Dosis mdma

Zaterdag heb ik voor het eerst sinds een jaar weer eens Mdma gedaan.

Toch ben ik benieuwd of jullie mij kunnen adviseren over de juiste dosis nav mijn ervaring. Ik denk toch dat ik het niet helemaal juist doe, ondanks dat het heel tof was.

Extra info:
- ben een vrouw van ongeveer 56 kilo.
- redelijk wat ervaring met drugs (speed en xtc) zowel thuis als op een festival.
- Mdma is getest bij het lab op 75 %
- Word altijd erg snel misselijk van xtc/mdma. Bij een grotere hoeveelheid in 1 keer ga ik gelijk overgeven.
- ik heb adhd

Hoe was het zaterdag?
Ik had 80 mg afgewogen en meegenomen. Precies 1,5 x lichaamsgewicht. Bij binnenkomt op het feest 2 likjes genomen (16.00 uur). Na +- 30 min werden mijn benen zwaar, wilde ik zitten en had ik een zwaar gevoel in mijn lijf haha. Ik voelde me overigens wel prima. Staan vond ik een vervelende opgave. Even gaan zitten en wat mensen gekeken. Rond 17.30 opnieuw een wat grotere lik. Mezelf verplicht te staan en na wat leuke praatjes gehad te hebben, was het heel leuk. Daarna nog 2 of 3 keer na een uur een likje erbij gedaan. Toch bleef ik de rest van het feest voornamelijk zin hebben om te zitten. Ik zag er ook echt niet uit. Wegdraaiende ogen, mondhoeken helemaal strak naar beneden. Maar voelde me wel gewoon prima. De muziek was heerlijk en ik had zin om te praten en aan een vape te lurken haha. Het laatste uur werd ik ook ineens misselijk en moest ik overgeven. Daarna was het direct weer goed.

Zou dit te maken hebben met meerdere keren doseren of is dit gewoon de uitwerking op mij inmiddels? Van de 80 mg zit er nu nog zeker 30 in het zakje. Dus overdosering kan het niet geweest zijn..

ljuv

DF-koningin
Dit lijkt me absoluut met overdosering en te vaak bijpakken te maken hebben, inderdaad.

De aanbevolen TOTALE hoeveelheid is 1,5 keer je lichaamsgewicht… niet je startdosis. Zijn mensen die best wat meer kunnen hebben, natuurlijk. Als het klopt wat er in het zakje is overgebleven (weeg t anders even na voor de zekerheid) heb je verdeeld over de avond 50 mg extra gehad. Das dus zeker 2,5 keer je lichaamsgewicht. Dit
Wegdraaiende ogen, mondhoeken helemaal strak naar beneden
is echt een teken van overdoseren. Je weegt ook niet zo veel, dus ik kan me best voorstellen dat die klap dan nog harder aankomt. Bovendien, met mdma is het beter om op je piek één keer bij te pakken en daarna niet meer. Je kan de mdma vibe wel 1 keer boosten/verlengen, maar versterk je alleen de bijwerkingen van de drug. Je gaat dus alleen maar meer en langer strak staan.

Misschien is dit alsnog wel “gewoon” hoe je reageert vanaf nu, kan ook zeker. Maar probeer het anders een volgende keer met 1,5 keer je lichaamsgewicht als totale dosis met 1, max twee keer bijpakken voor je die conclusie trekt. Idealiter dus starten met 56 mg en na iets van 1,5 uur nog 28 mg bijnemen.

Ohhhhhhh wacht heul ffkes, je had dit in totaal bij je en DAAR was maar 50 van opgegaan…
Dan istie wel wat lastiger ja. Dan misschien toch een volgende keer bij max 2 innames houden?

Ja klopt inderdaad! Ik had maar 80 bij mij. Express zo gedaan, zodat ik zou weten wanneer ik genoeg zou hebben gehad..

Maar inderdaad wat jij zegt beter 2 x nemen. Misschien was mijn eerste dosis te licht en daarna een beetje het verdwaasde gevoel steeds gaan verlengen..

Ergens lijkt het me ook heftig om dan in 1 keer te pakken, wat ik nu ongeveer over de avond nam.. Lijkt me heel heftig, aangezien ik nu al zo heftig reageer?

