• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

psychedelicflower

Experimenterende gebruiker
Hoi! Ik heb gisteren voor het eerst gebruik gemaakt van 2C-B en ik wil graag mijn ervaring delen, omdat het voor mij toch heel anders was dan verwacht.

Mijn vriend en ik wilden al een tijdje 2C-B gaan proberen. We hebben veel informatie opgezocht en veel video's gekeken. Ook hebben we vrienden om hun ervaring gevraagd dus we hadden een vrij duidelijk beeld van wat 2C-B zou doen. Uiteraard hebben we onze pillen laten testen. Er zat 11mg per pil in, een redelijk gemiddelde dosis.

Setting
Mijn vriend en ik wonen allebei nog thuis dus het is geen optie om thuis te gebruiken. We besloten daarom om een hotelovernachting te boeken en het daar te doen. We wilden graag een kamer die wat warmer was van kleur dus geen kale witte kamer. We hadden zelf een speaker meegenomen en we hadden een sterrenhemel lamp in de hoek van de kamer staan. De setting was wel prettig, maar wel iets minder vertrouwd dan thuis natuurlijk.

Gevoel
We hebben die dag rond kwart voor 6 gegeten. Niet te veel, omdat we wisten dat we misselijk zouden worden. Uiteindelijk hebben we om 18:15 de eerste pil ingenomen. Mijn vriend voelde hem een half uur later al en bij mij kwam hij rond 6 uur binnen. Alles begon voor mij te ademen, ik zag in alles patroontjes en ik had een soort tunnelvisie. Als ik naar mijn vriend keek bewoog alles om hem heen ook erg snel en was er een soort regenboogrand. Ik wist niet goed op mijn vriend te antwoorden en alles koste me heel erg veel moeite.
Ik voelde mezelf niet slecht, maar ik was ook niet echt heel vrolijk. Het was voor mij zo enorm intens dat ik ook niet heb bijgenomen. Ik zit voor mijn idee ook gewoon goed in mijn vel. Ik vind het vooral raar dat ik maar 11mg heb ingenomen. Dit zou een lichte dosis moeten zijn. Mijn vriend zag alles wel ademen, maar had verder niet echt visuals.
Na een uurtje of 3 werden de effecten wat rustiger en hebben we wat rustgevende video's zitten kijken op youtube. Vanaf dat moment voelde ik me wel heel erg fijn.

Kortom had ik geen supervrolijk gevoel, kon ik mezelf moeilijk sturen en waren de visuals heel erg heftig. Heeft iemand dit soort ervaringen vaker gehad? Ik ken niemand die op 11mg zoveel visuals heeft.
Ik ben wel van plan om het nog een keer te proberen.

Dr. Paddo!

Belezen gebruiker
Leuk dat je je ervaring deelt. Iedereen reageert anders en heeft een andere gevoeligheid natuurlijk. Bovendien kan zo’n dosis voor iemand van 50kg anders uitpakken dan voor iemand van 90kg. Fijn dat je zo’n lekker visueel spektakel hebt op zo’n lage dosering, dat is economisch! 🤩

Cerberus

Wijs gebruiker
Dingen zien ademen, vervormen en regenboogkleuren zien is typisch 2C-B voor de dosis die jij genomen hebt, dus dat kan wel. Zelf nam ik afgelopen weekend 12-13 mg en had hetzelfde, als ik mezelf in de spiegel zag zag ik mezelf zelfs vervormen tot zombie / grasmonster / alien net als de achtergrond. Als het je eerste keer psychedelica was, kan ik geloven dat het intens kan overkomen, maar dat went wel.

psychedelicflower

Ik ben er wel van geschrokken hoeveel ik zag. Volgende keer ga ik starten met een halve denk ik. Dat is dan maar 5.5mg maar misschien dat het dan iets rustiger is op te bouwen

psychedelicflower

Ik heb de avond voor gebruik best veel gedronken en ik ben ook heel laat gaan slapen. Ik heb wel uitgeslapen tot 11 uur. Heeft dit invloed op de werking van de 2C-B?

