Droge mond

Origin

Experimenterende gebruiker
Zoals alle pep en mdma gebruikers wel zullen weten: Van deze stuff krijg je een droge mond :P.
Nu vroeg ik mij af, is er hier eigenlijk iemand die al ooit probeert heeft hier iets tegen te doen?

Ik heb een beetje opgezocht, en het blijkt dat er 2 medicijnen zijn : "Pilocarpine en cevimeline", en deze zouden het speeksel productie omhoog moeten trekken. Is er nu hier iemand die dit al eens geprobeerd heeft? Of iets anders misschien ^^ ( en niet gewoon véél water drinken of kauwgom :P )

Oom Klaas

Badass junkie
Waarom zou je nog meer middelen gaan nemen om de neven effecten van het middel weer tegen te gaan :confused:
Neem het dan gewoon niet.

Wonderland

Belezen gebruiker
Een droge mond hoort bij drugs, net als stijve kaken en grote pupillen. Het helpt je altijd even herinneren dat het niet heel erg super is waar je mee bezig bent. Ik maak er verder dus ook niet zulke problemen van.... LIjkt me zelfs juist goed om even een reminder te hebben, seintje van je lichaam om een beetje lief te zijn voor jezelf. Niets mis mee toch? :grin:

Origin

Ik snap jullie reactie, en ben het zelfwel half eens. MAAR in het laatste jaar heb ik na drugs al 3 keer een keelontsteking gekregen, gewoon omdat mijn mond héél droog is altijd, echt nul speeksel :P. En sorry maar volges mij is er geen tussenweg, want gewoon stoppen met drugs zit der feitelijk niet in :rolleyes:

Immo

Badass junkie
Sportdrankjes (AA, Extran, Isostar) lijken bij mij vaak wel een beetje te helpen. Of ze ook daadwerkelijk een minder droge mond geven weet ik niet, misschien zit het tussen mijn oren.

Oom Klaas

Badass junkie
teeuwen zei:
Ik snap jullie reactie, en ben het zelfwel half eens. MAAR in het laatste jaar heb ik na drugs al 3 keer een keelontsteking gekregen, gewoon omdat mijn mond héél droog is altijd, echt nul speeksel :P. En sorry maar volges mij is er geen tussenweg, want gewoon stoppen met drugs zit der feitelijk niet in :rolleyes:

Dat is de enige juiste oplossing,
kut voor je dan.

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Speed, MDMA zorgen beiden voor meer uitdroging en dus ook voor een droge mond. Je lichaam geeft alleen aan dat je meer moet drinken dan normaal en is het dus dom om dat gevoel te onderdrukken. Get used to it.

-spaceman-

Badass junkie
Zoek de eerste de beste waterval op, doe je mond open en ga er onder staan...

het helpt echt! :wave:

Mac...

Badass junkie
Tja wat kan je hier nou op zeggen, waarschijnlijk voorag veel zout (bv DZ-drop) eten dat zorgt ervoor dat je wat meer vocht vasthoudt, maar heb dit nog nooit geprobeerd, dus weet ook niet of het echt zal helpen. Kan het uiteraard ff proberen. \

Verder hoort idd een droge bek er gewoon bij, zou er niet nog eens iets extra's voor gaan slikken en anders gewoon accepteren dat het zo is. Je neemt de pillenkater ook voor lief de dag erna, zou je dus mss ook voor je keelontsteking moeten doen.

Roseta Stoned

Belezen gebruiker
Ik snap de kinderachtige reacties niet helemaal? Waarom zou je iets voor lief nemen waar je last van hebt. Ik neem m'n mdma kater ook niet voor lief hoor, en als je slim bent zou ik dat ook niet doen. Je kunt supplementen slikken, sporten, goed slapen etc. Is ook veel gezonder.

Magnesium schijnt te werken tegen strakke kaken.

Over de medicijnen die je noemt (van wikipedia):

"Use of pilocarpine may result in a range of adverse effects, most of them related to its non-selective action as a muscarinic receptor agonist. Pilocarpine has been known to cause excessive sweating, excessive salivation, bronchospasm, increased bronchial mucus secretion, tachycardia, hypertension, browache (when used as eye drops) and diarrhea."
Slecht idee in combinatie met mdma dus.

