Eerste keer 4F!!

Limbodans

Experimenterende gebruiker
Hallo allemaal,

Zondag is het weer tijd voor een feestje en dus ook om iets lekkers te nemen. Nou zit ik te twijfelen om xtc te nemen, of om voor de eerste keer 4fmp te proberen.
Ik ben een jongen van 19 jaar, 70 kilo en 1,89m.

Ik heb een vrij lage tolerantie voor xtc (met 80 milligram ga ik al vrij hard), maar ik lees zowat overal 140mg 4F een goede dosering is. Dit schrikt mij een beetje af om eerlijk te zijn. Is dit terecht en moet ik gewoon met 80 ofzo beginnen of mag ik de vergelijking met de dosering van XTC zo niet maken? (Wat ik me overigens ook wel kan voorstellen, het zijn natuurlijk 2 verschillende middelen), maar ik ben nog vrij onervaren op drugsgebied dus vandaar mijn misschien domme vraag. :beer:

Misschien kunnen jullie me iets meer vertellen over wat ik het beste kan doen??
Alvast bedankt!!

MeejheM

Badass junkie
Ik ben recent begonnen met 4f, en ben wel van mening dat een dosering tussen de 120 en 180 voor de meesten geschikt is, lage doseringen vielen mij behoorlijk tegen.

Als je al ervaring hebt met mdma, en je weet dat een gemiddelde dosis bij hou hoog scoort kun je altijd met 100mg beginnen. In mijn korte ervaring met 4fa is na 1,5 of 2 uur bijdoseren niet echt kwalijk voor jezelf of je ervaring.

Toch is 4fa een totaal ander middel dan mdma, en denk ik niet dat je ze 1 op 1 moet vergelijken, net als speed en 4fa niet 1 op 1 te vergelijken zijn.

Limbodans

MeejheM zei:
Ik ben recent begonnen met 4f, en ben wel van mening dat een dosering tussen de 120 en 180 voor de meesten geschikt is, lage doseringen vielen mij behoorlijk tegen.

Als je al ervaring hebt met mdma, en je weet dat een gemiddelde dosis bij hou hoog scoort kun je altijd met 100mg beginnen. In mijn korte ervaring met 4fa is na 1,5 of 2 uur bijdoseren niet echt kwalijk voor jezelf of je ervaring.

Toch is 4fa een totaal ander middel dan mdma, en denk ik niet dat je ze 1 op 1 moet vergelijken, net als speed en 4fa niet 1 op 1 te vergelijken zijn.

Een lage dosering viel tegen omdat je er dan niet genoeg van merkte? Of merkte je negatieve effecten?

MeejheM

Badass junkie
weinig effect.

bij 70kg bij jou lengte ben je wel een magere lat, maar zou ik nog steeds 100-120mg adviseren. Ik weet niet of je nauwkeurig kan wegen, maar ik zou minstens met 100mg beginnen, en dan evt 20-50mg bijpakken als je daar dan nog zin in hebt. na 1,5 uur heb je wel een goed idee of je dosering goed was.

Helenas

Bewuste gebruiker
Elke stof heeft verschillende doseringen. Je kunt de dosering van xtc niet met 4fmp vergelijken. Als je het prettig vindt kun je idd laag beginnen en evt wat bijpakken. Denk er dan wel aan dat je een tijdje niet zal slapen. Wat belangrijk is om te onthouden is dat je met 4fmp niet echt een 'space' hebt als bij xtc. De eerste paar uur ben je wel super vrolijk en daarna gaat het over in energie. Ga dan niet xtc bijnemen want die combinatie is niet goed voor je.
Veel plezier!!

Limbodans

MeejheM zei:
weinig effect.

bij 70kg bij jou lengte ben je wel een magere lat, maar zou ik nog steeds 100-120mg adviseren. Ik weet niet of je nauwkeurig kan wegen, maar ik zou minstens met 100mg beginnen, en dan evt 20-50mg bijpakken als je daar dan nog zin in hebt. na 1,5 uur heb je wel een goed idee of je dosering goed was.

Ik ben inderdaad een gespierde breinaald :sunglasses:... Ik heb toevallig net een weegschaaltje gekocht, welk van 0.01mg naar 200g gaat. (Dan moet hij dus 0.12 aangeven voor 120 mg?)

