Dosering Bommetje

201034

Newbie
Ben een volwassen man , 90Kg , 1.82 en gezond. Zo'n 20 jaar geleden heb ik eenmalig speed
gebruikt en het was super. Nu wil ik het weer gaan doen, heb het ook al in bezit. Maar de
vraag is : Doseren !!! :confused:

De kwaliteit heb ik niet laten controleren, maar ik heb veel vertrouwen in de verkoper. :wink:

Ik heb er zelf inmiddels naar gekeken en heb de volgende eigenschappen kunnen constateren :

+ Licht gele kleur
+ Ruikt naar appeltjes/fruit/parfum
+ Hoeveelheid 0.5 gram

Wil het op een festival gaan gebruiken met z'n 2en, maar wil niet helemaal doordraaien. Heb
dan ook de volgende vragen.

+ Voor een beginner, hoeveel Mg gebruiken?
+ Hoe vaak bommetje slikken? 1 x per 2 uur of juist niet?
+ Hoe het beste de doseren opvoeren?
+ Hoe bommetje maken?
+ Wat kan je erbij nemen?
+ Wat kan je er juist niet bij kombineren of doen?
+ Wat kan je erbij nemen om je maag te beschermen?
+ Is "kaken" onvermijdelijk?

Bedankt voor jullie input.

:)

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
+ Licht gele kleur
+ Ruikt naar appeltjes/fruit/parfum
+ Hoeveelheid 0.5 gram

Daar kan ik weinig van zeggen, kleur en reuk geven geen garantie voor goede speed, dat doet alleen een testcentrum. Dat het naar appels ruikt komt omdat het met aceton is bewerkt en dat doet me gelijk denken aan de zogenaamde "appeltjesspeed". Die heb ik zelf ook wel eens gehad, kans is groot dat je dan wel goeie hebt. Maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen.

Twintig jaar geleden is nogal een tijd en ik weet niet of je andere drugs gewend bent, hou het bij bommetjes van rond de 100mg, dat is in ieder geval niet te veel.

+ Hoe vaak bommetje slikken? 1 x per 2 uur of juist niet?

Dat is meer een gevoelskwestie, neem de eerste en kijk hoe het voelt. Zolang je je goed voelt niet bijnemen, mocht je voelen dat het gevoel minder wordt kun je er één bijnemen. Dat kan na een uur zijn maar ook na meerdere uren. Dat is ook afhankelijk van de sterkte van je speed. Als je echt goeie speed hebt, kun je misschien wel 24 uur vol maken met 300mg.

+ Hoe het beste de doseren opvoeren?

Zie vorige antwoord. Opvoeren is misschien niet eens nodig.

+ Hoe bommetje maken?

http://drugsforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=263#p1554 Of gebruik verder de zoekfunctie op het forum, genoeg opties.

+ Wat kan je erbij nemen?

Ook dat ligt er maar net aan wat je zoal gewend bent. De ene zweert bij alcohol (zoals ik), de ander in combinatie met MDMA. Met alcohol kan verkeerd uitpakken omdat je niet meer goed voelt hoe het effect op je lichaam uitpakt omdat speed je meer energie geeft, en het is een extra belasting voor je hart. Daarnaast is de kater de dag erna nog groter evenals de kans op uitdroging. Met MDMA geeft het weer extra druk op hart en bloedvaten, waardoor je lichaam meer uitgeput raakt. En de kans op hersenschade is ook veel groter. Al zijn deze gevaren meer van toepassing als je dit vaak doet, maar omdat ik schat dat je al iets ouder bent moet je er toch rekening mee houden. Ik kan nog wel veel meer soorten drugs afgaan, maar misschien is het makkelijker om te zeggen wat je er bij zou willen gebruiken.

+ Wat kan je erbij nemen om je maag te beschermen?

Zorg dat je van te voren genoeg eet, en het liefst tussen de bommetjes door ook nog iets. Waarschijnlijk zal dat moeilijk worden omdat door het gebruik van speed je eetlust vermindert, maar doe anders iets kleins. Daar help je je maag echt mee.

+ Is "kaken" onvermijdelijk?

Ik heb er zelf zelden last van, maar ik ben dan ook één van die mensen die er eerder rustig van wordt dan hyperactief. De kans is groter dat je er wel last van krijgt, daar kun je weinig tegen doen. Probeer af en toe je kaken te ontspannen en er niet te veel druk op zetten.

Have fun!

