Eerste keer 2cb tips

qwertysafgo

Experimenterende gebruiker
Hoihoi.

Binnenkort mijn eerste keer 2cb, we gaan dit doen bij iemand thuis met ongeveer 8 man. Allemaal voor de eerste keer.

Het zijn pillen van 15mg. Dacht er zelf aan om ongeveer 1 en 1/4 te nemen, zo heb ik ongeveer 18-19 mg. Is dit teveel voor de eerste keer? Heb verder geen ervaring met psychedelica. alleen: xtc, wiet, lachgas.

Heeft iemand verder ook nog tips? Wat is leuk om te doen tijdens je trip bijvoorbeeld? Krijg je er een kater van? kan ik s'middags op het terras ook nog wat biertjes drinken of raden jullie dit af?

Wat heeft blowen voor invloed op 2cb, is dit leuk/fijn of af te raden?

Groetjes!

djiego

Badass junkie
In ieder geval: Het kan best (een stuk) langer duren dan je verwacht voordat het inkickt, dus wees geduldig en maak niet de classic mistake en pak niet bij als je nog niets merkt. De werking is best lang namelijk en je drukt het ook niet 'even' zo maar weg. (Ik spreek uit ervaring met 2CB, ik heb hem wel gemaakt namelijk lol)

In het algemeen: persoonlijk zou ik met een nieuw psychedelicum altijd eerst met een threshold dose beginnen zonder andere middelen te combineren om de (geteste liefst uiteraard :innocent:) stof en jouw reactie daarop te ervaren om vervolgens, afhankelijk van je ervaring, je dosering (een volgende keer) aan te passen richting bescheiden/normale dosis conform bijvoorbeeld psychonaut wiki). Ook weer zonder combo bij voorkeur.

Bovenstaande is extra aan te raden aangezien je verder nog geen ervaring met psychedelica hebt en dan ook nog in een groep dit gaat doen.
Een andere keer meer doseren kan altijd nog toch? Minder doseren als je teveel genomen hebt, niet. De kans op een minder leuke ervaring neemt een stuk af op deze manier :)

Sowieso veel plezier gewenst :)

Laatst bewerkt:

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
Heb vorige week zaterdag ook xtc genomen, en gister (4/20) flink geblowt. Kan dit nog effect hebben op de 2cb?
Zo minimaal dat jij er niet iets van gaat merken.
Heeft iemand verder ook nog tips?
15mg is leuk om mee te beginnen als het je eerste tripervaring is. Anders is 18mg ook wel te doen maar hoger zou ik niet gaan. Zijn ze getest bij de testservice?

Tip: 4-5 uur van te voren niet eten en wat licht voedsel meenemen voor als de 2C-B begint uit te werken. Bereid je goed voor, zorg dat je/jullie niet gestoord worden tijdens de piek

qwertysafgo

Experimenterende gebruiker
Zo minimaal dat jij er niet iets van gaat merken.

15mg is leuk om mee te beginnen als het je eerste tripervaring is. Anders is 18mg ook wel te doen maar hoger zou ik niet gaan. Zijn ze getest bij de testservice?

Tip: 4-5 uur van te voren niet eten en wat licht voedsel meenemen voor als de 2C-B begint uit te werken. Bereid je goed voor, zorg dat je/jullie niet gestoord worden tijdens de piek
Zijn deze keer niet getest, Vrienden van mij halen vaker bij dezelfde dealer, en testen ze dan wel, dan zijn ze 15mg zonder andere gevaarlijke stoffen erin.
Weet dat het niet heel slim is, maar ik vetrouw het wel

