• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Eerste keer 4-fa/fmp

Beste drugsforumers!

Na enkele jaren mezelf zeer goed vermaakt te hebben met de beste trip reports op deze site vond ik het eens hoog tijd om hier zelf eens persoonlijk verhaal neer te schrijven :confused:mile:.

Voor de geïnteresseerden even over mezelf..

M
20 jaar
1m67
68 kilo

Ik woon in België, sorry voor de noorder buren als er eventueel wat dialect zou tussen staan maar ik probeer het zo goed mogelijk te schrijven.

Persoonlijk was ik zeer anti-drugs als kind, in mijn tienerjaren.. De meeste wel veronderstel ik, aangezien velen worden opgevoed onder het 'levensmotto'... "drugs is slecht!".

Tot op zekere leeftijd de nieuwsgierigheid, groepsdruk, etc. naar boven komt.
Bij mij was dit op mijn 16 jaar, eerste joint, niet echt wat ik verwachtte.
Was ook niet echt de beste joint dat je je kan voorstellen op dit moment gezien.. meer tabak dan wat er normaal in hoort maar goed.
De volgende pure blunts volgende al snel enkele tijd later en ja dit was toch wat anders.. dit was dus stoned zijn :smirk:.
Niet veel later werden de hardere drugs mijn wereld in gegooid.

"Wat, heb je xtc gedaan?
Ja man! moet je ook is doen echt fantastisch kan je niet geloven!
Nee nooit van mijn leven!"

Dit herinner ik mij nog zeer goed, die nee werd al zeer snel een ja :sweatsmile:
Wat is het toch geweldig.. MDMA, de eerste keren kun je aan niemand beschrijven zonder het daadwerkelijk te hebben gedaan.
Spijtig was ik rond deze tijd nog maar 17 en redelijk onvolwassen, ben op dit moment 20 en op die drie jaar is er toch redelijk wat verstand bijgekomen.
Aangezien ik nooit echt ben uitgegaan voor de eerste keer dat ik MDMA nam op een feest werd dit dus standaard als ik uitging.
Iedereen die dit leest en dit heeft meegemaakt zal ongetwijfeld weten wat ik bedoel als ik zeg dat teveel MDMA gebruik gewoon nutteloos, onverantwoord, ongezond en helemaal niet leuk meer is.

Ik ben redelijk laat geweest met het opzoeken van de risico's, hoeveelheid en voorzorgen met MDMA.
Ik ging er gewoon voor, het bleef maar leuker en leuker worden tot het moment dat ik er niet meer bij was op moment van het gebruik.
Het ene moment stond ik te dansen als een gek, het ander moment stond ik in de wc met wildvreemde mensen te lachen, dan stond ik weer buiten in mijn bloot bovenlijf alles te geven zonder het te beseffen..
Mijn gsm kwijtgespeeld, geld verloren, dansende 'wezens' zien ipv mensen, zeer vreemd..
Dit moest stoppen, genoeg is genoeg. :xtc:

Een redelijke pauze genomen van zeker 10-11 maand. Hierna zijn er nog een aantal keren gebruikt geweest wat zeker niet tegenviel, dit waren opnieuw zeer fantastische momenten met 180mg max gebruik geweest over heel de nacht (wat in principe nog steeds te veel is voor een normale veilige dosis), maar het is nooit meer het zelfde als voordien.

Met truffels, ketamine, 2-cb, amphetamine (pure speed) en coke heb ik ook al enkele ervaringen maar hier ga ik nu niet verder op in.
Behalve dan voor het speed gedeelte... dit heb ik twee keer gebruikt, nooit meer. Wat een vies gedoe is dat.. :tearsofjoy:

Dan nu het eindelijke trip report over 4-FA/FMP!

Dit was samen met 3 vrienden
K (man), M (man), S (vrouw)

Er was toch weer eens een fantastisch drum n' bass feest gepland.. Deze kon ik niet missen.
Ik had drie maand voordien nog MDMA gebruikt en zag hier totaal tegenop om dit nog maar eens te nemen en volledig nuchter gaan klinkt wel een keer gezond maar toch een beetje aan de saaie kant al zeg ik het spijtig genoeg.