Limbodans

Helenas zei:
Elke stof heeft verschillende doseringen. Je kunt de dosering van xtc niet met 4fmp vergelijken. Als je het prettig vindt kun je idd laag beginnen en evt wat bijpakken. Denk er dan wel aan dat je een tijdje niet zal slapen. Wat belangrijk is om te onthouden is dat je met 4fmp niet echt een 'space' hebt als bij xtc. De eerste paar uur ben je wel super vrolijk en daarna gaat het over in energie. Ga dan niet xtc bijnemen want die combinatie is niet goed voor je.
Veel plezier!!

Ja dat je niet echt ''waus'' wordt of gaat spacen had ik begrepen. Ik vind dit zelf met Xtc ook nooit zo fijn. Ik word er een beetje paniekerig van als ik het gevoel heb dat ik de controle kwijtraak om het zo te zeggen. Daarom sprak 4Fmp me ook aan omdat ik denk dat het iets beter bij me zal passen.

Reed net even langs het festivalterrein en het begint toch wel te kriebelen nu! :mrgreen: :mrgreen:

Peppi en Coki

Bewuste gebruiker
Limbodans zei:
MeejheM zei:
weinig effect.

Ik ben inderdaad een gespierde breinaald :sunglasses:... Ik heb toevallig net een weegschaaltje gekocht, welk van 0.01mg naar 200g gaat. (Dan moet hij dus 0.12 aangeven voor 120 mg?)
Bedoel je toevallig van 0.01g tot 200g ipv mg? :P

Verder, bij 4-FA behoudt je nog erg veel controle en weet je ook goed wat je doet. Tijdens de euforische rush voelt het net alsof er een warme gloed over je heen komt, die alles net even een tik vetter maakt. Dat is helemaal vet wanneer je een klassieker/favoriet nummer voorbij hoort komen, dat is gewoon echt magisch. :hearteyes:

Als dit na een paar uur over is, heb je nog een erg lange nastimulatie, deze lijkt erg op het effect van speed alleen dan wat minder sterk, oftewel je voelt je nuchter (en je voelt het dus ook in je schouders als je iets te veel met je armen hebt lopen zwaaien), alleen moet je wel heel erg hard/lang losgaan voordat je je moe voelt.

Dosering is een lastig verhaal, ikzelf neem 175mg 4-FA waarbij ik 'wel lekker' ga (niet echt hard maar ook niet zacht) en van 70mg MDMA voel ik bijvoorbeeld vrij weinig (terwijl jij bij 80mg al hard gaat). Ik zou dan als ik jou was 140mg proberen, omdat bijnemen met 4-fa al heel snel er voor zorgt dat je plafonddienst hebt. Aangezien we bij 4-fa over tientallen milligrammen praten tussen niks voelen en knetterhard gaan, en het een vrij vergevingsgezinde stof is rond de aanbevolen dosis, zal het niet gelijk een ramp zijn als je net 10-20mg te veel inneemt in één keer, in het ergste geval gaan de lolliestokjes net iets sneller kapot dan anders. :P

Heb je het trouwens in poedervorm of in pilvorm? Als het poeder is, zou ik aanraden het in een capsule te doen of een bommetje, snuiven wil je echt niet en likken is nou ook niet echt heel lekker haha

Limbodans

Peppi en Coki zei:
Limbodans zei:
MeejheM zei:
weinig effect.

Bedoel je toevallig van 0.01g tot 200g ipv mg? :P

Verder, bij 4-FA behoudt je nog erg veel controle en weet je ook goed wat je doet. Tijdens de euforische rush voelt het net alsof er een warme gloed over je heen komt, die alles net even een tik vetter maakt. Dat is helemaal vet wanneer je een klassieker/favoriet nummer voorbij hoort komen, dat is gewoon echt magisch. :hearteyes:

Als dit na een paar uur over is, heb je nog een erg lange nastimulatie, deze lijkt erg op het effect van speed alleen dan wat minder sterk, oftewel je voelt je nuchter (en je voelt het dus ook in je schouders als je iets te veel met je armen hebt lopen zwaaien), alleen moet je wel heel erg hard/lang losgaan voordat je je moe voelt.