ljuv

DF-koningin
Nah ik zou wel de eerste keer met 15 beginnen hoor, iets hoger wordt veelal wel als een nog fijnere trip ervaren, maar das wel meer voor ervaren trippers. Zeker niet voor een eerste kennismaking met psychedelica überhaupt...
Daarnaast is het absoluut af te raden drugs te combineren, zeker als je ze voor het eerst uitprobeert. Maar ik vind jointjes roken in de comedown heerlijk hoor!😏 Verlengt de boel wat, vooral het visuele.
Je kunt wat dingen om mee te kleuren klaarleggen o.i.d., maar altijd als ik bedenk iets te gaan doen in een trip komt dat er noooooit van hoor😂 Een goede afspeellijst is wel essentieel, ik zou niet voor te donkere muziek gaan maar sommigen gaan er juist goed op. Ik heb met 2cb vaak veel energie, wil een beetje dansen en wandelen en kletsen. Itt andere psychedelica is het niet zo zeer mentaal of mega filosofisch ofzo. Laatste keer gingen mn visuals echter zo hard dat ik echt even niet meer kon bewegen en alleen maar "wow" heb gezegd volgens mij haha.
Je kan daarna waarschijnlijk prima naar het terras, maar ik denk niet dat je er zin in zult hebben. Lekker met een afterglow chillen tot je er helemaal uit bent is zalig.
Ennnnn ik heb nooit een kater van 2cb gehad, maar ook niet van mdma dus misschien een slecht referentiekader.

Veel plezier sowieso! Laat je weten hoe het was?

mitchieee

Wijs gebruiker
leukk dat je gaat trippen!

blowen versterkt het effect het is net alsof je een trippende zitzak wordt,
wacht nog ff mee met blowen en trippen het zelfde geld met lachgas en trippen, ga puur op het 2cb effect af om kennis te maken,

ik raad af in de middag te drinken of iets anders stap er compleet nuchter in,

wat leuk is is een kleur lamp of iets met leuke kleurtjes , watermeloen watermeloen en nog eens watermeloen,

family guy kijken is geweldig (vind ik )

als je goed in je schoenen staat ken je wel 1 1/4 of 1 1/2de nemen ow ja,, als je thuis kom gooi er ff een trekker uit want dat is ook bizar :)

een kater krijg je niet, je bent meer een beetje afwezig door de gebeurteniss

SpeedPiet

Belezen gebruiker
ik raad altijd benzos aan bij trippen als het fout gaat heb je altijd wat bij de hand als het echt nodig is

Levensgenieter🌈

Badass junkie
Ik zou samen afspreken om het geluid van je telefoon uit te doen, zodat jullie niet gestoord worden. Zorg dat er niet tijdens de trip nog mensen op bezoek komen.
Het fijnste is om met allemaal trippers te zijn. Zet eventueel de deurbel uit.

Zoek van tevoren fijne muziek uit. Zet drinken klaar, en wat fruit ofzo. Tijdens de trip heb ik nooit zin om dingen te gaan halen in de keuken!

Als iemand slecht gaat, helpt het om met diegene naar een andere ruimte te gaan, of even naar buiten, of andere muziek opzetten. Gewoon even afleiden met praten. Vertellen dat het door de drugs komt, dat het vanzelf overgaat.

Wiet roken kan je trip een stuk intenser en duisterder maken, ik raad het af. In de staart van de trip kan het wel.

Gaan jullie overdag trippen? Dan zie je meer. Kijk vooral naar plantjes, en bomen. Zooo mooi om naar te kijken als je aan trippen bent.

Ook kunstboeken, fotoboeken of kinderboeken zijn heel leuk om naar te kijken. De plaatjes komen echt tot leven, en dingen in de afbeelding gaan bewegen, daar was ik zo verbaasd over tijdens mijn eerste keer 2cb!

Veel plezier!

mitchieee

Wijs gebruiker
Haha, maar dat kan ook heel weird worden. Ik zag toen die scene dat Peter op de grond zijn kleren uit ging trekken omdat ie xtc genomen ik dacht wtf gebeurt hier nou
ja sommige afleveringen kunnen beter geskipt worden maar de meeste zijn geweldig jahaha

