Diclazepam testen

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Na lang wikken en wegen heb ik besloten om over te gaan tot de aanschaffing van Diclazepam. Wegen vrij chrotisch slaapggebrek heb ik al eerder seroquel voorgeschreven gekregen, maar m'n behandelaar is ermee gestopt omdat ik naar zijn inziens teveel drugs gebruikte om seroquel op een verantwoordelijke manier te kunnen innemen. Daar na (nachten) lang wakker liggen, eindelijke besloten tot het halen van deze substantie, en gister avond dus geprobeerd.

Achtergrond info:

-Fixe kater avond van te voren
-Redelijk moe, niet zo moe dat je wilt gaan, daar dat je liever wat onderuit op de bankt hangt.

Velen zullen hierna zeggen, waarom diclazepam nemen? Je lichaam geeft zelf aan dat het moe is, dan heeft het toch geen downers nodig om de slaap te vatten? Helaas ken ik deze situatie, en kan ik ondanks die vermoeidheid totaal niet slapen.

Daarom pakte ik rond half 11 de eerste pil. Uurtje gewacht en er gebeurde vrij weinig, waarna ik besloot een tweede te pakken. Op een of andere manier is het mij vrij onduidelijk wanneer ik nou moe begon de worden, ergens tussen de 1e en de 2e in denk ik. Het was niet een een alles bedekkende, verstikkende hoeveelheid die je out laat gaan in badkamer omdat je geen stap meer kan verzetten. Ik daarentegen was lekker sloom, ruimte hier en daar nog wat op. Bovengekomen dropte ik nog een 3e pil, om te kijken of ik nog een tandje leiper kon, hier niks van gemerkt, aangezien ik allang in dromenland was.

Deze ochtend om half 2 wakker geworden, ik heb het gevoel dat ik de na-effecten beleef. Ik ben nog moe, lekker sloom, evenwichtsorgaan en coördinatie hebben een stevige klap gekregen en verder chil ik wat aan. Waar ik mij echter zeer maar dan ook zeer op verheugde was het feit dat ik DACHT dat benzo's ook geestelijke klachten reduceren. Daarvan was ecter bijna geen sprake, ik was alleen te vermoeid om erover na te denken.

Morgen ga ik over op een dosis van 1 pil, hopelijk kan ik daar ook al van slapen. Verder ben ik van plan om 1 pil op te sturen, just to check out if it's the drug. Ik hoop verder dat de slome en ongecontroleerde wat afneemt, want ik beweeg me nu als sinterklaas door het huis. Alleen al dit bericht maken kostte erg veel vermoeidheid en energie, heb het ook talloze malen verbeterd. :tearsofjoy:

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Benzo's kun je niet laten testen...

Verder lijkt het me handig om toch meer oplossingsgericht te gaan denken in plaats van de symptomen bestrijden.. :confused:

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Dat klopt smartieandme, maar je wordt er ook echt stapelgek van om hele nachten door te halen, en dat zonder drugs. Hoelang is de halfwaardetijd van diclazepam eigenlijk, ik ben nog steeds behoorlijk ''groggy'' Niet zo vaag als van pillen, de volgende dag is dan echt 1 grote wazige muur. Maar dit is ook wel vrij extreem. :openmouth:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
leipebaviaan zei:
Dus 42 uur is de halfwaardetijd? Dat betekent dus dat pas na 84 uur alles op mijn bloed is verdwenen?

Zo werkt halfwaardetijd niet helemaal. Na 42 uur is de helft weg. 42 uur later is dan de helft van de helft weg en is er dus nog een kwart over, etc. Maar de halfwaardetijd wordt vaak minder naar mate je minder in je bloed hebt, of dus meer naarmate je meer in je bloed hebt. Bedenk wel dat halfwaardetijd niet alles over de werkingsduur zegt. Sommige middelen hebben veel langer effect als de halfwaardetijd, terwijl andere juist veel korter effect hebben als de halfwaardetijd.

Succes met uitspacen.

