Drugs + antidepressiva

LuukFate

Newbie
Hallo Allen,

Ik slik al zo'n 10 maanden antidepressiva (10 mg escitalopram) vanwegen een angststoornis. Nu gaat het al een tijdje een stuk beter met me. Ik heb al wat ervaring met drugs (Regelmatig wiet en af en toe ketamine). Maar nu wil ik graag wat anders proberen. Ik ga veel naar festivals en veel van mijn vrienden nemen daar 3mmc, xtc, etc. Nu weet ik dat ik zeker geen xtc moet combineren met antidepressiva, maar ik vroeg me af of er pepmiddelen zijn die ik wel kan gebruiken? (Pep, coke, 3mmc?). Hebben jullie hier ervaring mee?

buddha31

In memoriam - 24 januari 2023
Er is geen lijstje van drugs wat veilig gaat met medicatie. Al is het maar omdat het een valse garantie of schijnveiligheid geeft.

Misschien kan je een specifieker middel zeggen die je op het oog hebt?
Dan kunnen gebruikers erop reageren hoe zij een eventuele wisselwerking ervaren. Maar het belangrijkst is om eerst de kennis te vergaren over die combinatie.

Toch een advies: als je drugs wilt gebruiken, ga dan niet voor rc's maar drugs die je kan laten testen (en dit uiteraard ook doen🙂)

Anunnaki

Wijs gebruiker
3mmc sowieso niet want dat werkt net zo goed op serotonine.

pep en coke weet ik niet. Interessante foto trouwens

LuukFate

Newbie
3mmc sowieso niet want dat werkt net zo goed op serotonine.

pep en coke weet ik niet. Interessante foto trouwens
Jaa dat heb ik idd ook gevonden. Ik had daarnaast ook info over pep en coke opgezocht. Sommige zeggen dat deze wel serotonine bevatten en sommige niet. Weet jij hier iets meer van?

LuukFate

Newbie
Er is geen lijstje van drugs wat veilig gaat met medicatie. Al is het maar omdat het een valse garantie of schijnveiligheid geeft.

Dan kunnen gebruikers erop reageren hoe zij een eventuele wisselwerking ervaren. Maar het belangrijkst is om eerst de kennis te vergaren over die combinatie.

Toch een advies: als je drugs wilt gebruiken, ga dan niet voor rc's maar drugs die je kan laten testen (en dit uiteraard ook doen🙂)
Ik zat zelf te kijken naar evt. Coke en pep.

LuukFate

Newbie

Misschien een stomme vraag maar wat is het verschil tussen rc's en drugs die je kan testen? En waar staat rc's voor?

Anunnaki

Wijs gebruiker
Jaa dat heb ik idd ook gevonden. Ik had daarnaast ook info over pep en coke opgezocht. Sommige zeggen dat deze wel serotonine bevatten en sommige niet. Weet jij hier iets meer van?
Nou het bevat bij voorbaat al niks het stimuleert aanmaak in jouw lichaam.
Maar, coke en pep werken bijvoorbeeld op dopamine en noradrenaline en dat werkt voor zover ik weet niet op je serotonine.

Maar dat wil alsnog niet zeggen dat het handig is om antidepressiva er bij te slikken.

buddha31

Misschien een stomme vraag maar wat is het verschil tussen rc's en drugs die je kan testen? En waar staat rc's voor?
Rc is een afkorting van Research Chemical. De meeste drugs (Alcohol en nicotine laat ik even hierbuiten, is nu niet relevant) kan je in 4 categorieën indelen:
●Tripmiddelen
( bv LSD of truffels )
●Pijnstillers/medicatie
( bv oxycodon, benzo's(pammetjes) )
● Klassieke drugs
( bv XTC, coke, speed, heroïne )
● Research chemicals
( Bv 3MMC, 4-FMP, 3FMA)

Klassieke drugs koop je illegaal bij een dealer. RC's kan je legaal online bestellen. Legaal omdat op deze manier de wet word omzeid:
Clonazepam is bv een medicijn, een slaappil. Iets wat mensen ook graag nemen na een avondje speed om zo alsnog te kunnen slapen. Het probleem is dat je dit alleen via een doktersrecept verkrijgbaar is en zelf produceren en verkopen illegaal is. Daarom veranderen ze wat moleculen, zo ontstaat er een pil die lijkt op de echte, maar omdat de stofjes erin net wat anders zijn, is het niet verboden bij de wet. Om aan jou als klant duidelijk te maken wat voor pil het is, noemen ze het Clonazelam ipv Clonazepam. Nu mag je alsnog niet zomaar zelfgemaakte drugs verkopen dus ook niet als medicatie. Wat wel mag is deze pillen verkopen onder het mom van "niet geschikt voor consumptie en alleen voor het gebruik in onderzoeken" deze teksten zie je ook op hun website staan. Daarom vind je op die website ook geen uitleg van het effect. Dat is verboden.
Bij rc's heb je geen dealer, maar een vendor (iemand die deze website beheerd) en een pil noemen ze een pellet.