Na lang overwegen en zoeken kwam ik de research chemical 4-FA tegen. Dit leek me toch echt een fantastisch alternatief..
Geen MDMA-kop, geen waus gevoel, geen vage momenten, you know the feelings.. :xtc:
Ik dacht bij mezelf dat kan niet, en toch een zachte xtc roes, nog meer energie, een beetje speed-achtig maar toch niet volledig, geen dip!? We shall see .. :rock:

K, M en S waren hier mee akkoord.

Aan de 4-FA geraken was geen probleem, dit word nog steeds niet aanzien als 'illegaal'. Via de post, na een dag of 3 was het in de bus. 1 gram poeder.

Vorige vrijdag was het feest aangebroken. Hiervoor nog even de bommetjes klaargemaakt, elk tussen de 170-200mg. We wisten dat dit een sterke dosis is maar we waren wel al wat 'meer' gewoon, dit was uiteindelijk gezien zeker en vast een goed idee om deze hoeveelheid te nemen.

Rond 23u waren we aangekomen, de muziek klonk van buiten af al fantastisch.. dit werd nog eens een goeie nacht.
Nog eerst even een pint of twee naar binnen gegoten om wat in de stemming te geraken. :beer:
Rond een uur of 00:30 het bommetje naar binnen gespeeld.

Sinds ik MDMA heb genomen en hiervan wat terug ben gestapt ben ik veel losser geworden tijdens het uitgaan zonder drugs, hoewel het nog altijd veel leuker wordt met, vele zullen dit wel begrijpen :mrgreen:.
Het was voor mij dan ook heel makkelijk om mij over de gedachte te zetten dat er 'iets' ging opkomen en gewoon verder te feesten zonder mij hierop te focussen, t.o.v. de eerste keer xtc.

Na een 45-tal minuten zat ik plots vol energie, een beetje als speed maar toch anders.. Dit kwam geleidelijk op, geen zware inkick en bleef heel de nacht op een zelfde niveau van energie. Ik dacht bij mezelf oké, redelijk wat energie maar toch geen enkel MDMA gevoel zoals omschreven werd.

Na een goed halfuur was dit compleet anders, opeens waren er zoveel xtc-related feelings.
Okééé hier komt het deel serotonine .. :rockband:

Ik stond te geven als een gek, dit was lang geleden.. de energie die ik voelde was zoals de eerste keer MDMA, echt fantastisch gewoon!
Wat het voor mij nog allemaal veel beter maakte was geen vreemd/vaag gevoel, geen lelijke oude xtc kop toen ik in de spiegel keek.
Ik dacht wauw.. ik ben precies nuchter, maar van binnen totaal niet.

Ik ging van stage naar stage, barstend van de energie, geen onzekerheid..
Een zachte MDMA roes maar zeker en vast voldoende om me fantastisch te voelen.
De rest van de groep ging allemaal even hard.
M vond het alleen een beetje tegenvallen, hij had meer xtc gevoel verwacht maar heb hem duidelijk verteld dat dit niet ging komen.

Ondanks dat ik hem wou tegen houden heeft hij maar een flinke dip MDMA genomen van een bekende.
Daar stond hij dan nog geen 20 minuten later met een flinke xtc kop :lolol:, hij had wel de tijd van zijn leven.
M is op dit moment 17 dus ik zie mezelf een beetje in hem en probeer hem daarom wat te beschermen voor wat er nog kan komen, ik wou dat iemand dat bij mij deed toen ik in die periode zat.

Na een uur of 4, rond 04:30, begon het gelukzalige gevoel uiteraard wat af te nemen, dit vond ik ook geen probleem. Heb een zeer goede nacht beleefd en heb de rest van de tijd tot een uur of 06:00 rustiger aan gedaan met alle mogelijke andere feestgangers.

Al bij al is dit zeker voor herhaling vatbaar, maar ik hou mij vanaf nu zeker aan een bepaalde tijd tussen het gebruik.

