Drugs controle België

Bloem1234

Newbie
Hallo allemaal,

Ten eerste nog een gelukkig nieuwjaar!

Ik heb een vraag aan jullie: over een maand is er een leuk techno/deephouse feestje in Luik, België waar ik met 3 vriendinnen heen wil gaan. Hier willen we ook XTC mee naar toe nemen (2 pillen per persoon). Weten jullie hoe streng de controles daar zijn? Ik zag op veel oude fora dat er regelmatig drugshonden rondlopen en dat je best snel gepakt wordt.
Maar dat waren berichten van 5 jaar geleden, dus ik vroeg me af hoe het nu gaat

Hopelijk kan iemand me er meer over vertellen :)

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Al te zien hoe dat feestje bekend is bij de politie. Weet zelf niet om welk feestje het gaat maar luik is echt wel een gure stad dus ik verwacht er ook veel politie. Drugshonden zullen er wel niet aanwezig zijn maar schrikhonden wel.

Hangt van het feestje af. Ik denk niet dat er drugshonden zullen zijn. Uit ervaring zijn die er bijna nooit tenzij op een groot festival zoals 'I love Techno'. Ik zelf ga vaak naar dub & dnb feestjes , er staat soms wel politie maar die controleren niks. gewoon je drugs goed verstoppen. :)

P.S : 2 pillen de persoon !? Ofwel zijn het heel zwakke pillen of heb je zin om heel hard te gaan :wink:

transformated

Badass junkie
In luik weet ik niet hoe streng ze precies zijn maar in brugge of gent zijn ze niet streng op drum and bass feestjes. Maar ik denk dat de security wel meevalt daar.

Gekookt

Newbie
3 weken geleden was er in de richting van Antwerpen naar Luik een groot politie controle. De controles waar je het over hebt, vinden nog regelmatig plaatst

T-Bone

Experimenterende gebruiker
Gisteren naar het festival Daydream geweest in Lommel. Wij stonden in de rij te wachten om ons ticket in de laten scannen en toen kwam er een drugshond snuffelen tussen de mensen. Ik heb 1 iemand zien meegenomen worden. Dus jongens wees voorzichtig om op grote festivals mee te nemen. Ben zelf wel wat geschrokken gisteren.

uncoolbeatle

Experimenterende gebruiker
Uit ervaring kan ik vertellen dat ik nog nooit in Luik ben gecontroleerd op drugs, behalve een keer op transardentes, waarbij die vrouw nog niet eens voelde dat ik een flesje water bij me had, dus je kunt je al voorstellen hoe goed dat was:') In Luik wordt ontzettend veel drugs gebruikt (vooral de jump up feesten) en veel gedeald op feesten. Ik zie wel vaak, en dat geldt ook voor feesten in Antwerpen, Brussel enz. dat ze bepaalde types er meestal uitpakken om te controleren; jongens die er sowieso al wat badass uitzien en een rugzak bij zich hebben. Meisjes die er braaf uitzien hebben in dat geval dan wel wat voordeel :)

MusicIsLife

Wijs gebruiker
T-Bone zei:
Gisteren naar het festival Daydream geweest in Lommel. Wij stonden in de rij te wachten om ons ticket in de laten scannen en toen kwam er een drugshond snuffelen tussen de mensen. Ik heb 1 iemand zien meegenomen worden. Dus jongens wees voorzichtig om op grote festivals mee te nemen. Ben zelf wel wat geschrokken gisteren.

En jij denkt dat een drugshond op die hele rij maar een enkele persoon ertussenuit haalt?
Ik kan je 1 ding vertellen en dat is dat het geen drugshond was. Eerder een angsthond ofzo

Bovenaan