Dosering XTC

R1k

Newbie
Aankomend weekend ben ik van plan om weer naar een rave te gaan en ik ben benieuwd naar jullie mening wat de beste dosering zou zijn.

Ik heb de afgelopen 2 jaar 4 keer xtc gedaan en gemixte ervaringen gehad.

-Bij mijn 1e ervaring werd ik erg misselijk bij het inslaan, hierbij heb ik moeten overgeven maar ging ik daarna super goed. Ik heb toen 2x een halve gehad (deze heb ik toen van een vriend gekregen en die zei 220mg, maarja daar heb ik niks aan)

-2e keer ging het super, weer 2x halve en 2x bijgepakt met een kwartje (zelfde pillen).

-Bij mijn 3e keer heb ik zelf pillen geregeld en deze laten testen. ze gaven hierbij aan dat het 150mg mdma zou bevatten. Hierbij ging het redelijk goed tot het einde van het feest. Ik heb weer 2x een halve gepakt en 2x kwartje bijgepakt, waarna ik super misselijk werd en een druk op mijn keel kreeg. Hierna heb ik moeten overgeven. Toen het feest afgelopen was ben ik enorm ziek geworden met enorme buikpijn totdat ik in bed lag en ging slapen.

-De afgelopen keer ging het redelijk mis. ik had hierbij dezelfde pillen gebruikt. Bij de eerste halve sloeg het al heel erg hard in en heb vervolgens weer een halve gepakt een uur later en na anderhalf uur weer een halve. Ik kan me niet meer herinneren waarom dit gebeurde. Vrijwel direct na het innemen kreeg ik buikpijn en weer enorme druk op mijn keel, waarbij het voelde dat ik bij iedere keer slikken ik water moest nemen om het weg te krijgen. Ik heb hier weer overgeven en voelde ik me de rest van het feest ziek, heel erg zonde.:confused:

Nu wil ik het aankomende week weer proberen en heb nu andere pillen. Deze heb ik weer laten testen en deze kwamen uit op 99mg MDMA. Ook zitten er 2 onbekende stoffen in, maar ze gaven mij aan dat deze niet schadelijk zouden zijn. Beetje raar dat ze wel weten dat het niet schadelijk is maar niet wat het is.
Ik ben benieuwd wat jullie mij aanraden met doseren en om welke tijden ik moet bijpakken. Mij is altijd verteld dat ik ieder uur moet bijnemen, maar ik denk dat dat best flink is. Ik combineer nooit met iets anders. Ik zat er al aan te denken om rennies mee te nemen.
Ik ben 185 en 75kg.

Tartarus

Bewuste gebruiker
Anderhalf keer je gewicht is genoeg zat.
Ik deed ook altijd hele pilletjes slikken en stond dan de hele nacht te klappertanden op de wc.

De laatste keer dat ik xtc deed was in MDMA vorm en daar deed ik telkens maar een klein beetje van nemen. Toen ben ik wel heel hard gegaan en eindelijk echt ervaren wat een mooie XTC trip nou is.

Advies: neem niet te veel.

• Like
Waarderingen: ljuv

R1k

Newbie
Dankjewel, na hoeveel tijd raadt je mij aan om bij te nemen dan? bv: halfje en dan 3x kwartje verdeeld over 6 uur?

ljuv

DF-koningin

Wel gek dat je deze vragen niet beantwoord krijgt als je gewoon google of de zoekfunctie gebruikt, maar dit handboek doornemen is een mooi begin. Daarnaast is er een heel subforum waar specifieke vragen ook beantwoord worden en waar de jouwe ook meermaals voorbij komt: https://drugsforum.nl/forums/mdma-xtc.3/

Je ervaringen duiden volgens mij overduidelijk op overdosering en (veel) te vaak bijpakken.

Een eerste vuistregel is om ongeveer 1,5 keer je lichaamsgewicht aan te houden. Iedereens sweetspot ligt wat anders, dus je kan hier een beetje mee experimenteren als je het middel op de juiste manier gebruikt. Natuurlijk zijn er ook veel andere dingen die je ervaring beïnvloeden (hoeveel heb je van te voren gegeten en geslapen, hoe lang geleden je voor het laast xtc/mdma ophebt, je set en setting etc.) Belangrijk om hier ook rekening mee te houden als je ermee experimenteert. Voor jou zou dzee vuistregel uitkomen op rond de 112,5 mg mdma per avond. Daarmee kun je dus zeggen dat een 1,5 pil * 150mg dus een behoorlijke overdosering is (maar: dit is niet altijd en voor iedereen zo).

Het is hierbij ook belangrijk dat je je dosis in max. twee keer neemt. Vaker bij pakken zorgt ervoor dat alleen de negatieve bijeffecten versterken en verlengen zoals strak staan en uitdroging. Je love-party-knuffel-vibe wordt er niet per de beter op en blijft ook niet langer hangen. Vaak wordt aangeraden om met je eerste dosis 2/3e in te nemen (75 mg) en als deze goed is ingekickt/de piek start de laatste 1/3 (37,5mg) bij te pakken. Bij veel mensen is dit na ongeveer een uur - anderhalf uur.

