Doseren

Mel52

Newbie
Ik heb een vraagje over het nemen van ghb.

ik gooi nu namelijk wat ghb in m'n glas cola en
daar neem ik dan om de zoveel tijd een klein slokje van.
dus ik blijf zeg maar de hele avond constant kleine slokjes drinken.
nu lees ik hier op het forum dat veel mensen dus de hoeveelheid
ghb wat ze willen hebben in een keer opdrinken en dan na een
ongeveer een uur dat weer doen.

wat vinden jullie de beste manier?

ik vind het namelijk een beetje eng om in een keer de hoeveelheid
op de drinken.

mijn probleem is namelijk dat ik de hele tijd helemaal niks merk en dan na anderhalf uur ofzo
voel ik me ontzettend lekker maar na 5 minuten heb ik dan het gevoel dat ik bijna out ga.
dus teveel gehad.

vind het echt jammer dat ik het zo moeilijk kan doseren want op het moment dat het goed is voel ik me zooo ontzettend lekker.

hopelijk kan iemand me hier een goede tip geven. :)

Elfquest

Bewuste gebruiker
Hoeveel doe je in je cola?
Als je er 2 ml indoet en dit afmeet met een spuitje, kun je het gerust in 1x opdrinken. Dosering is heel belangrijk..

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Mel52 zei:
wat vinden jullie de beste manier?
Als je bang bent voor overdoseren, dan is van tevoren afmeten beter. Dat is sowieso wel beter.

Mel52 zei:
ik vind het namelijk een beetje eng om in een keer de hoeveelheid
op de drinken.
Ik vind het enger om constant bij te nemen zonder dat ik zou weten hoeveel precies.

Mel52 zei:
mijn probleem is namelijk dat ik de hele tijd helemaal niks merk en dan na anderhalf uur ofzo
voel ik me ontzettend lekker maar na 5 minuten heb ik dan het gevoel dat ik bijna out ga.
dus teveel gehad.
Dan neem je dus te veel, heel simpel :þ

Mel52 zei:
vind het echt jammer dat ik het zo moeilijk kan doseren want op het moment dat het goed is voel ik me zooo ontzettend lekker.
Hoe krijg je het aangeleverd? Flugelflesje ligt wel voor de hand, dat is 20 ml, neem dan nooit meer dan een kwart van het flesje in 1 keer, misschien wel minder zelfs.

HarryNak

Experimenterende gebruiker
en het dopje van een flugel flesje is geloof ik 1 ml zo kan je ook prima afmeten hoeveel je wilt hebben.

Mel52

Newbie
bedankt voor de reacties.

maar stel ik neem nu 2ml en drink dat ineen keer op. hoelang moet ik dan wachten voor de volgende dosis?
en moet ik deze dan verhogen of gewoon hetzelfde pakken omdat er al ghb in mijn lichaam zit.
(hoelang blijft het eigenlijk in je lichaam zitten?)

Dwaks

Experimenterende gebruiker
Bij een meisje is 3 ml soms genoeg en bij mannen meestal 5 ml. maar let wel op als het de eerste keer is..
2ml bijpakken kan wel na 20 min. of een half uur.
xx

efxno1

Newbie
Je moet er eerst achter zien te komen wat voor jouw de juiste dosering is.
ik raad het af om te gaan nippen maar in 1 keer te nemen.
zorg dat je iets hebt waar je de hoeveelheid mee kan afmeten bv z'on buisje waar ze joints in stoppen (13 ml) of een dop van een fles (5 ml) en begin gewoon met 2 ml en wacht een uur voor dat je de volgende neemt en verhoog met 1 ml naar 3ml (een afgestreken theelepeltje.Als je er achter bent wat voor jouw de beste dosering is

underworld

Wijs gebruiker
ik zelf prefereer altijd 3a4 ml in een keer achterover gieten en dan snel wegspoelen met water, dan hoef je niet de hele tijd die smerige smaak in je mond te hebben, +dan heb je gelijk een goede werkzame dosis genomen waardoor je 2 a 3 uur niets bij hoeft te nemen.