Dosering is een lastig verhaal, ikzelf neem 175mg 4-FA waarbij ik 'wel lekker' ga (niet echt hard maar ook niet zacht) en van 70mg MDMA voel ik bijvoorbeeld vrij weinig (terwijl jij bij 80mg al hard gaat). Ik zou dan als ik jou was 140mg proberen, omdat bijnemen met 4-fa al heel snel er voor zorgt dat je plafonddienst hebt. Aangezien we bij 4-fa over tientallen milligrammen praten tussen niks voelen en knetterhard gaan, en het een vrij vergevingsgezinde stof is rond de aanbevolen dosis, zal het niet gelijk een ramp zijn als je net 10-20mg te veel inneemt in één keer, in het ergste geval gaan de lolliestokjes net iets sneller kapot dan anders. :P

Heb je het trouwens in poedervorm of in pilvorm? Als het poeder is, zou ik aanraden het in een capsule te doen of een bommetje, snuiven wil je echt niet en likken is nou ook niet echt heel lekker haha

Sow ja 0.01mg is wel een beetje veel van het goede.. :rolleyes:

Kan me wel voorstellen dat je na de euforische fase wel iets hebt van ''jammer dat het alweer voorbij is..'' Maarja speed staat ook nog op mijn to-do lijstje, dus hier vast een (klein) voorproefje van krijgen heb ik eigenlijk ook wel zin in :grin:

Ik heb het van een vriend, poeder met losse capsules zodat ik het zelf kan afwegen met m'n 0.01G(!!!) weegschaaltje :P

Peppi en Coki

Bewuste gebruiker
Limbodans zei:
Sow ja 0.01mg is wel een beetje veel van het goede.. :rolleyes:

Kan me wel voorstellen dat je na de euforische fase wel iets hebt van ''jammer dat het alweer voorbij is..'' Maarja speed staat ook nog op mijn to-do lijstje, dus hier vast een (klein) voorproefje van krijgen heb ik eigenlijk ook wel zin in :grin:

Ik heb het van een vriend, poeder met losse capsules zodat ik het zelf kan afwegen met m'n 0.01G(!!!) weegschaaltje :P
Ligt eraan, ik heb meerdere keren 4-FA gedaan en ik had inderdaad een keer dat ik echt zat van "shit, dat was eigenlijk wel leuk, waarom is het nu alweer over :( ". De andere keren was ik gewoon meer bezig met genieten van het feest i.p.v. focussen op het effect van de drugs en merkte ik het niet eens dat ik er alweer uit was, komt ook doordat de op/afbouw van 4-FA heel erg geleidelijk is (of misschien was mijn dosis de andere keren gewoon te laag om echt een verschil te merken tussen de euforische fase en de nastimulatie).

Speed is eigenlijk niet zo heel erg anders dan 4-FA qua effect (het enige verschil tussen de bouw van de stofjes is dat 4-FA (4-fluoramfetamine), zoals de naam het al zegt, een amfetamine is met een extra fluor atoom), alleen heeft speed niet een euforische rush zoals 4-FA en geeft het misschien iets meer "energie".

Ben wel benieuwd naar welke dosis je uiteindelijk genomen hebt (is je 4-fa poeder eigenlijk überhaupt getest, en zo ja, op hoeveel procent puurheid) en hoe dit bevallen is. Mocht je dit nog lezen op het festival (je moet toch wat doen tijdens het jarenlang kauwen op dezelfde hap van het broodje :P), veel plezier :wave:

Trinity

Belezen gebruiker
Helenas zei:
Ga dan niet xtc bijnemen want die combinatie is niet goed voor je.
Veel plezier!!

Hier ben ik benieuwd naar, want ik hoor toch veel verhalen over die combi en dat eea juist de XTC trip kan verlengen (in XTC-4F combi dan). Toch maar beter niet doen? :confused:

Helenas

Bewuste gebruiker
Trinity zei:
Helenas zei:
Ga dan niet xtc bijnemen want die combinatie is niet goed voor je.
Veel plezier!!

Hier ben ik benieuwd naar, want ik hoor toch veel verhalen over die combi en dat eea juist de XTC trip kan verlengen (in XTC-4F combi dan). Toch maar beter niet doen? :confused:
Ja het kan je trip verlengen en ja het is best leuk (ik heb het zelf ook wel eens gedaan) maar de dagen erna is je kater nog groter omdat het combineren van deze stofjes heel slecht voor je is. Na 4fmp kan 2cb misschien wel leuk zijn als je dan toch iets zoekt. Ook vind ik kleine beetjes ketamine wel fijn. Maar ik zou geen xtc doen!

