dmt+risico's

Debris

Bewuste gebruiker
Voor zover mij bekend zijn er geen risico's behalve dan de inzichten die het je kan geven.

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
- Dat je wilt gaan liggen maar dat je daarvoor KO valt.
- Traumatische ervaring.
- Kan dingen triggeren als psychisch niet alles op orde is.
- Kan HPPD veroorzaken en dat is nasty..

Angramar Temenos

Badass junkie
KO gaan zal je niet gaan terwijl je belachelijk veel neemt.. Ik kan op 20-30 MG nog gewoon lopen, alhoewel het vrij moeilijk is m'n lichaam nog te snappen en ik totaal niet meer *wil* lopen ofzo, liever ogen dicht en hyperspacen...

Maar IDD, je kan er (net als alle tripmiddelen) HPPD aan overhouden (Ik heb het zelf, alhoewel ik niet erg veel last heb ervan - tenzij ik slecht slaap. Blijft wel irritant, vooral als ik scherp wil kijken in het donker is het een heel ruistheather). Het kan trouwens ook psychoses triggeren.

Zazuu.

Bewuste gebruiker
In hoeverre kan het HPPD triggeren dan? Is het echt iets om rekening mee te houden voor eenmalig gebruik of moet je oppassen als je het vaker gaat gebruiken?

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Zazuu. zei:
In hoeverre kan het HPPD triggeren dan? Is het echt iets om rekening mee te houden voor eenmalig gebruik of moet je oppassen als je het vaker gaat gebruiken?
De ene is er gevoeliger voor dan de andere, MDMA kan trouwens ook HPPD veroorzaken. Als ik naar dit forum kijk zijn er toch best wat mensen die HPPD denken te hebben, dus ik denk dat het wel een risicofactor zal zijn als je vaak psychedelica neemt.

KO gaan zal je niet gaan terwijl je belachelijk veel neemt.. Ik kan op 20-30 MG nog gewoon lopen, alhoewel het vrij moeilijk is m'n lichaam nog te snappen en ik totaal niet meer *wil* lopen ofzo, liever ogen dicht en hyperspacen...
Ik nam belachelijk veel en ging KO. Ik zat op mijn bed en werd uiteindelijk wakker op de grond met een buld op mijn kop. :P Maar dat was ook met 60mg trips.

TeKNoZem

Wijs gebruiker
Petrovic zei:
Zazuu. zei:
De ene is er gevoeliger voor dan de andere, MDMA kan trouwens ook HPPD veroorzaken. Als ik naar dit forum kijk zijn er toch best wat mensen die HPPD denken te hebben, dus ik denk dat het wel een risicofactor zal zijn als je vaak psychedelica neemt.

Persoonlijk denk ik dat HPPD niet zoveel voorkomt als men hier denkt. Zelfs op Wikipedia staat er in het artikel dat maar een klein percentage uiteindelijk HPPD blijkt te hebben. Hier de quote:

Wikipedia zei:
It is not known how frequently people develop HPPD. In their review article, John Halpern and Harrison Pope write that "the data do not permit us to estimate, even crudely, the prevalence of ‘strict’ HPPD." [1] These authors noted that they had not encountered it in their evaluation of 500 Native American Church members who had taken the hallucinogenic cactus peyote on at least 100 occasions. In a presentation of preliminary results from ongoing research, Matthew Baggott and colleagues from University of California Berkeley found that HPPD-like symptoms occurred in 4.1% of participants (107 of 2,679) in a web-based survey of hallucinogen users. These people reported visual problems after drug use that were serious enough that they considered seeking professional help.[2] This number may over-estimate the prevalence of HPPD since people with visual problems may have been more interested in completing the researchers' questionnaire. The authors reported that 16,192 people viewed the study information but did not complete the questionnaire. If all these people had used hallucinogens without developing visual problems, then the prevalence of serious visual problems in this larger group would be 0.66%. Since these people were not formally diagnosed in person (and may have had visual problems caused by other disorders), this number may provide a reasonable upper limit on the prevalence of HPPD.

It is possible the prevalence of HPPD has been underestimated by authorities because many people with visual problems relating to drug use either do not seek treatment or, when they do seek treatment, do not admit to having used illicit drugs. In the sample of Baggott, only 16 of the 107 people with possible HPPD had sought help and two of these people had been diagnosed with HPPD. Thus, it may be that HPPD occurs more often than is detected by the health care system.

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Dat stukje tekst ken ik, het valt me alleen op dat ik hier regelmatig lees mensen dat mensen HPPD denken te hebben. Ikzelf merk het visueel continue maar heb verder niet echt problemen en ik denk dat die problemen toch wel een vereiste zijn voor de diagnose ervan.

TeKNoZem

Wijs gebruiker
Mja daar ben ik het zeker mee eens. Ik heb zelf ook wel ruisbeeld gehad en op het werk af en toe als ik een rolmaat snel uitrolde dat het geen gele meer was maar een regenboog. Maar verder nooit echt klachten gehad ofzo.

Bovenaan