Drugsdealers; Fout of niet ?

drooley

Newbie
Hey man ,
nieuw hier op het forum ben nu al 8 jaar drugsdealer van heroine en coke.
vroeg me af hoe jullie hierover denken ik zit zelf met dubbele gevoelens.
Ik moet geld hebben en baan vinden lukte me nooit mja om daarvoor mensen kapot te maken..
ik heb nu genoeg verdiend en denk erover om te stoppen.

vader van een meisje van 5.
en zoals ik al zei verkocht ik heroine en cocaine maar soms ook mdma.
Zit ik fout ja of nee

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Tsja het is een risico wat je neemt en je moet zelf oordelen of het risico het waard is. Wettelijk gezien is het natuurlijk fout, moreel gezien vind ik er niets mee aan de hand zolang je netjes met je klanten omgaat en geen rotzooi verkoopt.

Echter, met een dochtertje van 5 vind ik persoonlijk de risico's onaanvaardbaar. Stel je voor dat je ooit gepakt wordt en in de gevangenis beland, wat moet je kleine meisje dan? Daarmee trek je littekens op haar jeugd...

Waarom kun je geen baan vinden? Heeft het specifieke redenen waarom je niet aangenomen wordt? En zo ja welke?

Fool

Badass junkie
Ik ben het hier wel met SmartieAndMe eens, mensen komen toch wel aan hun dope, met of zonder jou. Zolang als je geen gevaarlijke fratsen uit haalt vindt ik het moreel gezien best kunnen. Een dochtertje veranderd alleen de zaken, maar daarover ga ik je niet de les lezen. :wink:

Deamon

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Klanten komen naar jou toe, het is niet zo dat jij mensen dwingt om spul van jou te kopen, tenminste daar ga ik vanuit. Zoals SmartieAndMe al zegt, zolang je geen rotzooi verkoopt is het moreel gezien niet zo fout.

darkbull

Bewuste gebruiker
ik vind drugsdealers niet per definitie verkeerd, ik vind eerder dat het gebruik moet worden aangepakt, bij de gebruikers.
stel de gebruikers strafbaar, niet de dealer of de producent.
pas dan pak je het drugsprobleem aan.

het is nogal een riskant beroep lijkt me.
je krijgt dan wel leuk betaald maar als je gepakt wordt... dan ben je zwaar de sjaak.

het lijkt me ook niet makkelijk er uit te stappen.

stoer hoor, dat je dit hier neerzet.

darkbull

Bewuste gebruiker
en...

ik denk er wel es aan hoor, er zitten mensen in de gevangenis omdat ik drugs gebruik.
dat vind ik best wel erg, er zijn mensen die het vuile werk opknappen... zodat ik een leuke avond heb.

en..
dat vind ik ook echt heel erg...
kijk es naar het afval dat die illegale laboratoria dumpen in de natuur....
we moeten de wereld toch netjes achterlaten voor de volgende generatie.

ik heb ook morele problemen met drugs hoor, gebruik tegenwoordig ook geen xtc meer maar koop legaal jointjes bij de coffeeshop.

maar tegen de dealer zelf, heb ik niets.
als je gepakt wordt, is het wel het risico van het vak.
is dat het waard?

gandwarf777

Belezen gebruiker
Het is logisch om aan te nemen dat een percentage van je klanten uiteindelijk dood gaat aan een overdosis of hartproblemen(door jouw spul)..

Ik zou me wel schuldig voelen(mijn mening)

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik heb de genoemde info even verwijderd, voor de zekerheid.

Ik zou me persoonlijk niet schuldig voelen, mensen kopen het toch wel en als ik dan degene zou zijn die prima kwaliteit levert is het niet mijn verantwoordelijkheid. Ik zou wel mijn verkoop voorzien van een voorlichtingspraatje, maar dat ben ik :wink:

drooley

Newbie
Oke, heb de reacties ff doorgelezen niet wat ik verwacht had.
kan wel eerlijk zeggen dat ik nog steeds verkoop en vorig jaar voor het eerst gepakt ben.
had 51 gram bij me vlakbij de grens van nederland belgie , gelukkig nog steeds niks van die zaak gehoord.

en ja over het risico ..
gemiddeld werken 40 uur per week en verdienen misschien 1500-1800 ?
ik werk minimaal en verdien minimaal 5000
als ik nu een jaar zou moeten zitten zou ik minder tijd 'verloren' hebben dan de gemiddelde werker.
zo zie ik het

ik werk als drugsdealer maar geen straatverkoper.
mijn klanten komen naar mij toe met de auto en hebben allemaal een vaste baan
ik verkoop geen crack en base en mijn heroine klanten gaan allemaal via post
dus opzich loop ik weinig risico .. het enige waar ik mee zat was dus het schuldgevoel.

