Dosering 2C-B

JustSomeGuy.

Experimenterende gebruiker
Hai allemaal.
Ik heb een tijd terug voor het eerst 2CB gebruikt (ook eerste keer trippen/harddrugs). 1 pil van 20mg. Het was geinig met wel behoorlijk wat visuals maar niks extreems. De tweede keer (maand terug) was ik bij een vriend en heb ik 2 pillen (40mg) gebruikt en was aardig hard aan het trippen. We waren 's nachts buiten en hoe erg ik ook mijn best deed, de straatstenen bleven bewegen. Het grasveld met bomen kwam steeds omhoog en gebouwen in de verte begonnen te dansen. Ik voelde me de hele week daarna nog zeer gelukkig. En nu nog steeds als ik terug denk aan wat voor mooie ervaring het was. Maar ik vond dat het wel wat extremer kon. Afgelopen woensdag bij mijn zusje thuis 2,5 pil genomen. En helaas... Ik had een stuk minder visuals dan de keer daarvoor. Alsnog aardig wat maar niet zoveel. We gingen naar de supermarkt en daar gebeurde al helemaal niks. Kleuren waren wel enorm fel maar voor de rest niets. De trip was ook erg snel voorbij vergeleken met de keer daarvoor.

Nu vraag ik me dus af welke dosering jullie aanraden. Zou het mogelijk zijn om het vandaag al te doen? Ik weet dat ik extra nodig heb aangezien ik tolerantie heb maar het is toch zeer goedkoop, dus dat maakt niet uit. En anders denk ik eraan om volgende week zaterdag 3,5 te nemen.
Of zou ik gwn LSD nodig hebben om echt goed te trippen? Ik wil namelijk eerst nog een keertje 2CB doen voordat ik LSD ga doen. LSD wil ik ook nog rustig opbouwen.

En hoe moet ik de trip verlengen? Moet ik dan dezelfde dosering een aantal uur later nemen of is de helft ook genoeg?

Sorry voor de hoop tekst, het had vast in minder woorden gekunt maar ja :P

IK bedenk me trouwens ineens dat ik ook twee biertjes op had een a twee uurtjes voor de 2e ervaring. Mijn alcohol tolerantie is echt 0. Ik drink nooit (zelfs niet af een toe een biertje, behalve toen dus :tongueout:), zou dat ermee te maken kunnen hebben?

KropSla

Bewuste gebruiker
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik weet niet overal een antwoord op, maar in elk geval je laatste vraag wel: alcohol staat erom bekend het effect van 2cb te kunnen versterken, dus dat kan zeker.

Verder ben ik benieuwd of je dezelfde pillen had/hebt, en of je ze hebt laten testen, wb de dosering?