MeejheM

Badass junkie
@: Limbodans: Weegschaaltjes inde milligrammen tot een aantal onsjes zijn vaak niet echt nauwkeurig als je er 150mg(0,15g) mee af wilt wegen. Als je een goede kwaliteit weegschaal gebruikt helpt het voor de precisie vaak een 10 of 20 grams gewichtje erbij te leggen.

Beter is een milligram resolutie weegschaal te gebruiken, maar als je daarvan eentje wilt hebben die nauwkeurig is, blijft en lang meegaat ben je echt wat centjes armer.

Speed is eigenlijk niet zo heel erg anders dan 4-FA qua effect (het enige verschil tussen de bouw van de stofjes is dat 4-FA (4-fluoramfetamine), zoals de naam het al zegt, een amfetamine is met een extra fluor atoom), alleen heeft speed niet een euforische rush zoals 4-FA en geeft het misschien iets meer "energie"

In de praktijk heb ik zelf ervaren dat je 4fa(4fmp/4fluoro) alleen kan gebruiken als een rustperiode inlast. Volgens eigen ervaring in elk geval meer dan 2 weken. Dat is in elk geval. Daartussen merk ik er weinig tot niets van, vergelijkbaar met mdma bijvoorbeeld.

Zelf heb ik het idee dat mijn speed resistentie het effect van 4fa verminderd, als heb ik al 2 weken geen speed gebruikt. Mdma weet ik uit ervaring niet, maar neurotransmitters opzoeken en vergelijken is goed te doen denk ik.

Speed kun je wel elke dag gebruiken zonder dat het totaal zijn werking verliest. Een zekere resistentie bouw je wel op, maar het blijft wel dagelijks jarenlang effectief.

Ik ben 4fa zodoende wel beu, zeker als je er bijna x,xx voor kwijt bent, terwijl je speed vaak al voor 0.xx hebt.

Peppi en Coki

Bewuste gebruiker
MeejheM zei:
In de praktijk heb ik zelf ervaren dat je 4fa(4fmp/4fluoro) alleen kan gebruiken als een rustperiode inlast. Volgens eigen ervaring in elk geval meer dan 2 weken. Dat is in elk geval. Daartussen merk ik er weinig tot niets van, vergelijkbaar met mdma bijvoorbeeld.

Zelf heb ik het idee dat mijn speed resistentie het effect van 4fa verminderd, als heb ik al 2 weken geen speed gebruikt. Mdma weet ik uit ervaring niet, maar neurotransmitters opzoeken en vergelijken is goed te doen denk ik.

Speed kun je wel elke dag gebruiken zonder dat het totaal zijn werking verliest. Een zekere resistentie bouw je wel op, maar het blijft wel dagelijks jarenlang effectief.

Ik ben 4fa zodoende wel beu, zeker als je er bijna x,xx voor kwijt bent, terwijl je speed vaak al voor 0.xx hebt.
Ja oke, qua gebruik zit er wel degelijk verschil in. Ik had het meer over het effect.

De euforische rush van 4-fa komt door de serotonine, net zoals bij MDMA (de werkzame stof in XTC). Nadat je 4-fa gebruikt, moet je dus (zoals je zelf aangeeft) een tijdje wachten voordat je weer een grote serotonineverbruiker inneemt (voor de zekerheid kan je dezelfde pauze aanhouden als MDMA). Na die rush werkt het (denk ik!) voornamelijk in op je dopamine, net zoals speed. Aangezien dit via een veel robuuster systeem gaat dan serotonine, kan je dit effect veel vaker achter elkaar verkrijgen zonder dat het veel sterkte verliest.

Vanwege dit zou ik dus 4-FA op eenzelfde manier gebruiken als MDMA (eens in de zoveel tijd op een leuk feest), en niet zoals speed (elke dag als je dat leuk vindt). (ik weet niet of jij dat ook deed, zo niet, dan snap ik dat je het beu bent).

MeejheM

Badass junkie
na een week of 5 ben ik toch maar weer overgestapt op mijn eigen handel...

