• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Eerste keer 6-APB (130mg)

Flix

Newbie
Hey all,

Na een lange tijd lurken heb ik toch besloten om eens een account te openen, dit om mijn ervaring met 6-apb te delen. Ik had al eerder xtc gedaan, na wat inlezen over andere drugs kwam ik 6-apb tegen. Zelf ben ik vrij zorgvuldig dus ik heb allerlei fora afgestruind, zoekend naar 6-apb trip reports. Hopelijk geeft dit report wat meer informatie voor mensen die het wellicht ook willen proberen :).

Even wat achtergrond informatie, ik ben zelf een jongen met een gespierd postuur, weeg ongeveer een kilootje of 82. Ik heb de 6-apb samen met mijn vriendin genomen op de zaterdag van een weekend festival. De vrijdag ervoor heb ik het redelijk bont gemaakt met het bier, dus werd die zaterdag niet al te best wakker. Met moeite toch een redelijk groot ontbijt naar binnen gebeukt en verder een beetje gehangen op de camping, je kent het wel. 's Middags was mijn eetlust nog steeds nihil na dit (net iets te grote) ontbijt. Omdat ik wist dat ik 6-apb ging proberen 's middags toch maar geluncht met een snicker (toch mooi dat dat op festivals gewoon kan).

Afijn, iedereen zat nog een beetje te chillen op de camping en zich klaar te maken om naar het festival terrein te gaan. Ik had er zin in, de pre-party op vrijdag beloofde veel goeds. Ik had de 6-apb van te voren thuis afgewogen met een weegschaaltje met een nauwkeurigheid van 10mg, het ding was niet heel nauwkeurig bij lage gewichten maar ik heb geprobeerd zo goed mogelijk 120 a 130 mg af te meten van het spul en dit in een capsule gedaan. (voor de geïnteresseerde, deze: https://www.bol.com/nl/p/mini-precisie-weegschaal-200gr-0-01gr/9200000051407966/). Ook heb ik op aliexpress nog wat calibratiegewichtjes besteld voor deze weegschaal, zodat ik wat zekerder wist hoeveel er nou in zo'n capsule gaat.

Rond 3 uur hebben we de 6-apb genomen, we hadden er zin in want de laatste keer xtc was al 4,5 maand geleden. Van te voren hebben we allebei 1000mg vitamine c genomen, 2 magnesium tabletten, 500mg alpha lipon zuur en 500mg acetyl-l-carnitine. Dit alles om de schade aan het lichaam en de hersentjes en lichaam zo goed mogelijk te beperken (voor een guide w.b.t. supplementen voor serotonine slurpers raad ik deze aan: https://rollsafe.org/mdma-supplements/).

Ik heb tijdens de trip een report bijgehouden op m'n telefoon, zie hier het resultaat:

14.45: 130mg, 4 uur van te voren ontbeten. Nu een snicker erbij. Ook ALA (alpha lipon zuur) 500mg en alcar (acetyl-l-carnitine) 500mg. 'S ochtends magnesium, vitamine c en visolie. Bw: 82kg. 4.5maand pauze
15.20: blijf droge mond hebben. Placebo? Miss door drank gister. Water gehaald. Na water weer baseline, misschien heel lichte kaakspanning.
15.35: aangekomen bij de main, niet te druk relaxt sfeertje. Wachten op power hour. Nog steeds baseline
15.50: heel misschien iets lichts. Knuffelen voelt net iets fijner dan normaal, krijg je kleine kriebels van. Ook beetje onderbuikgevoel zoals bij zenuwen, maar misschien komt dat omdat ik gewoon benieuwd ben wat er gaat gebeuren. Voel me nog steeds prima, bij xtc wel eens geirriteerd tijdens het wachten of je iets voelt of niet. Scheelt dat ik me heb ingesteld op 2 uur inwerktijd voor 6 apb, bij xtc ben ik vaak ongeduldiger.
16.00: power hour is begonnen, begin nu toch echt xtc kriebels te krijgen. Wel nog heel helder, maar dat heb ik ook met xtc in het begin. Voel me lekker, bij bewegen krijg ik kleine genotschokjes in mn lichaam. Serotinine kan er na 4.5 maand weer lekker uit. Zon schijnt ook voor het eerst sinds het weekend, voelt lekker.
16.05: zweethandjes.
16.10: sinds 16.00 niet meer baseline, come up begint nu. Als ik er bij nadenk is het indd ietsje langzamer dan met xtc, maar merk nog geen groot verschil. Nog geen praat kick
16.20: opzoek naar een wc, comeup wordt weer ietsje minder. Vind het allemaal wel goedzo, redelijk mellow. Prima naar mn zin zoals het is, nog geen extra energie. Maar dat mis ik soms ook met xtc. Tot nu toe prima RC. Merk wel dat ik sinds 16.00 steeds meer ga typen. Ik praat nog niet meer dan normaaal met anderen. Plassen gaat prima, ook geen kleinere lul tot nu toe. Half muntje gevonden :)
Nog geen kaakspanning, klein beetje droge mond. Vriendin voelt volgens mij nog niets, daardoor hou ik me ook een beetje in. Ik weet dat het vervelend is als je wacht tot je iets voelt en iemand vraagt non stop of je al iets voelt. Helpt niet mee. Schrijf mn praatkick maar in dit report hahaha.
16.30: terug bij de mainstage, merk dat de muziek me wel energie geeft. Kan het redelijk sturen lijkt het, mellow vs energie. Come up is nog steeds bezig, vind het wel fijn dat het zo rustig aan opkomt. Zit al ~30 minuten in de comeup, wordt niet heel snel intenser. Maar ook weer niet minder. Denk (hoop) dat dit nog niet het plateau is. Nog geen visuals tot nu toe, verwacht deze meer naar het einde van de trip, heb ik ook met xtc. Krijg wel een steeds drogere mond. Typen wordt ook steeds leuker.
16.35: ook nog geen last van misselijkheid. Hier had ik wel rekening mee gehouden, las dit in meerdere trip reports. Tot nu toe flink tevreden met dit spul, ben benieuwd hoelang het duurt. Lekker dat ik helder ben in mn hoofd, verschil ga ik pas echt merken aan het einde van de trip wss. Normaal word ik dan pas waus van de xtc. Zit veel op mn mobiel, die heeft al een slechte accu dus moet even opletten met de batterij.
17.00: even teruggelopen naar de camping, zitten is fijn. Voel me iets lichter in mn hoofd, beetje hetzelfde alsof je 3-4 bier hebt gedronken. Mn blik scherp stellen is ook wat lastiger, volgens mij gaan mn ogen veel heen en weer. Vriendin voelt hem pas heel licht, jammer dat de inwerktijd niet hetzelfde is bij iedereen. Toch altijd jammer als de een al bezig is met zn trip en de ander nog niet. Normaal doen we veel dingen samen, dus vind het altijd jammer als we dan niet samen hetzelfde voelen. Ze gaat nu wat eten. Ik maak me er geen zorgen om, weet uit ervaring dat het bij mij meestal wat sneller werkt. Ook heeft zij gister niet veel gedronken, waardoor haar lunch bestond uit wat meer dan alleen een snicker voor mij haha. Als ik in een stoel zit merk dat ik ligt tril met mn voeten, maar niet zo veel als met xtc. Nemen op de camping meteen beiden een ALA en een ALCAR. Pupillen zijn nog klein, sta wel de hele dag buiten dus miss ligt het daaraan.
17.20: geplast op de camping, gaat wat lastiger, focussen is lastiger. Piemel neemt langzaamaan xtc formaat aan. Klein beetje last van opgehoopte lucht.
17.45: oude notitieblok zat over zn woordenlimiet heen. Gevoel nog steeds comstant, had miss iets intenser gemogen. Weten we dat voor de volgende keer. Had verwacht dat de piek later zou komen. Vriendin heeft het ook wat meer naar dr zin. De vibe zit er wat meer in. Krijg ineens weer zweethandjes. Miss de volgende 'vlaag' die zn werk doet? Hebt nog steeds afentoe boertjes.
18.00: ze verkopen swirls hier! Echt goddelijk
18.15: 6 apb voelt duidelijk natuurlijker aan dan xtc. Het is allemaal wat milder extreem. De piek duurt wat langer voor ie komt, maar dat is wel fijn. Is het niet zo snel voorbij.
18.25: iets wat lijkt op een praatkick met mn vriendin
18.45: praatkick is nog steeds bezig. Typ ook veel minder in mn notities en praat meer in het echt haha
18.50: net geplast, heb wel echt een xtc piemeltje haha. Plassen gaat verassend goed. Wel beetje moeite maar lukte wel.
19.35: begint nu wel langzaamaan uittewerken. Geen vervelende comedown oid.
20.00: het is duidelijk nogniet uitgewerkt. Het komt in vlagen, duurt toch langer dan ik dacht.
21.30: voelt zo goed als klaar aan. Comedown veel rustiger dan met xtc. Nog lichte natinten van 6 apb.