Doffert

Ik ben zeker geen professional op het gebied van 2CB, maar ik kan de wel de volgende dingen mededelen uit persoonlijke ervaringen;
  1. Ten eerste is de setting enorm van belang wat voor soort 'trip' ik uiteindelijk krijg. Ik gebruik meestal als startdosis rond de 40 - 50 mg enkele uren na het eten als ik voor de visuals-trip wil gaan. Hierbij is de setting meestal liggend, kaarsjes en muziek. Ongeveer een uur later neem ik nog 20 mg extra indien ik de trip wil 'verlengen'. Het is ook mogelijk om voor de meer praterige / dromerige ervaring te gaan waarbij de gekste gesprekken tot stand kunnen komen. Dan gebruik ik meestal als startdosis rond de 30 mg (ook een aantal uur na het eten). Hierbij zijn visuals aanwezig maar in mindere mate (denk hierbij aan wel het golfende effect, maar nog wil een tekst kunnen lezen als het echt moet).
  2. Aangezien u nog maar enkele ervaringen met 2CB heeft zou ik aanraden dit nog iets meer te ontdekken voordat u overstapt op LSD. In de hogere doseringen, uiteraard indien de tolerantie niet te hoog is, kunnen de visuals van 2CB ook behoorlijk heftig zijn.
  3. Ik drink eigenlijk altijd alcohol bij het gebruik van 2CB, maar ik durf te zeggen dat dit zeer zeker bijdraagt aan de trip. Kijk natuurlijk wel altijd uit met het combineren van drugs en alcohol.
  4. Verder zou ik uitkijken met het tolerantie verhaal. Ik heb daardoor ook een aantal keer te hoog gedoseerd en dat kan een hele avond verpesten, omdat je niet echt aanspreekbaar meer bent en volledig in je eigen wereld zit.
  5. Ook heb ik gemerkt dat het per persoon kan verschillen hoe hoog de dosering moet zijn voor 'een zelfde' trip. Ik heb vrienden die op 25 mg al de pan uit spacen en vrienden die een iets hogere dosering prefereren zoals ik.
  6. Als laatste raad ik ook aan om met activiteiten te gaan experimenteren. Dingen als kroelen, douchen, wandelen en sex (sex alleen in lage doseringen) kunnen het zeer aangenaam maken.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Veel is hierboven al gezegd. Ik zou geen risico nemen met tolerantie, want je weet niet precies hoe hoog je moet doseren om het gewenste effect te krijgen. Zou beter gewoon even afwachten tot het uit je systeem is.

Ikzelf denk niet het perse nodig is om je voor te bereiden op LSD door meer met 2C-B te gaan experimenteren. Het zijn m.i. gewoon twee heel verschillende drugs. LSD is een sterk tripmiddel, maar je kunt het eerst in lagere doseringen verkennen en van daaruit gaan opbouwen. Dan kun je rustig wennen aan het effect en de 'sfeer' ervan zonder dat het meteen heel heftig wordt. Je zal zien dat het op relatief lagere doseringen al behoorlijk potent is, ook visueel (althans, bij mij, individuele gevoeligheid speelt natuurlijk een rol).

Succes!

JustSomeGuy.

@KropSla
Verder ben ik benieuwd of je dezelfde pillen had/hebt, en of je ze hebt laten testen, wb de dosering?[/QUOTE]
Dan drink ik wel weer een paar biertjes van tevoren. Ik heb ze trouwens niet laten testen. Maar ik ben redelijk zwaar en aangezien ik van 1 pil al visuals kreeg denk ik wel dat ze 20mg zijn. Ook hoor ik dit van anderen dat het wel klopt. Maar zeker weten doe ik natuurlijk niet.

@RiduXz Hoelang word de trip dan verlengt als je er een uur later nog 20mg bijneemt? Is het niet beter om het pas een paar uur later te nemen om 'm nog meer te verlengen? Want ik wil eerst in het bos een paar uur trippen en daarna het liefst nog de hele avond thuis om nog wat te experimenteren.
En experimenteren met activiteiten is natuurlijk ook mijn bedoeling. Ik ga het aankomende vrijdag samen met iemand in het bos gebruiken, en aangezien ik buiten zijn toch echt het fijnst vind met 2C-B heb ik wel goede verwachtingen. Sex kan helaas (nog) niet :( Tenzij ik het met een man zou willen doen, maar staat niet echt op mijn verlanglijstje.

@Roze olifant
Ik denk zelf ook niet dat het echt nodig is. Helemaal omdat mijn 2e 2C-B trip visueel al behoorlijk sterk was.
Mede vanwege tolerantie heb ik dit weekend nog geen 2C-B gedaan. Zou aankomende vrijdag laat genoeg zijn?
LSD ga ik dan ws over een aantal weken proberen als de 2C-B goed gelukt is. Wil ook ff een paar weken drugsvrij zijn :tongueout:

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Een 2cb trip met hoge dosis kan je inderdaad weinig voorbereiden tegen een lage/matige dosis lsd. Lsd neemt je gewoon mee op een gekke rollercoaster terwijl 2cb de kevertjes zijn waar je zelfs 2 rondjes mag :wink:

Waarom laat je gewoon niet even 2cb opzij en probeer een lage dosis 50/75mics lsd?