201034

Newbie
Om te beginnen bedankt voor je uitgebreide antwoorden, heb er echt wel
wat aan daar ik het 1 a 2 x per jaar doe.

Afgelopen jaar heb ik 3 x GHB genomen en verder niks, drink misschien 10 biertjes
per jaar, ben een serieuze sporter. Ik weet dat het bij mij vaak net ietsje heftiger
inslaat. Als je 3 maanden geen wijn drinkt dan voel je je eerste glas wijn wel degelijk.
Zo moet je het zien.

Dus 100Mg is ok, ik maak er dan 2 x 50Mg of 1 x 75Mg van. Je kan alsnog bij pakken.
Het is namelijk de bedoeling dat ik het leuk blijft en dat ik de controle niet verlies.
Rustig opbouwen tot het moment dat je voelt dat het genoeg is.

Ik wil dus naar DV en het daar gaan proberen, om 13:00 1 x 50Mg, uurtje later weer 50mg.
Daarna zie ik het wel, misschien weer 50Mg. Om 22:00 naar huis en daar 3 Mll GHB.
Ga dus niet drinken.

Wat denk jij?

Groet.

foxy

Newbie
Ik zou na dat eerste bommetje wat langer wachten dan een uur omdat het toch even duurt voor je hem helemaal gaat voelen. Ook vind ik dat het effect van dat eerste bommetje vaak in vlagen komt. Ik voel die eerste na ongeveer 45min en dan denk ik dat ik op m'n piek zit, maar soms krijg ik na een half uur weer een piek. Dus misschien best wat langer wachten?
Als je het gevoel hebt dat het toch wat fel is, zou ik er gewoon lekker op drinken. Ik vind dat op speed het lekkerst (maar dat is uiteraard voor iedereen weer anders).
Ik zweer bij yoghurtdrankjes als ik bommetjes neem. Verzacht de maag een beetje.
Veel plezier! :wink:

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Zie ook antwoord van foxy, de rest lijkt me allemaal zeer verantwoord. Goed bezig!

Morningweedzor

Belezen gebruiker
Laat ik het toch nog even zeggen. Misschien is het toch nog handig om je Speed te laten testen? Dan weet je 100% zeker of je geen grote ladingen cafeine heb en anders veel plezier gewenst.

201034

Newbie
Ik heb een goede vriedn wat gegeven, en hij vond het super en leeft nog :wink:

Spannend, ik begin iedergeval rustig en heb geen haast, ik weet dat meer niet
altijd beter is. Gaat om die pieklijk, balanceren tussen teveel en teweinig.

Bedankt allemaal .

justinn

Experimenterende gebruiker
ik had het toch egt gewoon bij 100mg in 1x gehouden hoor,
50mg en dan 1 of 2 uurtjes later nog keer 50mg ga je egt niet vernemen. das zelfde als dat je een kwartpilletje neemt( kan relaxt zijn maar persoonlijk vind ik dat niets)

Justinn

justinn

is ook onzin maarja meneer wilt dat graag.
enige verschil is, 0.5/0.75gram in 1x wegsnuifen betekend hele avond geen vocht meer in je mond, ook niet als je 300 glazen water oid drinkt

Morningweedzor

Belezen gebruiker
Vaak is het gewoon proberen wat je bevalt. Vind en dat kan je beter in kleine stapjes doen dan in 1x flink wat bommen, want als je eenmaal "te" gaat, dan is er geen snelle weg meer naar nuchterheid.

Drientje

DF-koning
justinn zei:
ik had het toch egt gewoon bij 100mg in 1x gehouden hoor,
50mg en dan 1 of 2 uurtjes later nog keer 50mg ga je egt niet vernemen. das zelfde als dat je een kwartpilletje neemt( kan relaxt zijn maar persoonlijk vind ik dat niets)

Justinn

50 mg niet voelen?

Wat voor kut speed cafeïne heb jij of wat voor dikke tolerante heb jij?

Ik heb hier 73% zuiver liggen en ik merk echt wel een bommetje van 50 mg en die werkt laaaaaaaaang.

Noorder

Een halve gram in een bommetje voor een beginner is veel te veel als je goede speed hebt.

De kleur van de speed wil niet altijd wat zeggen, maar meestal laat dit wel zien dat het aan het aftakelen is.
De geur veranderd dan ook, het begint steeds zuurder te ruiken en minder naar vers gras en meer naar urine.

