Een hypocriet aan de LSD

VanTegenNaarLiefhebber

Experimenterende gebruiker
Hoi!

Ik ben zwaar tegenstander van drug, het maakt mensen kapot, ik ken niemand in mijn omgeving die er beter van was geworden. Gewoon afblijven. Houd t bij een biertje, als je drugs gebruikt ben je voor mij betreft klaar.

Dit was ik voor 3 jaar geleden, tot mijn eerste festival, waarbij ik kennis maakte met XTC.(heel voorzichtig begonnen met een kruimeltje, maar als snel 1,5 pilletje. Na deze ervaring heb ik mij tegen het hoofd geslagen. Hoe heb ik ooit durven oordelen over iets waar ik geen ervaring mee heb. Sterker nog, hoe heb ik mogen oordelen over zo iets geweldigs! 😍 De eerste keer was absoluut magisch. Zo vrolijk en verliefd heb ik mij nooit eerder gevoeld. Super sociaal en mijn ideale persoon.
Ik merk wel dat bij de keren die hierna volgden het gevoel van de eerste keer niet meer terugkomt. Euforisch en nog steeds heel gaaf, maar niet meer zoals de eerste keer. Ik denk dat ik moet accepteren dat dit ook niet snel meer zal gebeuren.

Afgelopen Mystic heb ik aardig mijn grens opgezocht, ik had het gevoel dat de kwartjes bleven hangen in mijn keel. Toch wilde ik niet achter blijven en bleef ik ieder 45minuten bijnemen. Tot dit inkickte! Inmiddels zat ik op 2,5 waarvan het laatste stukje nog steeds in m'n keel hing. Opmdit moment ging ik al best hard en werd ik wat paranoia doordat ik dat laatste stukje nog in m'n keel voelde branden. Ik werd bang voor wat.er zou gebeuren als ook dat halve nog in zou kicken. Ik ben flinke stukken van die dag kwijt, maar wauw. Wat ben ik blij dat ik drugs ontdekt heb. Ik kan mij herinneren dat ik volledig.opging in de muziek. Ik werd een enorme flirt(waarschijnlijk in mijn hoofd iets beter dan in de realiteit) ik heb een meisje heel direct gevraagd wat zij in haar muntthee deed. (Mdma poeder) ik vond dit super interessant omdat dit niet in m'n keel kan blijven hangen!
Helaas eindigde de avond met een lekke fietsband, en heb ik ervaren hoe je stemming ook een heel negatief effect kan hebben op je ervaring.

Maar goed. Inmiddels 3 jaar verder wil ik meer.
Ik ben compleet omgeslagen en ben van mening dat je maar 1x leeft. Wel heb ik voor mijzelf de afspraak enkel te gebruiken op festivals. (Verslavings gevoelig)

Ik heb een paar maanden geleden aan het eind van het seizoen 1b-lsd (125mg) besteld. Dit omdat het legaal te bestellen is. Ik ga er ook vanuit dat de dosering hiervan redelijk gereguleerd zal zijn. deze liggen nu al een paar maanden in de kast.

Komend weekend staat het eerste festival van dit jaar op de planning, Cirque Mystic melodic special. Een redelijk nieuw en niet al te groot festival.

ik wilde de LSD bewaren voor Mystic garden, dit was mijn eerste en enige festival. Zowel de zomer editie als ADE. Het is een groot terrein en er zijn veel plekjes waar je in het gras kan zitten en kan genieten van het leven(en praten, heeel veel praten). Dit is sowieso mijn favoriete activiteit tijdens XTC. Met kleine momenten met grote beweegdrang. Ik dans nooit! Ook dat heb XTC veranderd.

Maar terug naar de 1b-lsd. Ik heb met XTC 1x een verandering van realiteit heb ervaren waarbij kleuren heftiger werden en ik super verliefd werd op 1 van de mytische wezens van Mystic garden. 😅
Mede door die ervaring wil ik dolgraag een tripervaring. Ik wil een verandering van realiteit, dingen zien die er niet zijn!

1b-LSD.
Cirque Mystic melodic special by Mystic garden. Doen of niet doen?
het is een relatief klein festival, maar wel dicht bij huis. Wat het voor mij veilig maakt. Ik kan makkelijk met de fiets naar huis vluchten mocht het nodig zijn. Maar anderzijds is het festival misschien te klein om de rust op te zoeken. Hoewel een wel een buitenruimte zal zijn voor rokers natuurlijk.

Zoals ik zei is mijn favoriete activiteit op XTC gewoon chillen in het gras en heeel veel praten. Ik denk niet dat ik dit mag vergelijken met LSD maar ik vraag mij af of dit een goed festival is om te beginnen. Ik denk dat puntje bij paaltje ik alsnog LSD zal kiezen over XTC voor dit festival. Ik ben gewoon te enthousiast..

Excuses voor het lange bericht, ik zal tot de kern komen:

Wie heeft ervaring en tips? Het is een 125mg blotter 1b-LSD. Ik heb een drugssitter die aan de XTC zal gaan. (Zeer verantwoordelijk persoon die onwijs goed de grenzen kent)

Ik wil zodra ik op de fiets stap alvast de blotter innemen. Gezien t tot wel 12 uur kan duren. Het is nog geen 10 minuten fietsen.

Wat doe ik (of mijn sitter) doen als het wel fout dreigt te gaan of fout gaat. Net als met xtc zijn lollies (suikers) een goede manier om je gerust te stellen nietwaar?

Wat kan ik verwachten van deze drug in deze dosering? Ik wil eigenlijk niet lager omdat bijnemen met LSD word afgeraden. Ik ben bang dat een lagere dosering niet aan mijn verwachtingen zal voldoen waardoor het invloed zou kunnen hebben op mijn humeur.

Ik merk dat ik in het eerste uur van xtc onwijs misselijk word en het liefst even wil zitten tot dit gevoel omslaat in euforie. Is dit bij 1b-LSD ook het geval?

Ik neem m'n drugs serieus. Hoe meer informatie hoe beter! Brand los 😁

Miraculeus

Bewuste gebruiker
Een LSD-ervaring is echt heel anders dan MDMA/XTC, en mijn advies zou dan ook zijn om het eerst thuis te proberen voor je gaat trippen op een festival. Je zegt het zelf al; het kan lang duren, en als het niet lekker valt heb je een probleem op het festival of ga je noodgedwongen naar huis, ook zonde van het festival.
Je hebt het al maanden in huis, waarom niet eens geprobeerd zodat je weet wat je te wachten staat?
Als je er toch voor wil gaan zou ik misschien de dosis wat verlagen. Een hoge dosis is geen garantie op een goed humeur. Zeker in een erg drukke omgeving kun je je bekeken voelen en niet op je gemak.

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Laat ik even beginnen met het eerste en meest voorname advies. Als je geen ervaring hebt met psychedelica zoals LSD, 2-cb of paddo's/truffels. Dan lijkt het me zeer onverstandig om dit voor het eerst op een festival te doen.

Ik heb LSD vaak gebruikt op festivals, zelfs op indoor raves. Maar het kan echt enorm overweldigend zijn. Zeker als je nog nooit ervaren hebt hoe het is om te trippen.

Het is heel anders dan xtc. En kan met vlagen heel spannend tot zelfs beangstigend worden. Hiermee moet je kalm om kunnen gaan.

Maar als dat lukt... Dan is het een van de betere party drugs. Ik vond het altijd fantastisch, LSD op festivals.

