Explyx

Newbie
Hallo,

Ik en een paar vrienden gaan binnenkort naar Amsterdam en ik heb enkele vragen ivm met wetgeving etc..

1. Als ik drugs vanuit Nederland naar België terug meeneem, waar het maximaal aantal gram, 3 gram is, is dit strafbaar omdat het van Amsterdam komt?

2. Hoe kan je drugs verstoppen en geurloos maken tegen drugshonden? Door middel van vacuumzakken of wat dan ook?

3. Wat is de straf als je met 10 gram drugs gepakt wordt in België en wat doet de politie als je met 3 gram gepakt wordt(wat legaal is voor eigen gebruik)?

4. Hoeveel kans is er dat er controle is op de trein en op de bus dat over de grens gaan België-Nederland?

Ik bedank jullie alvast voor het antwoord, stay high boys

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
1: Ja dat is strafbaar. Drugs zijn in Belgie verboden, ook wiet. Het word GEDOOGD om 3 gram bij je te hebben maar het mag officieel niet. Enne dat maakt dan niet uit waar je het hebt gekocht.

2: geurloos maken voor drugshonden lukt je niet. Die vinden alles en overal. Wiet is zelfs vacuum verpakt verstopt in koffie nog te vinden voor honden. You dont fool a dogs nose!

3: 3 gram wiet bij je hebben is niet legaal, het word gedoogd. Daar zit wel verschil in.
https://www.druglijn.be/drugs-abc/cannabis/wetgeving . 10 gram dan ben je echt de sjaak als je gepakt word. Dat pikken ze niet en zal niet als eigengebruik gezien worden. Dus strafblad waarschijnlijk.

4: ja hoe groot? Ligt aan met wie je bent, hoe jij je gedraagd etc. Als jij met je vrienden loopt te lallen of zieken is de kans groot dat je opvalt ja. De kans zit er altijd in dat je gecontroleerd wordt.

5: girls dus

Laatst bewerkt:

Fool

Badass junkie
1: Ja dat is strafbaar. Drugs zijn in Belgie verboden, ook wiet. Het word GEDOOGD om 3 gram bij je te hebben maar
Sterker nog, als je drugs van land A naar land B brengt dan wordt er helemaal niets gedoogd, ongeacht de hoeveelheid. Dan ben je ineens een drugssmokkelaar geworden, en daar kom je niet zo makkelijk onderuit ben ik bang.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Sterker nog, als je drugs van land A naar land B brengt dan wordt er helemaal niets gedoogd, ongeacht de hoeveelheid. Dan ben je ineens een drugssmokkelaar geworden, en daar kom je niet zo makkelijk onderuit ben ik bang.
Ja dat is ook zo inderdaad. Daar had ik nog helemaal niet aan gedacht. Dan smokkel je ook nog.
Oeps dan heb ik een keer echt ondoordacht (hoe fucking naïef :fearful:) 5 gram wiet gesmokkeld naar België! Gewoon mee genomen voor vrienden toen ik daar een weekendje heen ging. Zo in 1 zak in mijn tas. :tearsofjoy:
Gelukkig alleen die ene keer.
Sorry hoor nu voel ik me zo dom dat ik me bijna schaam. :grimacing:

Laatst bewerkt:
Ja dat is ook zo inderdaad. Daar had ik nog helemaal niet aan gedacht. Hoe dom! Dan smokkel je ook nog.
Oeps dan heb ik een keer echt ondoordacht (hoe fucking naïef :fearful:) 5 gram wiet gesmokkeld naar België! Gewoon mee genomen voor vrienden toen ik daar een weekendje heen ging. Zo in 1 zak in mijn tas. :tearsofjoy:
Gelukkig alleen die ene keer.
Sorry hoor nu voel ik me zo dom dat ik me bijna schaam. :grimacing:

Zo boeiend is dit niet. Het gebeurt dagelijks dat Belgen hun wietje meenemen over de grens. Andersom smokkelen Nederlanders illegaal vuurwerk over de grens. Lang leven de open grenzen.

Fool

Badass junkie
'Wij Nederlanders' wordt er door de van Europa anders wel vrij regelmatig op aangesproken dat we wiet, xtc en pep flink door onze controlevrije unie rondstrooien.

Pompbak

Belezen gebruiker
Voor op je derde vraag te antwoorden, puur mazzel hebben. Ben 1 keer gesnapt op de snelweg met nog 2 vrienden door de Nederlandse politie. Samen hadden 10-12gram bij en ik moest aan de kant omdat ik aan het bellen was achter het stuur, eindstand vroegen ze om cash de boete te betalen voor het bellen (175€) maar we hadden alle drie maar 30euro cash op zak. Mochten door rijden, wiet de bosjes in en ik mocht zeker ni meer bellen achter het stuur van meneer de agent.

Aan de andere kant ben ik ook eens in België gesnapt. Een kleine 5 gram bij. Mee naar het politiebureau enkele uren daar gezeten, vingerafdrukken alles erop en eraan. Ze hadden de wiet ook MET zakje gewogen en kwamen uit op bijna 9 gram. Uiteindelijk mocht ik naar huis en enkele weken later kreeg ik een boete voor cannabis bezit van wel 75€.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Voor op je derde vraag te antwoorden, puur mazzel hebben. Ben 1 keer gesnapt op de snelweg met nog 2 vrienden door de Nederlandse politie. Samen hadden 10-12gram bij en ik moest aan de kant omdat ik aan het bellen was achter het stuur, eindstand vroegen ze om cash de boete te betalen voor het bellen (175€) maar we hadden alle drie maar 30euro cash op zak. Mochten door rijden, wiet de bosjes in en ik mocht zeker ni meer bellen achter het stuur van meneer de agent.

Aan de andere kant ben ik ook eens in België gesnapt. Een kleine 5 gram bij. Mee naar het politiebureau enkele uren daar gezeten, vingerafdrukken alles erop en eraan. Ze hadden de wiet ook MET zakje gewogen en kwamen uit op bijna 9 gram. Uiteindelijk mocht ik naar huis en enkele weken later kreeg ik een boete voor cannabis bezit van wel 75€.
Heb je nu dan een echt strafblad door dit of niet? Zo flauw.. laat het toch legaal worden die zooi. Ja toch.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Voor 10 gram ben je hooguit enkele uurtjes later thuis. Voor 3 gram kan je gewoon de volgende trein verder nemen. Trein is altijd meer risico dan auto ivm. controles op de trein en in stations. Als je het goed wil verstoppen alle kleine zakjes in een grote gripzak tussen chips ofzo of in de broek. Sws ruikt de hond het maar een agent kan al es misleid worden ^^ sws ben je altijd strafbaar vanaf je over de grens brengt want zoals anderen hier vermelden is dit inderdaad smokkel.

Bovenaan