Diarree na speed

Unknown99

Newbie
Een goedemiddag, ik heb vrijdag voor het eerst speed genomen op een goede rave, nou ging dat allemaal hardstikke lekker en is er een goede 8 uur gesloopt, heb ongeveer 3 a 4 sleutelpuntjes genomen over de avond, ongeveer rond de 2 uur een. Heb de speed ook gewassen van te voren.

Alleen zodra het feest afgelopen was begon ik direct enorme buikpijn te krijgen, en zodra ik thuis was heb ik in de wc een vlaai neer gelegd waar een gemiddelde koe jaloers van word.

Maar dit was allemaal de volgende dag alweer weg en over, heb ook nouwlijks / geen last gehad van een kater, heb daar nooit echt last van, ook niet bij xtc of alcohol.

Nu las ik dat diarree wel een normaal verschijnsel kan zijn, zeker als je veel water drinkt in combinatie met je hogere lichaamstemperatuur door het dansen en de speed zelf. (dronk ongeveer 1 flesje water per uur)

Nu vraag ik mij af, is er iets wat je kan doen om dit te verminderen / tegen te gaan, het was het uiteindelijk allemaal waard hoor, maar het had helemaal top geweest als ik niet die extreme buikpijn had op de terugweg.

Alvast bedankt!

Druggers

Belezen gebruiker
Ik zou het even aankijken wanneer je weer het volgende feest hebt. Zorg ervoor dat je goed uitgerust bent en dat je gezonde dingen eten dag ervoor en de dag zelf.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Een goedemiddag, ik heb vrijdag voor het eerst speed genomen op een goede rave, nou ging dat allemaal hardstikke lekker en is er een goede 8 uur gesloopt, heb ongeveer 3 a 4 sleutelpuntjes genomen over de avond, ongeveer rond de 2 uur een. Heb de speed ook gewassen van te voren.

Alleen zodra het feest afgelopen was begon ik direct enorme buikpijn te krijgen, en zodra ik thuis was heb ik in de wc een vlaai neer gelegd waar een gemiddelde koe jaloers van word.

Maar dit was allemaal de volgende dag alweer weg en over, heb ook nouwlijks / geen last gehad van een kater, heb daar nooit echt last van, ook niet bij xtc of alcohol.

Nu las ik dat diarree wel een normaal verschijnsel kan zijn, zeker als je veel water drinkt in combinatie met je hogere lichaamstemperatuur door het dansen en de speed zelf. (dronk ongeveer 1 flesje water per uur)

Nu vraag ik mij af, is er iets wat je kan doen om dit te verminderen / tegen te gaan, het was het uiteindelijk allemaal waard hoor, maar het had helemaal top geweest als ik niet die extreme buikpijn had op de terugweg.

Alvast bedankt!
Speed heeft veel affiniteit voor noradrenaline, en die signaalstof is betrokken bij het remmen van de activiteit in je spijsverteringskanaal. Dat kan buikklachten veroorzaken omdat je darmen nog wel voedsel moeten verteren, maar dus geremd worden in hun activiteit door de speed. Diarree en obstipatie komen daardoor veel voor.

Overigens is het geen oplossing om dan maar niks te eten, want ook daar kun je buikklachten van krijgen. En voor je kater is het ook niet zo lekker als je de hele tijd niks hebt gegeten.

guap

Experimenterende gebruiker

Alvast bedankt!
Zelf zowel diarree als tijdelijke verstopping gehad van speed en t blijft echt vervelend🫠.
Ik heb ook vaker last van een extreem sterk hongergevoel na speed maar nogsteeds niet kunnen eten. Speed heeft gewoon specifiek een haat naar mij... gelukkig ik niet naar speed dus we vechten t maar uit😁

Bovenaan