Fool

Badass junkie
Inderdaad, na 42 uur is de helft van de dosering op dat moment weg. Na 82 uur is er dus nog 1/4e van de dosering in je lichaam. Je levert breekt stoffen af met een snelheid die afhangt van de concentratie stof, vandaar dat het op deze manier werkt. Over het algemeen wordt gesteld dat er vijf maal de halfwaardetijd gewacht moet worden voordat het 'officieel' uit je bloed is.
Gelukkig staat de halfwaardetijd niet altijd in directe verbinding met de effecten die je ervan nog ervaart. Ik kan je wel geruststellen dat je morgen waarschijnlijk al wel een stuk beter voelt, alhoewel mogelijk nog niet helemaal normaal, zou het autorijden dan nog wel eventjes laten. :P

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Fool zei:
Inderdaad, na 42 uur is de helft van de dosering op dat moment weg. Na 82 uur is er dus nog 1/4e van de dosering in je lichaam. Je levert breekt stoffen af met een snelheid die afhangt van de concentratie stof, vandaar dat het op deze manier werkt. Over het algemeen wordt gesteld dat er vijf maal de halfwaardetijd gewacht moet worden voordat het 'officieel' uit je bloed is.
Gelukkig staat de halfwaardetijd niet altijd in directe verbinding met de effecten die je ervan nog ervaart. Ik kan je wel geruststellen dat je morgen waarschijnlijk al wel een stuk beter voelt, alhoewel mogelijk nog niet helemaal normaal, zou het autorijden dan nog wel eventjes laten. :P

Jij ervaring met hoe lang diclazepam werkt fool? Heb ze hier ook liggen namelijk, maar niet echt zin om dagen wazig te zijn haha.

Fool

Badass junkie
Van 2milligram kwam ik hoogstens wat minder fanatiek uit mijn bed, hoger zou ik niet gaan als je iets aan de dag erna wilt hebben. :P

Schijnt ook wel een beetje per persoon te verschillen, de één heeft er nog een halve/hele dag last van 2mg, terwijl ik(en anderen) daar wat minder last van hebben.

Ik vind diclazepam zelf trouwens niet héél bijzonder, etizolam, flubromazepam of pyrazolam vind ik zelf fijner.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Fool zei:
Van 2milligram kwam ik hoogstens wat minder fanatiek uit mijn bed, hoger zou ik niet gaan als je iets aan de dag erna wilt hebben. :P

Schijnt ook wel een beetje per persoon te verschillen, de één heeft er nog een halve/hele dag last van 2mg, terwijl ik(en anderen) daar wat minder last van hebben.

Ik vind diclazepam zelf trouwens niet héél bijzonder, etizolam, flubromazepam of pyrazolam vind ik zelf fijner.

Ik heb van allemaal 10 stuks om te proberen. Alleen etizolam geprobeerd op het moment, maar vond dat te kort werken. Ben op zoek naar een slaapmiddel voor na een feest die lang genoeg werkt om een normale nacht te slapen, maar waar ik niet nog dagen wazig van ben.

Fool

Badass junkie
Etizolam zou daar wel voor moeten werken, of een niet al te hoge dosering diclazepam. (De laatste vind ik persoonlijk ietswat versuffender)

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Met etizolam heb ik dat ik een uur of 4 goed slaap en daarna weer klaar wakker ben helaas. Maar thanks voor de top in ieder geval!

Fool

Badass junkie
Mja, dat is niet héél raar met pepmiddelen. Een optie zou zijn om dan er weer een etizolam bij in te gooien, maar dat is ook zo zonde van de dag erna. Maarja, met een beetje geluk fixt diclazepam je probleem dus. :)

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Met pepmiddelen is het inderdaad niet raar en ben ik dan al blij een paar uur geslapen te hebben. Maar had het nuchter eigenlijk ook. Etizolam lijkt bij mij na een uur of 4 a 5 grotendeels uitgewerkt. Best apart eigenlijk.

