Doxylamine en hallucinaties

ILoveRCs

Wijs gebruiker
Sinds kort maak ik wel eens gebruik van antihistaminicum om sneller in slaap te vallen. Eerst had ik 50mg Diphenhydramine pillen maar dit maakte mij helemaal niet moe, zelfs bij 150mg deed het helemaal niks. Het enige wat ik merkte is dat ik de volgende dag gaar opstond. De dosis nog verder verhogen leek mij dan ook geen slim plan. Toen las ik op internet dat iemand zei dat veel mensen immuun zijn voor de vermoeidheid die Diphenhydramine zou moeten veroorzaken, en rade mij Doxylamine aan. Ik las dat Doxylamine in Nederland in de jaren 60 al afgekeurd was omdat het zo extreem slaperig maakt, perfect! Dat gekocht en nu 2x geprobeerd, en dat maakte me wel degelijk moe.

De eerste keer dat ik het had gebruikt was ik nuchter en had ik zo'n 25mg genomen. Het werkte zo sederend en slaapverwekkend dat ik gelijk verkocht was, wel merkte ik dat ik de volgende dag best lang moe bleef, dat was wel minder fijn.

Gister avond had ik wat alcohol en een joint op en uren na het drinken had ik een hele kleine dosis Doxylamine op, zo'n 16mg. Toen ik in bed lag en series aan het kijken was, zoals ik altijd doe om in slaap te vallen. Keek ik naar een hoek van mn slaapkamer (plafond) en daar zag ik een soort zwarte "pixels" vormen. Deze pixels bundelde samen en vormde zich tot een spin, een vrij grote spin, die we in Nederland niet eens hebben (hoop ik). Uiteraard wist ik dat dit een hallucinatie was en bleef kijken. De spin begon te lopen, hij liep rustig over m'n plafond, over mij heen en verdween in de muur. Ik vond dit best wel leuk en indrukwekkend. Ik heb een angst voor grote spinnen en dit lijkt de angst direct al te verminderen.

Toen keek ik naar de andere hoek van m'n slaapkamer en daar gebeurde ongeveer het zelfde. Alleen de "pixels" vormde zich tot een soort demonische blob, die zich als slijm begon te bewegen over de muur. Daar had ik minder behoefte aan en ben toen lekker gaan slapen.

Ik weet dat het zien van spinnen extreem gebruikelijk is bij een hele hoge dosis Diphenhydramine, maar had niet verwacht dat wat alcohol en joint met een lage dosis Doxylamine dit al zou veroorzaken. Bijzonder heftig spul als je t mij vraagt, ben wel wat gewend maar heb dit nog nooit meegemaakt bij zo'n mini dosis. Volgende keer toch maar weer gewoon nemen wanneer ik nuchter ben.

Iemand anders die ook zulke ervaringen heeft met Doxylamine? Het lijkt vele malen krachtiger te zijn dan Diphenhydramine.

ILoveRCs

Wijs gebruiker
Dankjewel voor de links, ik ga ze bekijken. Droomsap is inderdaad wat ik gekocht had, maar toen ik erachter kwam dat Doxylamine in Duitse apotheken extreem goedkoop is (en Droomsap dus een scam is) heb ik dat besteld, inmiddels al ingepakt en verzonden. Wat ik wel weet is dat ik het In ieder geval niet meer ga nemen wanneer ik alcohol op heb om te slapen.

Doxylamine werkt bij mij in hele lage dosering al heel goed. Ik heb tablettjes van 25mg en bijt daar maar een kwartje vanaf. En dat volstaat voor een goede nachtrust. Wellicht kan ook jouw dosering omlaag.
Neem het niet te vaak, het zou de kans op alzheimer vergroten.
Combi met alcohol is me wel bekend, maar dat zorgt er bij mij alleen voor dat de alcohol me niet na 4 uur al doet ontwaken. Hallucinaties heb ik er zeker niet op.

Misschien was het inderdaad de combi met thc bij jou.

Sterkte met je nachtrust!

ILoveRCs

Wijs gebruiker
Om nog even terug te komen op dit onderwerp, een maand later. Ben er inmiddels achter dat alcohol en wiet er helemaal niks mee te maken hadden. Daarna dacht ik Arylcyclohexylamines in het algemeen, maar bij DMXE en MXiPr was dit het geval. het is nog specifieker. de boosdoener is Ketamine. Als ik ket hebt genomen. zelfs als het uitgewerkt is, en daarna Doxylamine neem, ook bij een heel kleine dosis.. Ga ik gegarandeerd spinnen hallucineren als er weinig licht in de kamer is. Het is me nu 3x overkomen door die exacte combinatie.

De eerste keer was het dus zo dat ik bleef kijken naar een bepaald punt en daar een spin vormde die ging lopen zoals ik beschreef in de eerste post, maar ik heb gemerkt dat het ook gebeurt als ik mijn ogen sluit voor 5-10 sec en dan weer open doe. dan kruipt die 20cm grote spin er weer en verdwijnt pas als ik weg kijk en weer terug kijk. De afgelopen 2x dat ik ket had gebruikt die dag en daarna doxy heb ik dus met het licht aan geslapen om dit te voorkomen.

Ik kan het dus nu wel zo'n beetje 100% bevestigen, dus doe je voordeel met deze informatie.

Kwam dit ook toevallig tegen op de psychonautwiki pagina van DXM:

• Doxylamine: This drug is found in NyQuil and is used as a sleep aid so the user has an easier time sleeping. Doxylamine's median lethal dose (LD 50) is estimated to be 50–500 mg/kg in humans and when ingested with DXM will have a very low threshold for delirium and complete detachment of reality due to the fact that it is a generation one antihistamine just like Diphenhydramine. Doxylamine in combination with DXM can also cause strong sedation and ataxia when combined with each other which would lead to impaired thinking and possibly unconsciousness.

Very low threshold for delirium. Nu is DXM geen ketamine maar werken ze wel beide disociatief. Blijft dus een vaag verhaal maar er zit zeker een verband tussen. Ik ben dan ook benieuwd of een van jullie dit wil uitproberen om dit te bevestigen. Denk dat het met DPH ook werkt.

ILoveRCs

Wijs gebruiker
echt erg dat dit zomaar te koopp is eigenlijk
ja dat is het dus in NL eigenlijk niet, wel met gemak te bestellen bij Duitse online apotheek zonder recept. maar ja idd tis een behoorlijk extreme antihistamine
Zelfde geld voor DXM, kun je ook behoorlijk leip op gaan, ook te bestelen bij Belgische online apotheek zonder recept.

Ik gebruik soms droomsap, maar mijn dosis is 2ml... een groot verschil. Hallucineren heb ik nooit..
ja idd zoveel neem ik ook nooit meer. t is dat de pilvorm die ze verkopen van doxylamine 25/30mg per pil zijn, en dat blijkbaar een standaard dosis is. maar dan kom je je nest niet uit de hele dag. 2ml droomsap is 6.5mg ofzo ja, goeie dosis :handok1:

Bovenaan