1b-LSD.
het is een relatief klein festival, maar wel dicht bij huis. Wat het voor mij veilig maakt. Ik kan makkelijk met de fiets naar huis vluchten mocht het nodig zijn.
Ja dat naar huis fietsen als je toetervaag bent van de LSD, zou ik uit je hoofd zetten. Dat is simpelweg gevaarlijk. LSD kan veel verwarring oproepen en met vlagen inneens spontaan je hoofd vast laten lopen. Lijkt me niet zo handig als je dan in het verkeer deelneemt. Zeker als je dat gaat doen omdat het festival je teveel is geworden. Je zal op het festival zelf de gelegenheid moeten vinden om op een rustiger plekje de boel wat te laten kalmeren.

Ik ken het festival zelf niet. Maar zolang het ruim opgezet is en je plekjes hebt waar je je echt even terug kan trekken in een oase van rust, dan komt dat zeker goed. Mijn eerste festival waar ik LSD gebruikte, was psy-fi. Daar heb je meerdere plekjes waar het echt even rustig is.

Maar anderzijds is het festival misschien te klein om de rust op te zoeken. Hoewel een wel een buitenruimte zal zijn voor rokers natuurlijk.
Begrijp ik hieruit goed dat het een binnen feest is? Dan zeker niet doen als je geen ervaring hebt.

In een binnenfestival zit je voor je gevoel toch iets meer 'gevangen'. En die mentale beklemming helpt niet mee als je het heftig hebt op LSD.

Heb je wèl ervaring met LSD op feestjes, dan kan je dat later altijd nog eens uitproberen.

Zoals ik zei is mijn favoriete activiteit op XTC gewoon chillen in het gras en heeel veel praten. Ik denk niet dat ik dit mag vergelijken met LSD maar ik vraag mij af of dit een goed festival is om te beginnen. Ik denk dat puntje bij paaltje ik alsnog LSD zal kiezen over XTC voor dit festival. Ik ben gewoon te enthousiast..
Ik werd zelf nooit echt praatgraag op LSD.

Excuses voor het lange bericht, ik zal tot de kern komen:

Wie heeft ervaring en tips? Het is een 125mg blotter 1b-LSD. Ik heb een drugssitter die aan de XTC zal gaan. (Zeer verantwoordelijk persoon die onwijs goed de grenzen kent)

Ik wil zodra ik op de fiets stap alvast de blotter innemen. Gezien t tot wel 12 uur kan duren. Het is nog geen 10 minuten fietsen.

Wat doe ik (of mijn sitter) doen als het wel fout dreigt te gaan of fout gaat. Net als met xtc zijn lollies (suikers) een goede manier om je gerust te stellen nietwaar?
Nope, suikers gaan je niet helpen. Hooguit mentaal als placebo effect. Dat is niet erg, want dan werkt het alsnog. Maar er bestaat niet zoiets als een huis-tuin-keuken middeltje om een psychedelische trip te stoppen.

Daarvoor zal je antipsychotica en/of benzo's nodig hebben. Ik heb zelf weleens benzo's achter de hand gehouden. Die werken angst remmend, maar het zal niet je trip gelijk stoppen. Ik heb ze nog nooit nodig gehad. En zeker met benzo's oppassen als je verslavingsgevoelig bent. Dat is geen verslaving om mee te lachen.

Wat kan ik verwachten van deze drug in deze dosering?
Dat hangt heel erg af van persoonlijke gevoeligheid. Als ik naar mezelf kijk, was dit altijd een heerlijke dosering. Maar daar zullen af en toe flink wat verwarring en mindfucks bij komen kijken.

Vele anderen hier op het forum vinden deze dosis misschien al te hoog voor feestjes.

Ik merk dat ik in het eerste uur van xtc onwijs misselijk word en het liefst even wil zitten tot dit gevoel omslaat in euforie. Is dit bij 1b-LSD ook het geval?
Ik heb nooit last van misselijkheid op drugs, dus kan hier weinig zinnigs over zeggen. Persoonlijk krijg ik altijd zieke vreetkicks in de come-up van LSD.

Mijn advies: doe eerst eens ervaring op met psychedelica in een rustigere setting.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Alles is eigenlijk wel gezegd, maar ik wou even spuit 11 zijn en zeggen dat je inderdaad je eerste keer LSD in thuis- of in ieder geval vertrouwde, bekende en rustige setting moet doen. Dan kun je relatief veilig leren wat het is en kun je dan een inschatting gaan maken of je het echt in een drukke setting zoals een festival wilt gaan doen.

Zoals gezegd is LSD iets totaal anders dan XTC/MDMA. Ik kan het nooit helemaal uitleggen hoe het echt is, dat moet je zelf ervaren. Maar misschien fundamenteel om te weten, is dat psychedelica in tegenstelling tot veel andere (soorten) drugs, je al aanwezige stemming (mogelijk extreem) versterkt. Voel je wat anxiety door drukte bijvoorbeeld, dan kan dat zo 10 keer harder binnen komen. Het is niet zoals bijvoorbeeld MDMA, dat je eventuele spanning/angst bedekt onder een warme fuzzy deken.

mrorange

Bewuste gebruiker
Tripmiddelen, zonder enig ander middel, altijd thuis, juiste set en setting en een tripsitter. En echt de pure tripmiddelen zijn, naar mijn idee, ook echt een totaal andere categorie drugs, dan de verdovende en oppeppende; daar moet je toch echt serieus onderscheid in maken en ook mee omgaan. Maar ook dit is al vaak genoeg gezegd. Pure tripmiddelen zoals Psylocine (metabloliet van psylocibine en de werkzame stof van paddo's en truffels), lysergamides (LSD bv) en de DMT (DiMethylTriptamines), misschien als je wat gewender bent wat psylocibine of wat 5-HO-MET (lijkt veel op psylocine, maar dan constanter visueler en minder diepgaand fylosofisch, vind ik en hoor je vaker. Maar ze zijn gewoon niet weggelegd om ff voor het eerst op een feestje te testen. En al helemaal de heftigste DMT varianten zoals N,N om nog maar te zwijgen over 5-MeO of Salvia. Ik heb met veel andere middelen niet zoveel ervaring, vaak 1 malig geprobeerd (althans alcohol is gewoon een hard drug), maar zeker meer dan 250 keer een tripmiddel, waarvan bovenstaande (truffles, paddo's, N,N-DMT) per stuk wel denk wel 50-100 keer. Ik moet er niet aan denken om dan op een feest te zijn. Als je ECHT een trip hebt (dus niet wat boompjes ziet bewegen) Dan weet je echt even niet meer waar je het moet zoeken hoor. Ik weet dat ik dan ristug op mn ademhaling moet focussen en dat die upcome stabiliseert en dan wordt het vet. Als je dat niet weet en je zit opeens in een mega trip. Kan je enorm angstig worden en dat kan een neergaand spiraal worden. Met name als er veel prikkels zijn zoals op en feest. En dat is helemaal nergens voor nodig. Een badtrip is als je jezelf niet meer uit de neergaande spiraal weet te krijgen. Anders spreek ik altijd van een minder leuke trip, want ik weet toch dat als je je kalm houdt het met 5-10 of 15 minuten weer totaal anders kan zijn.

Laatst bewerkt:

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik ben zwaar tegenstander van drug, het maakt mensen kapot, ik ken niemand in mijn omgeving die er beter van was geworden. Gewoon afblijven. Houd t bij een biertje, als je drugs gebruikt ben je voor mij betreft klaar.

