dry january 2025

Doe jij mee met dry januari?

• Nee

Stemmen: 16 61,5%
  • Ja

Stemmen: 5 19,2%
  • Ik ben 12 maanden dry

Stemmen: 5 19,2%

• Totaal aantal stemmers
    26

Brakka Mang

Badass junkie
Ik heb met oud en nieuw , of eigenlijk de dag ervoor, weer is gedronken..paar flessen wijn...weet nu weer dat ik er echt helemaal niks aan mis. Met kerst ook een beetje, whiskey dan, dat beviel beter maar ook daaraan mis ik vrij weinig moet ik zeggen.

BelowTheFlow

Wijs gebruiker
Wetend dat ik me laat uitlokken:
..paar flessen wijn...
Zou het aan de hoeveelheid kunnen liggen ?

Met de kerst ging het beter kennelijk, maar ook niet enthousiasmerend voor jou: geen zorgen over januari (met 31 dagen een lange maand, maar toch snel voorbij) ... het kan het hele jaar, wat zeg ik ? De hele eeuw zelfs !

Manu76

Badass junkie
En toch een mogelijk relevante vraag: hoe gaan we in dry january om met droge poeders ?
Ik had wel een leuk zegeltje onder de tong gelegd weekje geleden. Maar verder in principe alleen de koffie en een colaatje tot dusver.

Januari vliegt voorbij trouwens, we zijn over een paar dagen alweer halverwege!

Manu76

Badass junkie

Kordie

DF-koning
Lance Armstrong heeft jarenlang problemen gehad met alcohol, maar is nu aan de betere hand. Dat maakte de 53-jarige Amerikaanse ex-wielrenner bekend via Instagram.

Zo zie je maar.
Het treft alle lagen van de bevolking

Manu76

Badass junkie
Zo zie je maar.
Het treft alle lagen van de bevolking
Ik weet alleen niet of anderen het als problematisch gebruik zullen ervaren. Er zijn mensen die stoppen met een aantal drankjes enkele keren per maand en die al melden dat ze het niet meer drinken van die paar glaasjes per maand al bestempelen als het beste besluit in hun leven.

Mijn eigen gebruik was ook problematisch voor mezelf, al dronk ik minder dan 3x per jaar. 🥲 Ik kon wel dagen stress voelen na een zuipsessie.

troksky

Belezen gebruiker
Lance Armstrong heeft jarenlang problemen gehad met alcohol, maar is nu aan de betere hand. Dat maakte de 53-jarige Amerikaanse ex-wielrenner bekend via Instagram.

ongelooflijk... ondanks alles dacht ik dat die goed bezig was...

ik heb dezelfde leeftijd en doe ook aan triatlon 😘

BelowTheFlow

Wijs gebruiker
Gisteren professioneel met alcohol bezig geweest: flink aantal flessen doorgeproefd en een aantal afgekeurd.
Vandaag/nu is het een metgezel bij de (ernstig verlate) lunch.

troksky

Belezen gebruiker
Ik hoor dit wel vaker.
Wat zou de link zijn met burnout dan wel hersenproblematiek?
vraag mij dat ook af .. kan het gewoon niet meer verdragen...
Maar niet alleen alcohol.. Wiet ... ga ik heel slecht op . Paddenstoelen ook ...

Heel raar hoe selectief ik ben op vlak van drugs. MDMA blijft over maar is ook oppassen iets te veel en valt slecht ..

Het is allemaal heel beperkt geworden.

Bovenaan