De speed was bij mij altijd spierwit en gloeide aan en uit op sommige plekken naar lichtroze. Dat gloeien was overigens alleen te zien in een grote hoeveelheid bij elkaar.

trem

Heb ooit eens speed gebruikt. Was heel zuiver ogende speed (heel helder kristalachtig) vermengd met een beetje coke. Gaf geen nare smaak in de keel of pijn in de neus. Gedurende een avond/nacht in lijntjes genomen met een goede vriend die het van zijn drugsdealende buurman had gekocht. Denk dat ik wel een stuk of 7 lijnen in +/- 12 uur ervan had genomen. Daarnaast een aantal joints en wat alcohol maar niet superveel daarvan. Ik weet nog goed dat ik de hele avond/nacht/ochtend en ook middag erna voortdurend zo super helder/ "nuchter" bleef (leek), wakker/alert blijven geen enkel probleem was en mijn zelfvertrouwen en gevoel van "gezelligheid" naar behoorlijk hoge hoogten was gestegen. Moest de middag erna echter werken en ook al was dat op zich geen probleem, was ik toch niet zoals "normaal". Toch nog steeds behoorlijk hyper wakker en had de neiging om sterk overal op te reageren. Niet zo zeer negatief, maar gewoon te intens. Zodanig dat ik wel een paar vreemde blikken kreeg van: alles ok? lol

trem

sorry, wat wilde zeggen wa dat als het spul goed is, je er als volwassen man denk ik wel aardig wat van kan nemen. Hou echter wel rekening ermee dat de effecten na langdurig gebruik ook echt langdurig kunnen aanhouden en je dan mogelijk toch niet helemaal normaal zal overkomen op iemand die totaal nuchter is.

Mike

Bewuste gebruiker
Bij mij geldt zeker voor speed "less is more". Als ik een bommetje van 100 mg neem is het voor mij veel te intens. Ik ga dan letterlijk "strak" staan, krijg last van stuipen en voel me veel te druk. Bij een dosering van 40 tot 60 mg voel ik me heerlijk relaxed en hoef ik zeker 4 uur lang niets bij te nemen.

justinn

naja wij zijn dan wat meer gewend geloof ik, k dacht dat men vorige rond de 58% zat , en tolerantie tjaa, denk in totaal 10-15x gedaan in 20 weken, kan mischien dinsdag nog wel wat laten testen wat ik hier heb.
ook met die 0.75gram wat ik toen had gedaan in 1x ( gokje ) toen ging ik wel strak staan en heb tot smiddags 2uur niet geslapen( 11 uur savonds genomen) maar vond dat ook geen nare ervaring, 0.05 gram lijkt me gewoon zo weinig, 20 avonde kunnen doen met een gram, lijkt me egt sterk..

Zit met het zelfde. Heb nu speed.zelf niet getest. kweet dat ik dat moet doen. in de tijd van P'zicht R'dam veel gebommed. heerlijk die klap op de muziek.

Heb nu dus via de kritikaster geregeld die alles met testrapporten regelt en ruikt naar appeltjes, maar idd laat me niet foppen. heb het verpoeierd ( de pasta dus) om beter te kunnen doseren. Vloei gepakt en een klein bommetje gemaakt. meer vloei dan speed. maar dat kan al snel met 50 mg.

effect was niet strak staan, maar gewoon lekker wakker. tot ergens in de nacht en toen slapen, maar wel met tussenposen even wakker. Combi met sos gedaan, kweet is listig, maar ben ook niet achterlijk. doseren is key...

ergo: die klap van weleer wil ik wel meemaken, maar ik hoor gasten over .4Gr , dat lijkt me toch wel een beetje gevaarlijk. ik bouw liever op met kleine bommen... ( dus geen klap totdat je ,, van dezelfe stash nemende, weet wat goed ' klapt'

dus ookal heb je na testen die magische procenten, dan nog, van caf ga je ook hard.... ik zou het bij 50-100 mg houden en niet opdrinken (je vreetstenen).... opbouwen kan.. afbouwen wordt lastig ( lang leve de benzo's)

nJoy allemaal en vooral doorgaan en blijven leven!

Snuifduifie

Ik heb er zelf zelden last van, maar ik ben dan ook één van die mensen die er eerder rustig van wordt dan hyperactief. De kans is groter dat je er wel last van krijgt, daar kun je weinig tegen doen. Probeer af en toe je kaken te ontspannen en er niet te veel druk op zetten.

Have fun!

Weet jij ook hoe dat komt?? Ik heb het zelf ook mssr geen adha ofz..

Bovenaan