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Slaaptekort en een kater kunnen een invloed hebben gehad op je trip. Eigenlijk alles dat je gemoedstoestand beïnvloed kan een impact hebben op je trip.

Mag ik je vragen waar je precies zo van geschrokken bent? De dosis die jullie genomen hebben is inderdaad niet bijzonder hoog, maar een eerste keer trippen kan natuurlijk altijd anders zijn Dan je had verwacht.

Levensgenieter🌈

Badass junkie
Ik ben er wel van geschrokken hoeveel ik zag. Volgende keer ga ik starten met een halve denk ik. Dat is dan maar 5.5mg maar misschien dat het dan iets rustiger is op te bouwen
Bijnemen heeft met psychedelica weinig zin, omdat je snel tolerantie krijgt.

In mijn ervaring reageert je lichaam sterker op een nieuwe stof. De tweede keer zal wat minder intens zijn, ook omdat je weet wat je kan verwachten.

Was dit je eerste keer trippen?

Spyro

DF-koning
Ik trip ‘m de pan uit op zo’n lage dosis. Zo erg dat alles door elkaar heen loop en ik bijna geen onderscheid meer kan maken tussen wat echt is en wat niet.

Iedereen om me heen pakt altijd minstens 1 pil en ik space echt kei hard op een kwartje juist...

psychedelicflower

Slaaptekort en een kater kunnen een invloed hebben gehad op je trip. Eigenlijk alles dat je gemoedstoestand beïnvloed kan een impact hebben op je trip.

Mag ik je vragen waar je precies zo van geschrokken bent? De dosis die jullie genomen hebben is inderdaad niet bijzonder hoog, maar een eerste keer trippen kan natuurlijk altijd anders zijn Dan je had verwacht.

Ik had de heftige visuals niet zien aankomen, omdat ik overal las dat je met deze dosis meer een xtc gevoel krijgt. Ik schrok vooral van het feit dat ik mezelf al niet eens meer goed kon sturen

psychedelicflower

Bijnemen heeft met psychedelica weinig zin, omdat je snel tolerantie krijgt.

In mijn ervaring reageert je lichaam sterker op een nieuwe stof. De tweede keer zal wat minder intens zijn, ook omdat je weet wat je kan verwachten.

Was dit je eerste keer trippen?

dit was inderdaad mij allereerste keer

psychedelicflower

Ik trip ‘m de pan uit op zo’n lage dosis. Zo erg dat alles door elkaar heen loop en ik bijna geen onderscheid meer kan maken tussen wat echt is en wat niet.

Iedereen om me heen pakt altijd minstens 1 pil en ik space echt kei hard op een kwartje juist...

Dat is heftig! Zo erg had ik het dan ook weer niet

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Het is vrij ongebruikelijk om zo heftig te reageren op 2-cb maar ik heb hier wel al eerder gehoord. Helemaal als je nog geen ervaring hebt met andere psychedelica zoals lsd of truffels kan het inderdaad wel even schrikken zijn. Als je het nog eens wilt proberen kun je inderdaad een lagere dosis nemen.

psychedelicflower

Het is vrij ongebruikelijk om zo heftig te reageren op 2-cb maar ik heb hier wel al eerder gehoord. Helemaal als je nog geen ervaring hebt met andere psychedelica zoals lsd of truffels kan het inderdaad wel even schrikken zijn. Als je het nog eens wilt proberen kun je inderdaad een lagere dosis nemen.

Thanks voor de info!

• Like
Waarderingen: Eik

Rivalrie

Badass junkie
Grappig dat je deze visuals als heftig beschouwd. Ik beschouw dat als lichte visuals.

Zo zie je maar dar het voor iedereen anders is.

psychedelicflower

Grappig dat je deze visuals als heftig beschouwd. Ik beschouw dat als lichte visuals.