Dat iedereen Rc's online kan kopen heeft dit nadeel: Het is geen volwaardige kopie van de echte drugs. Zo is 3MMC een stimulant en net zoals speed word je er druk en vrolijk van. Maar toch heeft het niet 100% dezelfde werking. Of je 3MMC fijner vind dan speed, verschilt dus per persoon. Ook kan je het niet laten testen, je weet dus nooit of de kwaliteit goed is en of ze er andere stoffen in hebben gedaan.

Tot slot is dit vrij nieuw, er zijn geen onderzoeken naar gedaan en de lange termijn effecten zijn niet bekend.

Is het dan minder sterk als echte drugs? Absoluut niet. Vaak nog sterker. De valkuil is het gemak van het kopen. En hoe meer je koopt hoe hoger de korting is. Dus teveel gebruiken en verslaafd raken gaat veel makkelijker met RC'S.

Ook al zijn er geen onderzoeken naar 3MMC gedaan, het is wel duidelijk dat dit een zeer verslavende drugs is. Want dat afkickklinieken steeds meer cliënten met een 3MMC verslaving krijgen, is een feit. Net zoals bij echte drugs is de kater geen pretje (understatement) en ook de verslaving doet er niet aan onder. 3MMC staat ook bekend om zijn cravings.

Een craving is de drang om bij te pakken. 1 tot 2 uur na inname krijgen vrijwel alle gebruikers sterke cravings. Dit forum staat vol met topics van leden die weekenden doortrekken met 3MMC.
Tot zover mijn uitleg :)

Laatst bewerkt:

buddha31

Je schrijft dat je kan kiezen tussen speed, coke en 3mmc. Dan zou ik voor speed gaan. De kater kan enorm zijn. Maar je kan het laten testen en de cravings komen minder snel. Coke raad ik af. Erg duur, kort effect en veel mensen worden er vooral wakker van. Niet dat blije feestgevoel wat je zoekt.

Als je speed gebruikt, doe dan rustig aan en zorg dat je toch wat slaap pakt de volgende dag. Als dit niet lukt, zal je hier vast genoeg advies vinden/kunnen krijgen.

Laatst bewerkt:

LuukFate

Newbie
Rc is een afkorting voor Research chemical. De meest gebruikte drugs (Alcohol en nicotine laat ik even hierbuiten, is nu niet relevant) kan je in 4 categorieën indelen:
●Tripmiddelen
( bv LSD of truffels )
●Pijnstillers/medicatie
( bv oxycodon, benzo's(pammetjes) )
● Klassieke drugs
( bv XTC, coke, speed, heroïne )
● Research chemicals
( Bv 3MMC, 4-FMP, 3FMA)

Klassieke drugs koop je illegaal bij een dealer. RC's kan je legaal online bestellen. Legaal omdat op deze manier de wet word omzuild:
Clonazepam is bv een medicijn, een slaappil. Iets wat mensen ook graag nemen na een avondje speed om zo alsnog te kunnen slapen. Het probleem is dat je dit alleen via een doktersrecept kan verkrijgen. Zelf produceren en verkopen is illegaal, daarom veranderen ze wat moleculen, zo ontstaat er een pil die lijkt op de echte, maar omdat de stofjes erin net wat anders zijn, is het niet verboden bij de wet. Om aan jouw als klant duidelijk te maken wat voor pil het isis, noemen ze het Clonazelam ipv Clonazepam. Nu mag je alsnog niet zomaar zelfgemaakte 'drugs' verkopen. Ook niet als medicatie. Wat wel mag is deze pillen verkopen onder het mom van "niet geschikt voor consumptie en alleen voor het gebruik in onderzoeken/het lab" deze teksten zie je ook op hun website staan. Daarom vind je op die website ook geen uitleg van het effect. Dat is verboden.
Bij rc's heb je geen dealer, maar een vendor (iemand die deze website beheerd) een pil noemen ze een pellet.

Dit is het nadeel dat iedereen Rc's online kan kopen: het is geen volwaardige kopie van de echte drugs. Zo is 3MMC een stimulant. Net zoals Speed word je er druk en vrolijk van. Maar toch heeft het niet 100% dezelfde werking. Of je 3MMC fijner vind dan speed, verschilt dus per persoon. Ook kan je het niet laten testen, je weet dus nooit of de kwaliteit goed is en of ze er andere stoffen in gedaan hebben.
Tot slot is dit vrij nieuw, er zijn geen onderzoeken naar gedaan en de lange termijn effecten zijn niet bekend.