LionX

Badass junkie
Ergens lijkt het me ook heftig om dan in 1 keer te pakken, wat ik nu ongeveer over de avond nam.. Lijkt me heel heftig, aangezien ik nu al zo heftig reageer?
Trek je lering uit deze ervaring en ga aan de safe side zitten een volgende keer.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
50mg mdma en zulke effecten... lijkt me bizar.
Het eerste wat in me opkomt is dat je misschien 0,80 hebt afgewogen ipv 0,080.

• Like
Waarderingen: ljuv

LionX

Badass junkie
Dit beschouw ik als elk uur een lik,... dus twee maal of drie maal (2 of 3uur)

Als je alles optelt lijkt het mij echt te bizar dat dit 50mg in totaal was geweest.
Ja inderdaad, dat was ander mega knap micro dosing geweest met die likjes

Haha ik snap jullie verwarring maar het was absoluut 0,080 op de weegschaal. Heb namelijk voor mijn vriendin 1,5 afgewogen. En ik weet 100 procent zeker dat ik dat zakje aan haar heb afgegeven haha. Ik kan anders het zakje nog wel even opnieuw wegen straks.

Wat betreft die likjes, het waren echt mini likjes voor een ervaren gebruiker haha. De bovenkant van mijn pink. Ik denk een oppervlakte van 0,5 x 0,3 cm ofzo haha (heb een kleine pink, ben zelf ook klein).

Ik heb overigens ook geen enkele kater gehad, zegt dat opzich niks wellicht. Maar met een dosis van 0,800 had ik denk ik mij niet zo top gevoeld. Ik weet van vroeger nog wel dat ik op een kwart pil vaak al heel hard ging en gelijk ging overgeven ook..

xeno1975

Experimenterende gebruiker
Dat systeem van likjes lijkt me niet echt het beste systeem. MDMA neem je best een startdosis, en dan kan je eventueel een paar uur later met max de helft bij doseren. Zo doen zo het ook in klinische studies met MDMA voor PTSD behandeling bv.

Nu klinkt het me dat je wel de lichamelijke reacties hebt op de drug, zonder de mentale high.

Wat eet je voordien?

FerdFatoehaus

Badass junkie
Hoe kan je zo vaak bijnemen met max 80mg. Lijkt mij eerder een miscalculatie.

Zelfs als de harm reduction regels in acht neemt zit je met 80mg aardig safe. Kan me haast niet voorstellen dat je zulke extreme effecten hebt gehad van 80mg.

Dat systeem van likjes lijkt me niet echt het beste systeem. MDMA neem je best een startdosis, en dan kan je eventueel een paar uur later met max de helft bij doseren. Zo doen zo het ook in klinische studies met MDMA voor PTSD behandeling bv.

Nu klinkt het me dat je wel de lichamelijke reacties hebt op de drug, zonder de mentale high.

Wat eet je voordien?
Ja ik denk dat dit mijn fout is geweest. Ik had aardig wat gegeten. In de ochtend mijn ontbijt, in de middag Mac en nog een banaan voor het feest haha.

Nu ik terug denk heb je inderdaad gelijk, veel lichamelijke reacties (wel fijn opzich) maar geen mentale high!

Hoe kan je zo vaak bijnemen met max 80mg. Lijkt mij eerder een miscalculatie.

Zelfs als de harm reduction regels in acht neemt zit je met 80mg aardig safe. Kan me haast niet voorstellen dat je zulke extreme effecten hebt gehad van 80mg.

haha ja wellicht door de grote van de likjes? Echt Max 0,5 bij 0,3 cm. Bovenkant van mijn pink? Ik heb nog even nagevraagd aan degene die me hielp met wegen, maar hij blijft ook bij de 0,080… Ging al een beetje aan mezelf twijfelen.

Zie foto voor de visualisatie haha…

Bijlagen

• IMG_2728.jpeg
    IMG_2728.jpeg
    380,3 KB · Weergaven: 35
  • Like
Waarderingen: ljuv
Nou ik heb vandaag heel de boel eens nagewogen. Wilde het toch zeker weten. Blijkbaar had de weegschaal iets heel raars gedaan. Ik had nog een reserve zakje gemaakt waar nu ineens 200 mg uitkwam. Zoveel heeft er absoluut niet in het eerste zakje gezeten en er zat nog ongeveer de helft in van wat ik in totaal meenam.

Dus lang verhaal kort. We denken dat er in het “ergste geval” 200 in heeft gezeten. Daarvan is nu dan nog een kwart tot de helft over. Dus dat zou betekenen dat er ongeveer rond de 100 is opgegaan. Dat klopt dan wel weer aardig met de vervelende effecten boven de 1,5 x lichaamsgewicht.