Zo zie je maar dar het voor iedereen anders is.

Dit was een beetje vergelijkbaar met hoe de kamer er voor mij uitzag. De kleuren waren niet zo erg als op deze video, maar alles bewoog wel op deze manier

Rivalrie

Badass junkie
Dit was een beetje vergelijkbaar met hoe de kamer er voor mij uitzag. De kleuren waren niet zo erg als op deze video, maar alles bewoog wel op deze manier
Oké toch iets heftiger dan ik uit je verhaal opmaakte. Ik vind het altijd wel grappig op LSD om naar voren te buigen en weer achter. De hele kamer veranderd dan gewoon

psychedelicflower

Oké toch iets heftiger dan ik uit je verhaal opmaakte. Ik vind het altijd wel grappig op LSD om naar voren te buigen en weer achter. De hele kamer veranderd dan gewoon
Ik weet nu wel een beetje wat ik kan verwachten dus ik hoop dat ik er de volgende keer van kan genieten

psychedelicflower

Ik vind het raar dat de vergelijking zo vaak wordt gemaakt. Persoonlijk vind ik 2c-b wel erg leuk! Wellicht heb je een fijnere ervaring nu je weet wat je te wachten staat.

Ik wil het heel graag nog een keer proberen. Wat doe je eigenlijk als je aan de 2cb zit? Ik wist in het begin niet zo goed wat ik wilde. Uiteindelijk ben ik maar wat filmpjes gaan kijken, maar toen was ik al ver op het einde van mijn trip

KlaasVaak

Wijs gebruiker
Ik wil het heel graag nog een keer proberen. Wat doe je eigenlijk als je aan de 2cb zit? Ik wist in het begin niet zo goed wat ik wilde. Uiteindelijk ben ik maar wat filmpjes gaan kijken, maar toen was ik al ver op het einde van mijn trip
Ik vind het leuk op feestjes, maar dat kan nu natuurlijk niet. Waarschijnlijk ook in dit stadium nog niet zo'n goed idee.

Ik zou het als ik jou was overdag doen. Misschien op een mooie dag, dat je ook naar buiten kan. Met zoveel licht beweegt alles wel, maar zijn de visuals minder desoriënterend dan in het (schemer)donker. En dan gewoon een beetje lachen samen.

Je kan natuurlijk ook wat rare attributen halen. Ik heb bijvoorbeeld eens voor een LSD-trip stiften gehaald waarmee je op glas kan tekenen. Hebben we ons vervolgens uren mee vermaakt.

Rivalrie

Badass junkie
Ik vind het leuk op feestjes, maar dat kan nu natuurlijk niet. Waarschijnlijk ook in dit stadium nog niet zo'n goed idee.

Ik zou het als ik jou was overdag doen. Misschien op een mooie dag, dat je ook naar buiten kan. Met zoveel licht beweegt alles wel, maar zijn de visuals minder desoriënterend dan in het (schemer)donker. En dan gewoon een beetje lachen samen.

Je kan natuurlijk ook wat rare attributen halen. Ik heb bijvoorbeeld eens voor een LSD-trip stiften gehaald waarmee je op glas kan tekenen. Hebben we ons vervolgens uren mee vermaakt.
Badkamer stiften of verf is ook leuk. Lekker voor onder douche. Douchen op zich is al mega indrukwekkend.

psychedelicflower

Thanks! Leuke ideeën!

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik vind het raar dat de vergelijking zo vaak wordt gemaakt. Persoonlijk vind ik 2c-b wel erg leuk! Wellicht heb je een fijnere ervaring nu je weet wat je te wachten staat.

Ik vind dat ook apart, heb 2C-B ook nooit op XTC vinden lijken. Totaal ander gevoel en mindset. Kan me voorstellen dat het bij iemand een beetje rauw op z’n dak valt als je XTC verwacht, al is 2C-B als psychedelicum mild, als je nooit getript hebt en gevoelig bent komt het wellicht heftig over.