Is het dan minder sterk als 'echte drugs? Absoluut niet. Vaak nog sterker. De valkuil is het gemak van het kopen. En hoe meer je koopt hoe hoger de korting is. Dus teveel gebruiken en verslaafd raken gaat veel makkelijker met RC'S.

Ook al zijn er geen onderzoeken naar 3MMC gedaan, het is wel duidelijk dat dit een zeer verslavende drugs is. Want dat afkickkliniek steeds meer cliënten krijgen die verslaafd zijn aan 3MMC is een feit. Net zoals bij echte drugs is de kater geen pretje (understatement) en ook de verslaving doet er niet aan onder. 3MMC staat ook bekend om zijn cravings.

Een craving is de drang om bij te pakken. 1 tot 2 uur na inname krijgen vrijwel alle gebruikers sterke cravings. Dit forum staat vol met topics van leden die weekenden doortrekken met 3MMC.
Tot zover mijn uitleg :)
Wow bedankt voor deze uitleg! Ik heb inderdaad andere mensen horen zeggen dat ze erge cravings krijgen van 3mmc. Het is zo fijn om eindelijk eens goeie informatie te krijgen over hoe het nou echt werkt, in plaats van via via incorrect informatie te krijgen.

buddha31

Kleine toevoeging; inmiddels is 3MMC ook bij wet verboden. Dit betekent niet dat het automatisch een drugs word wat je kan laten testen helaas.

Als je het dus ooit neemt, vraag dan eerst of het echt 3mmc is en niet een nieuwe of andere variant (zoals 3CMC)

Laatst bewerkt:

Anunnaki

Wijs gebruiker
Dit betekent niet dat het automatisch een drugs word wat je kan laten testen helaas.
Zouden ze wel moeten doen, er is nu al meer dan genoeg vervuilde 3mmc te vinden.

Vind dat zo'n tering drug he, zoals jij ook al zei de verslaafden stapelen zich maar op best zorgwekkend hoe snel dat gaat.

LuukFate

Newbie
Om het nog even ingewikkeld te maken, maar hopelijk is het met deze uitleg alsnog duidelijk:

3MMC was een RC maar nu niet meer.
Uiteindelijk krijgt de overheid natuurlijk ook in de gaten dat jongeren 3MMC massaal als drugs gebruiken en niet in een universiteitslab. Daarom komen er steeds nieuwe wetten bij die weer een bundeltje RC's verbied om te verkopen. Zo ontstaat er een kat en muis spel. Want dan gaan de producenten weer 3MMC proberen na te maken met een stofjescombinatie wat nog niet verboden is. En daarom kan je nu de nieuwste variant 3CMC kopen.
Maar omdat dit geen 100% kopie van 3MMC is en deze rc heel populair is geworden, is voor de nieuwe wet 3MMC nog massaal ingekocht door dealers (of ze produceren het alsnog illegaal) waardoor je nu alleen nog maar 3MMC bij een dealer kan kopen. Dat betekent niet dat de overheid dit automatisch als drugs bestempeld. Wel in de zin van dat het verboden is, maar niet in de zin dat je het nu kan laten testen en dat ze van plan zijn om er onderzoek naar te doen.
Vraag dus goed of het echt 3mmc is als je het toch ooit neemt en niet een andere rc.

Je schrijft dat je kan kiezen tussen speed, coke en 3mmc. Dan zou ik voor speed gaan. De kater kan enorm zijn. Maar je kan het laten testen en de cravings komen niet snel. Coke raad ik af. Erg duur, kort effect en veel mensen worden er vooral wakker van. Niet dat blije feestgevoel wat je zoekt.

Als je speed gebruikt, doe dan rustig aan en zorg dat je toch wat slaap pakt de volgende dag. Als dit niet lukt, zal je hier vast genoeg advies vinden/kunnen krijgen.
En bedankt voor je advies! Ik denk dat ik dan inderdaad speed ga proberen. Dit laat ik dan van tevoren testen.

Torchic

Badass junkie
Wow bedankt voor deze uitleg! Ik heb inderdaad andere mensen horen zeggen dat ze erge cravings krijgen van 3mmc. Het is zo fijn om eindelijk eens goeie informatie te krijgen over hoe het nou echt werkt, in plaats van via via incorrect informatie te krijgen.
Heel leuk spul 3mmc maar ik zou het je inderdaad afraden. Het is enorm verslavend en de verslaving sluipt er langzamerhand in en voor je het weet is er bijna geen weg meer terug.

Zelf heb ik deze ervaring dus ik zou je adviseren hier niet aan te beginnen. Al helemaal niet omdat je waarschijnlijk ook wat kwetsbaarder bent op mentaal vlak (omdat je schrijft over een angststoornis) en dan is de kans dat het er nog sneller insluipt erg aanwezig.

Goed dat je eerst informatie inwint in plaats van impulsief te handelen🤗

Bovenaan