Drugs kan leuk zijn, te leuk.. dit maakt het zo gevaarlijk. Iedereen dat xtc een beetje zat is, er genoeg van heeft maar nog lang niet uit de uitgaanswereld wil met de bijhorende party drugs, geef 4-FA een kans.
Bij deze chemical word ook de zelfde stof, serotonine, afgegeven net als bij MDMA (bij 4-FA ook zeker dopamine en noradrenaline), dit zal dus ook opnieuw moeten aanvullen in de afgebroken hersenen :rolleyes:. Rust en een gezonde levensstijl is belangrijk!

De uitwerking duurde wel iets langer maar dat had ik ook verwacht.
Dit was dan het speed gedeelte waar ik wel tegenop zag maar wat uiteindelijk nog redelijk goed mee viel.
Heb een uur of twee geslapen rond 11:00 waarna ik wakker werd als herboren..
De rest van de dag heb ik me perfect gevoeld, goed gegeten zelf wat gesport.
Tegen 21:00 als een baksteen terug in slaap gevallen en goed uitgeslapen.

Het is nu drie dagen geleden en heb nergens last van.

Enig minpunt zijn de iets wat knarsende tanden, maar lang niet zo hard als bij MDMA.

Be safe and responsible!
Enjoy the world we live in, feel good and feel happy!

Bedankt voor het lezen!
:rock:

Laatst bewerkt:

samone

Newbie
Prima report, geinig om te lezen.

Dat je "pure speed" hebt gebruikt vind ik echter heel moeilijk om te geloven aangezien het meeste wat je op straat vind maar 45-50% puur is. Als je een beetje goed zoekt kan je ook wel 70% vinden, dan is het direct uit de productie en als je nog een stapje verder wilt dan kun je ook wel 99% vinden maar dan betaal je ook echt de hoofdprijs van 80 euro ofzo. Dat je pure speed hebt gebruikt vind ik dus moeilijk te geloven, dat je ervaringen hiermee niet zo goed waren vind ik echter niet zo moeilijk te geloven.. Althans dit is mijn ervaring.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Dat je "pure speed" hebt gebruikt vind ik echter heel moeilijk om te geloven aangezien het meeste wat je op straat vind maar 45-50% puur is. Als je een beetje goed zoekt kan je ook wel 70% vinden, dan is het direct uit de productie en als je nog een stapje verder wilt dan kun je ook wel 99% vinden maar dan betaal je ook echt de hoofdprijs van 80 euro ofzo. Dat je pure speed hebt gebruikt vind ik dus moeilijk te geloven, dat je ervaringen hiermee niet zo goed waren vind ik echter niet zo moeilijk te geloven.. Althans dit is mijn ervaring.
Speed van 99% bestaat niet. Althans dat kun je niet gebruiken en zul je dus ook nooit tegenkomen. De maximale zuiverheid van speed is 73% en hoewel je die niet vaak tegenkomt is die er zeker. Mijn speed is meestal zo tussen de 50 en 60%, waarna ik die vervolgens nog met aceton was kom ik gewoon netjes op 73% uit.

samone

Newbie
De meeste speed die ik zie best wel slecht dus tussen de 45 en 50 procent. Dat van die 99% heb ik ook alleen vaag gehoord van een vriend van me. Hij vertelde me dat als he direct uit de productie komt het ongeveer 70% is en daarna kan je het in principe puurder maken met een vage methode tot hogere percentages. Ik weet ook niet waar hij dat vandaan heeft, maar het leek me logisch dat het mogelijk was. Waarom kun je speed van 99% eigenlijk niet gebruiken? (Is het te slecht voor je, of iets anders?)

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Waarom kun je speed van 99% eigenlijk niet gebruiken? (Is het te slecht voor je, of iets anders?)
Om het in poeder vorm te krijgen moet het reageren met een zout, in het geval van speed is dat sulfaat. Speed in 100% vorm kun je niet tot je nemen, je lichaam neemt het niet op. Wanneer we het over pure speed hebben, hebben we het dus over een zuiverheids percentage van 73%. Wel zou je kunnen zeggen dat je amfetamine sulfaat 99% puur is, wat dus een zuiverheids percentage van ongeveer 72% betekent.

