Het is antihistaminicum van de eerste generatie, werkt dus tegen allergieën. Vrij te krijgen in zowat alle winkels in de USA onder de naam Benadryl (elders in de wereld Dimedrol). Hetzelfde middel wordt daar ook verkocht onder de naam Nytol (of Unisom), maar dan als slaappil, ook vrij verkrijgbaar overal.
Het is zeer wijdverspreid daar, maar hier wordt het naar mijn weten niet of nauwelijks (?) meer (?) verkocht, waarschijnlijk door de goedkope alternatieven van de 2e generatie (ie zyrtec, xyzal e.d.) wat daar nog maar sindskort OTC (zonder voorschrift) verkrijgbaar is.
De aanbevolen dosis voor de antihistamine-effecten bedraagt 25-50 mg (3 maal per dag) tot zelfs 50-100mg (4 maal per dag)
De aanbevolen dosis voor de slaappileffecten is 50 mg (1*50mg pil of 2*25mg), te nemen voor het slapengaan (uiteraard

) en in sommige landen is 100 mg aanbevolen. zal van land tot land afhangen hoe goed een mens kan slapen denk ik
nu het leuke deel, de recreationele dosis:
100-250 mg veroorzaakt milde effecten, slaperig zijn etc.
250+ mg veroorzaakt visuele en audio hallucinaties, dromen en wakker zijn tegelijk
andere bijwerkingen zijn: verwarring, amnesia, tandjesknarsen, wijde pupillen, versnelde hartslag, droge mond
antigif: physostigmine
voor zover de internet info
hier nog wat verhalen van lotgenoten:
http://www.erowid.org/experiences/subs/ ... mine.shtml
samengevat zou ik niet te veel nemen want je kunt er blijkbaar zwaar fucked up van geraken. heb hier overigens ook nog ergens een doosje benadryl liggen, zal eens 150mg testen en zien wat het heeft.