Skirre

Bewuste gebruiker
Ken je zelf ook nog andere (betrouwbare) dealers? Als je er zelf mee gaat stoppen kun je hen het beste doorverwijzen naar iemand waarvan je zelf weet dat hij te vertrouwen is.

Je zal uiteindelijk zelf de afweging moeten maken tussen geld (dat je naar eigen zeggen toch wel genoeg hebt) en het risico om gepakt te worden. Oke; je zou met een jaar in de bak minder tijd verloren hebben maar met een dochtertje van 5 jaar is dit onacceptabel. Ook komt dat natuurlijk in je dossier te staan en zal het waarschijnlijk het zoeken naar een baan lastiger maken.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik snap dat je 't zo zakelijk bekijkt. Een jaar in de bak is minder dan de tijd die je bespaard hebt door te dealen, maar een jaar in de bak betekent ook dat je dochtertje misschien wel in een ander gezin zal belanden. De raad kinderbescherming is niet zo makkelijk met dit soort zaken. Zou je dat over je hart kunnen verkrijgen? Dat je je dochtertje kwijtraakt vanwege je dealen?

theholyganja

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik zou stoppen voor je dochtertje zodat ze trots kan zijn op haar papa.Wat zou er gebeuren als je opgepakt word denk je? Vroeg of laat komen zo'n dingen uit..

Missyy23

Bewuste gebruiker
drooley zei:
Hey man ,
nieuw hier op het forum ben nu al 8 jaar drugsdealer van heroine en coke.
vroeg me af hoe jullie hierover denken ik zit zelf met dubbele gevoelens.
Ik moet geld hebben en baan vinden lukte me nooit mja om daarvoor mensen kapot te maken..
ik heb nu genoeg verdiend en denk erover om te stoppen.

vader van een meisje van 5.
en zoals ik al zei verkocht ik heroine en cocaine maar soms ook mdma.
Zit ik fout ja of nee

Je zegt, "Ik heb nu genoeg verdiend" ...Vind je dat echt ? Of is dat eigenlijk gewoon een onverzadigbaar iets in je leven, dat je eigenlijk nooit genoeg geld kan verdienen en in je bezit kan hebben ?
Je moet nagaan wat je meer boeit in je leven, het "makkelijke" geld, of je dochtertje :) Je kent die reclame toch van Visa-card ? Alles valt uit te drukken in bedragen, behalve het geluk en de gezondheid van de mensen om wie je geeft :)
Verder vind ik het net als met een verslaafde ( wat het ook is, drugs, alcohol, nicotine) als je zelf niet echt WIL stoppen lukt het je ook niet :)

Datwel

Experimenterende gebruiker
Ja, ik wil hier even inhaken. Ik ben huurmoordenaar en heb een cavia van 4 maanden. Zit ik goed of fout?

:confused:

Een dealer die zegt wat en hoe lang hij dealt, wat hij ermee verdient, hoe hij het naar zijn klanten verstuurd, die zegt dat hij een dochtertje van 5 heeft...en ook nog eens gevoelig is voor de mening van anderen?
Dan kan toch niet waar zijn?

SirErick

Wijs gebruiker
Datwel zei:
Een dealer die zegt wat en hoe lang hij dealt, wat hij ermee verdient, hoe hij het naar zijn klanten verstuurd, die zegt dat hij een dochtertje van 5 heeft...en ook nog eens gevoelig is voor de mening van anderen?
Member "drooley" is, net zoals iedereen, een mens van vlees en bloed. Zelfs de allerslechtste persoon op aarde - die bijvoorbeeld moorden gepleegd heeft - kan spijt krijgen van zijn daden, dus waarom kan een drugsdealer dan geen schuldgevoel krijgen? Een goede en betrouwbare drugsdealer verkoopt niet alleen drugs, maar bouwt als het ware ook een band op met zijn of haar klanten. Met andere woorden: als een klant doodgaat dan kan ik me best voorstellen dat de drugsdealer zich schuldig voelt, immers, hij of zij heeft de drugs aan de klant verkocht.