@Kelseyyyy ik deed eigenlijk nooit iets speciaals op 2C-B... chillen en muziek luisteren, badderen, beetje filosoferen, dat soort shit. Hopelijk is je volgende keer leuker. :)

ekiddude

Newbie
Voor 11 mg is dat best een heftige ervaring. Je hebt je pillen laten testen zeg je? Hebben ze het gemeten o

dat is wel een hele lage dosering maar beter safe than sorry. Erowid geeft als drempelwaarde 2-5 mg om überhaupt iets te voelen.

psychedelicflower

Voor 11 mg is dat best een heftige ervaring. Je hebt je pillen laten testen zeg je? Hebben ze het gemeten o

dat is wel een hele lage dosering maar beter safe than sorry. Erowid geeft als drempelwaarde 2-5 mg om überhaupt iets te voelen.
Ja precies. Ik weet dat bijnemen niet de bedoeling is, maar als ik na een uur nog niks voel neem ik nog een halfje bij. In het ergste geval doet het niks

StraatPiraat

Badass junkie
Bij 2c-b bepaald voor mij de setting eigenlijk of ik hard ga of niet. De ene keer nam ik 15mg en spacede ik m de pan uit, de andere keer zat ik op 30 mg met de helft van het effect.
Uiteindelijk deed ik 2cb alleen als ik ging nexus flippen, heerlijk om in die xtc naspace nog een stukje harder te gaan.

Steph

Bij 2c-b bepaald voor mij de setting eigenlijk of ik hard ga of niet. De ene keer nam ik 15mg en spacede ik m de pan uit, de andere keer zat ik op 30 mg met de helft van het effect.
Uiteindelijk deed ik 2cb alleen als ik ging nexus flippen, heerlijk om in die xtc naspace nog een stukje harder te gaan.

Zou je wat voorbeelden kunnen geven tussen de nexus flip en alleen xtc op een avond of alleen 2cb.

Wil namelijk binnenkort de nexus flip doen en ben wel benieuwd welke extra effecten het geeft

StraatPiraat

Badass junkie
Zou je wat voorbeelden kunnen geven tussen de nexus flip en alleen xtc op een avond of alleen 2cb.

Wil namelijk binnenkort de nexus flip doen en ben wel benieuwd welke extra effecten het geeft
Het is het chillst om de 2c-b pas te gebruiken nadat je klaar bent met je XTC. Als je dit goed timed, ga je van een heerlijke mdma space zo over naar een versterkte naspace tot 2c-b trip. Hierbij heb ik totaal geen last van de leegte die op komt zetten als het uitwerkt, ik ben veel te druk aan het lachen en aan het lullen over van alles en nog wat :tearsofjoy:.

Fyrckant

Bewuste gebruiker
Hoor net dat mijn pil getest is op 10mg. Lijkt me prima om dan ook met 1 te beginnen als 2cb newbie. Wat zou een mooi moment zijn om er een tweede (of halve) achteraan te doen als hij een beetje lekker valt? Komt dat nauw of valt dat wel mee?

Laatst bewerkt:

StraatPiraat

Badass junkie
Hoor net dat mijn pil getest is op 10mg. Lijkt me prima om dan ook met 1 te beginnen als 2cb newbie. Wat zou een mooi moment zijn om er een tweede (of halve) achteraan te doen als hij een beetje lekker valt? Komt dat nauw of valt dat wel mee?
Dat is puur een kwestie van aanvoelen vind ik.
Hoe mild/chill het ook mag voelen, onderschat 2cb niet. Ben zelf nooit bad gegaan maar wel echt compleet van de kaart.
Maar zolang je niet echt last hebt van bodyload en je vrij comfortabel voelt onder invloed kan je rustig bijpakken. Hogere doseringen zou ik wel in een setting doen met mensen die je goed kent want het kan heel... vaag worden.

Bovenaan