FerdFatoehaus

Badass junkie
Nou ik heb vandaag heel de boel eens nagewogen. Wilde het toch zeker weten. Blijkbaar had de weegschaal iets heel raars gedaan. Ik had nog een reserve zakje gemaakt waar nu ineens 200 mg uitkwam. Zoveel heeft er absoluut niet in het eerste zakje gezeten en er zat nog ongeveer de helft in van wat ik in totaal meenam.

Dus lang verhaal kort. We denken dat er in het “ergste geval” 200 in heeft gezeten. Daarvan is nu dan nog een kwart tot de helft over. Dus dat zou betekenen dat er ongeveer rond de 100 is opgegaan. Dat klopt dan wel weer aardig met de vervelende effecten boven de 1,5 x lichaamsgewicht.
Lang verhaal kort, het is niet meer te achterhalen hoe veel je gebruikt hebt maar het was meer dan 50mg. Gezien je alle kenmerken van een overdosering had.

Goed wegen de volgende keer!

Neo-Shulginist

Badass junkie

Wat voor weegschaal gebruik je, en hoe gebruik je die?

Voor MDMA heb je een weegschaal nodig met 0,001 gram op het display (drie cijfers achter de komma), zodat je milligrammen kunt afwegen. Weegschalen met 0,01 gram op het display zijn niet accuraat genoeg.

Het is daarbij belangrijk dat de weegschaal waterpas staat. Daarom hebben veel milligramweegschalen een ingebouwde waterpas. Als die van jou dat niet heeft, pak dan apart een waterpas om de tafel waarop de weegschaal staat na te meten. Als je niet waterpas afmeet dan klopt je meting niet.

Aangezien milligramweegschalen heel gevoelig zijn moet je oppassen voor trillingen en tocht.
Dat betekent: niemand mag rondlopen in de kamer tijdens een meting.
En meestal zit er een klepje op een milligram weegschaal. Die is er om ervoor te zorgen dat tocht of wind geen invloed heeft op de meting. Doe dus het klepje dicht terwijl je weegt!

Blaas voor de grap maar eens richting de milligramweegschaal. Je zult zien dat de getallen op het display verspringen.

Daarnaast is het belangrijk om de batterijen van de weegschaal regelmatig te vervangen. En het kan ook helpen om de weegschaal met enige regelmaat te ijken met een andere weegschaal om te kijken of ze dezelfde waarde aangeven.

Laatst bewerkt:

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik kan daarnaast ook aanraden om de afgewogen dosis in capsules te doen, en die capsules dan in een gripzakje met daarop een label geplakt (gemaakt van envelopstickers die op maat geknipt zijn). Op dat label schrijf je dan welke drug er in de capsules zit, en hoeveel milligram per capsule (dus 'MDMA, 60mg p.s.')

Dan weet je exact hoeveel je inneemt en wanneer. Er kan niet zomaar verwarring ontstaan. En als je per ongeluk je zakje kwijtraakt dan kan je er ook ongelukkeb mee voorkomen doordat degene die het zakje vindt kan zien wat erin zit.

De capsules en gripzakjes kan je gewoon online of in (sommige) smartshops kopen. En de labels hebben ze bij de Bruna of de AKO.

Wat voor weegschaal gebruik je, en hoe gebruik je die?

Voor MDMA heb je een weegschaal nodig met 0,001 gram op het display (drie cijfers achter de komma), zodat je milligrammen kunt afwegen. Weegschalen met 0,01 gram op het display zijn niet accuraat genoeg.

Het is daarbij belangrijk dat de weegschaal waterpas staat. Daarom hebben veel milligramweegschalen een ingebouwde waterpas. Als die van jou dat niet heeft, pak dan apart een waterpas omd de tafel waarop de weegschaal staat na te meten. Als je niet waterpas afmeet dan klopt je meting niet.

Aangezien milligramweegschalen heel gevoelig zijn moet je oppassen voor trillingen en tocht.
Dat betekent: niemand mag rondlopen in de kamer tijdens een meting.
En meestal zit er een klepje op een milligram weegschaal. Die is er om ervoor te zorgen dat tocht of wind geen invloed heeft op de meting. Doe dus het klepje dicht terwijl je weegt!

