Bierflesje
Experimenterende gebruiker
Beste forumleden,
Om te beginnen ben ik geen alcoholist.
Ik drink niet vaak! (2-5x per maand)
Drink nooit door de weeks want heb gewoon m'n verplichtingen de volgende dag.
Maar als ik drink.. wat niet vaak is, dan gaat er wel VEEL in.
En met veel bedoel ik makkelijk een flesje wodka 70cl.
Ik hoop dat er mensen zijn die zichzelf kunnen herkennen in mijn vraag/verhaal.
Omdat ik dit niet vaak doe zit ik nog steeds met een probleem, of ja eigenlijk 2 problemen.
Namelijk bij mijn eerste glas van de avond drink ik niet maar gooi ik achterover zonder na te denken, maar na mijn eerste glas valt ook gewoon niet te stoppen met het drinken.
Ik merk nog zeker niets van het effect maar het lijkt alsof mijn lichaam dat wel doet en op een of andere manier vraagt om meer.
Ten tweede, als ik het eerste stadium 'aangeschoten' nader, dan gaat het in mijn hoofd al fout.
Ik krijg 9 van 10 keer als ik dit stadium nader een soort kortsluiting in m'n hoofd waardoor ik opgepept en agressief word, alsof alcohol iets triggert.
Zelfbeheersing valt weg, logisch denken valt weg, haat komt omhoog en dit terwijl ik eigenlijk nog niet zoveel merk van het effect.
Nu mijn vraag, wat kan ik hier aan doen behalve 'niet drinken'?
Minderen gaat nirt want vind al van mezelf dat ik niet veel drink, ik sla soms zelfs avonden over.
Alvast bedankt voor jullie antwoorden
Om te beginnen ben ik geen alcoholist.
Ik drink niet vaak! (2-5x per maand)
Drink nooit door de weeks want heb gewoon m'n verplichtingen de volgende dag.
Maar als ik drink.. wat niet vaak is, dan gaat er wel VEEL in.
En met veel bedoel ik makkelijk een flesje wodka 70cl.
Ik hoop dat er mensen zijn die zichzelf kunnen herkennen in mijn vraag/verhaal.
Omdat ik dit niet vaak doe zit ik nog steeds met een probleem, of ja eigenlijk 2 problemen.
Namelijk bij mijn eerste glas van de avond drink ik niet maar gooi ik achterover zonder na te denken, maar na mijn eerste glas valt ook gewoon niet te stoppen met het drinken.
Ik merk nog zeker niets van het effect maar het lijkt alsof mijn lichaam dat wel doet en op een of andere manier vraagt om meer.
Ten tweede, als ik het eerste stadium 'aangeschoten' nader, dan gaat het in mijn hoofd al fout.
Ik krijg 9 van 10 keer als ik dit stadium nader een soort kortsluiting in m'n hoofd waardoor ik opgepept en agressief word, alsof alcohol iets triggert.
Zelfbeheersing valt weg, logisch denken valt weg, haat komt omhoog en dit terwijl ik eigenlijk nog niet zoveel merk van het effect.
Nu mijn vraag, wat kan ik hier aan doen behalve 'niet drinken'?
Minderen gaat nirt want vind al van mezelf dat ik niet veel drink, ik sla soms zelfs avonden over.
Alvast bedankt voor jullie antwoorden