Dit was ik voor 3 jaar geleden, tot mijn eerste festival, waarbij ik kennis maakte met XTC.(heel voorzichtig begonnen met een kruimeltje, maar als snel 1,5 pilletje. Na deze ervaring heb ik mij tegen het hoofd geslagen. Hoe heb ik ooit durven oordelen over iets waar ik geen ervaring mee heb. Sterker nog, hoe heb ik mogen oordelen over zo iets geweldigs! 😍 De eerste keer was absoluut magisch. Zo vrolijk en verliefd heb ik mij nooit eerder gevoeld. Super sociaal en mijn ideale persoon.
Nou ik vind het heel knap dat je zo in staat bent van gedachten te veranderen, en dat je er ook open op reflecteert hoe je van gedachten bent veranderd!

Ik merk wel dat bij de keren die hierna volgden het gevoel van de eerste keer niet meer terugkomt. Euforisch en nog steeds heel gaaf, maar niet meer zoals de eerste keer. Ik denk dat ik moet accepteren dat dit ook niet snel meer zal gebeuren.

Afgelopen Mystic heb ik aardig mijn grens opgezocht, ik had het gevoel dat de kwartjes bleven hangen in mijn keel. Toch wilde ik niet achter blijven en bleef ik ieder 45minuten bijnemen. Tot dit inkickte! Inmiddels zat ik op 2,5 waarvan het laatste stukje nog steeds in m'n keel hing. Opmdit moment ging ik al best hard en werd ik wat paranoia doordat ik dat laatste stukje nog in m'n keel voelde branden. Ik werd bang voor wat.er zou gebeuren als ook dat halve nog in zou kicken. Ik ben flinke stukken van die dag kwijt, maar wauw. Wat ben ik blij dat ik drugs ontdekt heb. Ik kan mij herinneren dat ik volledig.opging in de muziek. Ik werd een enorme flirt(waarschijnlijk in mijn hoofd iets beter dan in de realiteit) ik heb een meisje heel direct gevraagd wat zij in haar muntthee deed. (Mdma poeder) ik vond dit super interessant omdat dit niet in m'n keel kan blijven hangen!
Helaas eindigde de avond met een lekke fietsband, en heb ik ervaren hoe je stemming ook een heel negatief effect kan hebben op je ervaring.

Maar goed. Inmiddels 3 jaar verder wil ik meer.
Ik ben compleet omgeslagen en ben van mening dat je maar 1x leeft. Wel heb ik voor mijzelf de afspraak enkel te gebruiken op festivals. (Verslavings gevoelig)
Pas je wel een beetje op dat je niet de verkeerde kant op slaat? Drugs zijn niet per se goed of slecht natuurlijk. Ze kunnen zowel goede als slechte effecten hebben. Daarom is het verstandig om rustig aan te doen en om goed te blijven reflecteren op 1. waarom je drugs gebruikt, 2. of je niet steeds meer en vaker neemt, en 3. of de nadelen de voordelen wel waard zijn.

In het geval van xtc/MDMA, probeer niet meer te nemen dan 140 tot 180 milligram per gebruiksmoment (dus per feest of festival of per chillsessie). Boven die dosering lopen de risico's steeds verder op, dalen de gewenste effecten, stijgen de ongewenste effecten, heb je meer last van een kater, en heb je ook kans dat je sneller de magie van MDMA verliest waardoor het helemaal niet meer leuk is.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Dan nu over 1B-LSD:

Maar terug naar de 1b-lsd. Ik heb met XTC 1x een verandering van realiteit heb ervaren waarbij kleuren heftiger werden en ik super verliefd werd op 1 van de mytische wezens van Mystic garden. 😅
Mede door die ervaring wil ik dolgraag een tripervaring. Ik wil een verandering van realiteit, dingen zien die er niet zijn!
Allereerst zal ik je helpen een persoonlijke teleurstelling van mij te voorkomen. Er wordt altijd met een hoop poeha beweerd dat hallucinaties inhouden dat je allerlei dingen ziet die er niet zijn. In mijn geval hoorde ik bijvoorbeeld verhalen over roze olifantjes die uit het stopcontact komen (à la de scène in de tekenfilm Dombo). Maar meestal zie je meer vervormingen van de realiteit. Dus bijvoorbeeld dingen die gaan bewegen terwijl ze stilstaan, dingen die ineens veel groter of kleiner lijken, kleuren die veel feller worden, of kleuren die uitlopen zodat naastgelegen objecten meekleuren.

Als je op Psychonautwiki kijkt naar visual effects dan kun je al een aardig idee krijgen van wat je allemaal kunt verwachten. Het is niet onmogelijk om dingen te zien die er echt niet zijn. Maar zulke ervaringen zijn zeldzaam en je hebt er doorgaans heel hoge doseringen voor nodig. Dat is misschien maar goed ook, want zulke ervaringen zijn voor beginners meestal niet zo chill.

1b-LSD.

Ik zou voor een eerste keer trippen afraden om dat op een festival te doen. Op een festival krijg je heel veel indrukken te verwerken. Dat kan al snel overweldigend zijn. Het komt bijvoorbeeld regelmatig voor dat mensen wat paranoïde gedachten krijgen ('zie ik eruit alsof ik aan het trippen ben?'). Daarnaast kan muziek enorm overweldigend zijn. Prikkels komen echt veel harder binnen. Dat kan soms heel mooi zijn, maar het kan ook omslaan naar de andere kant.

Jij weet nog niet precies wat je kunt verwachten. En je weet nog niet hoe jij reageert op psychedelica. Dus doe het eerst liever rustig aan. Als het bevalt, dan kun je altijd nog een keertje trippen op een festival.

Voor de eerste keer raad ik liever een rustige plek in de natuur aan, met iemand die je vertrouwt en die ervaren is in (het begeleiden van) trips. Voorwaarde is wel dat jij je er prettig en veilig voelt. Als je natuur vies en eng vindt, dan kun je beter een andere plek zoeken :wink:

het is een relatief klein festival, maar wel dicht bij huis. Wat het voor mij veilig maakt. Ik kan makkelijk met de fiets naar huis vluchten mocht het nodig zijn. Maar anderzijds is het festival misschien te klein om de rust op te zoeken.

Als jij je niet zo lekker voelt en in paniek je fiets moet zoeken en dan al trippend de weg naar huis moet zoeken, dan ga je geen leuke ervaring hebben. En dan maak ik er echt een understatement van.
XTC / MDMA zorgt inderdaad meer voor een kunstmatig blij en accepterend gevoel.
(1B-)LSD is veel meer afhankelijk van je mindset en van de omgeving.
Wat beide middelen gemeen hebben is dat ze ineens allerlei realisaties over jezelf en over je omgeving kunnen doen opborrelen. Maar die realisaties kunnen bij LSD echt een stuk confronterender zijn, omdat je niet dat kunstmatig blije en accepterende gevoel hebt. Dat vereist dus dat jij als tripper flexibeler moet omgaan met heftige of overweldigende ervaringen of ideeën. Wat ervaring met mindfulness en meditatie kan daar dus zeer bij helpen.

125 microgram 1B-LSD is genoeg om een volledige trip mee te maken. Zorg dat je je er goed op voorbereid. Reflecteer streng op jezelf, en wees bereid om tot op het allerlaatste moment te besluiten van 'nee, ik ga het toch niet doen, want ik voel me niet perfect voorbereid'.
Ik zou dat afraden. Waarschijnlijk moet je nog door de beveiliging heen, waar je totaal paranoïde van kunt raken. Bovendien kun je niet van te voren de sfeer proeven. Dus je weet niet precies wat je gaat aantreffen als je van te voren al de 1B-LSD neemt. Ik zou adviseren om eerst even nuchter op het festival rond te kijken en dan checken of je er nog zin in hebt.

