Eerste keer 2cb

Miss J

Bewuste gebruiker
Ik heb me al aardig goed ingelezen voor mijn eerste ervaring met 2cb volgende week. Samen met een vriend gaan we thuis (allebei voor het eerst) gebruiken. We hebben pilletjes van 19 mg.

Het enige waar ik niet echt iets over kan vinden is, of het qua dosis ook belangrijk is om rekening te houden met gewicht. En of er ook verschil is voor mannen en vrouwen.

Alvast bedankt voor de reacties!

KropSla

Bewuste gebruiker
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik lees altijd dat het heel persoonlijk is hoe de 2CB werkt, en denk dat dat zeker waar is (voor mij werkt het bijv. erg heftig), maar heb wel het idee dat gewicht ook deels een rol speelt. Dat zou ook logisch zijn, want het percentage 2CB in je lichaam/bloed is relatief hoger als je zelf lichter bent, zou ik denken?
(Plus, voor mij persoonlijk, is het alsof mijn lichaam het stofje na meerdere malen gebruikt te hebben ook beter herkent. Het slaat sneller in en werkt heftiger. Misschien ook mentaal dat ik me er makkelijker aan over geef. Maar ik denk dat je eerste ervaring (met een gewone, goede dosis) dus soms nog wat minder sterk kan zijn dan latere ervaringen op dezelfde dosis, misschien ook omdat je niet weet wat te verwachten en je onbewust niet helemaal overgeeft aan de ervaring. (Geldt vast niet voor iedereen, maar voor mij en bekenden toch wel geloof ik).)

Zijn de pillen getest, btw? Ze worden vaak verkocht als 18-20mg, maar degene die wij hebben laten testen, waren dan telkens 12-14mg. Maar dat was voor mij en anderen ook prima hoor, voor een eerste keer 2CB en een leuke trip! Heel veel plezier :)

Peppi en Coki

Bewuste gebruiker
Gewicht en geslacht maken niet zo veel uit aangezien eenzelfde dosis bij iedereen anders kan vallen, de een heeft een grotere natuurlijke tolerantie dan de ander.

Wel zijn er (zoals je ongetwijfeld al hebt gelezen) richtlijnen over welke dosis voor welk effect zorgt. Als je wel het lekkere 2c-b gevoel wilt maar niet perse wilt trippen, ga dan op ongeveer 10-12mg zitten. Wil je wel trippen, ga dan naar 15-18mg (of neem minder en drink een paar biertjes tussendoor). Als het effect niet sterk genoeg is, kan je gewoon alcoholische drankjes gebruiken om het wat sterker te maken (let er wel op dat je even 20 minuutjes wacht tussen de drankjes, anders kan je zomaar ineens te ver doorschieten).

In uiterste geval van nood zou je wat pep kunnen gebruiken om een beetje terug te keren op aarde als het effect veel te sterk wordt (paar puntjes/een lijntje snuiven is al genoeg), echter raad ik wel aan om dit als laatste redmiddel te gebruiken en eerst gewoon proberen te accepteren dat de trip zwaarder uitvalt dan verwacht, en juist niet proberen tegen te stribbelen door te wensen dat de trip wat lichter was. Als je heel erg paranoïde/angstig wordt in de trip, kan pep dit juist ook versterken.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Mag ik even inbreken in dit topic? Ik ga hoogst waarschijn a.s zaterdag voor het eerst 2cb nemen. En ik heb nog geen enkele ervaring met en trippen en hallucineren .
Ik ben een klein tikkie bang dat het misschien te heftig wordt maar wil wel goed doseren om een net niet ervaring te voorkomen.
Werkt dat down to earth komen als je te hard gaat ook met coke? Ik heb nog een klein beetje coke liggen.
Natuurlijk als laatste redmiddel ook.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Gewicht maakt n
Mag ik even inbreken in dit topic? Ik ga hoogst waarschijn a.s zaterdag voor het eerst 2cb nemen. En ik heb nog geen enkele ervaring met en trippen en hallucineren .
Ik ben een klein tikkie bang dat het misschien te heftig wordt maar wil wel goed doseren om een net niet ervaring te voorkomen.
Werkt dat down to earth komen als je te hard gaat ook met coke? Ik heb nog een klein beetje coke liggen.

Het gaat de trip zeker afvlakken maar ik ben ervan overtuigd dat je het niet zal nodig hebben. 2cb is zelfs in matige dosis volgens mij een vrij veilig en leuk tripmiddel. Veel plezier!

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ja dat werkt in principe ook met coke. Maar om stimulerende middelen te gebruiken wanneer je te hard gaat op psychedelica raad ik echt zwaar af. Want stimulerende middelen versterken juist ook gedachtenloops en paranoia, dus er is een grote kans dat het averechts werkt op zo'n moment.

Miss J

Bewuste gebruiker
Bedankt voor de reacties! Vanavond gaat het gebeuren! Ik zal morgen even laten weten hoe het gegaan is!

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ja dat werkt in principe ook met coke. Maar om stimulerende middelen te gebruiken wanneer je te hard gaat op psychedelica raad ik echt zwaar af. Want stimulerende middelen versterken juist ook gedachtenloops en paranoia, dus er is een grote kans dat het averechts werkt op zo'n moment.
Dan doe ik t liever niet maar t werd geadviseerd.

Miss J

Bewuste gebruiker
Het was een aparte ervaring! Qua gewicht maakt het inderdaad niet heel veel uit, we hadden dezelfde effecten. We gaan de volgende keer voor iets meer want de effecten waren matig. Heel erg lacherig in het begin maar de visuals vielen tegen.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Het was een aparte ervaring! Qua gewicht maakt het inderdaad niet heel veel uit, we hadden dezelfde effecten. We gaan de volgende keer voor iets meer want de effecten waren matig. Heel erg lacherig in het begin maar de visuals vielen tegen.

Anders als je graag Visuals wil een hogere dosis of misschien LSD of mescaline etc.

Blij dat je een toffe kenningsmaking hebt gehad! Er gaat vaak een wereld voor je open.

Bovenaan