• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Eerste keer 3mmc

Ten eerste, hoi allemaal. Ik ben sinds kort aangemeld bij dit forum. Ik ben meer iemand die meeleest dan dat ik zelf post. Maar aangezien er over de RC die ik laatst gebruikt heb nog niet veel bekend is, dacht ik dat mensen geïnteresseerd zijn in mijn ervaring. Dan nu het verslag;

Wie? Ik, man, 21 jaar, 1.86 m, ±75 kg
Wat? 3-mmc
Waar & wanneer? Drum n bass festival, 30-12-2016

Intro
Ik heb in 2014 geleden voor het eerst xtc gebruikt, was een geweldige eerste keer (vergelijkbaar met deze ervaring http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=60115) en in de 2 jaar daarna nog 2x herhaald. Aangezien ik mij vaak met bier of nuchter ook prima kan vermaken, probeer ik het wel zo min mogelijk te doen. Alleen vind ik de energie die je ervan krijgt wel erg fijn.
Ik wilde deze keer wel wat anders proberen want nieuwsgierigheid, bijv 4-fa. Misschien wat lichter maar dat maakte voor mij niet uit. Door verhalen in het nieuws en van bekenden over 4-fa, kwam ik door een alternatief voorstel uit bij 3-mmc. Hier was alleen dan wel weer weinig van over terug te vinden. Maar doordat een vriend vertelde over zijn ervaring ermee, heb ik besloten het te gaan proberen. Daarnaast vond ik het fijn dat die jongen die mij d'r over inlichtte aangaf dat ik het bij een smartshop(wordt niet overal aangeboden) kon halen, waar aardig personeel werkte die mij nog van alles kon uitleggen.
Zo gezegd, zo gedaan. Daar heen geweest waar ik een zakje kreeg met een inhoud van 500 mg, deze heb ik zelf thuis verdeeld over 4 capsules van 125 mg.

De dag van het feest
Ik heb afgesproken met een vaste maat waarmee ik vaker naar dit soort feesten ga, ik noem m even W, op de locatie en we zijn mooi op tijd. Na een rij van 15-20 min zijn we binnen, het is nu ongeveer half 11. Heb alle 4 caps meegenomen, maar ben niet van plan ze allemaal te gebruiken. Aangezien het feest tot 7 uur 's ochtends duurt, heb ik voor mezelf een planning gemaakt. Omdat het een nieuw middel voor mij is, was het wel wat lastig inschatten.