Blaas voor de grap maar eens richting de milligramweegschaal. Je zult zien dat de getallen op het display verspringen.

Daarnaast is het belangrijk om de batterijen van de weegschaal regelmatig te vervangen. En het kan ook helpen om de weegschaal met enige regelmaat te ijken met een andere weegschaal om te kijken of ze dezelfde waarde aangeven.

Thanks voor de informatie. Ik had zo’n ding via bol gekocht. Ook op de 0,001 nauwkeurig staat er. Maar daar liepen we dus net op vast. We waren er allebei 200 procent zeker van dat we zaterdag 0,080 wogen. Maar nu krijgen we eigenlijk geen gewicht meer bij die stand en bij het andere zakje dus 0,200. Het zakje met het restantje meet helemaal niks. Zal wel een combinatie van slechte weegschaal en inderdaad wind, mensen of beweging zijn geweest.

Is er naast een goede weegschaal nog een referentie hoe je op het oog kunt controleren of de weegschaal klopt? Bijvoorbeeld half gripzakje is ongeveer een gram oid? Ik heb net geprobeerd een vingertop te wegen, maar hij bleef ook gewoon op 0 staan toen dat op de weegschaal lag.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Thanks voor de informatie. Ik had zo’n ding via bol gekocht. Ook op de 0,001 nauwkeurig staat er. Maar daar liepen we dus net op vast. We waren er allebei 200 procent zeker van dat we zaterdag 0,080 wogen. Maar nu krijgen we eigenlijk geen gewicht meer bij die stand en bij het andere zakje dus 0,200. Het zakje met het restantje meet helemaal niks. Zal wel een combinatie van slechte weegschaal en inderdaad wind, mensen of beweging zijn geweest.

Is er naast een goede weegschaal nog een referentie hoe je op het oog kunt controleren of de weegschaal klopt? Bijvoorbeeld half gripzakje is ongeveer een gram oid? Ik heb net geprobeerd een vingertop te wegen, maar hij bleef ook gewoon op 0 staan toen dat op de weegschaal lag.
Zijn er bij je weegschaal geen kalibratiegewichtjes meegeleverd? Het eerste wat ik doe wanneer ik mijn weegschaal gebruik is dat gewichtje er opzetten en indien nodig kalibreren.
Heb je een Trendfield weegschaal van Bol.com?

Neo-Shulginist

Badass junkie

Zijn er bij je weegschaal geen kalibratiegewichtjes meegeleverd? Het eerste wat ik doe wanneer ik mijn weegschaal gebruik is dat gewichtje er opzetten en indien nodig kalibreren.
Heb je een Trendfield weegschaal van Bol.com?
Ja je kunt weegschalen ijken. Dat doe je door een geverifeerde meting te vergelijken met jouw weegschaal.

Daarom zou ik trouwens juist afraden om die bijgeleverde kalibratie-gewichten te gebruiken. Het probleem met die dingen is dat het heel lastig is om die gewichtjes op de milligram precies te produceren, en dat één krasje al gelijk een ander gewicht veroorzaakt. Daardoor kosten goede kalibratie-gewichten al snel 50+ euro, en dat is te duur om standaard bij zo'n weegschaal te leveren.

Ik doe het zelf met meerdere milligramweegschalen. Die vergelijk ik af en toe met elkaar. Het lastige daarvan is wel weer dat als de metingen van hetzelfde voorwerp een ander resultaat hebben, dat je dan niet weet aan welke weegschaal het ligt. Daar zul je dan een derde (geijkte) weegschaal voor nodig hebben.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ja je kunt weegschalen ijken. Dat doe je door een geverifeerde meting te vergelijken met jouw weegschaal.

Daarom zou ik trouwens juist afraden om die bijgeleverde kalibratie-gewichten te gebruiken. Het probleem met die dingen is dat het heel lastig is om die gewichtjes op de milligram precies te produceren, en dat één krasje al gelijk een ander gewicht veroorzaakt. Daardoor kosten goede kalibratie-gewichten al snel 50+ euro, en dat is te duur om standaard bij zo'n weegschaal te leveren.