4Fluor kan je 1 keer gebruiken, en daarna doet het 2 weken lang niks, misschien wel langer, dat is me niet echt gelukt te testen. Het is dat het goedkoop is, en redelijk bekend, anders had ik het toch nooit geprobeerd.

MDMA heb ik al wel een half jaar links laten liggen, maar mijn neurotransmitters hebben eigenlijk 1 keer goed genoten van de 4-FA, daarna was het effect verwaarloosbaar.

Daarover zijn nog niet veel richtlijnen geschreven over hoe lang je tussen je gebruik aan moet houden, maar ik zou de lat zelf op 6-8 weken leggen. Misschien is het korter, daar heb ik het geduld niet echt voor, en het zal per dosis en/of persoon verschillen.

Bobsacamano

Badass junkie
2 weken tussen 4FA gebruik is ook wel erg kort natuurlijk.

MeejheM zei:
na een week of 5 ben ik toch maar weer overgestapt op mijn eigen handel...

4Fluor kan je 1 keer gebruiken, en daarna doet het 2 weken lang niks, misschien wel langer, dat is me niet echt gelukt te testen. Het is dat het goedkoop is, en redelijk bekend, anders had ik het toch nooit geprobeerd.

MDMA heb ik al wel een half jaar links laten liggen, maar mijn neurotransmitters hebben eigenlijk 1 keer goed genoten van de 4-FA, daarna was het effect verwaarloosbaar.

Daarover zijn nog niet veel richtlijnen geschreven over hoe lang je tussen je gebruik aan moet houden, maar ik zou de lat zelf op 6-8 weken leggen. Misschien is het korter, daar heb ik het geduld niet echt voor, en het zal per dosis en/of persoon verschillen.

MeejheM

Badass junkie
Dat klopt, nu zit ik weer lekker aan de speed, dat blijft tenminste werken. 4Fluor probeer ik over een tijd wel weer, het was de eerste keer saai omdat ik maar 100mg of iets genomen had, en de 2e keer een week later was wel Ok, maar sindsdien merk ik er bijna niks meer van, terwijl ik elk weekend 1 keer gebruikte(5 keer totaal denk ik). Ik ben een slecht proefkonijn...

Dan verkoop ik het liever aan een ander, in 2017 zal het vast nog wel te krijgen zijn, anders hebben we MDMA en speed nog.

Dreamer4

Zelf ben ik 1.83 en heb ik een gewicht van 64 kg.

De eerste keer 4F voor mij was 140mg en dat doe ik nog iedere keer als ik het neem.
Als ik minder neem voel ik er nauwelijks iets van.

Veel Succes!

Limbodans

Omdat sommige mensen me adviseerden om 140 te nemen, en anderen weer 100 voorstelden, ben ik er maar tussenin gaan zitten met 120mg.

Ik merkte na een kwartier al dat het werkte. Het kwam heel rustig op en ik vond het eigenlijk best tegenvallen. Na ongeveer 1,5 uur merkte ik wel dat het op z'n hoogtepunt zat: Ik had lekker veel energie en kon zelfs goed losgaan op muziek waar ik normaal gesproken totaal niks mee heb. Ik had er echt zin in!

Ik was heerlijk helder verder, dit vond ik echt ideaal.

Ik heb niet echt iets van het ''love gevoel'' en/of de tintelingen gemerkt die wel door velen worden beschreven. Ik had ook de hele tijd het gevoel van ''dit is echt fijn, maar de volgende keer kan het nog wel een tandje harder.'' Dus de volgende keer ga ik toch voor een iets hogere dosering, misschien 150mg?

Al met al ben ik er erg tevreden over ondanks de hele trage opkomst en ondanks dat ik uiteindelijk toch een iets te lage dosis heb genomen.

Hoelang zou ik moeten wachten om het opnieuw te proberen? Gelden hier dezelfde ''regels'' voor als met XTC, of zou het geen kwaad kunnen om komende zaterdag nog eens te proberen? Het volgende feestje staat namelijk alweer op de planning.. :grin: :grin:

Grtz!!

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Mooi dat het een goede ervaring was. Wat je omschrijft klinkt wel echt als 4-FA vind ik. Ik ben er nog nooit echt hard op gegaan persoonlijk, vind het zelf een redelijke milde drug zeker ook in vergelijking met mdma of speed. Wel zat er voor mij een soort kantelpunt in bij een dosering van ongeveer 180mg, waarbij het iets meer op mdma ging lijken maar dan nog steeds een stuk milder. Uiteraard kan dat kantelpunt verschillen, want hoor genoeg die dit bij 150mg al hebben.