Laatst bewerkt:

Doffert

"Hoelang word de trip dan verlengt als je er een uur later nog 20mg bijneemt?"

Dit varieert ook sterk aan de setting en dergelijke. Als bijvoorbeeld de personen waarmee ik trip weer 'bij aarde' beginnen te raken merk ik dat hierdoor mijn trip ook wordt ingekort. Als ik een schatting zou moeten doen zou ik ongeveer een uur zeggen. Hiermee bedoel ik natuurlijk wel de piek en niet de 'after-glow'.

Misschien ook een aanrader voor u is een combinatie van 2CB en Special-K. Helaas is een boswandeling dan niet van de orde.

"Een 2cb trip met hoge dosis kan je inderdaaf weinig voorbereiden tegen een lage/matige dosis lsd. Lsd neemt je gewoon mee op een gekke rollercoaster terwijl 2cb de kevertjes zijn waar je zelfs 2 rondjes mag"

Het is inderdaad een ander 'effect', maar ik heb van de hoge doseringen 2CB toch een aantal dingen geleerd om een trip te sturen, die op dit moment nog steeds van pas komen met het gebruik van LSD.

JustSomeGuy.

@PsyTekZ
De 2C-B trip is ook niet als voorbereiding maar gwn omdat ik het enorm leuk vond. Heb sws al afgesproken met iemand om het te doen en LSD durft hij niet. Daarnaast wil ik de eerste keer liever alleen zijn als ik het probeer. Maar is 75 niet laag? Ik zou niet eens weten hoe ik aan 75ug kan komen. Heb hier alleen 110ug en volgens mij is doormidden knippen niet heel betrouwbaar bij LSD.

@RiduXz
Ik zou wel een keer K en 2C-B willen proberen maar vind K echt ontzettend smerig. Alleen die nare smaak al verpest gewoon de hele keta ervaring. Zit steeds alleen maar te wachten tot het keta gevoel eindelijk weg is :P Zonder de smaak zou ik het misschien wel kunnen doen.

En heb je nog een tip over het verlengen van de 2C-B trip? Want ik denk dat ik toch wel 10 uur goed wil trippen. Dus dan zal ik de trip wel met meer dan een uur moeten verlengen. En zullen de alcohol en wiet de trip ook verlengen?

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter

Of als je een mokerslag op je kop wil nassaal ^^

@PsyTekZ
De 2C-B trip is ook niet als voorbereiding maar gwn omdat ik het enorm leuk vond. Heb sws al afgesproken met iemand om het te doen en LSD durft hij niet. Daarnaast wil ik de eerste keer liever alleen zijn als ik het probeer. Maar is 75 niet laag? Ik zou niet eens weten hoe ik aan 75ug kan komen. Heb hier alleen 110ug en volgens mij is doormidden knippen niet heel betrouwbaar bij LSD.

Ik heb 50ug gedaan voor mijn eerste keer dat was een zegel van ongeveer 200ug in 4 knippen en dat deed goed zijn werk. Visueel ga je niet overkop gaan maar zo leer je de omgang met lsd verkennen want je word toch een aantal uur lang (lees zeker 10/12u) goed gestimuleerd en in to lalaland gestuurd op een andere manier dan gelijk welk middel ik ooit geprobeerd heb ^^ .

Ik denk dat bijnemen op de piek de leukste effecten toch een aantal uur verlengt maar zeker niet versterkt. Alcohol en wiet op de piek zijn zeker en vast een versterker van de trip.

Laatst bewerkt:

JustSomeGuy.

Hoeveel zou ik dan bij moeten nemen op de piek? De helft van de startdosis?
Ben vandaag trouwens hartstikke ziek dus zal het helaas nog niet kunnen doen :(

Bovenaan