Ter voorbereiding kun je deze gids eens lezen. Daarin staan tips voor wat je kunt doen als je niet zo lekker gaat:

Wat kan ik verwachten van deze drug in deze dosering? Ik wil eigenlijk niet lager omdat bijnemen met LSD word afgeraden. Ik ben bang dat een lagere dosering niet aan mijn verwachtingen zal voldoen waardoor het invloed zou kunnen hebben op mijn humeur.
Deze gids op Reddit geeft je een beeld van de effecten op verschillende doseringen. Het is een beetje nattevingerwerk hoor. De dosering precies bepalen is extreem lastig / niet te doen. Bovendien reageert niet iedereen hetzelfde op een bepaalde dosis. En de omgeving en je mindset spelen ook een grote rol. Daarnaast is 1B-LSD niet helemaal gelijk aan LSD. Van 1B-LSD weten we eigenlijk te weinig om daar heel zinnige uitspraken over te doen qua dose-effect relatie. Wel kun je grofweg stellen dat 1B-LSD qua effecten enorm lijkt op LSD. Ik heb zelf wel een keer of honderd getript (als het niet meer is), en ik merk zelf geen verschil tussen 1B-LSD en LSD.

Als de LSD begint te werken kun je je een beetje vreemd voelen. Ik beschrijf het wel eens als 'lubberen'. Het is een beetje elastisch en onstabiel gevoel: alsof je lichaam zich uitrekt en weer samenspant zoals een stuk rubber. Misselijkheid komt soms voor. Het duurt ongeveer twee uur voordat je die piekeffecten bereikt. Daarna verlies je gevoel van tijd waardoor een uur een minuut kan lijken en een minuut kan aanvoelen als een uur.

Laatst bewerkt:

Neo-Shulginist

Badass junkie
Daarvoor zal je antipsychotica en/of benzo's nodig hebben. Ik heb zelf weleens benzo's achter de hand gehouden. Die werken angst remmend, maar het zal niet je trip gelijk stoppen. Ik heb ze nog nooit nodig gehad. En zeker met benzo's oppassen als je verslavingsgevoelig bent. Dat is geen verslaving om mee te lachen.
Overigens ben ik het altijd erg oneens met het benzo-advies.

Er zijn andere manieren die minstens zo effectief zijn, veel minder bijwerkingen hebben en die ook niet meer dan een half uur nodig hebben voordat het werkt.

Die andere manieren zijn bijvoorbeeld:
-Mindfulness toepassen (bijvoorbeeld jezelf eraan herinneren dat je aan het trippen bent en dat je trip straks weer voorbij is)
-Andere omgeving opzoeken
-Tripsitter die je een dekentje aanbiedt, wat thee, een schouderklopje, en die vraagt: 'wat ervaar je nou eigenlijk?'
-Mantra herhalen

Antipsychotica worden zelfs in het ziekenhuis niet gegeven omdat die te veel bijwerkingen geven, en omdat een rustige en donkere kamer met weinig prikkels al net zoveel effect heeft. Bovendien zijn psychedelica niet lichamelijk gevaarlijk, dus een tegengif is niet nodig om iemand veilig te houden.

Een (onverwacht) nadeel van benzo's kan bijvoorbeeld zijn dat mensen er impulsief van worden en moeite krijgen met de coördinatie. Dan heb je straks iemand die al niet lekker ging en dan ook nog impulsief wordt en moeite heeft met het controleren van gedrag. Dan heb je dus juist olie op het vuur gegooid.

Even daarnaast ben ik gewoon niet zo fan van de logica: 'vallen je drugs niet zo lekker? Houd dan andere en meer drugs achter de hand om dat tegen te gaan.'

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Hier overheen gelezen.

Ik snap de logica hier niet. LSD duurt lang. 12 uren in totaal zoals je zegt, als je de comedown meetelt. Wat zijn die 10 minuutjes later innemen dan?

En inderdaad, dan moet je door de beveiliging heen met een misschien al opkomende drug waar je 0 ervaring mee hebt.

Er zijn andere manieren die minstens zo effectief zijn, veel minder bijwerkingen hebben en die ook niet meer dan een half uur nodig hebben voordat het werkt.

-Mindfulness toepassen (bijvoorbeeld jezelf eraan herinneren dat je aan het trippen bent en dat je trip straks weer voorbij is)
-Tripsitter die je een dekentje aanbiedt, wat thee, een schouderklopje, en die vraagt: 'wat ervaar je nou eigenlijk?'
-Mantra herhalen

Antipsychotica worden zelfs in het ziekenhuis niet gegeven omdat die te veel bijwerkingen geven, en omdat een rustige en donkere kamer met weinig prikkels al net zoveel effect heeft. Bovendien zijn psychedelica niet lichamelijk gevaarlijk, dus een tegengif is niet nodig om iemand veilig te houden.

Een (onverwacht) nadeel van benzo's kan bijvoorbeeld zijn dat mensen er impulsief van worden en moeite krijgen met de coördinatie. Dan heb je straks iemand die al niet lekker ging en dan ook nog impulsief wordt en moeite heeft met het controleren van gedrag. Dan heb je dus juist olie op het vuur gegooid.

Even daarnaast ben ik gewoon niet zo fan van de logica: 'vallen je drugs niet zo lekker? Houd dan andere en meer drugs achter de hand om dat tegen te gaan.'
Volgens mij zien de meeste mensen die wel openstaan voor benzo's bij trippen het als een uiterste redmiddel en zullen eerst andere dingen doen zoals die jij opnoemt. Daarnaast is het gevoel dát je die benzo hebt liggen voor zo'n eventueel noodgeval al enorm geruststellend, waardoor je hem waarschijnlijk niet eens hoeft te gebruiken.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Daarnaast is het gevoel dát je die benzo hebt liggen voor zo'n eventueel noodgeval al enorm geruststellend, waardoor je hem waarschijnlijk niet eens hoeft te gebruiken.
Het kan ook de andere kant op werken: het feit dat je jezelf met kalmeringsmiddelen moet voorbereiden op een angstaajagende ervaring kan het idee onderstrepen dat bepaalde ervaringen tijdens de trip vermeden moeten worden en daarbij juist bijdragen aan een negatieve spiraal omdat je je focust op vermijden in plaats van accepteren / addresseren.

Laatst bewerkt:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Het kan ook de andere kant opwerken: het feit dat je jezelf met kalmeringsmiddelen moet voorbereiden op een angstaajagende ervaring kan het idee onderstrepen dat bepaalde ervaringen tijdens de trip vermeden moeten worden en daarbij juist bijdragen aan een negatieve spiraal omdat je je focust op vermijden in plaats van accepteren / addresseren.
Hmm, zou mogelijk kunnen, al ervoer (verleden tijd, want mijn laatste trip is al even geleden) ik het zelf niet zo. Vermijden is nooit mijn intentie, behalve dus in zo'n extreem geval. Mijn focus ligt juist bewust op accepteren. Maar het kan natuurlijk dat mensen dat niet doen.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
@Neo-Shulginist lol 125MG zou een goede trip geven heb zelf aan 500ug/mcg (0.5mg) wat een stevige dosering is. Neem dat alleen als je veel trip ervaring hebt.
de mg is natuurlijk een typefoutje maar het is met microgram bij LSD verder staan er veel goede adviezen en heb er niets anders aan toe te voegen. Zou LSD zelf de eerste keer met vrienden thuis doen. Zo weet je of het ook fijn is voor jou tijdens een feest.
Kan overweldigend zijn namelijk vooral eerste keren. 125mcg/ug max de eerste keer.
Je kan altijd bijnemen maar niet LSD uit je lichaam halen als je bijvoorbeeld 250ug neemt.

