Eerste keer beste keer

Danktank

Experimenterende gebruiker
Ik heb het idee dat over het algemeen gedacht word dat de eerste keer xtc de beste keer is, bijna iedereen die ik erover spreek is van mening dat de eerste keer echt de allerbeste keer is.

Ik heb nog maar één keer gebruikt (binnenkort weer) maar ik heb het gevoel dat dit totaal niet waar is, ik vond het juist op de avond zelf veel minder tof en leuk dan verwacht en ik ging me pas de dag erna beseffen hoe enorm vet mijn avond is geweest (praten, dansen, rondjes lopen, raketjes eten zelfs kotsen was leuk om te doen) Ik heb het idee dat het op de avond zelf allemaal teveel en te snel was om goed te verwerken en dat ik daarom niet optimaal heb kunnen genieten.
Mijn avond was fantastisch maar ik heb het idee dat ik er meer uit kan halen, zeker omdat ik een beetje weet wat me te wachten staat en ik me beter kan concentreren op het fijne gevoel en de makkelijke omgang met mensen etc.

En daarnaast als iedereen je verteld dat de eerste keer het vetst is overtuig je jezelf daar ook van en als je met die mindset de avond in gaat word het ook niet beter dan de eerste keer.

Ik heb zoals ik al zei nog maar één keer gebruikt dus ik zal binnenkort pas kunnen zeggen of dit ook echt waar is maar eigenlijk zou iedereen zich van dit idee af moeten zetten.

Wat is jullie mening hierover?

Groetjes Danktank.

_shikantaza

Badass junkie
Verwachting speelt ook een rol hierbij. Die van jou waren misschien wat te hooggespannen waardoor je teleurgesteld werd. Ik schat in dat MDMA voor veel mensen de eerste harddrug is die ze nemen, en dat men dus niet goed weet wat te verwachten, met name wat intensiteit betreft. Eenmaal bekend met de werking is de ervaring de keren daarop wat voorspelbaarder en dus minder verrassend en leuk.

Om even off topic te gaan maar de vergelijking met cocaine is misschien een leuke paralel. Dit middel wordt vaak de hemel in geprezen door gebruikers (en in films, muziek, etc) waardoor velen een overweldigend effect verwachten. Niets is echter minder waar, het effect is subtiel te noemen hoewel het wel een erg sterke drug is, het maakt juist dat de gebruiker zich zeer nuchter voelt. Vaak lees je in coke-tripreports alhier dan ook dat men er geen bal aan vond. De verwachtingen waren te mooi om door de realiteit waargemaakt te worden.

Dit is slechts mijn zojuist bedachte theorie :wink: Schiet maar lek...

Danktank

dupont zei:
Verwachting speelt ook een rol hierbij. Die van jou waren misschien wat te hooggespannen waardoor je teleurgesteld werd. Ik schat in dat MDMA voor veel mensen de eerste harddrug is die ze nemen, en dat men dus niet goed weet wat te verwachten, met name wat intensiteit betreft. Eenmaal bekend met de werking is de ervaring de keren daarop wat voorspelbaarder en dus minder verrassend en leuk.

Om even off topic te gaan maar de vergelijking met cocaine is misschien een leuke paralel. Dit middel wordt vaak de hemel in geprezen door gebruikers (en in films, muziek, etc) waardoor velen een overweldigend effect verwachten. Niets is echter minder waar, het effect is subtiel te noemen hoewel het wel een erg sterke drug is, het maakt juist dat de gebruiker zich zeer nuchter voelt. Vaak lees je in coke-tripreports alhier dan ook dat men er geen bal aan vond. De verwachtingen waren te mooi om door de realiteit waargemaakt te worden.

Dit is slechts mijn zojuist bedachte theorie :wink: Schiet maar lek...

Absoluut herkenbaar alleen dan met pep, ik verwachte een lichamelijk gevoel wat ik bijvoorbeeld met alcohol en wiet wel heb en omdat dit er niet was voelde ik me erg nuchter, wat later begon ik me pas was van de effecten te beseffen.

En ja mijn verwachtingen waren inderdaad wat te hoog gespannen maar ik kan er gelukkig wel van genieten heb ik het idee.

Danktank

Maar wat ik eigenlijk wil zeggen is dat mensen het op deze manier voor de ander eigenlijk verpesten door hen ervan te overtuigen dat het maar één keer zo fijn kan zijn, terwijl dat volgens mij niet zo is.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik vind wel dat de eerste keer het meest overweldigend is, maar het ligt eraan of je dat gelijk stelt aan het leukst vinden. Het is echt zo'n bizarre ervaring om voor het eerst die tinteling te voelen en dan helemaal overvallen te worden door dat gevoel. Dat is wel echt één van de beste momenten van mijn leven geweest moet ik zeggen, dat moment van inslaan. Maar de hele avond op zich, tja, ik was met één goede vriend en voor de rest mensen die ik daarvoor nog niet kende (eind van de avond waren ze m'n beste vrienden uiteraard). Maar ik vind de xtc-avondjes die ik met meerdere goede vrienden heb nu veel leuker. Omdat ik me daar vertrouwder en fijner bij voel en het veel persoonlijker wordt. Ik heb met m'n vrienden echt goede momenten gehad en fijne gesprekken gevoerd op feestjes, helemaal wappie, maar dat waren soms wel dingen die ik met een heel goed gevoel daarna meenam het nuchtere leven weer in. Ik denk dat dat love-gevoel ook sterker is bij mensen die je kent dan die je niet (goed) kent.
Maar goed, dat is dan mijn vergelijking van mijn eerste en latere keren.