Datwel

SirErick zei:
Datwel zei:
Member "drooley" is, net zoals iedereen, een mens van vlees en bloed. Zelfs de allerslechtste persoon op aarde - die bijvoorbeeld moorden gepleegd heeft - kan spijt krijgen van zijn daden, dus waarom kan een drugsdealer dan geen schuldgevoel krijgen? Een goede en betrouwbare drugsdealer verkoopt niet alleen drugs, maar bouwt als het ware ook een band op met zijn of haar klanten. Met andere woorden: als een klant doodgaat dan kan ik me best voorstellen dat de drugsdealer zich schuldig voelt, immers, hij of zij heeft de drugs aan de klant verkocht.

Natuurlijk kan ook een drugsdealer een schuldgevoel krijgen en is hij/zij van vlees en bloed. Ik verbaas me alleen over de informatie die hij/zij over zichzelf geeft waardoor ik het ongeloofwaardig vind.

straatmadelief

Belezen gebruiker
Vind ik niet.

Wat ik wel vind is dat je zou moeten stoppen voor je dochter. Je begeeft je altijd wel in een gevaarlijke wereld wanneer je dealt, zelfs als je een kleine jongen bent. Als vrouw van een dealer zou ik bang zijn dat mijn man of kind of ikzelf in een gevaarlijke situatie terecht zou komen.
Met het kapot maken van mensen zou ik minder zitten.. Ik vind dat de mensen zichzelf kapotmaken en niet jij.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
straatmadelief zei:
Je begeeft je altijd wel in een gevaarlijke wereld wanneer je dealt, zelfs als je een kleine jongen bent. Als vrouw van een dealer zou ik bang zijn dat mijn man of kind of ikzelf in een gevaarlijke situatie terecht zou komen.

Dat is ook een beetje een stereotype wat je hier noemt hoor. Van alle dealers die ik ken, zit er vrijwel geen een verder in het criminele circuit, maakt geen gekkigheid mee en doet buiten dealen niets om de wet te overtreden.

straatmadelief

Belezen gebruiker
Maar ik heb persoonlijk mensen gekend die erop uit zijn om dealers te rippen. Dus ook al wil je jezelf niet in een gevaarlijke situatie laten verkeren, ik denk dat je dat onbewust altijd wel doet. Ook wordt er in die wereld weinig concurrentie geduld. Ik denk dat je er sneller dieper inzit dan je verwacht.. Misschien minder gauw als je het bij hippiedrugs houdt, maar zeker als je met coke en horse bezig bent.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Tsja er zijn ook mensen die er op uit zijn om portemonnees te rippen. Het is net met welke mensen je je inlaat en of je het groot maakt

drooley

Newbie
Datwel zei:
Ja, ik wil hier even inhaken. Ik ben huurmoordenaar en heb een cavia van 4 maanden. Zit ik goed of fout?

:confused:

ik ben een dealer maar dat maakt niet gelijk wie ik ben,
ik ben vader en echtgenoot dat maakt mij wie ik ben
nooit een dag in me leven gewerkt buiten mij schuld ik zou dit het liefst niet doen
want wat mensen niet begrijpen is dat drugsdealen zeer onstabiel is als ik vandaag 1000€ verdien kan ik niet veel uitgeven want ik weet niet wat ik morgen verdien.

daarnaast dat je sceptisch bent begrijp ik maar waarom zou ik ?
dit forum kan je allang niet meer op verkopen het is geen 2013 meer.

daarnaast had ik nog een vraag voor de gebruikers:
waarom verwachten jullie van dealers niet te mixen als jullie het toch zo goedkoop mogelijk willen
als ik je coke verkoop 1 g voor 55 maar jij klaagt en wilt het voor 50
dan heb ik 2 keuzes in mij ogen of ik geef je 0.8 of ik geef je 0.6 met 0.4 mix
hoe dan ook ik ga mijn 55 ervoor krijgen.
beseffen jullie dat hoe beter je je dealer behandelt hoe beter je product

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
drooley zei:

Tsja dat is natuurlijk de kip en het ei. De dealer vindt, als je zeurt over de prijs krijg je minder voor een lagere prijs. De klant vindt, ik krijg toch altijd minder dus ik wil ook minder betalen.

