Dringend hulp nodig ivm casinglayer

Bzzzt

Experimenterende gebruiker
hj

ik heb nu 1 volledig gecolloniseerde pot met mais (mckeneii) ( de enige pot spijtig genoeg die gelukt is : de andere potten waren met TC sporen maar die waren blijkbaar al te oud :( )

ik ben op dit moment mijn casinglaag aan het steriliseren :

10delen vermiculiet
8delen havermout
0.5 deel kalk en kwartszand ( gemalen kattegrind)
0.5 deel sesamzaad

ik heb dit receptje zelf "bedacht" omdat dat zowat de dingen waren die ik huis kon vinden die wat vochtbijhoudend waren.. :grin:
iemand die weet of dit een goed idee is ??

en waar kan je filterzakken kopen(diegene die je bij je growkits krijgt) ? ik vind ze heel handig en vallen niet echt op want beschik niet over een terrarium...

Tips, ervaring is zeer welkom

alvast bedankt

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Zoals eerder vermeld in een van je andere topics denk ik dat je het beste bij een smartshop kunt zijn. Of via internet uiteraard.

Je krijgt niet sneller of meer antwoorden als je meerdere topics opengooit, laat het dus even bij eentje.

Tip voor de volgende keer: Maar voordat je ergens aan begint een lijstje met wat je nodig denkt te hebben. Voorkomt dit soort gezeik dat je al helemaal klaar bent maar wat kleine lullige dingetjes nog moet gaan aanschaffen.

Over je receptje kan ik weinig zeggen, maar ik denk dat je ipv. zelf wat verzinnen beter op internet kunt kijken. Instictief gezien lijken die sesamzaadjes me geen goed idee.

Bzzzt

Experimenterende gebruiker
je hebt volledig gelijk Peptalk ,
had wat haast want want had niet lang beschikking over een snelkookpan
ikheb nu wat de tijd genomen en heb een goede reptielenwinkel gevonden waar je alles wat je nodig hebt vind en bijna allemaal in hetzelfde rek , lekker makelijk :beer:

de casinglaag die ik uitprobeerde bleef natuurlijk door de havermout aan elkaar plakken dus dacht ik eraan om erwat sporenwater in te spuiten en zien of er iets gebeurde en dat gebeurde , in een week tijd begon het kolloniseren al en nu is het bijna klaar om uit te zetten (ik denk dat ik het torentje heel ga laten ) :

ben van plan om hem in een laag aleminium bakje met van natte vermiculiet erond in een filterzakje te zetten, hopelijk groeit er nog iets uit en is dit experimentje toch nog geslaagd :)

grt

Bovenaan