Overigens geldt dit voor vrijwel alle drugs. MDMA kan bijvoorbeeld maar maximaal 84% zuiver zijn. 100% MDMA is een olie achtige substantie die je niet kunt consumeren.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Om het in poeder vorm te krijgen moet het reageren met een zout, in het geval van speed is dat sulfaat. Speed in 100% vorm kun je niet tot je nemen, je lichaam neemt het niet op. Wanneer we het over pure speed hebben, hebben we het dus over een zuiverheids percentage van 73%. Wel zou je kunnen zeggen dat je amfetamine sulfaat 99% puur is, wat dus een zuiverheids percentage van ongeveer 72% betekent.

Overigens geldt dit voor vrijwel alle drugs. MDMA kan bijvoorbeeld maar maximaal 84% zuiver zijn. 100% MDMA is een olie achtige substantie die je niet kunt consumeren.

Nou heb ik een vraagje, rare hypothetische vraag. Stel je zou wel die 100% mdma opdrinken, wat gebeurd er dan?
Nee en ik zou zoiets never nooit niet doen!

Prima report, geinig om te lezen.

Beste Samone

De speed dat ik toen had gedaan was getest op 73% dit was roze/geel achtige, volgens veel vrienden de beste dat zo ooit hebben gehad. (Kwam ook niet zomaar van straat)

Het ging bij mij vooral om de na-effecten waardoor ik dit niet meer gebruik.
Ik heb precies 2 dagen in een soort koker geleefd toen (had ook meteen een gram naar binnen gewerkt de eerste keer verdeeld over enkele uren) dit was echt niet de moeite voor wat ik de nacht ervoor beleefd had.
Het opkomende effect is uiteraard wel zeer fijn maar wat er daarna volgt vind ik het absoluut de moeite niet. Als je bijna 2 volledige nachten naar het plafond ligt te staren neem ik liever MDMA, hier val ik als een blok van inslaap na gebruik :tongueout:.

T.o.v MDMA is de kater van speed 100x erger in mijn ervaring altans.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Als je bijna 2 volledige nachten naar het plafond ligt te staren neem ik liever MDMA, hier val ik als een blok van inslaap na gebruik :tongueout:.

T.o.v MDMA is de kater van speed 100x erger in mijn ervaring altans.
Dat ligt natuurlijk ook wel aan de dosis hè. Een hele gram zuivere speed er in een paar uur doorheen werken is ook niet normaal en nergens voor nodig. Had je het bij 200 tot 300mg gehouden dan had je geen twee dagen wakker hoeven liggen en ook niet zo'n erge kater gehad.

Dat ligt natuurlijk ook wel aan de dosis hè. Een hele gram zuivere speed er in een paar uur doorheen werken is ook niet normaal en nergens voor nodig. Had je het bij 200 tot 300mg gehouden dan had je geen twee dagen wakker hoeven liggen en ook niet zo'n erge kater gehad.

Daar heb je volledig gelijk in, dit zal ook nooit meer gebeuren.

Drugslover43

Belezen gebruiker
Weet er eigenlijk iemand hoe t met dextroamfetamine van de apotheek zit, dat moet toch ook wel bijna puur zijn want je reageert normaal gesproken al op zeer kleine hoeveelheden. Er is echt niemand die daar een gram van wegkrijgt op een dag!

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Weet er eigenlijk iemand hoe t met dextroamfetamine van de apotheek zit, dat moet toch ook wel bijna puur zijn want je reageert normaal gesproken al op zeer kleine hoeveelheden. Er is echt niemand die daar een gram van wegkrijgt op een dag!
Dat heeft niet zozeer het de puurheid te maken. Uiteraard is dex van de apotheek natuurlijk gewoon puur. Maar dat komt omdat dexamfetamine veel potenter is qua gewicht. Straat amfetamine bevat 50% dex en 50% levo amfetamine. Beide hebben een andere werking, maar ook een andere potentie.

Bovenaan