Spees174

Belezen gebruiker
efxno1 zei:
Je moet er eerst achter zien te komen wat voor jouw de juiste dosering is.
ik raad het af om te gaan nippen maar in 1 keer te nemen.
zorg dat je iets hebt waar je de hoeveelheid mee kan afmeten bv z'on buisje waar ze joints in stoppen (13 ml) of een dop van een fles (5 ml) en begin gewoon met 2 ml en wacht een uur voor dat je de volgende neemt en verhoog met 1 ml naar 3ml (een afgestreken theelepeltje.Als je er achter bent wat voor jouw de beste dosering is

Precies dit lijkt mij ook een goede methode, het lijkt mij dat 2ml in een keer nemen geen kwaad kan, als je dit niet tot nauwelijks voelt kan je een uur of mss iets sneller inderdaad klein beetje bijnemen, en dan weet je dat je de volgende keer dan met 3 ml kan beginnen. Ga je lekker op 2 ml, dan prima :) Als het dan een beetje begint uit te werken kan je weer 1-2ml bijnemen. Ben wel benieuwd eigenlijk hoeveel je dan neemt in die anderhalf uur?

Ikzelf neem meestal 4-5ml in een keer, 3ml merk ik meestal net niet echt goed en 4-5ml gaat lekker! Je moet voor jezelf een beetje uitvinden wat de goede dosis is, en ja je kan dan beter een paar keer voorzichtig uitproberen en het net niet goed voelen dan dat je een keer out gaat en weet wat teveel is voor je :P

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Ik vertel alleen even hoe ik doseer. Bij de smartshop kun je van die kleine 5ml buisjes halen. En die vul ik helemaal. En dan neem ik om het uur een buisje. Dan ga ik precies goed en nooit te hard. :)

ik gebruik meestal een volle coladop
na ongeveer paar uur is het uitgewerkt
en dan neem ik nieuwe. maar ik doe het alleen als ik alleen ben thuis ofzo
dat is best wel link of niet??

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
darkcore89 zei:
ik gebruik meestal een volle coladop
na ongeveer paar uur is het uitgewerkt
en dan neem ik nieuwe. maar ik doe het alleen als ik alleen ben thuis ofzo
dat is best wel link of niet??
Een volle cola dop is.. wat? 6 ml? En dan om de paar uur bijnemen. Dat is wel veel, ja.

Robdebob

Bewuste gebruiker
Als je ghb gedurende avond nipt uit een drankje kan je nooit goed weten hoeveel je binnenkrijgt. Bij ghb is het superbelangrijk dat je je dosis in 1 keer opdrinkt. Het beste is om dit te doen op een lege maag, omdat een volle maag er voor zorgt dat de ghb niet goed wordt opgenomen en dat je vervolgens denkt dat je te weinig hebt genomen.
De halfwaardetijd van ghb is ongeveer 1 uur. Dus na 1 uur moet je de helft van je begindosis nemen om een stabiele concentratie ghb in je bloed te houden. Je begint dus bijvoorbeeld met 5 ml ghb, een uur later neem je 2,5 ml, een uur later weer 2,5 ml enz.

De beste manier om ghb te nemen is door het in een kleine hoeveelheid water te doen en dit ad fundum op te drinken. Meteen hierna neem je een slok melkhoudende drank (zoals bonomel, optimel etc.). Dit zorgt ervoor dat de smaak in je mond wordt geneutraliseerd en hierdoor proef je bijna niks van de ghb. Ik vind t zelf onwijs smerig om het in een groot glas frisdrank op te lossen omdat je dat dan een hele grote hoeveelheid smerige drank op moet drinken.

En koop in godsnaam een doseerspuitje om de goede hoeveelheid te nemen. Ga niet kloten met dopjes of theelepels! Je kan ze bij elke apotheek halen. Loop gewoon een apotheek binnen waar je niet vaker zal komen en vraag om 5 cc spuitjes. Ga niet uitleggen dat je ze ergens voor nodig hebt.

know your dose...

bedankt
maar hoeveel kan een lichaam eigelijk per keer verdragen
hoeveel ml per uur ongeveer. ik heb gehoord dat het licht aan je gewicht
nou ik weeg zeg maar 65 kilo ?

Bovenaan