Diazepam (valium)

Addick

Bewuste gebruiker
Yo
Ik slik goed valium.
Wanneer moet je oppassen met echt ''dodelijke dosis''.
Is het echt zo erg wanneer men er redelijk bij drinkt,schijnt dat het dan veel sneller dodelijker te zijn.

Ik wil weten waar de grens is ben bang dat ik er over heen ga.
Ligt die grens al bij 10 stuks (10mg) en alchol bv. of veel verder ?

Bedankt avlsat

Flameon

Badass junkie
Of er een officiele grens is durf ik je niet te zeggen. Op de kliniek waar ik werk hanteren we we de volgende regel: Per dosis mag er niet meer dan 10 mg verstrekt worden.
Het kan bv wel dat iemand 3x daags 10 mg krijgt. Maar iemand zal nooit, maar dan ook nooit 100 mg valium krijgen op 1 moment. Dat is heel erg gevaarlijk.
Valium en alcohol zijn ook geen vrienden van elkaar. Je raakt dan ver van de wereld, en tevens zal je lever op den duur ook heftig gaan protesteren!

Misbruik valium niet, tis geen smartie!

Addick

Bewuste gebruiker
Ik heb de breider al gemaild maar ze mailen niet terug.
Flikkers,2 weken geleden uitgebreid vraag gesteld.

Straks dood omdat hun me niet vertellen waar de grens lag.
Of hij kon zeggen dat ie het niet wist,maar geen reactie ??

:openmouth:

Flameon

Badass junkie
Laten we het erop houden dat diazepam een langzaam inwerkend maar lang werkend middel is. 10 mg wat dus de max is (bij ons dan) per keer werkt heel lang en is meer als voldoende om rustig te blijven voor de meeste mensen.

Ben jij van plan om zoveel diazepam 10 mg te nemen dan zul je wakker worden met een heel vervelende slang in je slokdarm die je maag naar buiten zuigt. Niet doen dus!
Ga dus verstandig om met diazepam. Ook al lijken het snoepjes, het is het zeer zeker niet.

Tip: Bij alle drugs, ook bij medicatie ..... Weet wat je gebruikt, en hoeveel je kunt gebruiken!
Dat kun je zelf opzoeken op internet. Google maar eens op diazepam en dan bij apotheek.nl ofzo de info lezen.

acidboy

Badass junkie
Diazepam kan gebruikt worden bij terminale sedatie... Dat zegt genoeg over de gevaarlijkheid van het middel.

Verder moet je maar naar Flameon luisteren, hij weet er veel van af. Alhoewel ik van mening ben dat diazepam geen langzaam inwerkende lang werkende benzo is, maar een snel inwerkende lang werkende (Tmax = 0,5 uur tot 1,5 uur)..

Over een precieze terminale dosis kan ik niets zeggen, hangt ook van veel factoren af natuurlijk, conditie van het slachtoffer, andere medicatie, alcohol.. etc.

Flameon

Badass junkie
acidboy zei:
Over een precieze terminale dosis kan ik niets zeggen, hangt ook van veel factoren af natuurlijk, conditie van het slachtoffer, andere medicatie, alcohol.. etc.

Dat is inderdaad niet per persoon te zeggen. Het is wel een feit dat diazepam heel lang in je bloed blijft (meer als 40 uur ofzo) en als je de volgende dag dan weer een lading valiums tot je neemt dan zit de dosis van de dag ervoor nog half in je bloed. De sedatie stapelt zich dan op en en op met alle gevolgen van dien.
Een ander gevaar is dat diazepam ook een spierverslapper is. Je hebt heel veel spieren in je lichaam die dus verslappen, en bepaalde spieren (denk aan je hart) wil je niet laten verslappen!

Diazepam zal inderdaad inwerken na een uur / anderhalf uur. En vaak blijft het wel meer als 48 uur in je bloed.

acidboy

Badass junkie
Flameon zei:
acidboy zei:

Dat is inderdaad niet per persoon te zeggen. Het is wel een feit dat diazepam heel lang in je bloed blijft (meer als 40 uur ofzo) en als je de volgende dag dan weer een lading valiums tot je neemt dan zit de dosis van de dag ervoor nog half in je bloed. De sedatie stapelt zich dan op en en op met alle gevolgen van dien.
Een ander gevaar is dat diazepam ook een spierverslapper is. Je hebt heel veel spieren in je lichaam die dus verslappen, en bepaalde spieren (denk aan je hart) wil je niet laten verslappen!

Diazepam zal inderdaad inwerken na een uur / anderhalf uur. En vaak blijft het wel meer als 48 uur in je bloed.

Ja klopt (dat het zo lang werkzaam is enzo), ik word ook altijd érg suf en raar wakker na diazepam (kleine recreatieve doses, zo 20 mg, 30 max, niet gecombineerd met wat dan ook (doe ik nooit, misschien een jointje, maar that'd be it)).

