij hard zeg sjongejongejonge.

Ben je nog een beetje lekker gegaan?
Peace, :stoned:

Bovenaan