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Ik ben inderdaad na die 3 pillen vandaag behoorlijk vd kaart geweest. Er zaten zelfs wat gaten in mijn geheugen, zo dacht ik om 8u dat ik nog moest avondeten, terwijl dat allang gedaan was. Mijn moeder keek me wel wat raar aan toen. Verder vind ik diclazepam wel echt een fijn goedje, uurtje geleden weer 1 gepakt en ben lekker slaperig nu. Na het roken van een sigaret leek ie net nog iets harder in te slaan. Voor mijn gevoel is deze benzo puur bedoelt om in te kunnen slapen, niet om een beetje op te trippen. Het drukt inderdaad angstklachten weg omdat je geen zin meer hebt erover na te denken. Ik heb verder niet echt een warm gevoel van geborgheid, wat anders volgens mij nog wel eens voor kan komen. In ieder geval een heerlijk product om me te kunnen slapen. :hearteyes:

Fool

Badass junkie
Trippen op benzodiazepines lijkt me sowieso een beetje raar. xD

Ik zou wel een beetje oppassen, die shit is wel verslavend. Daarnaast stapel je doseringen op als je het dagen achtereen pakt. Het grootste deel van je dosering van gister is nog niet verwerkt, dus dat éne pilletje nu heeft een versterkt effect.

dubbel0seven

Bewuste gebruiker
Heb je ooit wel eens met de oorzaak van jou chronische slaapgebrek proberen te achterhalen? Dit moet toch ergens vandaan komen. Je kunt de symptomen bestrijden met benzo's, maar beter is gewoon de oorzaak aan te pakken.
En het lijkt me niet het meest handige en veilige om nu zelf voor dokter te spelen en jezelf maar benzo's voor te schrijven.
Voor je het weet ben je hooked. En dit gaat snel..... Afkicken is dramatisch. Ik spreek uit ervaring.

Vroeger gebruikte ik altijd Lorazepam om in te slapen. Of ik gebruikte een slaappil genaamd Zopiclon. Werkte perfect destijds. Ben verder niet echt een benzo deskundige ofzo.....

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Natuurlijk ben ik altijd bezig te achterhalen waarom ik niet kan slapen, die vraag is reeds beantwoord. Ik ben s'nachts veel te veel bezig met malen, problemen overdenken. Het zweeft eigenlijk altijd als het ware boven mijn hoofd, en ik probeer(de) iedere avond een oplossing voor te zoeken. Na verloop van tijd geef je dat op, en denk je er alleen nog maar aan, niet langer opzoek naar een oplossing. Ik heb er sowieso een handje van om zelf voor dokter te spelen, want de psychische hulpverlening hier, schiet te kort. Als ik binnenkort vertel dat ik elke nacht diclazepam gebruik, zullen ze hoogstens wat grommen en wat notities opschrijven. De oplossing lijkt echt een miljaard jaar ergens away ergens te liggen, ik ga tot zolang niet wachten. Als ik tot die tijd eindelijk eens een paar uren normaal kan slapen, dan er is niemand die mij daarvan kan weerhouden.

dubbel0seven

Bewuste gebruiker
Het is je eigen vrijwillige keuze. En je goed recht. Verder gun ik je echt je nachtrust.
Speelgoed zijn benzo's zeker niet. Alles is verder al gezegd. Plus dat je zelf ongetwijfeld enige research gedaan hebt.

leipebaviaan zei:
Natuurlijk ben ik altijd bezig te achterhalen waarom ik niet kan slapen, die vraag is reeds beantwoord. Ik ben s'nachts veel te veel bezig met malen, problemen overdenken. Het zweeft eigenlijk altijd als het ware boven mijn hoofd, en ik probeer(de) iedere avond een oplossing voor te zoeken. Na verloop van tijd geef je dat op, en denk je er alleen nog maar aan, niet langer opzoek naar een oplossing.
Ik herken mijzelf in jou verhaal. Mijn probleem is dat ik ook een denker ben. Al van kleins af aan denk ik overal over na. Problemen, gevoelens en ervaringen gaan mijn hoofd rond.
Mijn analytisch vermogen gebruik ik dan om complexe zaken goed uit te denken. Ik moet en zal er een oplossing of antwoord voor vinden. Tot het punt dat ik helemaal klem zit en ik in cirkeltje's denk. Steeds kom ik op hetzelfde punt uit en raak helemaal gestrest en gefrustreerd. Dit weerhoud mij er ook van om in te slapen.
Oplossing heb ik deels gevonden door veel te praten. Met familie, bekenden en een psycholoog. Terugkomende problemen die altijd maar bleven spoken bespreek ik nu. En in sommige gevallen bespreek ik dit met de psycholoog of behandel het met therapie. Hierdoor is mijn hoofd een stuk rustiger en leger geworden.

