DOC

witte270

Bewuste gebruiker
Hallo forum leden.

Dit weekend is lekker lang, dus misschien weer eens tijd voor een lekker lange trip. Ik heb een keer eerder DOC genomen en heb toen een hele leuke ervaring gehad. Ik heb toen samen met mijn vriendin 5 mg genomen. Eerst 2.5 mg en daarna gekeken hoe het effect was om daarna nog een pellet te nemen aangezien je dit kan stapelen.

Ik moet zeggen dat ik niet zo heel veel trip reports terug kan vinden over de nasale inname van DOC. Ik weet dat het dan iets potenter is en vroeg mij af of jullie hier nog tips bij hadden. Ik heb van een forumlid een keer gelezen dat deze een neusspray gemaakt heeft hiervan. Ik vroeg mij af of je de pellet ook kan vermalen tot poeder en deze kan snuiven?

Verder ben ik uiteraard altijd benieuwd naar jullie ervaringen, nog tips, tricks, leuke dingen om te doen. Graag hoor ik het van jullie!

transformated

Badass junkie
Dit lijkt me een interessant topic want ik ga begin juni of midden juni DOC doen en ik ben van plan om 4mg te doen.

Zou 300ug 1P-LSD overeen komen met 4-5mg DOC? Ik hou best van een stevige trip.

witte270

Bewuste gebruiker
Dit lijkt me een interessant topic want ik ga begin juni of midden juni DOC doen en ik ben van plan om 4mg te doen.

Zou 300ug 1P-LSD overeen komen met 4-5mg DOC? Ik hou best van een stevige trip.

De headspace is wel echt compleet anders dan 300 Ug. Let Wel iedereen reageert anders op drugs uiteraard. Ik heb vaak gestript op 300 Ug en vind dit heerlijk, maar voor anderen is dit mega sterk.

Wat het voordeel is aan DOC wat ik heb ervaren is dat het makkelijk stapelen is. Dus je kan 2.5 mg proberen en als je het leuk vindt meer nemen. Ik zou de vergelijking wat betreft LSD en DOC niet gelijk trekken, aangezien ik DOC makkelijker vond te handelen dan 300 Ug LSD

transformated

Badass junkie
De headspace is wel echt compleet anders dan 300 Ug. Let Wel iedereen reageert anders op drugs uiteraard. Ik heb vaak gestript op 300 Ug en vind dit heerlijk, maar voor anderen is dit mega sterk.

Wat het voordeel is aan DOC wat ik heb ervaren is dat het makkelijk stapelen is. Dus je kan 2.5 mg proberen en als je het leuk vindt meer nemen. Ik zou de vergelijking wat betreft LSD en DOC niet gelijk trekken, aangezien ik DOC makkelijker vond te handelen dan 300 Ug LSD
Ah ok, dankje voor je inzicht.
Ik zal waarschijnlijk toch beginnen met een 4mg DOC. Dat lijkt me een goeie startdosis voor de eerste keer, misschien 1mg teveel maar dat neem ik erbij. Zelf heb ik al redelijk veel getript dus 4mg zou moeten lukken. Het zal ook op een dag zijn dat het weer goed is en dat ik kan zwemmen als het warm is.

witte270

Bewuste gebruiker
Ah ok, dankje voor je inzicht.
Ik zal waarschijnlijk toch beginnen met een 4mg DOC. Dat lijkt me een goeie startdosis voor de eerste keer, misschien 1mg teveel maar dat neem ik erbij. Zelf heb ik al redelijk veel getript dus 4mg zou moeten lukken. Het zal ook op een dag zijn dat het weer goed is en dat ik kan zwemmen als het warm is.

Als je ervaren bent is het makkelijk te doen hoor, er zit in de trip een heel leuk speedy randje aan. Dat is erg grappig. En wat ik zeg je kan makkelijk stapelen, dus eerst een pellet en dan na 2 uur nog een nemen is prima te doen mits je ervaren bent. Wat ik wel had op DOC is een extreem klote come-up dus houd daar rekening mee

transformated

Badass junkie
Als je ervaren bent is het makkelijk te doen hoor, er zit in de trip een heel leuk speedy randje aan. Dat is erg grappig. En wat ik zeg je kan makkelijk stapelen, dus eerst een pellet en dan na 2 uur nog een nemen is prima te doen mits je ervaren bent. Wat ik wel had op DOC is een extreem klote come-up dus houd daar rekening mee
Ja, had het al eens gelezen dat er een speedy randje aanzit, maar dat is geen probleem. Kan me hier genoeg bezighouden.
Thanks voor de tips alle sinds!