Bij Cevimeline staan deze bijwerkingen niet maar aangezien het op dezelfde receptor werkt als pilocarpine denk ik dat de bijwerkingen vergelijkbaar zijn. Geen aanrader dus.

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
Thee helpt ook goed tegen een droge mond. En om het te beperken zou ik het niet in combinatie met alcohol gebruiken (als je dit al deed), anders wordt het alleen maar erger.

Verder snap ik niet waarom je medicijnen zou nemen tegen een droge mond. Misschien is die droge mond wel een waarschuwing van je lichaam dat je uitdroogt en dus water moet drinken. Als je deze waarschuwing niet krijgt door andere medicijnen, dan kan dat best gevaarlijk zijn.

Roseta Stoned

Belezen gebruiker
ImmortalTech zei:
Thee helpt ook goed tegen een droge mond. En om het te beperken zou ik het niet in combinatie met alcohol gebruiken (als je dit al deed), anders wordt het alleen maar erger.

Verder snap ik niet waarom je medicijnen zou nemen tegen een droge mond. Misschien is die droge mond wel een waarschuwing van je lichaam dat je uitdroogt en dus water moet drinken. Als je deze waarschuwing niet krijgt door andere medicijnen, dan kan dat best gevaarlijk zijn.
Goed punt dat laatste. Veel drinken is inderdaad het beste (met name sportdrankjes en niet te veel water). Je mond is als een van de laatste delen van je lichaam aan de beurt qua watervoorziening dus als je genoeg drinkt denk ik dat dat wel helpt.

Mac...

Badass junkie
Roseta Stoned zei:
Ik snap de kinderachtige reacties niet helemaal? Waarom zou je iets voor lief nemen waar je last van hebt. Ik neem m'n mdma kater ook niet voor lief hoor, en als je slim bent zou ik dat ook niet doen. Je kunt supplementen slikken, sporten, goed slapen etc. Is ook veel gezonder.

Magnesium schijnt te werken tegen strakke kaken.

Over de medicijnen die je noemt (van wikipedia):

"Use of pilocarpine may result in a range of adverse effects, most of them related to its non-selective action as a muscarinic receptor agonist. Pilocarpine has been known to cause excessive sweating, excessive salivation, bronchospasm, increased bronchial mucus secretion, tachycardia, hypertension, browache (when used as eye drops) and diarrhea."

Bij Cevimeline staan deze bijwerkingen niet maar aangezien het op dezelfde receptor werkt als pilocarpine denk ik dat de bijwerkingen vergelijkbaar zijn. Geen aanrader dus.

Kinderachtig, hoezo kinderachtig? ik begin toch over dat hij mss het beste wat zout tot zich kan nemen omdat dit vocht vasthoudt en waarschijnlijk het krijgen van een droge bek tegengaat (al is het mss maar voor 5 min. maar das een ander verhaal)

Kinderachtig zou zijn: Vette pech voor de kabouters, moet je maar geen drugs gebruiken. Dat is kinderachtig. Ik denk tenminste nog mee. En als we het over kinderachtig gaan hebben heb ik nog wel her en der een topicje gevonden waar kinderachtig in wordt gedaan, dus niet zo stom lullen.

En het is nou eenmaal zo dat je er mss maar mee moet leren leven, zoals je ook een kater hebt na het zuipen, een verrotte neus na het snuiven, je brak voelt een dag na de pillen en spierpijn na het sporten (sorry ben ff mijn inspiratie kwijt).

Maar goed, het beste idee waar ik mee kan komen is kauwgum, helpt het beste maar dat wilde TS al niet meer horen, dus blijf ik steken bij zout.

Kinderachtig..

Tss.