Een tweede vuistregel is om minimaal 3 maanden pauze te houden. VOORAL belangrijk voor je hersens, maar ook voor tolerantie/ het effect van je zooi. Zorgt er ook voor dat de lovevibe/ mdma magie niet verdwijnt.

Overgeven kan vaker voorkomen. Veel mensen hebben die reactie als hun serotonine een mega boots krijgt. Part of the deal… Bij overdosering komt dit nog vaker en ernstiger voor.

Ook zitten er 2 onbekende stoffen in, maar ze gaven mij aan dat deze niet schadelijk zouden zijn. Beetje raar dat ze wel weten dat het niet schadelijk is maar niet wat het is.
Dit betekent veelal dat het over niet psychoactieve stoffen gaat zoals bindmiddelen. (Volgens mij) is het te duur dit verder te onderzoeken.
Mij is altijd verteld dat ik ieder uur moet bijnemen, maar ik denk dat dat best flink is. Ik combineer nooit met iets anders.
Tell them they are tering sukkels.

Succes en veel plezier.

giganerd

Belezen gebruiker
als je pil 99mg mdma is zou ik er 1 nemen en als je echt wil bijnemen een kwartje tot maximaal een halfje
dat is een veilige dosering

• Like
Waarderingen: ljuv

R1k

Newbie
Gisteren was het zover, ik had goed gegeten van te voren maar was redelijk zenuwachtig. Om 16:00 had ik 3/4e van de pil genomen en waren buiten aan het chillen tot het inkickte. Ik was er redelijk veel over aan het nadenken maar toen het inwerkte had ik er niet zoveel last meer van. het kickte ongeveer na een half uurtje in. Ik was erg blij dat ik het meteen goed ging. Om 17:45 pakte ik een kwartje bij. Een uur later werd ik helaas weer misselijk. Ik had een raketje gehaald en ging ergens rustig zitten en met wat mensen praten. 30 minuten lang kreeg ik het gevoel dat er steeds iets omhoog wilde. Hierna heb ik weer moeten overgeven, maar er kwam niks uit. Hierna voelde ik me super en heb ik alsnog kunnen genieten.

Ik heb geen idee wat er steeds misgaat, vooral met deze dosering.

ljuv

DF-koningin
Gisteren was het zover, ik had goed gegeten van te voren maar was redelijk zenuwachtig. Om 16:00 had ik 3/4e van de pil genomen en waren buiten aan het chillen tot het inkickte. Ik was er redelijk veel over aan het nadenken maar toen het inwerkte had ik er niet zoveel last meer van. het kickte ongeveer na een half uurtje in. Ik was erg blij dat ik het meteen goed ging. Om 17:45 pakte ik een kwartje bij. Een uur later werd ik helaas weer misselijk. Ik had een raketje gehaald en ging ergens rustig zitten en met wat mensen praten. 30 minuten lang kreeg ik het gevoel dat er steeds iets omhoog wilde. Hierna heb ik weer moeten overgeven, maar er kwam niks uit. Hierna voelde ik me super en heb ik alsnog kunnen genieten.

Ik heb geen idee wat er steeds misgaat, vooral met deze dosering.
Wat is er volgens jou misgegaan dan? Het misselijk zijn?

en heb je na het laatste kwartje nog bijgenomen? Kon ik niet helemaal uit de “30 minuten lang kreeg ik het gevoel dat er steeds iets omhoog wilde. Hierna heb ik weer moeten overgeven” begrijpen.

R1k

Newbie
Voor mij is het jammer dat ik weer misselijk werd en dat ik moest overgeven, maar vooral voor mijn vrienden die wel lekker gaan.
Ik heb maar 1x bijgenomen en dat was rond 17:45.

R1k

Newbie
Ik rook nooit, dus ook niet op feestjes. Ik had dit keer extra goed gelet op eten dus heb ongeveer een uur voor innemen nog stevig geluncht. Wellicht dat ik volgende keer mdma kristallen wil proberen. Ik heb van diverse mensen gehoord die hetzelfde probleem hadden dit minder hebben bij mdma kristallen.

FerdFatoehaus

Badass junkie
Dat komt, zo heb ik gelezen, dat er minder troep zit in Mdma dan in xtc, terwijl ze allebei het zelfde doen.
Ik snap dan ook niet waarom men pillen neemt in plaats van Mdma.

Edit: dit is geen belofte, laat altijd je spullen testen.
Dit is bullshit. De zuiverheid van xtc is nog nooit zo hoog geweest. Xtc=mdma met bindmiddel. Bindmiddel is niet psychoactief. Stop spreading fake news.

Bovenaan