Trinity

Belezen gebruiker
Leuk dat je deze ervaring gaat opdoen! Psychedelica zijn super en 2cb (veel ervaring mee) is voor mij wel een favoriet (naast LSD dan). Ik vind de visuals bij 2cb (open eye en vooral closed eye) echt super en echt anders dan bij psilo of LSD. Allemaal goede adviezen hier, dus enkel nog wat bevestigingen:
  • 15-18mg zou ik aanhouden, hoewel onder de 21mg het allemaal prima te doen is, maar…. Eerste ervaring met PD’s dus gewoon rustig aan doen
  • Ik zelf omschrijf 2cb als wat meer mechanisch, dus minder introspectief etc. dan andere middelen en ervaar ook dat het je minder snel in een angstige emotionele beleving trekt (maar dat kan heel persoonlijk zijn) - het is allemaal wat meer beheersbaar
  • Doe lekker niets, heb voldoende plek om lekker te liggen, geniet vd visualen zet fijne muziek op
  • Ah einde kun je wel hoofdpijn krijgen. Goede pijnstiller bij de hand is dus wel slim
Veel plezier en laat ff wat horen hoe het was 😊
Trinity

bruhwtf

Newbie
halloo, ik ga binnekort ook 2cb doen, maar mijn vrienden willen niet trippen helaas. zij zijn meer van de uppers enz.
Ik heb nog geen ervaring met psychedelica of trippen maar ik vroeg me af of het een goed idee is om voor de 1e keer 2cb in mn eentje te doen?
of ga je dan snel bad? ik wil er natuurlijk wel het optimale uithalen haha :) wat adviseren jullie?

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
halloo, ik ga binnekort ook 2cb doen, maar mijn vrienden willen niet trippen helaas. zij zijn meer van de uppers enz.
Ik heb nog geen ervaring met psychedelica of trippen maar ik vroeg me af of het een goed idee is om voor de 1e keer 2cb in mn eentje te doen?
of ga je dan snel bad? ik wil er natuurlijk wel het optimale uithalen haha :) wat adviseren jullie?
Ik denk dat dat wel kan, mits je je goed voorbereid. Lage dosis, geen verplichtingen, niet gestoord worden, zorgen dat je het niet snel koud of warm kan krijgen etc. Misschien kan je een vriend vragen of die klaar staat om even te videobellen als je daar behoefte aan hebt. Op lage dosis raak je niet zo snel de weg kwijt en wordt je ook niet zo snel angstig. Het kan altijd gebeuren natuurlijk, maar ik heb het niet sneller als ik alleen ben.

• Like
Waarderingen: Eik

bruhwtf

Newbie
Ik denk dat dat wel kan, mits je je goed voorbereid. Lage dosis, geen verplichtingen, niet gestoord worden, zorgen dat je het niet snel koud of warm kan krijgen etc. Misschien kan je een vriend vragen of die klaar staat om even te videobellen als je daar behoefte aan hebt. Op lage dosis raak je niet zo snel de weg kwijt en wordt je ook niet zo snel angstig. Het kan altijd gebeuren natuurlijk, maar ik heb het niet sneller als ik alleen ben.
oh top dankje! ik ga het eens uitproberen binnenkort, ik laat wel weten hoe het is gegaan :) is 2cb trouwens nog leuk om te combineren met xtc?

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
oh top dankje! ik ga het eens uitproberen binnenkort, ik laat wel weten hoe het is gegaan :) is 2cb trouwens nog leuk om te combineren met xtc?
Ja laat maar weten! 2C-B is zeker goed te combineren met MDMA, maar dat kun je beter proberen als je al tientallen ervaringen met meerdere tripmiddelen hebt. Eerst naar hogere doseringen werken en dan pas combineren zou ik zeggen

Levensgenieter🌈

Badass junkie
Ik zou ook van tevoren een aantal tripreports lezen, dan weet je een beetje wat je kan verwachten over wat je gaat zien en hoe het voelt.

En laat de vriend die je eventueel gaat bellen zich ook inlezen. Zodat die weet hoe je iemand geruststelt die aan trippen is. En dat die weet wat trippen inhoudt.
Je kan ook een vriend vragen om erbij aanwezig te zijn?

Als het even wat minder voelt, zet dan andere muziek op. Of muziek uit. Of even naar een andere kamer gaan. Of lekker douchen.

Weet je al hoeveel je gaat nemen?

Bovenaan