Dosis Truffels eerste keer

Rabbit93

Newbie
Hallo,

Na een jarenlange nieuwsgierigheid heb ik nu toch besloten om een keer te gaan truffelen samen met een maatje van me. We hebben een dosis Hollandia (15 gr.) in huis gehaald en binnenkort gaan we ervoor! :)

Echter, ik ben nog niet helemaal over de dosering uit en een zoektocht op dit forum levert niet echt een eenduidig antwoord op. We zijn in eerste instantie van plan om deze portie gewoon te delen, 7,5 gram p.p. dus. Ook omdat het van ons allebei de eerste ervaring zal zijn met truffels en Hollandia toch als een 'stevige' truffel bekend staat. Toch lees ik in veel berichten dat mensen een hogere dosis wegwerken, en dan vooral in dit epische tripreport van ZwoeleBeer: viewtopic.php?f=21&t=52429.

Wat raden jullie aan? 7,5 gram (of minder) per persoon, of een portie bijhalen en bijvreten als het na een uurtje of 1-1,5 niet (genoeg) werkt? :rock:

Groeten,

Rrrrrabbit

theholyganja

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Wel het is je eerste keer... Heb je al ervaring met tripmiddelen? Zoniet dan zou ik beginnen met 7.5 of 8 gram. Iedereen reageert anders op truffels en als je het product niet kent dan kunnen er wel een paar verrassingen je tegemoetkomen ( pos of neg) en hollandia is inderdaad al een sterke soort...

Greetz :wink:

Deamon

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik raad 7,5 gram aan, beter dat de trip wat slapjes is dan te intens als je nog geen ervaring hebt. Als je een beetje ervaring hebt kun je de dosis wat verhogen. Ik zou ook niet bijnemen, zeker niet binnen 1,5 uur, dan is de trip nog niet op de piek, dus kan het veel heftiger worden dan je verwacht. Het is ook wel aan te raden om er een nuchter persoon bij te hebben. Ik snap dat je enthousiast wordt van tripreports van mensen die een hoge dosis hebben genomen, maar er zijn ook genoeg reports te vinden van mensen waarbij dat flink fout ging.

hakkenn

Experimenterende gebruiker
Mijn eerste keer truffels was een maandje of 2 geleden.
Ik had +- 12gram Atlantis op. Dit was voor mij prima dosis.
Echter had ik wel al wat ervaring met 2cb/keta.
Ik denk dat 10gram in jou geval ideaal is (als je al wat ervaring hebt met andere tripmiddelen).
Als je toch wat zenuwachtig bent dat het bv fout kan gaan kan je voor een zekere 7.5gram gaan.
Als dit een net-niet ervaring dan pak je gewoon de volgende keer iets meer :)

Veel tripplezier!

Rabbit93

Newbie
Bedankt voor jullie antwoorden! We houden het bij 7,5 gram, kijken hoe het gaat.

Ik houd jullie op de hoogte :)

Rabbit93

Newbie
Wel, eergister was het dan zover! Helaas toch een te lage dosis waarschijnlijk, want ondanks een zeer relaxte setting en goede sfeer heb ik weinig tot niets gevoeld van de trip. :(

Binnenkort een herkansing, dan waarschijnlijk met een 'volledige' dosis.

Deamon

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Rabbit93 zei:
Wel, eergister was het dan zover! Helaas toch een te lage dosis waarschijnlijk, want ondanks een zeer relaxte setting en goede sfeer heb ik weinig tot niets gevoeld van de trip. :(

Binnenkort een herkansing, dan waarschijnlijk met een 'volledige' dosis.
Vervelend voor je, hopelijk gaat het de volgende keer beter. Het is dan idd wel handig om de dosis iets te verhogen, maar je moet daar wel mee uitkijken, psychedelica zijn onvoorspelbaar. Bij een zelfde dosis kan het zijn dat je de ene keer weinig merkt en een andere keer bijna alle grip op de werkelijkheid verliest. Er zijn veel factoren die een trip beïnvloeden. Ik weet niet of jullie een tripsitter hadden, maar als jullie de volgende keer voor een hele dosis gaan zou ik dat echt aanraden.

Fool

Badass junkie
Een hele dosis kan écht een wereld van verschil zijn! Pas er echt mee op, volgens mij kun je beter eerst daar nog ergens tussen gaan zitten en ~11 gram gaan nemen. Het kan aan heel veel factoren liggen dat truffels niet werken, sommige van die factoren zorgen ervoor dat eenzelfde dosis een andere keer wel een effect oplevert.

Bovenaan