leipebaviaan

Wijs gebruiker
\Ik herken mijzelf in jou verhaal. Mijn probleem is dat ik ook een denker ben. Al van kleins af aan denk ik overal over na. Problemen, gevoelens en ervaringen gaan mijn hoofd rond.
Mijn analytisch vermogen gebruik ik dan om complexe zaken goed uit te denken. Ik moet en zal er een oplossing of antwoord voor vinden. Tot het punt dat ik helemaal klem zit en ik in cirkeltje's denk. Steeds kom ik op hetzelfde punt uit en raak helemaal gestrest en gefrustreerd. Dit weerhoud mij er ook van om in te slapen.

Bedankt voor je verhaal, ik herken delen er wel in. In mijn geval is het meer dat er een stuk of 5 ''problemen'' spelen, die zich echt als wolkjes rond mijn hoofd wentelen. Ik heb allang opgegeven een oplossing ervoor te verzinnen, maar toch blijf ik erover nadenken. Lichamelijk zegt alles dat ik moet slapen, maar geestelijk ben je nog veel te actief.
Oplossing heb ik deels gevonden door veel te praten. Met familie, bekenden en een psycholoog. Terugkomende problemen die altijd maar bleven spoken bespreek ik nu. En in sommige gevallen bespreek ik dit met de psycholoog of behandel het met therapie. Hierdoor is mijn hoofd een stuk rustiger en leger geworden.
Goed om te horen dat jij er enigzins een oplossing voor hebt gevonden. Ik heb zelf een hekel aan praten, ik kan dat gewoon niet. Als het gebeurd klinkt het naar mijn gevoel allemaal een stuk minder ernstiger en heb het me gevoel aan te stellen. Praten doe ik dus gewoon niet, klaar. Daarom is dit forum ook een mooi medium om jezelf ietwat te ventileren. Een puur praktisch gezien is praten zelf al helemaal ''not done:'' Studie gaat slecht, voetbal gaat slecht, zit in stress over vrienden en shit, gebruik teveel harddrugs. Niet allemaal even leuke dingen die je met je paps en mams bespreekt op dinsdag avond met gezellig wat thee erbij. :tearsofjoy:

Maar was dit topic niet begonnen met een uiteenzetting van mij hoe diclazepam voelde?

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Even een kleine update/vraag tussendoor: tot nu toe doet deze benzo zijn functionele werk prima, ik heb er gister maar 1 gepakt, en alsnog sliep ik als een koning. Ik voelde me heel fijn in bed, de lakens voelde ook lekker zacht aan, echt zo een geborgen gevoel. Dus als inslaper krijgt deze benzo een dikke 10. Als ik in bed lag zat mijn hoofd altijd vol met problemen die ik dagelijks ervoer, maar het lijkt wel alsof er een ''band'' om mijn hoofd zat die negatieve gedachten/hersenspinsels blokkeerde. In principe creëer je rust in je hoofd, waardoor ik vaak binnen no-time slaap.

Wat ik echter nog miss bij deze benzo is echt dat fijne, warme, rozerige gevoel. Het je helemaal prettig voelen, vrijgewaard van zorgen, nergens meer aan denken, angst reducerende gedachten. Ook ervaar ik geen loodzwaar gevoel van vermoeidheid, ik kan nog enigszins activiteiten ondernemen, uitende zich in gewoon wat heen en weer lopen, ik kan achter de computer wat dingen doen, ik kan in alle rust buiten nog een sigaret roken etc etc. Benzodiazepinen werken toch op je GABA receptoren, die juist toch hele fijne gevoelens moeten ''releasen.' Moet ik hiervoor een hogere dosis pakken? Ik ben na het gebruik van benzo's de volgende dag nog wel een beetje ''vaag,'' als ik het zo mag benoemen, dus ik houd liever 1 aan als het maxium.