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Hallo forum leden.
Dag Witte270,

Toen ik net met psychedelica ging experimenteren was DOC een van de eerste psychedelica die mij in het oog sprong en bij bleef. Veel overeenkomsten met LSD op verschillende vlakken en toch weer een heel ander ding waar DOC eerder naar phenethylamine 'dimethoxy neuromodulator' leunt en LSD eerder naar een serotonine / tryptamine agonist leunt met alsnog ook weer een phenehtylamine basisstructuur waardoor het enige phenethylamine eigenschappen met zich mee brengt. LSD is zogezegd toch niet iets meer middenmood tussen tryptamines en phenethylamines waar de uitwerking toch echter iets meer overwegend tryptamine gelijkend van aardig is, ofwel het heeft ook wel iets weg van de intense mindfuck die truffels/paddo's/tryptamines kunnen hebben.

Ik moet zeggen dat ik niet zo heel veel trip reports terug kan vinden over de nasale inname van DOC. Ik weet dat het dan iets potenter is en vroeg mij af of jullie hier nog tips bij hadden. Ik heb van een forumlid een keer gelezen dat deze een neusspray gemaakt heeft hiervan.

Standaard disclaimer is wel dat er op Erowid vermeldingen staan dat er mensen zijn overleden aan het snuiven van extreme hoeveelheden psychedelische phenethylamines en dat DOC natuurlijk een boven gemiddeld potente psychedelica is in gewicht. Het nasaal innamen van psychedelische phenethylamines kan dus met extra risico komen, des te meer wanneer het van zichzelf al zeer potente psychedelica zoals DOC betreffen. Wees dus extreme voorzichtig wanneer je deze toepassing overweegt.

De veel snellere opkomst, hardere piek en kortere nasleep van effecten is zeker wenselijk maar komt dus wek ten koste van een aanzienlijk voorhoogd gezondheidsrisico. Wanneer je deze berekeningen maakt voor het nasaal volumetrisch doseren is een extra persoon die je berekeningen controleert absoluut een noodzaak aangezien dit een verschil tussen een beoogde ervaring en overlijden als gevolg van overdoseren kan betekenen.

Sommige mensen vinden het wellicht overdreven om de extra risico's van nasale (en andere RoA) standaard te benoemen maar vanuit ethisch oogpunt blijft het denk ik wel noodzakelijk aangezien ook minderjarigen en minder algemeen geïnformeerde mensen hier kunnen mee lezen. Wat dat betreft is het wellicht zelfs een overweging waard om dit topic te verplaatsen naar bijvoorbeeld het subtopic 'onzin' dat enkel zichtbaar is voor mensen die ingelogd zijn,

Dat gezegd hebbende heb ik ook enthousiaste ervaringen voorbij zien komen waarbij mensen DOC innamen door middlen van vape RoA en hier zeer over te spreken waren als manier van inname. Ik weet de details van het hoe en wat niet maar wel interessant omdat psychedelica van andere categoriseren zich hier vaak minder goed voor lijken te lenen.

Ik vroeg mij af of je de pellet ook kan vermalen tot poeder en deze kan snuiven?
Je kunt deze pellet ook fijn stampen en in (citroen)water laten oplossen en via een 1ml spuitje pluggen. Via deze inname methode moet je echter wel rekening houden met de extra snelle opkomst en intense piek van effecten van DOC vergelijkbaar aan wanneer je deze via nasale route inneemt waarna het eveneens via het muscus membraan in de bloedstroom opgenomen zal worden.

Het fijn malen van calcium tabletten zijn in algemene zin vrijwel alle psychoactieve stoffen sneller laten opkomen en pieken in de bloedstroom. Ook wordt gezegd dat het verlagen van PH waarde bijvoorbeeld door het toevoegen van citroenzuur de snelheid van opname en intensiteit van piekeffecten verder kan doen toenemen.

Wanneer engizins effectief ingenomen zou ik de opkomst snelheid en intensiteit van het pieken van effecten van nasale (of plug RoA) ongeveer 2,5x zo sterk inschatten als orale inname. Hou alstublieft rekening net de verschillen snelheid in opkomst en intensiteit van effecten wanneer je deze substanties exploreert. Dit zijn extreem krachtige substanties op hun eigen manier en kunnen zowel mentaal als fysiek een traumatiserende indruk achterlaten wanneer deze niet met beleid worden toegepast. Zoals met alle substanties zit het vergif hem in de dosering waarbij uiteindelijk zelfs water en zout geen uitzondering zijn.