Rond 11.45u neem ik de eerste cap. W is niet van plan om iets te gebruiken, wilde even rustig zitten om zijn benen rust te geven. Hij had overdag namelijk nog gewerkt. Ik ben bij m blijven wachten aangezien ik graag had dat hij in de buurt zou zijn, aangezien ik met drugs voorzichtig ben ingesteld, achteraf was het niet zo nodig.
T+0.20u Ik voel de hartkloppingen, zoals voorspeld, ze houden maar kort aan.
T+0.25u ik voel een warm en energiek gevoel door m'n lichaam gaan. Ik heb zin om te gaan dansen! Naast dit lekkere gevoel, hou ik W op de hoogte door een soort live-report over wat dit middel met me doet. De woorden rollen ook makkelijk uit mn mond trouwens.
Ik verplaats mij naar de "dansvloer" en laat mij opgaan in de muziek, de dj draaide vrij liquid en melodisch dus ik was heerlijk aan het mee deinzen. Terwijl ik lekker ga en er goed in zit, valt me wel op dat sommige andere om me heen iets te hard gaan vergeleken met de muziek, wss omdat ze xtc hebben genomen, dus ik verbaas me er niet over.
T+2.10u Het effect lijkt wat weg te zakken, ik voel me wat minder energiek. De muziek is nog steeds fijn maar ik ga d'r niet meer in op om t zo te zeggen. Ik ben toe aan mijn tweede capsule, dus die neem ik.
T+2.20/2.25u Deze keer wordt ik niet van te voren 'gewaarschuwd' door hartklopping, maar voel ik t fijne gevoel wel duidelijk opkomen. Ik ben vrij snel weer helemaal terug op t oude niveau, even later zelfs een stapje daarboven. Het voelt nog beter dan het eerste gedeelte, misschien ook omdat muziek wat harder gaat.
T+3.00u W ziet hoeveel plezier ik heb en hoe intens ik aan het genieten ben van de muziek. Waardoor hij ook wel benieuwd is geworden, en denkt dat wil ik ook proberen. Omdat ik hem ook steeds vertel hoe ik me voel of hoe ik dingen ervaar, geeft hij aan dat ik het ook heel goed kan sturen. En hij gaat ook een capsule proberen, ik heb er nog 2 over dus dat was geen probleem.
T+3.45u De 3-mmc heeft een ander effect op W, dan bij mij dit is niet zo raar, aangezien we nuchter ook van elkaar verschillen in hoe we ons gedragen / dansen / van de muziek genieten. Hij gaf aan niet perse energieker te worden maar wel graag wilde praten met mensen, en dan vooral over whatsapp.
T+4.30u Het is dik 2 uur later na mijn tweede capsule en ik voel me top, zit in een heerlijke vibe en kan intens genieten van de muziek. Aangezien ik weet dat het nog 2,5 uur duurt, zit ik te twijfelen of ik de laatste ook nog inneem. Ik vraag hoe W erover denkt, hij geeft aan het zelf niet te doen, maar hij vond dat ik zelf de keuze kon maken. Vooraf zat ik ook te twijfelen of ik 2 of 3 caps zou pakken, door de informatie van die vriend en smartshop. Maar toen had ik de knoop nog niet doorgehakt, waardoor ik zoiets had van ik bepaal dat op het moment zelf wel. En dat moment was nu.
T+4.45u Na een kwartier twijfelen en dingen tegen elkaar af te wegen, beslis ik m toch in te nemen. Zodat ik zeker wist dat ik ook tijdens de laatste set, het hoogtepunt van de avond, genoeg energie zou hebben. Dat was mijn redenering.
T+5.00u Omdat ik tijdens het nemen van de derde capsule nog over voldoende energie beschik ervaar ik het effect als een soort boost, ik ben weer helemaal opgeladen. Toch wel een beetje mixed feelings omdat aan de ene kant de accu nog lang niet leeg leek te zijn. Aan de andere kant het gevoel dat ik nu zeker nog wel een tijd door kon gaan. Alleen de gedachte van;
was dit wel nodig?, kreeg wel de bovenhand. Maar ik liet deze gedachtes snel varen omdat ik van het feest wilde genieten ipv teveel nadenken.
T+6.55u De show is afgelopen, het publiek vraagt om een laatste toegift. W en ik hebben zoiets als we nu gaan kunnen we mooi voor de drukte uit. Terwijl we onze spullen pakken horen we dat het allerlaatste nummer wordt gedraaid, wat we wel hadden verwacht. Maar het gaf ons niks omdat we een hele mooie nacht hadden gehad.

Terugreis was chill, afgezien dat mn telefoon bijna leeg was waardoor ik geen muziek kon luisteren of uberhaupt iets kon doen dan alleen maar naar buiten kijken. Daarnaast zat ik met W in de stilte coupé, dus praten werd m ook niet. Dat was wel wat saai. Bij de overstap moest ik helaas een halfuur wachten, hierbij nam ik ook afscheid van W.
Verschil met in de trein was de koude/frisse lucht om me heen. Nog steeds had ik geen andere optie dan wat om me heen kijken, wat opzich wel prima was, omdat ik ook geen zin had om met (de weinige) mensen om me heen een gesprek aan te gaan. Laatste gedeelte van de treinreis besefte ik dat ik mij heel erg relaxed voelde en dat ik zelfs kon genieten van deze rit, ondanks ik vaak genoeg dit traject had afgelegd.
Rond 11 uur was ik thuis, na even lekker gedoucht te hebben lag ik een uur later in m'n bed. Was niet moe, maar wilde wel graag wat slaap pakken voor oudjaarsavond. Slapen ging zeer moeizaam, heb met moeite 2 uurtjes kunnen slapen daarna zat ik alweer klaarwakker in m'n bed. De avond daarna kwam de vermoeidheid pas, dit ben ik tegen gegaan door aardig wat energiedrank daar binnen te werken, waardoor ik nog wel wat aan deze avond had.