Concluderend: heb ik de verkeerde benzo gekozen om deze gevoelens te ervaren, of is dit met elke benzo zo? En heeft er iemand tips om dat dat waze gevoel een dag later wat te doen afnemen? Verder een dikke voldoende voor diclazepam, valt denk ik niet meer weg te denken uit het medicijnenkastje.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Wat jij beschrijft zijn precies mijn ervaringen met benzo's. Heb tot nu toe een aantal keer valium en etizolam gebruikt. Als je wilt slapen, dan slaap je. Anders kun je best op blijven en redelijk functioneren, maar je zal gewoon een stuk waziger zijn. Het gevoel waar je naar op zoek bent heb ik nooit gevonden in benzo's als ik heel eerlijk ben. Probeer benzo's ook gewoon niet recreatief te gebruiken, daar zijn ze veels te verslavend voor en naar mijn idee ook niet boeiend genoeg. Het is hierboven al veelvuldig gezegd, dus zal er niet meer uitgebreid op in gaan. Maar realiseer je dat als je benzo's vast gaat gebruiken het bijzonder gevaarlijk kan zijn om zomaar te stoppen.

Om de volgende dag niet meer wazig te zijn, geldt vooral minder nemen. Dit sluit aan op het halfwaardetijd verhaal. Hoe meer je neemt, hoe langer je het zult voelen. Ik heb ooit eens teveel valium genomen in de veronderstelling dat het niet werkte, en vervolgens bijna 2 dagen aangesloten geslapen... Ik was toen aan het backpacken, dus het kon geen kwaad. Maar in een normaal en productief leven is dat zeker geen aanrader.

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Wat jij beschrijft zijn precies mijn ervaringen met benzo's. Heb tot nu toe een aantal keer valium en etizolam gebruikt. Als je wilt slapen, dan slaap je. Anders kun je best op blijven en redelijk functioneren, maar je zal gewoon een stuk waziger zijn. Het gevoel waar je naar op zoek bent heb ik nooit gevonden in benzo's als ik heel eerlijk ben.

Exact dit dus. Ik had zo enorm gehoopt dat die benzo's alle angst, onrust, stres, problemen weg zou nemen. Heerlijk genieten zonder enige bijwerkingen. Ik heb zonet weer stiekem 1 genomen omdat ik mij zo in sociaal gezelschap begeef, waarvoor ik mij van tevoren op een of andere manier toch enorm nerveus voor voel. Er zijn mensen aanwezig bij wie ik mij minderwaardig voel, dus ik hoop dat de diclazepam de druk wat van de ketel zal halen. Setting kan hopelijk de werking van de benzo ook wat bepalen.

Ik heb ooit eens teveel valium genomen in de veronderstelling dat het niet werkte, en vervolgens bijna 2 dagen aangesloten geslapen...

Dat heb ik dus ook, ik heb in totaal nu in 3 dagen 5 pillen op. Ook de dag na gebruik blijf ik last houden van extreme vermoeidheid. Het gekste van alles is dat met zogenaamde ''black outs'' te maken krijg, ik heb periodes van de week waarin in mij niet meer herrinner wat ik nou precies gedaan heb. Vandaag kwam mijn moeder vrij boos naar te toe met het bericht: ''waarom heb je 2 dagen geleden pas verteld aan je vader dat je bent gestopt met antidepressiva?'' Vreemd genoeg kan ik mij niet heugen dat ik dergelijke informatie heb verstrekt. :confused:

Fool

Badass junkie
Tja, dat soort shit krijg je dus als je permanent onder invloed van benzo's bent, raad je echt aan hier mee op te passen!

Benzodiazepines zijn niet zo extreem bijzonder, ze werken wel op je GABA-receptoren, maar 'echt fijn' gevoel geven ze niet. Wat meer rust en een beetje euforie(bij bepaalde benzo's), maar niets extreems.

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Klopt, beetje van de koude kermis thuisgekomen. Gelukkig doen ze prima dienst als inslapers! Je hebt ook niet echt het idee zwaar onder invloed van iets te zijn. :sunglasses:

Fool

Badass junkie
Besef je wel dat je deze echt niet als inslaper moet gebruiken, ze zijn de dag erna nog niet uitgewerkt waardoor de concentratie in je bloed blijft stijgen, je hebt steeds meer diclazepam in je lichaam en zult veel slechter gaan functioneren.