Maargoed, nog even nagevraagd ... en het is eigenlijk best wel lastig om dood te gaan aan alleen valium.
Met paracetamol heb je het eerder voor elkaar.

Euthanasie gebeurt tegenwoordig soms ook met een benzo in combinatie met een opiaat. Je hebt het dan over hoeveelheden als 500 mg diazepam, en daarna een opiaat, ook flinke hoeveelheid. Iets in die richting.

Maar alléén diazepam ga je dus niet zo heel snel dood aan. Ga je combineren met andere middelen of alcohol .. tsjah, dan zal het vast sneller gaan.

speeseend

Wijs gebruiker
Flameboy zei:
...en bepaalde spieren (denk aan je hart) wil je niet laten verslappen!

Okay, dit is nieuw voor mij. Ik heb tot nu toe blijkbaar nog niet die dosis bereikt om een slap hart te krijgen, wel een gebroken hart :wink:

Slappe stokken, daar kan ik over meepraten, maar daar blijft het dan meestal wel bij. Wanneer je te snel en te hard bent begonnen met trainen, is het wel super-relaxed om je stokken slap te laten worden. Het zorgt er dan echt voor dat die kramp, de dagen erna, niet zo erg tot helemaal niet meer er inschiet,

Overigens is de combinatie alocohol / benzo's op zich niet dodelijk. Eerder het stikken in je eigen braaksel..

Ik vind tien tot twintig mg. een behoorlijk effect hebben op mij, zelfs bij een dagelijks gebruik van rond de vijf - tien mg. Diazepam en af en toe vijftien mg. Oxazepam.

Groeten van de eend

JoyTommy

Belezen gebruiker
mijn eerste strip 10 van 10mg, heb ik bijna 3 dagen geslapen.
nu kan ik slikken wat ik wil maar meer als een paar uurtjes slapen gebeurd er niet

een arts in het ziekenhuis zei dat je wel 50 van die dingen kunt opeten, is igg wel slecht voor je lever..

acidboy

Badass junkie
Jeps maar doodgaan zal niet zo snel gebeuren. Zoals ik zei, paar stripjes paracetamol en je bent sneller dood.

Maolii

Newbie
Yo
Ik slik goed valium.
Is het echt zo erg wanneer men er redelijk bij drinkt,schijnt dat het dan veel sneller dodelijker te zijn.

Bedankt avlsat
Je ken zo 200 mg nemen hoor de meeste wat ik gehad hebt is 300 mg dus stress je niet ik leef nog

Fenrir

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Tripreporter
Je ken zo 200 mg nemen hoor de meeste wat ik gehad hebt is 300 mg dus stress je niet ik leef nog
Dat jij hoge doseringen gebruikt betekent niet dat anderen diezelfde hoeveelheden aankunnen. Hou daar graag rekening mee als je mensen advies wil geven.

Los daarvan... heb je nu echt een account aangemaakt puur om een topic van 11 jaar (!) geleden te bumpen met slecht advies?

inner_search

Badass junkie
@Fenrir k vind t een van de weinige reacties die de topic openers vraag beantwoord.
Het is een oud topic van 2008 waar laatste in mei 2019 geantwoord is , de persoon in kwestie waar je citaat die gericht is is is ook al sinds 3 feb niet online geweest.

Dat er geen antwoord is gekomen op ts zen vraag , lijkt me duidelijk.
En heeft allemaal te maken met tolerantie , al dan niet icm andere substanties (wat hier alcohol is).
Als ts snel antwoord wou en hem boos maakte geen reactie te krijgen, kon hij even goed ge telefoon nemen en even bellen.
Dat gaat namelijk sneller dan mailen.

Hij had ook gewoon baar een ha kunnen bellen met de vraag.

Gelieven een beetje rekening te houden om oude levenloze topics niet te bumpen aub.
En al zeker niet als je zelf geen antwoorden kunt geven aan ts , maar enkel de opmerking dat het niet gebeurd is :)

Welkom op het forum.
:wave:

Edit. Bij @Fenrir zen reactie te lezen heeft hij al over bumps gereageerd op de vorige poster , dat had je mss ook kunnen weerhouden.
Niet gebeurd dus :)

De Zandman

DF-koning

Wat is dit nou voor een raar verhaal allemaal.
Wat wil je nou eigenlijk.
Het is namelijk niet te zeggen wanneer, en bij hoeveel het einde oefening is.
Dat is voor ieder lijf verschillend.
Waarom wil je deze grens nou blijven opzoeken??
Je hebt internet. Zoek daar maar eens.
Met dit soort palmen is elke combinatie met een andere pam, en helemaal alcohol, een hele verkeerde.
Meer zeg ik er niet meer over.

De Zandman

DF-koning
Diazepam kan gebruikt worden bij terminale sedatie... Dat zegt genoeg over de gevaarlijkheid van het middel.