Uiteindelijk om 1 uur naar bed gegaan, geslapen als een roosje en 9 uur later fit wakker geworden. Totaal geen probleem gehad met slapen oid.

Conclusie:
6-apb is een mooi alternatief voor xtc. Het is inderdaad wat milder dan xtc, maar ook wat constanter. Het komt net als xtc in vlagen, alleen zijn deze vlagen wat minder extreem. De pieken zijn wat minder extreem wat jammer is, fijne hieraan is wel dat als zo'n piek voorbij is je je niet kut voelt en meteen wilt bijpakken. Dat brengt me meteen tot het volgende pluspunt, je hoeft niet bij te pakken! Met xtc vond ik het toch altijd een gedoe om bij te houden wanneer ik nou hoeveel bij gepakt had, altijd in de rij staan voor die toiletten om dan in je eentje op het toilet een halfje uit zo'n zakje te halen. Heb tijdens de 6-apb ook geen drang gehad om bij te pakken, toen het uiteindelijk uitwerkte vond ik het ook wel mooi geweest. De dagen na de trip nergens last van gehad, geen dinsdag dip oid. Dit is miss ook deels te danken aan de 4.5 maand pauze en de dosis, maar alsnog. Volgende keer 6-apb staat gepland voor over 2 maanden, hier ga ik voor een iets hogere dosis (150mg) omdat het van mij nog net een tikje meer mocht zijn.

Cheers,
Flix

Pollewop

Bewuste gebruiker
Fijn rapportje, leuk om te lezen en nogmaals bevestiging te krijgen dat het tussen 4F en M in zit. Zeker met dat bijpakken als je in een dip zit dat dat niet hoeft en je toch lange tijd lekker gaat.
Super, hoop dat mijn eerste ervaring ook zo mag zijn!

MDMAZIING

Badass junkie
Chill he 6-apb. Ik had 250MG 6-apb genomen, en het is me nieuwe favoriete drug. Voor mij geen MDMA meer. :P Volgende dag voelde ik me ook nog super chil, geen kater oid gehad. Maar ik vond het wel heftiger als mdma.

Flix

Newbie
Fijn rapportje, leuk om te lezen en nogmaals bevestiging te krijgen dat het tussen 4F en M in zit. Zeker met dat bijpakken als je in een dip zit dat dat niet hoeft en je toch lange tijd lekker gaat.
Super, hoop dat mijn eerste ervaring ook zo mag zijn!
Ja dat bijpakken bij xtc vind ik altijd zo rot, aan het eind van de avond voelt het dan als chasing the dragon. Dan probeer je dat gevoel na te jagen van de eerste paar uurtjes, alleen weet je dat je dat niet meer krijgt.
Chill he 6-apb. Ik had 250MG 6-apb genomen, en het is me nieuwe favoriete drug. Voor mij geen MDMA meer. :P Volgende dag voelde ik me ook nog super chil, geen kater oid gehad. Maar ik vond het wel heftiger als mdma.
Wellicht ligt dat aan de dosis, met mdma zit ik meestal rond de 300mg op een avond. Ik heb het idee dat als ik 300mg 6-apb zou doen ik op een compleet ander level zou zitten dan met 300mg xtc haha.