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Och, ik zal het bescheiden houden, dus elke keer ongeveer 1 pil per keer. Hopelijk bouwt tolerantie zich te te snel op. Ik ben in ieder geval wel van plan dit als inslaper te gaan gebruiken, en er is helemaal niet meer die mij daarvan weerhouden.

Fool

Badass junkie
Als je elke keer één pil inneemt stijgt de concentratie in je bloed dus ook, als je zo vastbesloten bent om benzodiazepines functioneel te gebruiken, waarom kies je dan geen benzo uit met een kortere werkingsduur om in te slapen? :+)

leipebaviaan

Wijs gebruiker
En dat betekent dat je met de dag vager wordt? Is er geen benzo die én meer euforie geeft en minder lange halfwaardetijd?

Fool

Badass junkie
Ja, dat betekend dat je met de dag vager wordt. Er zijn benzo's zat die minder lang duren, ook benzo's zat die meer euforisch zijn. Je zit alleen écht niet te wachten op een benzodiazepine-afhankelijkheid.

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Heb je een voorbeeld van een benzo die én euforisch is en minder lang duren? Want kijk, de diclazepam werkt prima als slaapmiddel, maar ik moet ook nog iets aan de dag erna hebben. Welke benzo zou in dit geval dan beter werken? Heb je enige alternatieven?

Fool

Badass junkie
Etizolam is een voorbeeld, als je in RC's wilt denken. Maar ik raad je nogmaals erg af om hiermee te gaan stunten :P

Digitalism

Belezen gebruiker
Ik ken je situatie natuurlijk niet, maar als ik het zo lees ben je eigenlijk op zoek naar iets waardoor je goed in slaap kunt vallen. Althans, dat leek in eerste instantie zo. Nu ben je op zoek naar iets wat ook nog eens euforisch is. Waarom wil je dat? Natuurlijk is het chill, dat snap ik. Maar je maakt het jezelf alleen maar moeilijker naar mijn mening. Het kunnen slapen is noodzaak, maar het euforische is overbodig en maakt stoppen alleen maar lastiger.

Fool

Badass junkie
Flubromazepam werkt voornamelijk véél langer door, maar is ook een stukje euforischer. (simpel gezegd)

En ik ga niet het hele topic op de .info herhalen, maar ben het wel eens met de dingen die ze daar zeggen. Heb alleen geen zin in een discussie met iemand die ik toch niet kan overtuigen. :P

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Ik ken je situatie natuurlijk niet, maar als ik het zo lees ben je eigenlijk op zoek naar iets waardoor je goed in slaap kunt vallen. Althans, dat leek in eerste instantie zo. Nu ben je op zoek naar iets wat ook nog eens euforisch is. Waarom wil je dat? Natuurlijk is het chill, dat snap ik. Maar je maakt het jezelf alleen maar moeilijker naar mijn mening. Het kunnen slapen is noodzaak, maar het euforische is overbodig en maakt stoppen alleen maar lastiger.

Mijn eerste intentie was inderdaad op zoek te gaan naar een benzo die slaap kon verschaffen. maar na enig zoek en search werk kwam ik erachter dat er ook benzo's zijn die euforie brengen. Het lijkt me heerlijk om een van een benzo te genieten die zowel euforie, kalmeringselementen heeft én niet een lange werkingsduur. Diclzamepam voldoet aan de eis als inslaper, maar heeft een enorm lange halfwaardetijd, waardoor ik bijvoorbeeld gister bij voetbal eerder moest stoppen omdat ik veel te sloom was. Daarnaast krijg ik er ook geen euforie van. Er wordt mij door meerdere mensen Flubromazepam aangeraden, maar waarschijnlijk was dit sarcastisch. Deze benzo brengt aan de ene kant meer euforie, maar de halfwaardetijd is toch veel langer?

Fool

Badass junkie
De halfwaardetijd is inderdaad veel langer, zoals hier ondertussen al een aantal maal verteld is.

Fool

Badass junkie
Nouja, als je mijn posts rustig gelezen zou hebben, zou je gezien hebben dat Etizolam een kortere halfwaardetijd heeft. Ik heb echter niet het gevoel dat er ook maar één soort benzo is die jouw problemen om gaat lossen zonder extra problemen te creëren.

Bovenaan