Vind het zelf een heerlijk tripmiddel :hearteyes:

Enjoy!!

Ps vers fruit is hemels tijdens de trip. En in een vertrouwde omgeving lijkt me beter de eerste keer.

My 2 cents

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik raakte even ongemerkt in de war van deze afkorting.

Microgram wordt namelijk afgekort tot μg om verwarring met mg (milligram) te voorkomen.
Normaal ben ik wel scherp genoeg om dat op te merken. Maar nu sloop 'ie er dus wel in! Thanks voor het verbeteren @Tijdloos
Ik zag hem ook over het hoofd. :tonguewink:

Maar damn... 125mg LSD... Don't do it kids!!

mrorange

Bewuste gebruiker
Haha, nou mijn max was 650 ug denk ik? maar op een of andere manier is LSD niet echt mijn ding. weinig visuals, raak enorm in gedachte over allerlei natuurkundige en fylosofische theorien en die ga ik dan ook helemaal uitschrijven. Dat is opzich wel tof, maar ik vind echt dikke visuals nog altijd het leukst aan trippen. Daarom 4-HO-MET en helemaal N DMT zijn mij ding. of 5-7 gram knalblauwe gedroogde paddo's, Zo dan ben je ook wel ff de weg kwijt hoor. Truffels, heel veel gedaan, maar ik vind ze zo ranzig. Gedroogde paddos prima, maar truffels 🤢🤢 gadverdamme. En dan schijten enzo erbij. Met truffels zit ik sowieso al op 2x 22 gram High Huaiwanas (hoe je het ook schrijft) Niet te doen man, om weg te werken.

Laatst bewerkt:

Neo-Shulginist

Badass junkie
hahah, ja als je echt een ander universum wilt zien, moet je 125mg pakken :thinking: . Kan je daarna direct door naar een gesloten psychiatrische inrichting :tearsofjoy:

125 mg is geen zegeltje meer, maar een poster van 70cm x 50cm
Gelukkig zijn er mensen die het ondergaan hebben en over hun ervaring hebben gepubliceerd. Een medisch rapport sprak juist van louter positieve na-effecten :tearsofjoy:

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Ze zeggen wel:

LSD: alsof je de raket bestuurt
Psilo/DMT: alsof je met touw vastgebonden wordt aan de raket en afgeschoten wordt

Maar 125mg LSD... i don't know man... :sweatsmile:
Nah dat wordt universum van Psychiatrie...

Don't try this at home mijn hoogste dosis is rond de 2mg had wel wat tolerantie (3weken zat tussen vorige trip) tripte toen ruim een dag...

Maar had al 100en trips gehad voor ik die dose nam..

Neo-Shulginist

Badass junkie

Don't try this at home mijn hoogste dosis is rond de 2mg had wel wat tolerantie (3weken zat tussen vorige trip) tripte toen ruim een dag...
Mijn hoogste dosis was (gok ik) ergens tussen de 600 en 800 microgram. En dat vond ik nog wel een aangename ervaring. Maar ik had wel een jaar of tien ervaring om me erop voor te bereiden. Dus zeker geen advies voor beginnelingen.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Haha, nou mijn max was 650 ug denk ik? maar op een of andere manier is LSD niet echt mijn ding. weinig visuals, raak enorm in gedachte over allerlei natuurkundige en fylosofische theorien en die ga ik dan ook helemaal uitschrijven. Dat is opzich wel tof, maar ik vind echt dikke visuals nog altijd het leukst aan trippen. Daarom 4-HO-MET en helemaal N DMT zijn mij ding. of 5-7 gram knalblauwe gedroogde paddo's, Zo dan ben je ook wel ff de weg kwijt hoor. Truffels, heel veel gedaan, maar ik vind ze zo ranzig. Gedroogde paddos prima, maar truffels 🤢🤢 gadverdamme.
Bij mij verschillen LSD trips heel erg qua mate van visuals. Ik heb ook vrij visuele LSD trips gehad, maar lang niet altijd. En het soort visuals erop vind ik vaak niet zo mooi.

Psilo/DMT echter: élke keer sterk visueel.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter

Maar had al 100en trips gehad voor ik die dose nam..
Jij hebt standaard tolerantie voor LSD met je om de week trippen. :wink:

Als jij bloed gaat doneren beginnen de ontvangers daarvan ook te trippen. :wink:

mrorange

Bewuste gebruiker
Bij mij verschillen LSD trips heel erg qua mate van visuals. Ik heb ook vrij visuele LSD trips gehad, maar lang niet altijd. En het soort visuals erop vind ik vaak niet zo mooi.

Psilo/DMT echter: élke keer sterk visueel.
Ja om de reden die ik gaf heb ik ook wat minder vaak LSD gedaan. Dus misschien toch nog een paar keer proberen. bodyload in upcome vind ik irritant, maar duurt bij mij maar een half uurtje en daarna is het wel super chill.

mrorange

Bewuste gebruiker
Gelukkig zijn er mensen die het ondergaan hebben en over hun ervaring hebben gepubliceerd. Een medisch rapport sprak juist van louter positieve na-effecten :tearsofjoy:

beide artikelen gelezen, zeer goed. Gelukkig zijn ze inmiddels ook weer meer onderzoek aan het doen naar tripmiddelen en je geestelijk welzijn. Thanks voor de twee items!

LucidLucy

Verslaafde in herstel

-Mantra herhalen

Ik heb mijn bericht vanochtend erg snel getypt en ik zie dat ik het niet zo handig heb verwoord.

Persoonlijk zou ik ook niet snel naar een benzo grijpen in een trip. Een beetje onder het mom van 'wie z'n billen brand, moet op de blaren zitten'.

Toch heb ik ze vaak, zeker op feesten, wel achter de hand bijgehouden. Ik heb ze alleen nog nooit ingezet bij geen enkel psychedelica. Ook niet na de trip om te kunnen slapen. Ik denk persoonlijk dat je dan compleet het introspectieve van de trip verpest. Het wordt niet verwerkt.
Dit heb ik bij een aantal mensen om me heen gezien. Zelfs één iemand die zich bewust helemaal lam had gelegd op 8mg etizolam om even te vergeten wat ie zojuist allemaal had meegemaakt.

Volgende dag was ie een groot deel kwijt.

Waar het me vanochtend vooral om ging is om uit de wereld te helpen dat dingen als suiker of vitamine C je gaan helpen bij een bad trip.
Er is volgend mij geen enkel bewijs dat dit lichamelijk ook maar enigszins helpt. Ja voldoende drinken, eten en bewegen zal misschien de afbraak ietwat versnellen. Maar je kan gewoonweg geen wonderen verwachten.

Van benzos als angstremmer of antipsychotica als tripstopper kan je zo'n 'wonder' wel verwachten. Maar daarmee wil ik niet gelijk zeggen dat het slim is om ze te gebruiken.

Dat suiker of vitamine c iets doen op basis van placebo effect wil ik best geloven. Maar ook dan heb ik er een hard hoofd in dat dit de 'magische omslag' gaat geven die ik bij sommige gebruikers soms hoor. Dat suiker of vitamine c een soort wondermiddel is tegen badtrips. Voor mij is dat een beetje hetzelfde kaliber broodje aap verhaal als dat speed zijn kracht verliest als het droog is. Als ik de dealers mag geloven met de minuut.

Ik denk dat de tips die @Neo-Shulginist geeft over mindfulness en goed voor jezelf (laten) zorgen nog het meest zinvol zijn als je bad gaat.