Een volgende keer 150mg moet prima kunnen als je nu 120mg hebt gehad. Ik weet niet wanneer je het gedaan hebt maar dit weekend weer lijkt me wat snel. Waarschijnlijk valt het dan alleen maar tegen en het is niet echt goed voor je hersenen om zo snel weer alles te bombarderen.

Peppi en Coki

Bewuste gebruiker
Fijn om te horen dat je tevreden bent over 4-FA. 120mg is niet echt hoog, dus zal je het ook niet erg voelen. Zoals Bee al zegt, het is een vrij milde drug. Ook al neem je echt gigantisch hoge dosissen, het zal niet hetzelfde gevoel geven als MDMA.

Hoe lang je moet wachten is altijd maar gokken, ikzelf denk dat een maandje wel voldoende is om het weer goed te voelen, maar je kan het ook op safe spelen en eenzelfde pauze aanhouden als bij MDMA. Punt is dat er niet bekend is wat voor schade 4-FA veroorzaakt aan je hersenen, behalve dat het een beetje serotonine verbruikt. Het gevoel terugkrijgen (het herstellen van je serotonine niveau en het terugkomen van de teruggetrokken serotonine receptors) zal niet zo heel lang duren (paar weken), maar wellicht is er andere bijschade die langer nodig heeft om te herstellen en verpest je met een pauze van een paar weken dan je hersenen bij langdurig aanhouden van dit gebruik. Niemand die het weet. Het blijft een Research Chemical en je bent dus je eigen proefkonijn.

Zinnentuimel

Bewuste gebruiker
Ik had precies dezelfde ervaring als jij toen ik voor het eerst 4-FA gebruikte (na een pauze van drie maanden met empathogenen). Vond de effecten prettig, maar te subtiel. Ik had 150 mg als dosis. De volgende keer ga ik dit dus een beetje opschroeven, maar het kan ook best zijn dat 4-FA het gewoon niet is voor mij. Het gaf me namelijk een veel minder lekkere rush dan pep en aanzienlijk minder euforie dan MDMA.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Tripkipje zei:
Ik had precies dezelfde ervaring als jij toen ik voor het eerst 4-FA gebruikte (na een pauze van drie maanden met empathogenen). Vond de effecten prettig, maar te subtiel. Ik had 150 mg als dosis. De volgende keer ga ik dit dus een beetje opschroeven, maar het kan ook best zijn dat 4-FA het gewoon niet is voor mij. Het gaf me namelijk een veel minder lekkere rush dan pep en aanzienlijk minder euforie dan MDMA.
Hier kan ik me wel in vinden, ik vind 4-FA eigenlijk maar een slap aftreksel van zowel pep als MDMA. Ik heb 4-FA tot 200mg geprobeerd en vind het gewoon niet zo boeiend. Ik heb het na een 5 tal keer experimenteren ook niet meer aangeraakt.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik heb het nog steeds liggen, maar nog niet aangeraakt omdat vrienden van me het hebben geprobeerd en meerdere er heel erge hoofdpijn van kregen. Dit is ook iets wat ik wel vaker heb gehoord en gelezen van 4-FMP. Maar toch, er blijft een bepaalde interesse om het eens te proberen. :P

Bobsacamano

Badass junkie
Heb dezelfde ervaring ermee. Het is geen pep het is geen MDMA ik snap de hijsa niet. Dat bijvoorbeeld 6-APB niet als warme broodjes over de toonbank vliegt snap ik dan niet. In vergelijking met 4FA toch veel toffere stof minder wap als MDMA en duurt toch een stuk langer :)

Psychedelibee zei:
Tripkipje zei:
Hier kan ik me wel in vinden, ik vind 4-FA eigenlijk maar een slap aftreksel van zowel pep als MDMA. Ik heb 4-FA tot 200mg geprobeerd en vind het gewoon niet zo boeiend. Ik heb het na een 5 tal keer experimenteren ook niet meer aangeraakt.

MeejheM

Badass junkie
je mag de mijne hebben, ik vond er persoonlijk niks aan, maar dat zal deels door het gebruik van andere middelen komen.

Bovenaan