Wat mij betreft begint het bij eerlijkheid... Als jij een gram beloofd en je geeft maar 0,8, zou dat voor mij een reden zijn om nooit meer terug te komen. Als jij zegt ik verkoop een gram en de prijs is gewoon vast, zou ik dat ook accepteren en als ik het te duur vind simpelweg niet kopen...

Fool

Badass junkie
drooley zei:
waarom verwachten jullie van dealers niet te mixen als jullie het toch zo goedkoop mogelijk willen
Dat zal heel erg af hangen van de gebruiker, ik betaal liever een volle prijs voor een degelijk product, dan minder voor een minder product. Lijkt me dan ook een kwestie van transparantie, als je spul versneden is om de kosten te dekken, geef dan aan dat je sosa bijvoorbeeld 50% puurheid heeft en vraag of ze meer willen betalen voor de echte pure. :wink:

SirErick

Wijs gebruiker
SmartieAndMe zei:
Wat mij betreft begint het bij eerlijkheid... Als jij een gram beloofd en je geeft maar 0,8, zou dat voor mij een reden zijn om nooit meer terug te komen. Als jij zegt ik verkoop een gram en de prijs is gewoon vast, zou ik dat ook accepteren en als ik het te duur vind simpelweg niet kopen...
Fool zei:
ik betaal liever een volle prijs voor een degelijk product, dan minder voor een minder product. Lijkt me dan ook een kwestie van transparantie, als je spul versneden is om de kosten te dekken, geef dan aan dat je sosa bijvoorbeeld 50% puurheid heeft en vraag of ze meer willen betalen voor de echte pure. :wink:
Ik had het niet beter kunnen zeggen.

drooley zei:
Als mijn dealer zo te werk zou gaan dan was ik geen klant van hem, immers, je komt nogal arrogant en respectloos over naar je (eventueel nieuwe) klanten toe. Althans, dat is de toon die jij hier neerzet. Respect krijg je niet, dat moet je verdienen door onder andere netjes en correct te werk te gaan. Met andere woorden: behandel je (nieuwe) klanten zoals jijzelf ook behandelt wilt worden, ongeacht of je diegene aardig vindt of niet.

drooley

Newbie
Als mijn dealer zo te werk zou gaan dan was ik geen klant van hem, immers, je komt nogal arrogant en respectloos over naar je (eventueel nieuwe) klanten toe. Althans, dat is de toon die jij hier neerzet. Respect krijg je niet, dat moet je verdienen door onder andere netjes en correct te werk te gaan. Met andere woorden: behandel je (nieuwe) klanten zoals jijzelf ook behandelt wilt worden, ongeacht of je diegene aardig vindt of niet.

het spreekt in mij ogen voor zich dat we zo te werk gaan beetje overbodig om dat nog te zeggen.
respect verdienen ben ik het ook niet echt eens ik eis me respect van iedereen en terwijl ik het krijg zal ik laten zien dat ik het verdien.
zei ook niet dat ik mijn klanten niet eerlijk zei dat ze gemixt kregen als ze minder willen betalen he, ik gaf dat aan en liet de keuze bij hun..

het is echt apart dat de 'normale' burger altijd tips heeft hoe een drugsdealer ze zaken moet regelen.

feit is dat als ik 80% coke heb dat jij dat nergens anders gaat vinden .. ik kocht mijn coke altijd bij een surinamer die het rechtstreeks uit suriname krijg die gozer liet me soms langer dan een uur buiten wachtte, verhoogde ze prijs onverwachts, of kwam met minder opdagen .
extreem respectloos maarja kon het nergens anders halen dus dan moet je het wel accepteren

Fool

Badass junkie
drooley zei:
feit is dat als ik 80% coke heb dat jij dat nergens anders gaat vinden .. ik kocht mijn coke altijd bij een surinamer die het rechtstreeks uit suriname krijg die gozer liet me soms langer dan een uur buiten wachtte, verhoogde ze prijs onverwachts, of kwam met minder opdagen .
extreem respectloos maarja kon het nergens anders halen dus dan moet je het wel accepteren
Als mijn dealer me zo zou behandelen, dan zou ik mezelf wel lekker vermaken zonder de sosa of een ander contact zoeken. :wink:

drooley

Newbie
Fool zei:
drooley zei:
Als mijn dealer me zo zou behandelen, dan zou ik mezelf wel lekker vermaken zonder de sosa of een ander contact zoeken. :wink:

kan.. kweenie denk dat veel mensen voor kwaliteit gaan
denk ook dat veel mensen in nl niet echt weten wat sos is .. 60% verschilt nogal van 80%
is niet echt meer jou keuze om je te vermaken zonder als je dat een x geprobeerd heb

ps.. ik verkoop niet aan nieuwe klanten dus is echt niet me bedoeling om hier me product te gaan promoten !