Tegelijkertijd ben ik het ook eens met @Mindless dat het rust kan geven, wetende dat je die angstremmer op zak hebt. Ik heb ze met die reden altijd meegenomen, en nogmaals, nog nooit ingezet. Ook niet na de trip.
Ik heb er ook nooit iets mee willen ontlopen.

Maar zenuwachtig dat ik was de eerste keer op een festival. En daarna ook de eerste keer op een indoor feest. Dat is echt wel ff andere koek dan in een thuissetting trippen. Dus ik vond het wel een geruststelling om ze op zak te hebben.

Maar, het liefste zet je ze gewoon niet in.

Paracetamolletje

Belezen gebruiker
Ik zou ook afraden om de eerste keer LSD te doen tijdens een festival (maargoed daar is al genoeg over gezegd), en al helemaal niet nog voordat je op het festivalterrein bent. Moet er niet aan denken dat het zou inkicken bij de beveiliging. Zou er helemaal paranoïde van worden en dat zou de beveiliging ook opvallen :tearsofjoy:

Eerste keer LSD dus in een thuissetting. Mijn ervaring met LSD (dat is dan wel LSD-25) is dat je met 125ug niet hard gaat trippen, je merkt dat je wat aparts in je systeem hebt en je voelt de bodyload, maar van die dosing zou ik nauwelijks visuals zien (ik weeg 80g trouwens). Ik nam 200ug voor mijn eerste keer drugs ooit en dat was intens maar wel helemaal prima. Ik heb kleine dosering genomen (100ug) en ik vind dat niet de moeite waard, maargoed dat is mijn mening.

Onder invloed van LSD (ook lagere doseringen) vind ik het trouwens super lastig om gesprekken te houden en te volgen. Ik heb bij een festival een keer gecandy flipt en ik vond het erg frusterend dat ik niet gezellig met mensen kon praten, de LSD zat toen heel erg in de weg (dus ik ging andere dingen doen).

Laatst bewerkt:

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Ik zou ook afraden om de eerste keer LSD te doen tijdens een festival (maargoed daar is al genoeg over gezegd), en al helemaal niet nog voordat je op het festivalterrein bent. Moet er niet aan denken dat het zou inkicken bij de beveiliging. Zou er helemaal paranoïde van worden en dat zou de beveiliging ook opvallen :tearsofjoy:
Op indoor feesten legde ik de zegel vaak wel van tevoren onder mijn tong. En wanneer deze weg was, rond de 20 minuten, slikte ik 'm door in de rij bij de beveiliging. Die namen ze me niet meer af 🤣

Maar voordat ie daadwerkelijk in gaat kicken, dan zijn we wel ff verder. (Het eerste uur voel ik gegarandeerd nog helemaal niks)

Maar ik snap het wel hoor. Ik zag ook vaak mensen vóór feesten al pillen pakken, dat ik dacht: je zal maar net zien dat ie inslaat in de rij. Vond dat zelf niet echt een fijn idee.

Eerste keer LSD dus in een thuissetting. Mijn ervaring met LSD (dat is dan wel LSD-25) is dat je met 125ug niet hard gaat trippen, je merkt dat je wat aparts in je systeem hebt en je voelt de bodyload, maar van die dosing zou ik nauwelijks visuals zien (ik weeg 80g trouwens). Ik nam 200ug voor mijn eerste keer drugs ooit en dat was intens maar wel helemaal prima. Ik heb kleine dosering genomen (100ug) en ik vind dat niet de moeite waard, maargoed dat is mijn mening.

Onder invloed van LSD (ook lagere doseringen) vind ik het trouwens super lastig om gesprekken te houden en te volgen. Ik heb bij een festival een keer gecandy flipt en ik vond het erg frusterend dat ik niet gezellig met mensen kon praten, de LSD zat toen heel erg in de weg (dus ik ging andere dingen doen).
Waren je zegels gekwantificeerd? Kan natuurlijk per persoon verschillen, maar ik trip toch al behoorlijk op 125mcg.

Ben zelf eigenlijk nog nooit hoger gegaan dan 150mcg volgens mij. Ja middels bijpakken, maar dat was meer om te verlengen.
Maar op 150mcg dan vind ik het toch al behoorlijk trippen hoor. Met af en toe van die: 'huh, ik smelt.' mindfucks.

Boven de 150mcg is voor feestjes ook niet meer geschikt denk ik. Misschien op psy-fi dat ik daar overheen gegaan zou zijn. Maar elk ander feest zou ik onder de 125mcg blijven.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Op indoor feesten legde ik de zegel vaak wel van tevoren onder mijn tong. En wanneer deze weg was, rond de 20 minuten, slikte ik 'm door in de rij bij de beveiliging. Die namen ze me niet meer af 🤣

Maar voordat ie daadwerkelijk in gaat kicken, dan zijn we wel ff verder. (Het eerste uur voel ik gegarandeerd nog helemaal niks)

Maar ik snap het wel hoor. Ik zag ook vaak mensen vóór feesten al pillen pakken, dat ik dacht: je zal maar net zien dat ie inslaat in de rij. Vond dat zelf niet echt een fijn idee.
Ja maar dat deed je denk ik niet tijdens je eerste trip :wink:

Als je wat meer ervaren bent dan kun je wat flexibeler zijn met verschillende contexten. Maar zeker de eerste paar keer moet je daar echt voorzichtig mee zijn. De omgeving is zo belangrijk voor je ervaring. Dat moet je echt niet onderschatten.

Kijk, inmiddels vind ik zelf de trein best een chille plek om te trippen. Want ik weet dat ik gewoon alleen hoef te gaan zitten en een beetje naar de grond staren of naar buiten. Maar als ik tijdens mijn eerste trip in de trein was gaan zitten dan was ik waarschijnlijk bad gegaan van zo'n omgeving met allerlei geluiden en andere mensen die eigenlijk verwachten dat je nuchter bent en zeker niet aan het hallucineren.
Waren je zegels gekwantificeerd? Kan natuurlijk per persoon verschillen, maar ik trip toch al behoorlijk op 125mcg.

Ben zelf eigenlijk nog nooit hoger gegaan dan 150mcg volgens mij. Ja middels bijpakken, maar dat was meer om te verlengen.
Maar op 150mcg dan vind ik het toch al behoorlijk trippen hoor. Met af en toe van die: 'huh, ik smelt.' mindfucks.

Boven de 150mcg is voor feestjes ook niet meer geschikt denk ik. Misschien op psy-fi dat ik daar overheen gegaan zou zijn. Maar elk ander feest zou ik onder de 125mcg blijven.
125-150 mcg is inderdaad een prima dosis om de volledige effecten van LSD mee te maken. Het kan allemaal harder, maar dat is echt niet nodig.

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Ja maar dat deed je denk ik niet tijdens je eerste trip :wink:
Nee zeker niet en dat zou ik ook niemand aanraden. Eerst maar eens ervaring opdoen in een rustige setting zodat je een idee krijgt van wat je te wachten staat.

En als je dan denkt klaar te zijn voor LSD op feestjes, dan zou ik ook niet aanraden daarmee te beginnen op een indoor rave. Eerst maar eens op een festival waar je makkelijk even naar buiten kan en er genoeg rustige plekjes zijn.

VanTegenNaarLiefhebber

Wauw! Wat ben ik blij dat ik dit forum heb gevonden. Zoveel informatie en kennis! Ik ben gister lekker weer aan de XTC gegaan. Ik laat mij nog wel veel meeslepen, waardoor de lichamelijke effecten het overnemen van het mentale effect vooral de cooldown is simpelweg niet leuk... Maarja, het lastige is, ik kwam om 14.00 binnen en 22.30 pas weer naar buiten. 14.30 begon ik en zodra het af bouwde heb ik bij genomen. Ik moet nog even doorkrijgen hoe het in golven werk, ik weet zeker dat ik met minder meer plezier kan hebben. Op dat moment ben ik er niet zo mee bezig geweest, maar wiskunde leert mij dat ik zeker 3 pillen (nog niet kunnen testen) op had... Dat mag wel wat minder.