Laatst bewerkt:

inner_search

Badass junkie
Ja, had het al eens gelezen dat er een speedy randje aanzit, maar dat is geen probleem. Kan me hier genoeg bezighouden.
Thanks voor de tips alle sinds!
Ik weet niet in hoeverre doc en dom uit mekaar liggen.
Maar ik heb vorige maand 7.5mg DOM gebruikt.
En zoals ik je ken ga je mixen met disso's erbij.
Weeg op voorhand alles al af , steek het in capsules per dosis disso en ga niet afwegen al je aan het trippen bent.
Ik raad ook geen opce aan , die duurt te lang , en als doc even lang duurt als doc ben je wel echt een hele dag zoet :wink:.

witte270

Bewuste gebruiker
Dag Witte270,

Toen ik net met psychedelica ging experimenteren was DOC een van de eerste psychedelica die mij in het oog sprong en bij bleef. Veel overeenkomsten met LSD op verschillende vlakken en toch weer een heel ander ding waar DOC eerder naar phenethylamine 'dimethoxy neuromodulator' leunt en LSD eerder naar een serotonine / tryptamine agonist leunt met alsnog ook weer een phenehtylamine basisstructuur waardoor het enige phenethylamine eigenschappen met zich mee brengt. LSD is zogezegd toch niet iets meer middenmood tussen tryptamines en phenethylamines waar de uitwerking toch echter iets meer overwegend tryptamine gelijkend van aardig is, ofwel het heeft ook wel iets weg van de intense mindfuck die truffels/paddo's/tryptamines kunnen hebben.

Standaard disclaimer is wel dat er op Erowid vermeldingen staan dat er mensen zijn overleden aan het snuiven van extreme hoeveelheden psychedelische phenethylamines en dat DOC natuurlijk een boven gemiddeld potente psychedelica is in gewicht. Het nasaal innamen van psychedelische phenethylamines kan dus met extra risico komen, des te meer wanneer het van zichzelf al zeer potente psychedelica zoals DOC betreffen. Wees dus extreme voorzichtig wanneer je deze toepassing overweegt.

De veel snellere opkomst, hardere piek en kortere nasleep van effecten is zeker wenselijk maar komt dus wek ten koste van een aanzienlijk voorhoogd gezondheidsrisico. Wanneer je deze berekeningen maakt voor het nasaal volumetrisch doseren is een extra persoon die je berekeningen controleert absoluut een noodzaak aangezien dit een verschil tussen een beoogde ervaring en overlijden als gevolg van overdoseren kan betekenen.

Sommige mensen vinden het wellicht overdreven om de extra risico's van nasale (en andere RoA) standaard te benoemen maar vanuit ethisch oogpunt blijft het denk ik wel noodzakelijk aangezien ook minderjarigen en minder algemeen geïnformeerde mensen hier kunnen mee lezen. Wat dat betreft is het wellicht zelfs een overweging waard om dit topic te verplaatsen naar bijvoorbeeld het subtopic 'onzin' dat enkel zichtbaar is voor mensen die ingelogd zijn,

Dat gezegd hebbende heb ik ook enthousiaste ervaringen voorbij zien komen waarbij mensen DOC innamen door middlen van vape RoA en hier zeer over te spreken waren als manier van inname. Ik weet de details van het hoe en wat niet maar wel interessant omdat psychedelica van andere categoriseren zich hier vaak minder goed voor lijken te lenen.

Je kunt deze pellet ook fijn stampen en in (citroen)water laten oplossen en via een 1ml spuitje pluggen. Via deze inname methode moet je echter wel rekening houden met de extra snelle opkomst en intense piek van effecten van DOC vergelijkbaar aan wanneer je deze via nasale route inneemt waarna het eveneens via het muscus membraan in de bloedstroom opgenomen zal worden.

Het fijn malen van calcium tabletten zijn in algemene zin vrijwel alle psychoactieve stoffen sneller laten opkomen en pieken in de bloedstroom. Ook wordt gezegd dat het verlagen van PH waarde bijvoorbeeld door het toevoegen van citroenzuur de snelheid van opname en intensiteit van piekeffecten verder kan doen toenemen.

Wanneer engizins effectief ingenomen zou ik de opkomst snelheid en intensiteit van het pieken van effecten van nasale (of plug RoA) ongeveer 2,5x zo sterk inschatten als orale inname. Hou alstublieft rekening net de verschillen snelheid in opkomst en intensiteit van effecten wanneer je deze substanties exploreert. Dit zijn extreem krachtige substanties op hun eigen manier en kunnen zowel mentaal als fysiek een traumatiserende indruk achterlaten wanneer deze niet met beleid worden toegepast. Zoals met alle substanties zit het vergif hem in de dosering waarbij uiteindelijk zelfs water en zout geen uitzondering zijn.

Wow bedankt voor je uitgebreide antwoord, zag inderdaad al zoiets langskomen op erowid, probleem daar is dat veel trip reports veelal gaan over combinaties van DOC en nog iets anders.

