Dat kan ik niet negeren. Als ik jou zeg niet nadenken over een tros bananen, dan denk toch instant aan een tros bananen?
Ik weet precies wat ik wel en niet moet doen, maar de uitvoering is daar niet mee in harmonie. Toch ga ik erheen, ik deed dat vroeger ook altijd.
Er zit een groot verschil tussen 'aan iets denken' en 'overdenken'. Als dat bij jou niet het geval is, kan ik je echt van harte aanbevelen om iets met mindfulness of Zen te gaan doen. Dan krijg je iets meer grip op wat je denkt. (Controle krijg je nooit. Niet over je eerste gedachte, maar wel over wat daarna komt of hoe je met die gedachte omgaat)
Je tros bananen theorie ken ik. Zo hard mogelijk proberen ergens niet aan te denken, werkt averechts. Daarom heeft vechten tegen gebruikersgedachten en craving ook geen enkele zin. Daarmee maak je het alleen maar erger.
Maar er zijn andere manieren om met je denken om te gaan dan heel erg geforceerd 'niet-denken'.
Het is echt pas nadat ik ben gestopt met drugs dat ik die angst kreeg 🫤
Weet je meteen weer waarom je eigenlijk gebruikte haha
Ik gok dat je die angsten altijd al had, maar door de waas van drugs komt dat helemaal niet binnen joh
Tja, dit is normaal... Gevoelens komen weer keihard binnen. Maar ook dat gaat wennen, daar ben ik van overtuigd. Mjah als ik nou nooit was gaan gebruiken, had ik mijn tienerjaren gehad om hiermee om te leren gaan. Nu is mijn emotionele ontwikkeling gewoon tot stilstand gekomen toen ik ging gebruiken. Gelukkig ben ik nog jong haha
De lijst met angsten die ik heb, is eindeloos haha
Terwijl ik een aantal jaar geleden nog glashard beweerde dat ik nergens bang voor was. Gelul... Ik hield mezelf groot en de drugs hielpen daarbij. Maar ik geloofde het oprecht, dat ik die angsten niet had. Maar als ik grondig terugkijk, had ik die angsten wel degelijk. Ik had alleen bepaalde manieren om ermee om te gaan en mezelf voor te houden dat ik geen angst had.