Ik doe het zelf met meerdere milligramweegschalen. Die vergelijk ik af en toe met elkaar. Het lastige daarvan is wel weer dat als de metingen van hetzelfde voorwerp een ander resultaat hebben, dat je dan niet weet aan welke weegschaal het ligt. Daar zul je dan een derde (geijkte) weegschaal voor nodig hebben.
Okee ik heb nog even gecheckt, en het kan nog wel wat goedkoper dan de 50 euro. Maar als er geen kalibratiecertificaat bij de kalibratiegewichten zit, dan zou ik zeer sceptisch zijn over de betrouwbaaeheid ervan.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik dacht dat ik al een onverzadigbare drang had om tot op de mg nauwkeurigheid te lezen.
Heb zelf 2 weegschaaltjes. Als ik iets afweeg gebruik ik ze ook alle twee om zeker te zijn.
De trendfield en een FusionTank, de gewichtjes bewaar ik zorgvuldig en geven nog steeds het beschreven gewicht weer.
Van beide weegschalen ben ik meer dan tevreden, ze geven ook exact hetzelfde gewicht weer.
Wat soms helpt bij sommige weegschalen met het afwegen van een laag gewicht is eerst een gewichtje op de weegschaal plaatsen en vervolgens je poeder erbij te leggen en op te tellen vanuit het getal dat het gewichtje weergeeft.

Ik dacht dat ik al een onverzadigbare drang had om tot op de mg nauwkeurigheid te lezen.
Heb zelf 2 weegschaaltjes. Als ik iets afweeg gebruik ik ze ook alle twee om zeker te zijn.
De trendfield en een FusionTank, de gewichtjes bewaar ik zorgvuldig en geven nog steeds het beschreven gewicht weer.
Van beide weegschalen ben ik meer dan tevreden, ze geven ook exact hetzelfde gewicht weer.
Wat soms helpt bij sommige weegschalen met het afwegen van een laag gewicht is eerst een gewichtje op de weegschaal plaatsen en vervolgens je poeder erbij te leggen en op te tellen vanuit het getal dat het gewichtje weergeeft.
Dankjewel ik ga deze dan ook maar aanschaffen! Ik kan me namelijk echt gewoon niet voorstellen dat er een heel groot aantal in mg op is gegaan, maar het zit me totaal niet lekker haha.

Een vingertop is natuurlijk ook geen gangbare weegmaat? Hoeveel zou die spreiding kunnen zijn van een topje van een pink? 10-20 ofzo?

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Dankjewel ik ga deze dan ook maar aanschaffen! Ik kan me namelijk echt gewoon niet voorstellen dat er een heel groot aantal in mg op is gegaan, maar het zit me totaal niet lekker haha.
Snap ik volledig. Een onbetrouwbare weegschaal is een ding dat je beter nooit gebruikt... zelfs je ogen zijn meer betrouwbaar dan.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Een vingertop is natuurlijk ook geen gangbare weegmaat? Hoeveel zou die spreiding kunnen zijn van een topje van een pink? 10-20 ofzo?
Even corrigeren ik heb de Trendfield en FuzionTank... dus niet fusiontank.
Verder begrijp ik je vraag niet?

Neo-Shulginist

Badass junkie
Nee veel meer. Bijvoorbeeld afhankelijk van hoe dik de kristallen zijn die je op dat vingertopje legt :wink:

Maar het punt is meer dat meten = weten
En dat gebruikt toch net wat lekkerder.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Absoluut!
Toch maar een betere weegschaal aanschaffen voor de volgende keer. Al doende leert men haha.
Ja ik heb ook wel eens een (dure) weegschaal gekocht die best crappy bleek. Veel minder precies dan mijn goedkope Chinese weegschaal, en ik kan niet eens de batterijen vervangen want er moeten AA-batterijen in, maar die zijn te dik waardoor ze geen contact maken...

Dacht ik nog van 'nou, de prijs maakt me niet zoveel uit, als het maar goed is!

M of pillen vind ik een wereld van verschil, misschien ben ik gek, maar van m word ik loom,hangende mondhoeken , trillende ogen, terwijl ik van pillen de dolle 20min heb.

OtherShore

Badass junkie
M of pillen vind ik een wereld van verschil, misschien ben ik gek, maar van m word ik loom,hangende mondhoeken , trillende ogen, terwijl ik van pillen de dolle 20min heb.
In principe is de werkzame stof in pillen ook MDMA. Dus de vraag is: Weet je precies hoeveel je neemt? Laat je bijvoorbeeld je pillen testen en meet je MDMA kristallen af met een nauwkeurige weegschaal? Want anders zou het verschil kunnen liggen aan de dosering.

Bovenaan