Hoe doen jullie dat om het effect langer vast te houden? Ik sprak een gozer die laat het doseren door zijn vriend dmv dosises op basis van lichaamsgewicht en een wekker. Hij bleef de hele dag op één niveau vertelde hij, dit zou ideaal zijn en dit effect zoek ik ook voor op festivals. Ik merk dat het erg schommelt, en steeds als ik bijneem word het minder leuk. Leuker dan ontnuchteren, maar toch minder leuk.

Op jullie advies heb ik de LSD lekker thuis gelaten. Ik weet niet of ik het zie zitten om thuis 12 uur lang te trippen, dus ik overweeg het alsnog op een festival te doen, alleen dat een groot festival waar veel ruimte is om de rust en natuur op te zoeken en een festival waar ik ook bekend en vertrouwd ben: Mystic garden summer edition. En vanzelfsprekend met mensen die voor mij kunnen zorgen mocht ik dat zelf niet kunnen. Ik ben met xtc wel heel bewust van wat ik doe, en wat ik wel en niet kan. Dus ik denk wel dat ik voor mezelf moet kunnen zorgen.

Ik wil graag meer ontdekken op het gebeid van drugs, hoewel mdma (en 3mmc, maar dat deed niets op wat zelfvertrouwen na) mijn enige ervaring is. Zijn er meer drugs die zo'n euforisch en gelukkig gevoel opbrengen zonder seratonineslurp? Ik heb aardig wat festival gepland dit jaar, waarvan sommige ook minder dan een maand op elkaar. Ik heb gelezen dat het erg onverstandig is 2 seratonine-slurpers te nemen binnen 2 maanden.

Ik heb gister vaag iets gehoord over 6apb. Hij gaf aan dat dit vergelijkbaar was met mdma, maar het effect langer blijft. Klinkt ideaal naar mijn idee😅

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Wauw! Wat ben ik blij dat ik dit forum heb gevonden. Zoveel informatie en kennis! Ik ben gister lekker weer aan de XTC gegaan. Ik laat mij nog wel veel meeslepen, waardoor de lichamelijke effecten het overnemen van het mentale effect vooral de cooldown is simpelweg niet leuk... Maarja, het lastige is, ik kwam om 14.00 binnen en 22.30 pas weer naar buiten. 14.30 begon ik en zodra het af bouwde heb ik bij genomen. Ik moet nog even doorkrijgen hoe het in golven werk, ik weet zeker dat ik met minder meer plezier kan hebben. Op dat moment ben ik er niet zo mee bezig geweest, maar wiskunde leert mij dat ik zeker 3 pillen (nog niet kunnen testen) op had... Dat mag wel wat minder.
Dat mag (moet) veel minder. Met de gemiddelde pil van tegenwoordig heb je sowieso een fikse overdosering met 3 pillen te pakken.

Bedenk je ook dat je naast het gevaar en de impact op je gezondheid, toekomstig gebruik voor jezelf kunt verpesten door zo extreem te doseren. MDMA zal zo straks weinig tot niets meer voor je doen.

Voor verantwoord gebruik hou je 1-1,5 mg per kilogram lichaamsgewicht aan en dat dus 1 keer in de 3 maanden (geen harde wetenschap, meer een leidraad). Stel je weegt 80 kilo, dan neem je 80 - 120 mg MDMA. Dat is met de pillen van tegenwoordig ongeveer een halfje tot driekwart pil. Maar zekerheid is alleen mogelijk met laten testen van je pil.

Hoe doen jullie dat om het effect langer vast te houden? Ik sprak een gozer die laat het doseren door zijn vriend dmv dosises op basis van lichaamsgewicht en een wekker. Hij bleef de hele dag op één niveau vertelde hij, dit zou ideaal zijn en dit effect zoek ik ook voor op festivals. Ik merk dat het erg schommelt, en steeds als ik bijneem word het minder leuk. Leuker dan ontnuchteren, maar toch minder leuk.
Accepteren dat MDMA nu eenmaal kort duurt en voor je gevoel nog sneller voorbij gaat. Of bijvoorbeeld 6-APB nemen, dat veel langer duurt.

Op jullie advies heb ik de LSD lekker thuis gelaten. Ik weet niet of ik het zie zitten om thuis 12 uur lang te trippen, dus ik overweeg het alsnog op een festival te doen, alleen dat een groot festival waar veel ruimte is om de rust en natuur op te zoeken en een festival waar ik ook bekend en vertrouwd ben: Mystic garden summer edition. En vanzelfsprekend met mensen die voor mij kunnen zorgen mocht ik dat zelf niet kunnen. Ik ben met xtc wel heel bewust van wat ik doe, en wat ik wel en niet kan. Dus ik denk wel dat ik voor mezelf moet kunnen zorgen.
Ik raad je alsnog sterk aan eerst thuis te proberen. Dit betekent ook niet dat je opgesloten moet blijven in je huis hè. Je kunt in en om het huis zijn. Heb je bijvoorbeeld een mooie tuin? Verder kun je eventueel een blokje omgaan met je medetripper/tripsitter.

Ik wil graag meer ontdekken op het gebeid van drugs, hoewel mdma (en 3mmc, maar dat deed niets op wat zelfvertrouwen na) mijn enige ervaring is. Zijn er meer drugs die zo'n euforisch en gelukkig gevoel opbrengen zonder seratonineslurp? Ik heb aardig wat festival gepland dit jaar, waarvan sommige ook minder dan een maand op elkaar. Ik heb gelezen dat het erg onverstandig is 2 seratonine-slurpers te nemen binnen 2 maanden.
Soms geven psychedelica ook euforie, maar is dat minder geforceerd en echter dan dat van een stimulant. Maar het wordt je meestal niet zomaar "gegeven". Het komt vaak middels een inzicht en is gelinkt aan hoe jij in je vel zit en hoe jij je voelt over je dagelijkse leven.

Ik heb gister vaag iets gehoord over 6apb. Hij gaf aan dat dit vergelijkbaar was met mdma, maar het effect langer blijft. Klinkt ideaal naar mijn idee😅
Ik vind zelf 6-APB veel fijner dan MDMA, door de lange en stabiele werking.

Houdt er wel rekening mee dat de high doorgaans minder euforisch is dan die van MDMA: geen hoge pieken, maar dus ook geen diepe dalen. Meer een steady serene gelukzalige high.

Houd er verder ook rekening mee dat 6-APB net zo goed een "serotonine slurper" is.

VanTegenNaarLiefhebber

Dat mag (moet) veel minder. Met de gemiddelde pil van tegenwoordig heb je sowieso een fikse overdosering met 3 pillen te pakken.
Bedenk je ook dat je naast het gevaar en de impact op je gezondheid, toekomstig gebruik voor jezelf kunt verpesten door zo extreem te doseren. MDMA zal zo straks weinig tot niets meer voor je doen.
Ik weet dat 1.5mg/kg lichaamsgewicht de max moet zijn. Ik laat mij gewoon wat meeslepen in het moment. En dan is het te makkelijk voorhanden. Ik denk er ook over na, na het te laten testen een 'bommetje' te maken en dan ook niet meer bij te nemen. Hoewel t dan wel snel over zal zijn.
Ik raad je alsnog sterk aan eerst thuis te proberen. Dit betekent ook niet dat je opgesloten moet blijven in je huis hè. Je kunt in en om het huis zijn. Heb je bijvoorbeeld een mooie tuin? Verder kun je eventueel een blokje omgaan met je medetripper/tripsitter.
Misschien moet ik dit dan toch maar overwegen. Het voelt wat 'raar' om het thuis te gebruiken. Ik heb ook niemand die met mij mee doet, in het beste geval iemand die oppast. Maar dan is 12 uur ook wel lang voor de sitter.

