Drugshonden

Defcon BE

Newbie
Ik zit all lang met de vraag in mijn hoofd wat drugs honden nu precies kunnen ruiken..!?

Op festival in Belgie heb ik nog nooit een hong gezien en weet ook dat ze er maar 5-6 hebben in het hele land..!

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Vreemde vraag om te stellen aan het trimbos instituut. Ik heb het gevoel dat, als ze het antwoord wisten, ze het niet mogen verstrekken. Neem maar van mij aan dat ze die honden trainen om alles te ruiken wat van toepassing is. Ze ruiken volgens mij heel veel, al dan niet alles.

Ge kunt een drugshond ook omzeilen. Of soms hebben die honden volgens mij geen opleiding gehad of toch niet de beste opleiding. Want ik ben 1ne keer voorbij drugshond gemoeten 15 jaar geleden op school. En ik stonk duidelijk naar de wiet en ik mocht gewoon door lopen van meneer de hond. :) Dat zal ook niet altijd lukken. Maar sindsdien ben ik niet meer onder de indruk van hunne hond, zoals het ervoor was.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Poeslieve Wolf zei:
Ge kunt een drugshond ook omzeilen. Of soms hebben die honden volgens mij geen opleiding gehad of toch niet de beste opleiding. Want ik ben 1ne keer voorbij drugshond gemoeten 15 jaar geleden op school. En ik stonk duidelijk naar de wiet en ik mocht gewoon door lopen van meneer de hond. :) Dat zal ook niet altijd lukken. Maar sindsdien ben ik niet meer onder de indruk van hunne hond, zoals het ervoor was.

Trust me, dan was het geen echte drugshond :wink: Een echte vind alles, echt alles en altijd.

Liefhebbertje

Bewuste gebruiker
Een drugshond is als een drugs test
Se leren de gangbare stoffen
Er zijn stoffen niet te vinden voor honden
En neega niet zeggen welke

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Dunnetjess33 zei:
Poeslieve Wolf zei:

Trust me, dan was het geen echte drugshond :wink: Een echte vind alles, echt alles en altijd.
Dat is wel iets kort door de bocht, want ja ze kunnen alles vinden waar ze op getrained zijn maar bij teveel verschillende prikkels weten ze ook niet meer wat ze moeten doen. Bovendien zijn ze snel verzadigd en moeten ze dan weer een tijd rusten.

Maar hoe naief is het om te denken dat ze kostbare drugs honden naar een school sturen. Zelfs op festivals lopen nog geen drugs honden rond. Er zijn maar een handjevol drugs honden in Nederland, dus die worden eerder op het vliegveld of iets dergelijks ingezet.

Als er ergens honden zijn is dat eerder om mensen af te schrikken of nerveus te maken. Dan wordt je er uit gepikt op afwijkend gedrag of omdat de hond angstzweet ruikt.

Ja, drugshonden gaan zeker naar een school of opleidingscentrum. Dieje hond gaat niet uit zijn eigen naar drugs beginnen zoeken ze!!! :) Anders werd ik besprongen door elke hond op straat.

Liefhebbertje

Bewuste gebruiker
Psy
Als jij een manier weet om voor teveel prikkels te zorgen
Dat is nog geen enkel kartel oud gelukt
Maar als jij dat kan kom ik graag in contact met je :hearteyes:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Liefhebbertje zei:
Psy
Ik doelde hierbij op een festival, drugs honden zouden daar helemaal gek worden aangezien bijna iedereen drugs bij zich heeft.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ja er zijn wel vaker honden aanwezig op festivals maar dat zijn geen drugs honden, het is enkel om mensen af te schrikken.

Zoveel drugs honden zijn er niet, dus die worden voor belangrijkere dingen ingezet. Vandaar ook dat die honden op school geen drugs honden zullen zijn. Maar zolang iedereen denkt dat het drugs honden zijn, dan kun je de mensen eruit pikken die wat zenuwachtig overkomen.