MDMAZIING

Badass junkie
Ja dat bijpakken bij xtc vind ik altijd zo rot, aan het eind van de avond voelt het dan als chasing the dragon. Dan probeer je dat gevoel na te jagen van de eerste paar uurtjes, alleen weet je dat je dat niet meer krijgt.

Wellicht ligt dat aan de dosis, met mdma zit ik meestal rond de 300mg op een avond. Ik heb het idee dat als ik 300mg 6-apb zou doen ik op een compleet ander level zou zitten dan met 300mg xtc haha.
Maar het was wel lekker hoor. Ik ging echt lekker op 250mg. Misschien voor sommige te heftig. Maar ik hoefde echt niks meer bij te pakken. om 13:00 nam ik 160MG en toen hij werkte om 14:00 nam ik de andere 90mg, om 05:00 snachts ging ik nog steeds knetter hard. Maar ik vraag me af of 6-apb ook je serotonine helemaal uitput, net zoals mdma.

Flix

Newbie
Maar het was wel lekker hoor. Ik ging echt lekker op 250mg. Misschien voor sommige te heftig. Maar ik hoefde echt niks meer bij te pakken. om 13:00 nam ik 160MG en toen hij werkte om 14:00 nam ik de andere 90mg, om 05:00 snachts ging ik nog steeds knetter hard. Maar ik vraag me af of 6-apb ook je serotonine helemaal uitput, net zoals mdma.
Voor zover ik weet moet je het zien net als xtc w.b.t. pauzes. Heb het idee dat bij 6-apb de serotonine iets geleidelijker vrijkomt t.o.v. xtc waar alles zowat in 1x vrij komt. Maar aan het eind van de avond is je serotonine voorraad aardig uitgeput bij beiden.

Auraz

Belezen gebruiker
Heerlijk reportje om te lezen, tof dat je hem ff deelde. 6apb is mijn absolute favoriet op feestjes. Ik moet zeggen, je hebt flink ontbeten! Wat dan ook weer voor dat extra uitgestrekte gevoel zorgt in mijn optiek. Zelf neem ik altijd 2x 250mg, klinkt misschien als heel veel maar dit is wat voor mij werkt en ook goed valt. 300mg is trouwens ook te doen hoor maar zou het gewoon echt in stapjes opbouwen, houd natuurlijk vooral rekening met de inhoud van je maag. Vorig jaar op dominator een beetje onverantwoord bezig geweest omdat ik me had vergist in de grote van de capsules, dat is gelukkig goed afgelopen. Achteraf gezien dan wel weer bijzonder om te zien wat het menselijk lichaam kan verdragen. Daarintegen zorgt een goede gezondheid icm de nodige vitamientjes en een gebalanceerde maaltijd er natuurlijk ook wel weer voor dat je meer kunt verdragen en weer sneller hersteld. Goed van je dat je hier ook bewust en verantwoord mee bezig bent.

Laatst bewerkt:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
300mg goed te doen? Met een dikke 100mg voel ik me al op het randje zitten van wat ik mijn lichaam aan wil doen. Ik mag er dan gevoelig voor zijn, maar ik vind het gevaarlijk om 250 of 300 als goed te doen te beschrijven. Wat als iemand zonder ervaring ermee met zulke doseringen gaat beginnen. Ik denk dat ik mezelf echt wat aandoe als ik dat zou proberen. Jullie misschien ook, ook al voelt dat niet zo.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Klinkt vrij standaard eigenlijk. :')

Sarcastisch mag ik hopen? :tongueout:

300 mg is echt knetterveel. Ik zou aan de beademing op IC liggen denk ik, gezien mijn reactie op 160 mg (en dat terwijl ik nooit zo gevoelig ben geweest voor MDMA, een RC kan weer totaal anders vallen).

Pas op met wat je anderen hier (indirect) adviseert, dit zijn ongezonde doseringen. Ik heb het dan tegen @Auraz btw, niet tegen jou Jmths aangezien ik van sarcasme uitga...

Auraz

Belezen gebruiker
300mg is trouwens ook te doen hoor maar zou het gewoon echt in stapjes opbouwen..