SirErick

Wijs gebruiker
drooley zei:
feit is dat als ik 80% coke heb dat jij dat nergens anders gaat vinden ..
Whahaha, lol. Ik geef toe: je hebt best humor, daar zou je iets mee moeten doen. Ik wil niet "stoer" doen, maar mijn coke komt rechtstreeks van de bron vandaan. Met andere woorden: hou je zogenaamd "stoere" praatjes maar voor je alvorens jij jezelf (weer eens) voor lul zet.

drooley zei:
ik kocht mijn coke altijd bij een surinamer die het rechtstreeks uit suriname krijg die gozer liet me soms langer dan een uur buiten wachtte, verhoogde ze prijs onverwachts, of kwam met minder opdagen.
Dan zul je het er wel naar gemaakt hebben. Immers, als jij mensen respectloos bejegend dan doen zij dat ook bij jou. Heb je wel eens van de gezegde "Wie goed doet, wie goed ontmoet" gehoord? Ik persoonlijk ben van mening dat dit een feit is.

drooley

Newbie
SirErick zei:
drooley zei:
Whahaha, lol. Ik geef toe: je hebt best humor, daar zou je iets mee moeten doen. Ik wil niet "stoer" doen, maar mijn coke komt rechtstreeks van de bron vandaan. Met andere woorden: hou je zogenaamd "stoere" praatjes maar voor je alvorens jij jezelf (weer eens) voor lul zet.

drooley zei:
ik kocht mijn coke altijd bij een surinamer die het rechtstreeks uit suriname krijg die gozer liet me soms langer dan een uur buiten wachtte, verhoogde ze prijs onverwachts, of kwam met minder opdagen.
Dan zul je het er wel naar gemaakt hebben. Immers, als jij mensen respectloos bejegend dan doen zij dat ook bij jou. Heb je wel eens van de gezegde "Wie goed doet, wie goed ontmoet" gehoord? Ik persoonlijk ben van mening dat dit een feit is.

ik snap niet waarom mensen aannemen dat ik lieg?
met watvoor rede ik verkoop niet aan nieuwe klanten .
daarnaast gaf ik aan dat dit vroeger was ik betaalde 42 voor een ons
luister chef .. goed doet goed ontmoet ben ik het mee eens op het sociale gebied
als jij in het zakenleven zit zal je klootzakken tegenkomen .. die jongen pakten zijn spul waarschijnlijk voor 2000-2500 per ons hij had mij niet nodig maar ik leverde hem geld op .
neem bijv een directeur van een groot bedrijf denk je niet dat er vrouwen op hun knieen gaan voor een baan.. vrouwen die zelfverzekerd zijn en veel bereikt hebben.
dit is een machtpositie maat, maar weet je wat ik heb antwoord op mij oorspronkelijke vraag dank daarvoor.
en de rest the fuck denk je dat ik doe anoniem credits opbouwen?
get a life man je zit te vaak op forums

ps heb nu goed coke maar geen 80% dit was vroeger .. ik doe niet stoer ik vertel de waarheid wil ook alleen maar waarheid horen, wantrouw mij niet, zonde van je tijd ik heb geen rede om dit te doen

Joopiejo

Bewuste gebruiker
Ik zou zelf wel een moreel probleem hebben met het zien dat mensen verslaafd raken aan mijn producten als ik drugsdealer zou zijn, maar dat terzijde.

Ik snap ook wel dat er versneden wordt en waarom. Het is gewoon marktwerking. Wat ik wel kut vind is dat er met de grootst mogelijke zooi wordt versneden, maar ook dat terzijde.