Verder moet je ......

Toch nog even.
Overdaad schaadt.
Met alle pammen.
Met paracetamol.
Met H.
Met...
.enz. enz
Wat wil je nou bereiken met dit topic.
Met een eindje touw kom je ook een heel eind.
Moet je wel goeie knopen kunnen leggen, nietwaar...

O ja. Nog een dodelijk, overal verkrijgbaar, bijna gratis!
Dit product heeft de scheikundige naam:
H2O.
Water. Dus.
Drink 15 liter op een kwade dag naar binnen en je legt het loodje!
Watervergiftiging heet deze gedraging...

Laatst bewerkt:

Lizz

Belezen gebruiker

Deze reactie zegt toch al genoeg ? Vingertje wijzen, ze zijn allemaal schuld, terwijl ''Addick'' toch naar goed geweten contact op had genomen ? Het mag dan wel een oud topic zijn, maar mijn complimenten aan dit forum !!

En toch ? Als ik bij de Breider zou werken en zo een mail had gelezen, had ik willen weten welke zieke geest hier achter zit. Of een desbetreffend antwoord gegeven....

De Zandman

DF-koning
Eigenlijk is het al (zelfs op dit drugsforum!) i.i.g. tenminste wat ik ervan vind, het aansturen op het gaan noemen van 1. De middelen,
2. De hoeveelheid,
Om lethaal te kunnen innemen, ofwel de grens van net wel, net niet in 6 planken je woonplek moeten verlaten, not done.
Nee.
Voorts staan er hier in dit draadje enkele uitspraken hierover die niet juist zijn.
Ach, laat ik de details maar achterwege laten...
i i g. I K. ga deze info niet geven.
Dat mag een arts voor me doen of nalaten.
Not Me, dus!

Wens

Newbie
Dit klinkt mijns inziens als een verkapte vraag mbt suïcide en welke dosis fataal zou zijn.

Mcrazy

Belezen gebruiker
No
Dit klinkt mijns inziens als een verkapte vraag mbt suïcide en welke dosis fataal zou zijn.
Yo
Ik slik goed valium.

Bedankt avlsat
Ik heb ook vaak valium genomen in combinatie met alcohol. Ik raakte echt van de kaart,aan het begin positief. Daarna kreeg ik een black out, niemand kon me wakker maken, ik moest gewoon uit mezelf wakker worden. Heb dat vaak met medicatie gehad, het is dus best gevaarlijk. Liefst geen alcohol erbij, maar als ik het doe gewoon twee glazen en klaar.

300mg Diazepam? Hoe neem je dat dan, gezien de standaard pillekes 5mg zijn?😂
Diazepam(valium) bestaat ook in 10mg.
Het is moeilijk om er een mg .op te zetten voor een dodelijke overdosis.
Je lengte ,gewicht,hoe frequent je benzodiazepines in neemt.
Maar als je 10 doosjes van 30 pilletjes,van 10mg.,(3000mg)in combinatie met alcohol zou tot een dodelijke afloop kunnen leiden.
Maar een zekerheid is dat niet.
Dus ...de regel is hoe meer,hoe groter de kans op succes. En hoe neem je dat.weinig voedsel eten ,want dat is een stevige maaltijd.
Een goede voorbereiding is vereist.
(Pilletjes uit de verpakking halen)

CuriousExplorer

DF-koning
Diazepam(valium) bestaat ook in 10mg.
Het is moeilijk om er een mg .op te zetten voor een dodelijke overdosis.
Je lengte ,gewicht,hoe frequent je benzodiazepines in neemt.
Maar als je 10 doosjes van 30 pilletjes,van 10mg.,(3000mg)in combinatie met alcohol zou tot een dodelijke afloop kunnen leiden.
Maar een zekerheid is dat niet.
Dus ...de regel is hoe meer,hoe groter de kans op succes. En hoe neem je dat.weinig voedsel eten ,want dat is een stevige maaltijd.
Een goede voorbereiding is vereist.
(Pilletjes uit de verpakking halen)
Dan alsnog moet je 30 pillen achterover tikken. 😆

De Zandman

DF-koning
De pillen die je bij de apotheker krijgt, die zijn altijd goed qua verdeling van werkzame stoffen.
Deze pillen worden gecontroleerd alvorens ze mogen worden afgeleverd.
Dus maak je geen zorgen over die verdeling van werkzame stoffen.

Raver

Badass junkie
De pillen die je bij de apotheker krijgt, die zijn altijd goed qua verdeling van werkzame stoffen.
Deze pillen worden gecontroleerd alvorens ze mogen worden afgeleverd.
Dus maak je geen zorgen over die verdeling van werkzame stoffen.

Klopt inderdaad.

Zo maakte ik altijd 4 kwartjes van 2.5mg Lorazepam. Altijd even sterk qua werking.

Bovenaan