Vandaar ook het zinnetje "rustig opbouwen". Mijn excuses als dit niet duidelijk genoeg was. Het is ook niet mijn intentie geweest een dosering (direct/indirect) te adviseren. Hierbij deed ik wellicht de aanname dat mensen hun eigen gezonde verstand gebruiken wanneer het om doseren gaat en niet zomaar klakkeloos iets proberen wanneer ze wat lezen. Dan nog vind ik dit een eigen verantwoording, echter ben ik me wel bewust dat sommige meer vatbaar zijn voor het laten beïnvloeden.

Laatst bewerkt:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Excuses dat had ik over het hoofd gezien.

Ik blijf het toch wel belangrijk vinden om te benoemen hoe gevaarlijk hoge doseringen van bepaalde drugs kunnen zijn. Er zijn namelijk heel veel mensen die écht totaal geen research doen en alles zo naar binnen gooien. Veel mensen gebruiken niet hun gezonde verstand. Dom kun je dan zeggen, maar iemand kan zijn verdere leven goed verpesten op die manier en dan altijd spijt hebben. Het is ook mede de rol van drugsforum om zo veilig mogelijk drugsgebruik te promoten.

Auraz

Belezen gebruiker
Excuses dat had ik over het hoofd gezien.

Ik blijf het toch wel belangrijk vinden om te benoemen hoe gevaarlijk hoge doseringen van bepaalde drugs kunnen zijn. Er zijn namelijk heel veel mensen die écht totaal geen research doen en alles zo naar binnen gooien. Veel mensen gebruiken niet hun gezonde verstand. Dom kun je dan zeggen, maar iemand kan zijn verdere leven goed verpesten op die manier en dan altijd spijt hebben. Het is ook mede de rol van drugsforum om zo veilig mogelijk drugsgebruik te promoten.
Mijn excuses juist aangezien ik voor mn gevoel achteraf toch een klein beetje onnodig ietsje te defensief reageerde. Daarnaast, jullie hebben gewoon gelijk. Ik ga mn best doen om in het vervolg ietsje meer rekening te houden met dit soort dingen posten.

chipmunk

Belezen gebruiker
300mg goed te doen? Met een dikke 100mg voel ik me al op het randje zitten van wat ik mijn lichaam aan wil doen. Ik mag er dan gevoelig voor zijn, maar ik vind het gevaarlijk om 250 of 300 als goed te doen te beschrijven. Wat als iemand zonder ervaring ermee met zulke doseringen gaat beginnen. Ik denk dat ik mezelf echt wat aandoe als ik dat zou proberen. Jullie misschien ook, ook al voelt dat niet zo.
^^ Volledig akkoord; we reageren allemaal anders op drugs. 100 mg mdma is voor mij al te veel in een keer, terwijl ik van 4fa echt wel een 180 mg nodig heb.
6 apb ga ik misschien ook eens proberen, maar weer rustig opbouwen. Met 4fa ben ik begonnen met 90 mg + 20 mg bijpakken, 2e keer zo een 150 mg en dan maar voor de 180 mg. Ik heb op de lagere doseringen ook een prima tijd gehad, enkel was de euforie veel minder.

KropSla

Bewuste gebruiker
Emeritus Mod
Tripreporter
Leuk report, ook wel chill dat het door de tijden erbij zo overzichtelijk/inzichtelijk is. Ook nog maar eens proberen, deze!

Davy

Newbie
Leuk report, zelf verkies ik 6-apb over mdma.
Dit vooral door de langere werking en omdat ik op 6-apb helderder kan nadenken.
Heb je iets gemerkt van de visuals? Ik weeg 68kg en vind 150mg een ideale dosis.
Zelf merk ik niets van een come up, het kickt gewoon ineens in na ongeveer 2 uur.
Nog nooit last gehad van een come down, wel van een heerlijke afterglow met lichte visuals.
6-apb is een middeltje dat ik iedereen aanraad om eens te proberen!

