Eerst keer XTC!

nicky10

Newbie
Hallo iedereen,

Ik ga over een paar uurtjes mijn eerste XTC pil innemen.
Me ouders zijn vanacht weg en ik heb besloten om het thuis te doen met vertrouwde vrienden.
Het enigste wat ik ooit heb gedaan is alleen blowen dus dit is al heel wat voor mij.
Uiteraard sta ik er wel 100% achter en heb ik er echt zin in om het te doen.
Alleen ik ben al 3 dagen heel zenuwachtig en nu vooral omdat ik veel dingen heb gelezen op het internet zoals dat je een hartaanval kan krijgen of allergisch kan zijn voor MDMA of helemaal bad kan gaan.
Ik begin natuurlijk wel met een kwartje en ik neem een aardige lichte pil in ook wel genoemd als het zonnetje of de zon het is een witte pil met een zon als afbeelding erop.
Ik weet al aardig wat informatie alleen heb ik alsnog een vraag aan jullie heb of kan het erg veel invloed hebben op je trip als je best wel zenuwachtig bent?
En is het inderdaad waar dat zulke dingen zoals bad gaan of een hartaanval krijgen vaak voorkomt want dat word op het internet namelijk wel allemaal beschreven zelf heb ik het nog nooit gehoord van andere mensen maar alsnog vraag ik het voor de zekerheid.
Voorderest heb ik er erg veel zin in en ben ik benieuwd naar jullie antwoorden op mijn vragen!! :grin:

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Hmmm ja het ligt eraan op wat voor manier zenuwachtig je bent, als je denkt oh jee wil ik dit eigenlijk wel, dan kan het natuurlijk fout gaan, maar zoals ik het hoor ben je hartstikke goed voorbereid en heb je er ook heel veel zin in, dus dan kan er niets anders gebeuren dan dat het goed komt :) Je gaat vast een superleuke avond hebben, veel plezier!
En ja, dat soort dingen kunnen altijd gebeuren, drugs nemen brengt altijd een risico met zich mee natuurlijk.. Maar ja, doe je niks aan. Het gaat vaak ook gewoon goed hoor. Komt goed hoor! :)

mb90

Experimenterende gebruiker
Ik ga morgen voor de 7e keer aan de XTC en ik ben ook al een beetje zenuwachtig. De eerste keer was ik ook een beetje zenuwachtig, dat hoort er gewoon bij :) Het is gewoon iedere keer weer een beetje spannend, maar wel op een positieve manier. Als je helemaal niet meer zenuwachtig bent dan is het denk ik zelfs te normaal aan het worden, het moet bijzonder en leuk blijven :)

Ik had voor mijn eerste keer toevallig wel een paar biertjes gedronken (3-4 ofzo). Door alcohol wordt je iets losser en laat je het wat makkelijker over je heen komen. Ga niet kei hard zuipen van te voren, daar wordt je trip niet beter van, maar een paar biertjes is misschien chill :)

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik drink ook vaak een biertje van te voren. Ik ga 15 maart weer xtc doen, na een half jaar, en ik ben ook weer bloedje zenuwachtig terwijl ik het vaak zat gedaan heb. Maar er zit weer zo lang tussen dat ik helemaal ben vergeten hoe het voelt!

MRKoek

Newbie
Je mag echt niet denken aan bad gaan, en als je bad ga moet je gewoon onthouden dat het over gaat, daarvoor het je ook nood aan een nuchtere vriend in de buurt...
die je kan gerust stellen als het er slecht aan toe gaat

Nu, als je begint met een kwartje zal je hoogstwaarschijnlijk niet snel bad gaan. pak niet te snel iets bij en verwacht gewoon niet teveel, anders kan het teleurstellend zijn. neem het, en verwacht het niet, doe iets met je vrienden ondertussen, wat babbelen, maar wacht niet af.

Als je na een dik uur iets voelt en je kan wel wat meer aan, denk je, kan je gerust nog wat bij nemen, als je nog niets voelt na een uur, wacht 2 uur dan voordat je iets bij neemt.

Deamon

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Je krijgt echt niet zomaar een hartaanval van XTC, hooguit als je hoogbejaard bent en een slecht hart hebt, een overdosis neemt of combineert met (teveel) andere uppers. Allergie heb ik ook niet van gehoord. Misselijkheid komt wel voor, maar hoeft niet te gebeuren en als het gebeurt is het meestal een kwestie van een keer kotsen en je voelt je weer prima. Als je het in een vertrouwde omgeving doet en de 'trip' goed voorbereid is de kans klein dat je bad gaat. Het kan wat overweldigend zijn, maar als je je niet verzet en alles gewoon over je heen laat komen ga je echt niet zomaar bad.

Als ik jou was zou ik me geen zorgen maken. Niet denken wat er fout zou kunnen gaan, maar gewoon (een gedeelte van) een pil droppen en je hoofd leegmaken of wat gaan doen om je aandacht af te leiden, iig niet aan de X denken. Je merkt vanzelf wel wanneer het begint. Hebben jouw vrienden ervaring? Dan zullen ze je vast prima kunnen helpen. Het belangrijkste is gewoon lekker genieten. :)

markymark

Newbie
Ben erg nieuwsgierig geworden na het lezen van alle verhalen hier over de ervaringen met xtc maar zou niet weten hoe ik eraan moet komen!

Mark

Smeersel

Newbie
De meeste mensen zijn zenuwachtig de eerste keer lijkt me. Dat is niet zo heel vreemd, want je weet niet wat je kan verwachten. Als je er maar 100% achter staat. Krijg je toch het gevoel van 'shit, ik voel me niet goed' dan ga je even zitten en dan komt het wel goed. Je vrienden zorgen wel voor je. Veel plezier! :)

Bovenaan