:rockband:

Origin

Mac... zei:
Roseta Stoned zei:

Kinderachtig, hoezo kinderachtig? ik begin toch over dat hij mss het beste wat zout tot zich kan nemen omdat dit vocht vasthoudt en waarschijnlijk het krijgen van een droge bek tegengaat (al is het mss maar voor 5 min. maar das een ander verhaal)

:rockband:

Ik denk niet dat het op jou slaat hoor :P, maar op de rest ^^. En ik vind ook dat er wel wat kinderachtige reacties tussen zitten. Jullie zeggen van, als je niet tegen de neveneffecten kunt, dan doe geen drugs. Maar drugs zelf zijn ook al 'medicijnen' -.- dus dan kan ik evengoed zeggen neem geen drugs, want dan neem je ook medicijnen.

Alvast, het is niet dat ik niet genoeg drink, want ik drink ongeveer een halve liter water per uur ofzo, soms het dubbele. En dat kan ik zeker merken aan hoeveel ik naar het toilet moet achteraf :P. Dus uitdroging zal het wss zeker niet zijn.

Tostini

Belezen gebruiker
wat bij mij altijd helpt is tussendoor fruit eten.
denk nou niet meteeen, aaaaaaaaaah eten!
maar een halve appel is al genoeg om voor minstens 2 uur geen droge mond meer te hebben.
of pel een mandarijntje, hoef je niet eens echt te kauwen, als het sap maar ik je mond komt.
(naja dit dan dus buiten drinken natuurlijk.. je hebt gewoon zo'sn punt dat er niet meer tegenaan te drinken is en dan heb je een fresh start na je appel :))

Mac...

Badass junkie
Ja het sloeg iig op mijn reply, want als je goed leest refereert het op mijn tekst, maar goed ben blij dat iig jij er anders over denkt, dus..

De dunne lijn tussen drugs en medicijnen. Ik snap het wel, maar zo moet je het niet zien.

Medicijnen = om beter te worden
Drugs = om een hit te krijgen en je daar lekker bij te voelen

Medicijnen kunnen drugs worden als je ze misbruikt
Drugs kunnen medicijnen worden, alleen is dat dan maar de volgende smoes om weer drugs te kunnen gebruiken

Enfin (sorry voor het off-topic geneuzel).

Goed dat je veel drinkt, maar drugs zorgt nou eenmaal voor een grote afwerking van het vocht, dus ondanks dat je veel drinkt betekend nog niet gelijk dat je het vocht dat je inneemt ook gelijk vasthoudt (je pist het immers ook gelijk weer uit)

Mss kun je beter een isotone drankje pakken of anders gewoon fris. Dit blijft in de regel wat langer in je lichaam zitten en heeft ook wat meer voedingsstoffen dan gewoon water. Is vaak wel wat moeilijker af te werken dan water, maar uiteindelijk wel beter.

Vind het fruit idee ook wel goed klinken, heel verstandig ook.

Roseta Stoned

Belezen gebruiker
Mac... zei:
En het is nou eenmaal zo dat je er mss maar mee moet leren leven, zoals je ook een kater hebt na het zuipen
Voldoende vocht en suiker tot je nemen tussendoor en goed slapen beperkt je kater wel aanzienlijk.
Mac... zei:
een verrotte neus na het snuiven
Tussendoor je neus spoelen met water en als je klaar bent met een zoutoplossing. Nooit last van een verotte neus.
Mac... zei:
je brak voelt een dag na de pillen
-5HTP/L-Tryptofaan
-Gezond eten
-Goed slapen
-Sporten

Anyway, mijn punt is niet "zie je wel ik heb gelijk". Ik vind alleen dat drugs gebruiken JUIST een reden is om goed op je gezondheid te letten. Niet om daarom maar helemaal niks aan je gezondheid te doen. Het was ook niet alleen als reactie op jou. Ik vind het alleen kwalijk dat mensen het indirect afraden om te compenseren voor de schadelijke kanten van drugs. Waarom zou je je extra slecht willen voelen na drugs als er mogelijkheden zijn om je lichaam een handje te helpen de schade op te vangen.