Flix

Newbie
Leuk report, zelf verkies ik 6-apb over mdma.
Dit vooral door de langere werking en omdat ik op 6-apb helderder kan nadenken.
Heb je iets gemerkt van de visuals? Ik weeg 68kg en vind 150mg een ideale dosis.
Zelf merk ik niets van een come up, het kickt gewoon ineens in na ongeveer 2 uur.
Nog nooit last gehad van een come down, wel van een heerlijke afterglow met lichte visuals.
6-apb is een middeltje dat ik iedereen aanraad om eens te proberen!
Nope, helaas niet gemerkt van de visualisatie. Komt wellicht door de lage dosis t.o.v. mijn gewicht (82kg / 120-130mg). Dat is ook een van de redenen dat ik de volgende keer ietsje meer neem.

• Like
Waarderingen: Davy

mrorange

Bewuste gebruiker
Ik heb ze nu ook in huis om eens te testen. 3 pellets van 130 mg. Ik heb net 5 minuten geleden een pellet gebroken in dus 65 mg om te zien of ik er niet allergisch op reageer. Daarnaast heb ik een gastric bypass gehad, dus drugs en medicijnen werken altijd vrijwel direct bij mij. Als ik bv 5 gram gedroogde paddos slik, zit ik met 5 minuten al in een baan om jupiter. Dus even wachten wat dit met mn lichaam doet en dan neem ik straks bij. Ben heel benieuwd!

mrorange

Bewuste gebruiker
Nou ik heb twee pellets op van 130 mg, (dus 260 mg , ik ben 84 kilo, 1,86m.) voel me super chill, vrolijk, praterig, gewoon echt goed, voel en zie alles veel intenser piepklein beetje waus, met gesloten ogen totaal geen visuals, dus echt minimaal waus. Wel strakke kaken. Geen hartkloppingen, niet warm of koud, niet misselijk, plassen duurt even maar dat gaat ook gewoon goed verder. Maar daarnaast word ik er dus ook heel erg moe van, zit steeds te geeuwen enzo... gevoel dat ik zo 24 uur kan slapen, terwijl ik helemaal uitgerust was, geen andere drugs (doe ik nooit) erbij. Vaag dat het zo anders kan werken bij de een en bij de ander. Maar ik moet zeggen dat ik van MDMA (ook 1 keer geprobeerd) ook heel erg moe werd... Zit het bij mij toch weer iets anders in elkaar dan bij een ander. Ik heb nog 1 pellet van 130, maar dan zou ik op 390 mg uitkomen... dat vind ik echt ff teveel van het goede en het is al veel te laat nu om bij te nemen. Maar toch, ik vind het een zeeeeer chill middel.

Laatst bewerkt:

mrorange

Bewuste gebruiker
2 dagen na een veel te hoge dosis 6-apb. Ik ben redelijk ongevoelig voor MDMA achtigen, maar de dosis was echt veel te hoog, ik heb me enorm beroerd gevoeld, en dat gevoel is nog steeds niet helemaal weg. Gelukkig had ik een behoorlijke hoeveelheid diazepam in huis, daarmee kan je het scherpe randje van de kater er wel afhalen. Maar dit was eens en nooit meer. Ik wist het eigenlijk op voorhand, maar gewoon eigenwijs en dom geweest.

Fiero

Belezen gebruiker
Ik ben 2 nachten wakker geweest en de derde amper geslapen, ook 2 x hoge dosis (net als met mdma) en een vreselijke kater.
Echt voor mij een absolute no go met 6abp.
Toen in de avond genomen.
2 dagen na een veel te hoge dosis 6-apb. Ik ben redelijk ongevoelig voor MDMA achtigen, maar de dosis was echt veel te hoog, ik heb me enorm beroerd gevoeld, en dat gevoel is nog steeds niet helemaal weg. Gelukkig had ik een behoorlijke hoeveelheid diazepam in huis, daarmee kan je het scherpe randje van de kater er wel afhalen. Maar dit was eens en nooit meer. Ik wist het eigenlijk op voorhand, maar gewoon eigenwijs en dom geweest.

Laatste keer overdag 150 mg en 2 boosters van 40 mg. Geen kater en geslapen.

Bovenaan