Ik vind het zelf nu trouwens ook best fijn dat ik me op dingen in kan stellen. Had het idee dat ik de eerste keren me nog wel wat naïever gedroeg en ik ben me nu veel meer bewust van wat er gebeurt en het is ook chill om daar op in te kunnen spelen. Bijvoorbeeld het letten op mijn kaken, realiseren hoe ik me gedraag tegen nuchtere mensen, opletten dat er niks in je drankje wordt gegooid en geen dingen doen met mensen die ik eigenlijk niet wil. En daarnaast heb ik voor de volgende keer wat gadgets ingeslagen :grin: Lichtjes, tripbrillen etc.

Ik heb trouwens ook regelmatig dat ik me dagen erna pas besef hoe leuk het was, of me ineens weer leuke momentjes herinner die ik van de avond vergeten ben. Mss komt dat inderdaad omdat het zoveel prikkels zijn, kweet niet. Ik heb een aantal keer gehad ook dat de avond afliep terwijl ik me erg rot voelde waardoor ik dacht dat de hele avond niet leuk was geweest, en dan dagen later kwamen er ineen weer herinneringen boven en nu weet ik dat de avond wél hartstikke leuk was, alleen dat negatieve gevoel overheerste gewoon op dat moment waardoor ik dat een soortvan opsloeg in mijn hoofd.

Danktank

Dat tintelende gevoel wat je beschrijft had ik helaas niet, maar het is goed om te horen dat de volgende keren gebruiken minstens net zo tof kunnen zijn.

Ik had vooral op de avond zelf een beetje het gevoel van is dit alles? dit valt allemaal wel mee eigenlijk, maar de dag erna ging ik me echt beseffen dat ik met iedereen heb gepraat en dat die raketjes wel heel erg lekker waren en dat ik nog nooit zo fijn en lekker heb kunnen dansen, dus het was gewoon zoals ik al eerder zei waarschijnlijk teveel om te beseffen voor de eerste keer.

Culprate

Newbie
Mijn tweede keer was beter dan de eerste keer! Dat wil niet zeggen dat ik niks voelde de eerste keer, ik had namelijk de avond van mijn leven, zoals hierboven beschreven word de tintelingen en het nieuwe gevoel wat ik nog nooit gevoeld had, echt geweldig! Ik had het echt zin om het nog een keer te doen.

Precies een maand later had ik weer een feestje en dacht ik, waarom ook niet? Ik had de eerste keer maar een halfje gebruikt (toch nog 110mg, weeg zelf 60 kilo) waardoor ik dacht dat het minder schadelijk zou zijn en de tweede keer net zo vet. Dit was het ook, het was zelfs vetter! Het kan ook aan de muziek liggen, dat eerste feestje was een dubstep feestje en het tweede feestje een drum and bass feestje, men wat was dat vet zeg! Ook hier heb ik maar een halfje gebruikt en de tijd van m'n leven gehad.

Wat ik dan weer niet had was het gevoel van liefde en het socializen, ik was veel te druk bezig met dansen en was niet meer te stoppen (terwijl ik normaal echt niet kan dansen, een hekel heb aan dansen en het ook echt nevernooit doe). De tweede keer heb ik wel gekotst, de oorzaak is voor mij nog steeds onbekend maargoed, het gaat erom dat de eerste keer niet altijd het beste hoeft te zijn!

Veel plezier de aankomende keren :)

Lion1973

Belezen gebruiker
ik weet niet of die eerste keer nu echt de beste was. ik kende het niet, wist niet wat te verwachten. Eens het begon was het eerder afvragen wat je nu eigenlijk voelde, hoe lang het duurde,...kortom teveel vragen ipv genieten. de pillen toen waren echt toppers, en de keren erna waren dan echt genieten.
later ook nog, hangt er vanaf dat je het niet teveel doet en de juiste pillen hebt en eventueel de juiste mensen om je heen.
ik doe het nu amper 3x per jaar, maar telkens voelt het alsof het 'nieuw' is.

harry123

Bewuste gebruiker
Eerste keer hoeft niet gelijk de beste te zijn. Het zelfde gevoel kan je wel wer krijgen, alleen is de verrassing er af, je weet al wat er gaat gebeuren, tenminste zo ervaar ik het. Het is niet meer spannend, hoef het niet stiekem te doen want ouders weten het toch wel, je weet al wat er gaat gebeuren, heb niet meer de behoefte om het te gaan uitleggen enzo...

fly--

Bewuste gebruiker
Mijn allereerste x was ook niet mijn vetste keer.
Maar wel de overweldigendste keer.
Ik wist niet wat ik voelde, ik wist eigenlijk ook niet zo goed wat het nou precies deed.
Ja, het was drugs, maar verder ..
Was overigens niet mn eerste harddrugs, dat was speed.

Maar elke x XTC is weer anders, en op z'n eigen manier vet.
De ene x heb ik wel heel erg het 'love' gevoel [vooral ergens thuis] en de andere x zit ik bomvol energie en ben ik niet te stoppen, dat is eigenlijk altijd op feestjes.
De allervetste x was voor mij op een gruwelijk hard frenchcore/hardcore feest. En ik weet niet precies hoeveelste x dat was, maar sws niet op 2 handen te tellen.

Go with the flow! ;D

de eerste keer wist ik helemaal niet wat ik moest verwachten...toch was het heel vet.
ik kreeg echt helemaal zon bulldog uitstraling van mijn gezicht. maar eigelijk qua energie voelde ik die keer wel niet zo veel. voor mij werkt het fijnste om juist een beetje zenuwachtig te zijn voor dat je neemt. of een risico nemen door bekende te zien die je eigelijk beter niet kunt zien.

Bovenaan