Analyse
Het was voor mij een geslaagde avond, waarbij ik achteraf van mening ben dat ik niet die laatste capsule had hoeven nemen. 3 mmc is als je het vergelijkt met xtc een stuk lichtere drug naar mijn mening. Hij kickt ook niet zo in als bij xtc. Je hebt niet dat waus-gevoel, en dus wel jezelf veel meer onder controle. Nog een verschil met xtc is dat je er niet super sociaal van wordt, je hoeft niet te connecten met de rest van de mensen om je heen. Maar je wil wel graag veel communiceren, je zegt snel wat er in je op komt. En ik geen kater oid gehad. Alhoewel ik dat met xtc ook nog niet echt gehad heb, komt misschien ook omdat ik dat nog maar 3x heb gedaan, met flinke tijd er tussen. Ik had wel grote pupillen, maar dat kan ook omdat ik daar wat gevoeliger voor ben.

Dit was mijn eerste ervaring met 3mmc, voor herhaling vatbaar, alleen dan een andere dosis.
Ik hoop dat jullie t interessant vonden om te lezen en als er mensen vragen of reacties hebben zie ik dat graag.

Laters,
Cloudbreaker

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Dank voor je trip report , ben niet zo bekend met 3 MMC dus kan alleen maar zeggen dat mocht ik het aangeboden krijgen en de setting icm mindstate goed zijn ik het probeer.

Heb nu tenminste een goed idee wat me te wachten staat!
En een flinke joint voor het slapen zo te lezen :)

Thanks for sharing! )

Ps wat voor een cijfer zou je het geven als party drugs omdat je er niet sociaal (er) van word ?

Dat sociale aspect kan je nog wel sturen, heb wel een aantal nieuwe mensen leren kennen. En dus drie nieuwe vrienden op fb. Het gaat misschien iets minder makkelijk als met xtc, daar heb ik t gevoel dat je het dan echt leuk vind om met iedereen verbonden te zijn. Dus dat je daar naar op zoek gaat. Dat had ik dus nu niet. En dat vond ik niet erg, aangezien ik het genieten van de muziek op nummer 1 had staan. Maar als je dat wel van essentieel belang vind bij een partydrug dan zou ik 3-mmc een 7 geven denk ik. Daarbij rekening houdende dat ik alleen nog ervaring heb met xtc en alcohol (apart van elkaar).

Prison

Bewuste gebruiker
Tijdloos zei:
Dank voor je trip report , ben niet zo bekend met 3 MMC dus kan alleen maar zeggen dat mocht ik het aangeboden krijgen en de setting icm mindstate goed zijn ik het probeer.

Heb nu tenminste een goed idee wat me te wachten staat!
En een flinke joint voor het slapen zo te lezen :)

Thanks for sharing! )

Ps wat voor een cijfer zou je het geven als party drugs omdat je er niet sociaal (er) van word ?

Ik heb 3-mmc een aantal keer gebruikt en kan het als partydrug ten zeerste aanraden. XTC light is het in mijn ogen. Het effect zit een beetje tussen coke en MDMA in maar dan niet het leipe van M en het arrogante van coke. Het verbruikt echter wel serotonine en dopamine. Het effect van snuiven is totaal anders dan oraal gebruik.

Bovenaan