Ik vind zelf 6-APB veel fijner dan MDMA, door de lange en stabiele werking.

Houdt er wel rekening mee dat de high doorgaans minder euforisch is dan die van MDMA: geen hoge pieken, maar dus ook geen diepe dalen. Meer een steady serene gelukzalige high.

Houd er verder ook rekening mee dat 6-APB net zo goed een "serotonine slurper" is.
6 apb klink wel leuker als mdma. Vooral omdat ik 1x een ideale dosis kan nemen, en verder 6 uur lang kan genieten. Ik begrijp ook dat de comedown minder heftig is bij 6? Kan je dit beamen? Ik merk steeds veel negatieve effecten tijdens de comedown van xtc.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik weet dat 1.5mg/kg lichaamsgewicht de max moet zijn. Ik laat mij gewoon wat meeslepen in het moment. En dan is het te makkelijk voorhanden. Ik denk er ook over na, na het te laten testen een 'bommetje' te maken en dan ook niet meer bij te nemen. Hoewel t dan wel snel over zal zijn.
Je laat het onschuldig klinken, maar het is nogal een red flag als je het eigenlijk wel weet, maar je makkelijk laat meeslepen in het moment en na je aanvankelijke dosering nog meerdere (sterke) pillen neemt. Dit zijn fikse overdoseringen waar je mogelijk jezelf schade mee berokkent.

Eerst was je anti drugs schreef je, maar nu schiet je wat door naar de andere kant. Het is niet ongevaarlijk wat je nu doet. Ik zou er wat strenger op worden voor jezelf als ik jou was.

Misschien moet ik dit dan toch maar overwegen. Het voelt wat 'raar' om het thuis te gebruiken. Ik heb ook niemand die met mij mee doet, in het beste geval iemand die oppast. Maar dan is 12 uur ook wel lang voor de sitter.
Maar jij weet (nog) niet wat trippen is. Tijdens trippen wordt álles interessant. Je denkt nu, waar moet ik me dan allemaal mee vermaken? Maar als je je overgeeft aan de ervaring kan kijken naar een kale muur al vermakelijk zijn. Ga door je huis lopen en zie hoe ongelofelijk bijzonder alles is! Of in je tuin, kan ook. :)

Daarom moet je het eerst leren kennen. Het is geen party drug per se. Het kán op een feest/festival gebruikt worden, maar LSD is zoveel meer dan dat.

6 apb klink wel leuker als mdma. Vooral omdat ik 1x een ideale dosis kan nemen, en verder 6 uur lang kan genieten. Ik begrijp ook dat de comedown minder heftig is bij 6? Kan je dit beamen? Ik merk steeds veel negatieve effecten tijdens de comedown van xtc.
Met 6-APB kom je heeel geleidelijk terug naar baseline ja. Niet zoals met MDMA, die je als het ware op een moment van die roze wolk aftrapt. :wink:

VanTegenNaarLiefhebber

Je laat het onschuldig klinken, maar het is nogal een red flag als je het eigenlijk wel weet, maar je makkelijk laat meeslepen in het moment en na je aanvankelijke dosering nog meerdere (sterke) pillen neemt. Dit zijn fikse overdoseringen waar je mogelijk jezelf schade mee berokkent.

Eerst was je anti drugs schreef je, maar nu schiet je wat door naar de andere kant. Het is niet ongevaarlijk wat je nu doet. Ik zou er wat strenger op worden voor jezelf als ik jou was.
Thanks voor je reactie! Ik ga hier echt wel strenger op zijn. Ik zal simpelweg niet meer meenemen dan ik op mag. Vandaar dat ik ook een 'bommetje' wil maken.
Maar jij weet (nog) niet wat trippen is. Tijdens trippen wordt álles interessant. Je denkt nu, waar moet ik me dan allemaal mee vermaken? Maar als je je overgeeft aan de ervaring kan kijken naar een kale muur al vermakelijk zijn. Ga door je huis lopen en zie hoe ongelofelijk bijzonder alles is! Of in je tuin, kan ook. :)

Daarom moet je het eerst leren kennen. Het is geen party drug per se. Het kán op een feest/festival gebruikt worden, maar LSD is zoveel meer dan dat.
Ik ga dan toch met m'n sitter overleggen of die het ok vind een trip met met mij uit te zetten. Bevalt dit dan kan ik het altijd nog op een festival gebruiken. Van wat ik lees geloof ik wel dat mdma/6apb beter geschikt is voor festivals.

Maar met meerdere festivals op korte tijd moet ik toch van de seratonine slurpers af 😅 en alcohol heeft voor mij nooit een leuk effect 😐
Met 6-APB kom je heeel geleidelijk terug naar baseline ja. Niet zoals met MDMA, die je als het ware op een moment van die roze wolk aftrapt. :wink:
Voor gister wist ik nog niet van het bestaan af, maar ik ben zeker geïnteresseerd! Dit word denk ik mijn eerstvolgende. (Afgedosseerd, en niet meer meenemen dan dat, dat heb ik inmiddels op de harde manier wel geleerd 😅

VanTegenNaarLiefhebber

Ik kan niet zo goed terugvinden wat nu een goede dosering is voor 6, enkel hele generaliserende doseringe van 130-160 mg. Ik kan mij voorstellen ook 6 zoals mdma afhankelijk is van het lichaamsgewicht? Weet jij hier het fijne van?

Ik kan ze online bestellen voor 100 of 70 gram per pellet. Ik zal ze eerst laten testen, en dan vergruizen en afmeten tot een goede dosering.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik kan niet zo goed terugvinden wat nu een goede dosering is voor 6, enkel hele generaliserende doseringe van 130-160 mg. Ik kan mij voorstellen ook 6 zoals mdma afhankelijk is van het lichaamsgewicht? Weet jij hier het fijne van?

Ik kan ze online bestellen voor 100 of 70 gram per pellet. Ik zal ze eerst laten testen, en dan vergruizen en afmeten tot een goede dosering.
Je moet voor accurate dosering eerst weten of je de HCl of succinate versie hebt, dat maakt verschil voor de sterkte per mg.

Zelf ben ik daar toegegeven lui in en start ik met een batch laag en doseer dan een volgende keer eventueel hoger. Voor mij zou 130-160 mg al veel te hoog zijn (en ik weet dus niet of ik HCl of succinate 6-APB heb).

Doe niet als mij. :wink:

VanTegenNaarLiefhebber

Je moet voor accurate dosering eerst weten of je de HCl of succinate versie hebt, dat maakt verschil voor de sterkte per mg.

Zelf ben ik daar toegegeven lui in en start ik met een batch laag en doseer dan een volgende keer eventueel hoger. Voor mij zou 130-160 mg al veel te hoog zijn (en ik weet dus niet of ik HCl of succinate 6-APB heb).

Doe niet als mij. :wink:
Thanks, het gaat om de succinate variant. Misschien is er iemand die mij hierin beter kan adviseren. Ik lees veel verschillende dingen. Drugslap pakt 80mg, en online zie ik 150 als gemiddeld 😅

Bovenaan