Wonderland zei:
Een droge mond hoort bij drugs, net als stijve kaken en grote pupillen. Het helpt je altijd even herinneren dat het niet heel erg super is waar je mee bezig bent. Ik maak er verder dus ook niet zulke problemen van.... LIjkt me zelfs juist goed om even een reminder te hebben, seintje van je lichaam om een beetje lief te zijn voor jezelf. Niets mis mee toch? :grin:
[modbreak, schelden naar andere members is niet toegestaan!]

Mac...

Badass junkie
ja ik snap wat je begrijpt, maar dat is helemaal niet aan de orde hiero.

Hij vraagt gewoon wat ie tegen zijn kleffe bek kan doen en hoe goed onze ideeën ook zullen zijn, helemaal onverkoombaar is het gewoon zeker niet. En ik snap dat er best het eea aan te doen is allemaal, maar jarenlang met gebruikers omgaan wijst ook uit dat ze in 95% van de gevallen zich toch niet aan de goede tips zullen houden.

En het is zeker goed om goed voor je lichaam te zorgen, zeker na het vergiftigen ervan, maar dat neemt nog niet weg dat je nooit meer last zult hebben van alle minder prettige bijwerkingen van de drugs en hoe je het ook went of keert, je zult het voor een deel moeten accepteren dat er deze bijverschijnselen aan vastkleven.

Hoe goed je ook je best doet om het tegen te gaan!

Mac...

Badass junkie
MagikProfessor zei:

met je 4 berichten zou ik maar een beetje indimmen als ik jou was!

Laat eerst maar eens zien wie je bent en wat je in huis hebt voor je dit soort uitspraken over dit forum durft te spuwen!

Niet van gediend, mijnsinziens!

Origin

Bedankt voor alle reacties :).

@ roseta:

Gezondheid na de drugs vind ik nog het belangrijkste :wink: Ik neem al vanaf dat ik begonnen ben met mdma L-tryptofaan, een hele week lang na gebruik. Ook sport ik ongeveer 7 keer in de week, het enigste dat ontbreekt is goed slapen ^^.

Dus neem het allemaal niet op dat ik ongezond wil doen ofzo :openmouth:, het is gewoon vervelend als je 3 keer in een jaar naar de dokter moet en moet zeggen van, geef nog eens medicijnen tegen een keelontsteking xD

@ Tostini en Mac

Jah fruit en isotone drankjes is mss nog geen slecht gedacht ^^. Alleen is dit eerder een oplossing voor onder de zomer, aangezien ze deze dingen meestal niet op een event binnen hebben :(

Oom Klaas

Badass junkie
teeuwen zei:
Dus neem het allemaal niet op dat ik ongezond wil doen ofzo :openmouth:, het is gewoon vervelend als je 3 keer in een jaar naar de dokter moet en moet zeggen van, geef nog eens medicijnen tegen een keelontsteking xD

Wie gaat er dan ook door met pep als je er al 3 keer keelontsteking van hebt gekregen :confused:

Spees174

Belezen gebruiker
Mac... zei:
ja ik snap wat je begrijpt, maar dat is helemaal niet aan de orde hiero.

En het is zeker goed om goed voor je lichaam te zorgen, zeker na het vergiftigen ervan, maar dat neemt nog niet weg dat je nooit meer last zult hebben van alle minder prettige bijwerkingen van de drugs en hoe je het ook went of keert, je zult het voor een deel moeten accepteren dat er deze bijverschijnselen aan vastkleven.

Hoe goed je ook je best doet om het tegen te gaan!

Maar als je de kans hebt om een van die bijwerkingen teniet te doen waarom zou je dat dan niet doen? Bijvoorbeeld magnesium nemen bij MDMA (ervan uitgaande dat het werkt), heeft voor zover ik weet totaal geen nadelige effecten behalve dat je minder de klaasklapperkaak uit gaat hangen! Waarom zou je dat dan niet nemen, als je het vervelend vindt om te knauwen?

Mac...

Badass junkie
*zucht*

lieve mensen ik heb nergens gezegd dat je dat niet moet doen, sterker nog: het zal me een worst wezen of je het wel of niet doet. En wel doen is natúúrlijk beter dan niet!