Fool

Badass junkie
Poeslieve Wolf zei:
Ja, drugshonden gaan zeker naar een school of opleidingscentrum. Dieje hond gaat niet uit zijn eigen naar drugs beginnen zoeken ze!!! :) Anders werd ik besprongen door elke hond op straat.
Ik denk dat die honden gewoon een natuurlijk instinct hebben om wolven te vermijden, zelfs poeslieve wolven.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Fool zei:
Poeslieve Wolf zei:
Ik denk dat die honden gewoon een natuurlijk instinct hebben om wolven te vermijden, zelfs poeslieve wolven.
:tearsofjoy:

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Inderdaad, het is bijna altijd bullshit. Of angsthonden bestaan vraag ik me ook af hoor, of er honden zijn die op een festival angstige mensen kunnen detecteren. Volgens mij helpt de afschrikkende werking al genoeg. Als je iemand met een hond ziet staan ben je sneller geneigd je drugs weg te gooien voor de ingang al.

Liefhebbertje zei:
Psy

Door 500 mensen op een vliegveld drugs te laten meenemen? Dan wordt die hond sowieso gek en komen er gerust een zooitje mensen zonder gezeur doorheen.

Je zult wel altijd een koerier moeten opofferen dan :tearsofjoy:

Zweibeiner

Bewuste gebruiker
Ik denk dat in NL geen 1 hond opgeleid word om weed eruit te halen. Het is niet illegaal dus waarom uren stoppen in het trainen van de hond om iets te vinden wat gewoon mag.

De neus van een hond is heel erg gevoelig, er zijn drugs die geen geur/kleur/smaak hebben, die zal de hond dus ook niet vinden. Volgens mij worden de meeste honden ook maar getraind op een paar specifieke drugs. Een hond zal echt niet alle soorten drugs kunnen ruiken. Daar gaat zoveel training in zitten, plus het word ook moeilijker voor de hond.

Ik heb mijn eigen hond ook geleerd om op geur te zoeken, kei leuk en als je het goed aanpakt (dus met belonen werken en niet met straffen) dan heb je hem weer iets nutteloos aangeleerd en heb je beide weer een tijdje vermaak gehad.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik denk dat in NL geen 1 hond opgeleid word om weed eruit te halen. Het is niet illegaal dus waarom uren stoppen in het trainen van de hond om iets te vinden wat gewoon mag.
Dat klopt niet, wiet staat op de opium lijst 2 en is dus gewoon illegaal. Het wordt voor persoonlijk gebruik echter wel gedoogd. Maar wiet smokkelen wordt bijvoorbeeld niet gedoogd, dus er zullen zeker wel honden voor getraind worden.

Dat gezegd hebbende zijn er überhaupt wel heel weinig drugshonden en die zullen ze dan ook alleen op het vliegveld of de haven gebruiken. Zeker niet op festivals of op scholen zoals sommigen hier denken.

Zweibeiner

Bewuste gebruiker
Laat ik het anders zeggen, weed heeft zo'n lage prioriteit in NL dat er geen moeite gestopt word om een hond daarop te trainen. Uiteraard heeft mijn wonder mixje uit Spanje wel training gehad in weed :grin:. Ook kan hij heel dramatisch doodgeschoten worden en nog tal van andere compleet nutteloze dingen. Ja ik ben trots op mijn manneke en deel dat graag. Mijn meisje is gewoon ontzettend dom, ze heeft dan wel weer een betere neus. Maar veel dommere honden dan haar ga je niet tegen komen.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Nogmaals, wiet zal net zoveel prioriteit hebben aangezien import of export ervan gewoon hartstikke strafbaar is. En aangezien drugshonden vooral voor import of export worden getraind, lijkt het me sterk dat ze hier geen aandacht aan zouden geven.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik heb een keer een drugscontrole gehad toen ik met de (IC)bus van België naar Nederland reisde. We moesten allemaal direct uit de bus en zonder enige uitleg vooraf in een rij buiten gaan staan, en er kwam een drugshond langs (die later ook nog door de bus werd geleid). Werden verschillende mensen gefouilleerd op basis van het gedrag van die hond die ook echt drugs bij zich bleken te hebben, herinner me vooral buisjes GHB. Ik realiseerde me achteraf dat ik Ritalin bij me had, maar was er dus niet uitgepikt.

Was al met al wel een interessante ervaring, de buschauffeur had het in zijn carrière nog nooit meegemaakt.

Heb me altijd afgevraagd of deze honden dan hetzelfde opgeleid worden als de festivalhonden. Maar hierboven lees ik dus van niet. :confused:mile:

Bovenaan