Ook een keer gelezen dat iemand 85 mg had genomen op een dag en een been is kwijtgeraakt, kan de link even niet vinden maar zal hem even opzoeken.

Snuiven zal het niet worden in dit geval, dat is het me echt niet waard. Pluggen is ook niet helemaal mijn ding dus mijn optie blijft oraal.

Heel erg bedankt voor je lange kundige antwoord in ieder geval.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
DOC is leuk, maar je moet er wel even voor gaan zitten met die nastimulatie, je bent zo 30 uur onderweg.

Ik heb zowel de 2,5mg blotters alsmede het poeder alwaar ik een 250ug/spray en een 666ug/spray van gemaakt heb. Ik prefereer oraal, dus spuit ik de sprays wel in een glas water en drink die dan op.

DOC vind ik persoonlijk ideaal voor op festivals, je hebt een upper en een psychedelica ineen, je kan er mee stapelen, het werkt lekker lang en je danst er als een dolle op. Voor inzichten en dergelijke is ie een stuk minder geschikt.

Qua dosering hou ik een 6+mg tot max ergens rond de 10 (5 a 6 mg in een keer kan wel, en dan kan je eventueel nog wat bijsprayen als je niet hard genoeg gaat lol). Dat zijn wel serieuze hoeveelheden, veel mensen houden het zo rond de 3,5 a 5mg.

Laatst bewerkt:

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Ook een keer gelezen dat iemand 85 mg had genomen op een dag en een been is kwijtgeraakt, kan de link even niet vinden maar zal hem even opzoeken.
Dat was op SHroomery en ging om een dosering van 250mg DOC na herhaal gebruik, extreem ranzige foto's en die tiener had zeer veel geluk dat hij na nodige ziekenhuisigreep maar liefst beide benen komen behouden al dat met wat gaten en in i.v.m. vasoconstrinctie. Maar dan neem je ook 100x de standaard doseering, kun je beter even een dissociatief toevoegen. Fucking pubers soms.. :dizzy:

De lange duratie is niet als met LSD soms erg vervelend maar i.t.t. LSD kun je andere RoA dan oraal toepassen om de duratie aanzienlijk in te korten. Dit kom natuurlijk wel met extra risico's.

KarsT2000

Newbie
Zaterdag ga ik voor de eerste keer DOC gebruiken, nog weinig ervaring met trippende middelen, alleen keta, x, pep en dergelijke gebruikt. Hebben jullie tips qua hoeveelheid mg, fijne situatie, wat te eten en dergelijke om onze trip zo goed mogelijk te laten verlopen? Alvast bedankt!

KlaasVaak

Wijs gebruiker
Zaterdag ga ik voor de eerste keer DOC gebruiken, nog weinig ervaring met trippende middelen, alleen keta, x, pep en dergelijke gebruikt. Hebben jullie tips qua hoeveelheid mg, fijne situatie, wat te eten en dergelijke om onze trip zo goed mogelijk te laten verlopen? Alvast bedankt!
Hallo, DOC is leuk maar duurt wel lang! In de opsomming van middelen die je geeft zitten geen tripmiddelen. Als je nog helemaal geen tripervaring hebt, kan je denk ik beter eerst een keer een wat kort werkender middel nemen. Denk bijvoorbeeld aan paddo's, 4-HO-MET of 2C-B. Een iets langer werkende optie is LSD.

Dan kan je wennen aan hoe het voelt om te trippen, eerste keer weet je toch niet zo goed wat je moet verwachten. Om er dan 24+ uur aan vast te zitten lijkt me iets te heftig.

Deze tips gelden voor elke trip:
  • Een fijne situatie, ergens thuis waar je je veilig voelt is altijd belangrijk. In ieder geval voor je eerste keer. Je kan later in de trip altijd nog naar buiten.
  • Eten is extra lekker tijdens het trippen. Meestal smaken de meer natuurlijke producten beter dan fabrieksvoedsel. Hou het een beetje licht.
  • Zorg dat je je goed voelt. Als je een beetje down bent, kan je de trip beter uitstellen.
  • Probeer je niet tegen de trip te verzetten.
Als je uiteindelijk toch een keer aan de DOC gaat, is mijn belangrijkste tip om te zorgen dat je de 2 dagen erna vrij bent. Dosering is moeilijk te zeggen. Sommige mensen zijn veel gevoeliger dan anderen. Denk dat je tussen de 2 en 3 mg wel goed zit.

FerdFatoehaus

Badass junkie
Zorg voor een goede manier van doseren want de dosering komt aardig nauw zoals je hier boven leest. Dus een goede weegschaal en volumetrisch doseren. Er staat een guide op het forum hier.

Bovenaan