Over je oorspronkelijke vraag... Als je nu ergens gaat werken, je verdient gewoon een normaal salarisje, je doet makkelijk werk wat je wel redelijk leuk vind. Dan ben je toch onder de mensen, je bent van de straat, je hebt wit geld, je hebt een dagelijks ritme en je stelt zeker dat je dochtertje een fatsoenlijke jeugd kan hebben en kan opgroeien met een goeie toekomst. Ondertussen heb je je zwarte geld achter de hand voor wat extraatjes, je hebt op je gemakje de tijd om je zwarte geld langzaam wit te wassen. Ik zou het wel weten.

Maar goed, makkelijker gezegd dan gedaan misschien, wat brengt het allemaal met zich mee als je er uit stapt?

SirErick

Wijs gebruiker
drooley zei:
SirErick zei:
drooley zei:

drooley zei:

ik snap niet waarom mensen aannemen dat ik lieg?
met watvoor rede ik verkoop niet aan nieuwe klanten .
daarnaast gaf ik aan dat dit vroeger was ik betaalde 42 voor een ons
luister chef .. goed doet goed ontmoet ben ik het mee eens op het sociale gebied
als jij in het zakenleven zit zal je klootzakken tegenkomen .. die jongen pakten zijn spul waarschijnlijk voor 2000-2500 per ons hij had mij niet nodig maar ik leverde hem geld op .
neem bijv een directeur van een groot bedrijf denk je niet dat er vrouwen op hun knieen gaan voor een baan.. vrouwen die zelfverzekerd zijn en veel bereikt hebben.
dit is een machtpositie maat, maar weet je wat ik heb antwoord op mij oorspronkelijke vraag dank daarvoor.
en de rest the fuck denk je dat ik doe anoniem credits opbouwen?
get a life man je zit te vaak op forums
Volgens mij heb ik nergens gezegd dat ik denk dat jij liegt. Maar goed, vertel me niks over hoe het werkt in het zakenleven aangezien ik daar meer dan genoeg vanaf weet. En ja, er zijn genoeg vrouwen die op hun knieën gaan. Echter, dat soort vrouwen mogen bij mij een deur verder gaan solliciteren aangezien dat soort vrouwen net zoals jij zijn. Ze maken veel lawaai en vinden zichzelf erg interessant, maar werken is het wel laatste wat ze doen. Met andere woorden: get zelf een life en doe niet zo "stoer" aangezien dat nergens voor nodig is.

Datwel

Ik denk dat Sir Erick een beetje de plank mis slaat hier.
Tekst alleen is ideaal om verkeerd te interpreteren, mijn boodschap bij twijfel: hou het positief!
Drooley zijn reactie is toch wel oprecht vind ik, was even argwanend en ga ervan uit dat hij niet te traceren is via zijn ip adres..anders is hij niet bepaald slim.
Om nog even te antwoorden op je vraag...ik zou zelf niet kunnen leven met het feit dat ik anderen in hun ellendige behoefte blijf voorzien.
In de tijd dat ik verslaafd was heb ik allerlei soorten dealers meegemaakt en de 'huisdealers' waren wel van het betere soort maar het is en blijft verkeerd vind ik. Je bent een belangrijke schakel in de problemen van je klanten. Kijk maar even naar de situatie in de huidige grote steden in NL. De straathandel is door de vrije heroine (morfine) verstrekking nagenoeg verdwenen en daardoor is de dope ineens veel moeilijker te verkrijgen. Daardoor is het voor veel ex-verslaafden (dus niet degenen die in de verstrekking zitten) vele malen makkelijker om van de shit af te blijven en kunnen ze ineens ook echt clean blijven.
Think about that!

Missyy23

Bewuste gebruiker
Snap aan de ene kant wel dat een dealer fout bezig is, en klinkt misschien naief, maar iemand moet het toch doen ? Drugs heeft altijd bestaan, en zal altijd blijven bestaan, en de behoefte van mensen om te gebruiken ook. Werken in een slijterij of coffeeshop is dan ook slecht :-/
Enige wat mij wel een keer stoorde is dat ik jaren terug besloot om ff geen sos meer te halen, en na een tijdje kreeg ik smsjes van een deaer hoe het met me ging, en dat ie wat in de aanbieding had, vond ik toch wel een beetje wanhopig van 'm :) maar goed. Punt is het is een kwestie van vraag en aanbod, net als met prostitutie.
Voor de topicstarter, zal het lukken om uberhaupt een 'gewone' baan te vinden, heb je een strafblad ? dan wordt werken voor een bedrijf al moeilijker, en zal je ZZP-er moeten worden ofzo...Grootste factor is, kun je meedraaien in de ' gewone maatschappij' ? Is je dochtertje genoeg om je uit die wereld waar je nu in zit te houden ?

