Even een kleine update/vraag tussendoor: tot nu toe doet deze benzo zijn functionele werk prima, ik heb er gister maar 1 gepakt, en alsnog sliep ik als een koning. Ik voelde me heel fijn in bed, de lakens voelde ook lekker zacht aan, echt zo een geborgen gevoel. Dus als inslaper krijgt deze benzo een dikke 10. Als ik in bed lag zat mijn hoofd altijd vol met problemen die ik dagelijks ervoer, maar het lijkt wel alsof er een ''band'' om mijn hoofd zat die negatieve gedachten/hersenspinsels blokkeerde. In principe creëer je rust in je hoofd, waardoor ik vaak binnen no-time slaap.
Wat ik echter nog miss bij deze benzo is echt dat fijne, warme, rozerige gevoel. Het je helemaal prettig voelen, vrijgewaard van zorgen, nergens meer aan denken, angst reducerende gedachten. Ook ervaar ik geen loodzwaar gevoel van vermoeidheid, ik kan nog enigszins activiteiten ondernemen, uitende zich in gewoon wat heen en weer lopen, ik kan achter de computer wat dingen doen, ik kan in alle rust buiten nog een sigaret roken etc etc. Benzodiazepinen werken toch op je GABA receptoren, die juist toch hele fijne gevoelens moeten ''releasen.' Moet ik hiervoor een hogere dosis pakken? Ik ben na het gebruik van benzo's de volgende dag nog wel een beetje ''vaag,'' als ik het zo mag benoemen, dus ik houd liever 1 aan als het maxium.
Concluderend: heb ik de verkeerde benzo gekozen om deze gevoelens te ervaren, of is dit met elke benzo zo? En heeft er iemand tips om dat dat waze gevoel een dag later wat te doen afnemen? Verder een dikke voldoende voor diclazepam, valt denk ik niet meer weg te denken uit het medicijnenkastje.