Tuurlijk kun je de effecten tegen gaan en zeker kun je ervoor zorgen dat je er minder last van hebt. Ik zeg alleen dat je in de meeste gevallen altijd wel iets van een "kater" (dus wat dat ook moge zijn, keelontsteking, gaar, lusteloos, pijnlijke kaken etc.) eraan over houdt.

Daarbij weet ik uit ervaring dat de momenten wanneer iemand zoiets tot zich dient te dienen er vaak geen behoefte aan heeft en het dus niet gebeurd. Ik let ook zorgvuldig op mijn lichaam, maar als ik vol op de dope zit ben ik echt niet constant bezig met hoe ik me morgen voel en hoe ik dat nu (dus vol op de dope) tegen moet gaan.

Dus: zorg goed voor jezelf, maar dat is nog geen garantie dat er helemaal geen bijwerkingen meer zullen zijn.

Mike

Bewuste gebruiker
Oom Klaas zei:
teeuwen zei:

Wie gaat er dan ook door met pep als je er al 3 keer keelontsteking van hebt gekregen :confused:

Beetje slechte dag of zo Klaas? Die jongen vraagt toch gewoon om advies? Wat jij noemt kan iedereen zelf wel bedenken lijkt me?

Origin

Mike zei:
Oom Klaas zei:
teeuwen zei:

Beetje slechte dag of zo Klaas? Die jongen vraagt toch gewoon om advies? Wat jij noemt kan iedereen zelf wel bedenken lijkt me?

Dank je :), ja dat is alles wat ik vraag, en ja :tongueout: ik denk dat de meeste wel begrijpen waarom niet stoppen ^^. Daarom ook dat ik het hier vraag. Achja :wink: kheb nu toch wel wat nuttige info gekregen, eens zien of we er iets aan kunnen doen

Lood

maoam is wel wel heilig voor de droge mond ( vooral als je knetter bent)
je moet bijna kwijlen zowel speeksel krijg je in je bek.(plus het is echt pure boter!)

zomertje39

Mac... zei:
MagikProfessor zei:

met je 4 berichten zou ik maar een beetje indimmen als ik jou was!

Laat eerst maar eens zien wie je bent en wat je in huis hebt voor je dit soort uitspraken over dit forum durft te spuwen!

Niet van gediend, mijnsinziens!

Baddas junkie je ego heeft een te grote bek.

wcpapier

droge mond krijg je ook van heeeeel veel soorten medicijnen.
bijna in elke gebruikersaanwijzing komt het wel voor als bijwerking.

gewoon lekker stokkie zoethout erbij :tearsofjoy:

-spaceman-

Badass junkie
wcpapier!! hahaha... wat een naam... :grin:
Okay, dat ter zijde. Het loopt inmiddels uit op een fantastisch vermakelijk topic!

Maar wat Mac eerder zei klopt voor mij wel: probeer iets zouts te eten en je zult meer vocht vasthouden. Meer vocht vasthouden zal weer resulteren in een mindere, of geen droge mond. Sportdrankjes hebben ook zouten en zullen dus ook effect hebben. Geen of weinig alcohol drinken.

Wat je natuurlijk ook kan doen; Is gewoon eerlijk zijn tegen de doktor. Huisartsen enzo hebben een geheimshoudingplicht. Je kan je verhaaltje dus gewoon bij hun kwijt. Vertel hem/haar gewoon de oorzaak als je de volgende keer aanklopt met een keelontsteking. En vraag hoe je dit kan vermijden als je weer een keer aan de chemicaliën gaat. :wave:

Origin

Hehe spaceman ^^, dat gaat ook altijd :grin:. Maar! Ik heb al eens gehad dat een dokter geheimhouding heeft verbroken bij een vriend van me :/...

De dokter heeft het toen gewoon tegen de ouders gezegd omdat: "Het leven van de patiënt in gevaar was, en als hij niets gezegd zou hebben hij misschien medeplichtig aan moord zou geweest zijn." Onzin natuurlijk, maarja zo te zien kunnen ze het toch makkelijk breken.

Dat van dat zout zal ik dan maar eens proberen :grin:

Bovenaan