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Het is ook net wat je met fout bedoeld:

Wettelijk gezien zit je fout, daar valt niet over te discusseren.

Moreel gezien zit je niet fout als je kwaliteit verkoopt en alleen verkoopt wat mensen vragen (dus niet coke proberen te verkopen aan een wietklant bijvoorbeeld) en je verder geen mensen benadeeld. Het is gewoon ondernemen met hoog risico.

Wat je verder voor risico's voor jezelf en voor anderen wilt lopen, dat bepaal je zelf. De een vind het fout om drugs te verkopen als je een dochtertje hebt, de ander heeft het risico er voor over. Ik zou het mezelf nooit vergeven als ik het zou doen. Als je wel in de bak beland voor een jaar bijvoorbeeld, dan beïnvloed je daarmee waarschijnlijk de rest van je dochters leven.

benniesmitters

Bewuste gebruiker
Verkopen is niet moreel fout. Wel vind ik dat je risico neemt omdat met een dochtertje van 5 te doen. Ook risico dat je het hier zo op internet plaatst, weet niet of je een tor of proxy gebruikt? Zo niet zou ik dat wel gaan doen. En ik vind dat je te open bent, zeg niet dat je liegt, maar ik vind het onverstandig. Hoe minder mensen weten hoe beter, hoe anoniemer je bent hoe beter. Maar goed dat zeg ik, en wie ben ik he, een of andere gast op het internet. Maar goed dit is wat ik er van vind hoop dat je er wat aan hebt

da_pj

Belezen gebruiker
Even mijn mening (tenslotte opende je dit topic op een openbaar forum) :

+Je doet wat je wilt met je leven wat je wil. Voor de kost te verdienen deal jij dus wat ieder zen keuze is.
+Het is hier een forum dus weet dat iedereen hier terecht kan om mee te kijken wat je te zeggen hebt.
+Ik verwijs naar het punt hierboven...Wees niet zo open (hoeft geen tekening bij met wat ik bedoel)
+Je weet dat er hier mensen hun zegje kunnen doen, dus dan kan het wel eens voorvallen dat je met je eigen ogen kan lezen dat NIET iedere dealer hetzelfde is (ook mensen van vlees en bloed met bijkomende karakters)
+Hoe jij het beziet qua dealen hangt ook af van de streek en mensen die zulke dealers gewoon zijn. Hiermee wil ik gwn zeggen dat een dealer met zulke eisen en hoe je overkomt naar je klanten...hier zou je echt niet aan de bak geraken en dus zul je een andere manier van inkomsten moeten zoeken.
+Met zo een karakter (althans hoe je hier over komt), zou je hier de eerste zijn die ze zouden rippen. Puur alleen al door je hautaine houding naar de klanten toe. HET IS DANKZIJ JOU KLANTEN DAT JIJ JE PRODUCT KAN VERKOPEN :) . Kom aub niet af met die bullshit van "het verkoopt zichzelf zoeizo", want dat is echte onzin.

Just my 2 cents....zoals ze zeggen op andere fora's :wink:

Prettige avond verder aan iedereen
:wave:

MeejheM

Badass junkie
je moet toch ook voor alles betalen?

jij hebt wat, iemand wil dat van je kopen, als je de boel niet flest is dat een goede deal toch, hij blij, jij geld in je zak. je klanten weten echt wel dat ze geen vitamines kopen.

woekerpolissen verkopen zou ik me meer om schamen.

Babbanem

Belezen gebruiker
ik ben een dealer maar dat maakt niet gelijk wie ik ben,
ik ben vader en echtgenoot dat maakt mij wie ik ben
nooit een dag in me leven gewerkt buiten mij schuld ik zou dit het liefst niet doen
want wat mensen niet begrijpen is dat drugsdealen zeer onstabiel is als ik vandaag 1000€ verdien kan ik niet veel uitgeven want ik weet niet wat ik morgen verdien.

daarnaast dat je sceptisch bent begrijp ik maar waarom zou ik ?
dit forum kan je allang niet meer op verkopen het is geen 2013 meer.

Zeker waar,ik ken jongens die betalen zelfs €60 voor volle 1.0 en onversneden.

Bovenaan