De veelzijdigheid van wiet

Zweevteev

Wijs gebruiker
Dag allen.

Toen ik nog op de middelbare zat, heb ik een werkstuk geschreven over de invloed van wiet op jongeren in Nederland. Hierin schreef ik ook over de veelzijdigheid van wiet a.d.h.v. o.a. deze afbeelding:

Schermafbeelding-2016-11-23-om-14.13.30.png

We hadden ook een enquête gemaakt waarin we vroegen in hoeverre mensen een positief effect (in het algemeen) ervaarden. Nu was ik eigenlijk vooral benieuwd naar in hoeverre jullie een van de aangegeven medicinale effecten ervaard hebben. Hierover verkregen we destijds namelijk niet erg veel informatie, omdat veruit de meeste mensen tussen de 18-25 jaar het vooral gebruiken voor de lol of "om even tot rust te komen," terwijl het bijvoorbeeld ook voor verlichting zou moeten kunnen zorgen bij bepaalde ziektes (de afbeelding waar ik hier naar refereer heb ik ook nog, maar kan ik nu even niet zo snel vinden).

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen, alvast bedankt.

Vchip

Badass junkie
Mij helpt het alleen omdat ik Denk dat ik beter over mijzelf en anderen na kan denken als ik heb geblowt. Maar verder zorgt het alleen maar voor achteruitgang. Het zorgt ervoor dat ik minder goed slaap (voor de dagen na het stoppen) waardoor ik nog minder goed prikkrls verwerk. Hierdoor raak ik nog sneller overprikkeld en kan ik last krijgen van randpsychotische klachten. In mijn geval is het beter om niet te blowen, maar kan de verleiding niet altijd goed weerstaan.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Voor mij stelt wiet nog maar bar weinig voor, bijna niks zou je kunnen zeggen. Maar toch doe ik het een paar keer per week. Waarom? Ik kan je oprecht geen antwoord geven. Het maakt me suf en ontspant me wat meer. Thats it.
Ik ben er echt van overtuigd dat de beste manier om wiet te doen, net als psychedelica is: zelden en met intentie. Dan kan het zelfs een positieve toevoeging zijn denk ik.

Probleem is, in tegenstelling tot psychedelica kun je wiet elke dag weer doen. Het wordt elke dag minder leuk, je hebt er steeds minder aan en de nadelen wegen steeds zwaarder, maar op zich kun je het blijven doen.

Blaatschaap

Bewuste gebruiker
Heb de lijst met verschillende temperaturen wel eens langs zien komen maar er nooit mee geëxperimenteerd. Ik vape altijd tussen de 195-200 graden en dat bevalt me goed ^^

Medicinale voordelen haal ik er zelf niet uit, ik doe het puur recreatief. Na 7 jaar blowen bevalt het effect me nog steeds goed. Ben sinds dit jaar wel begonnen met wat meer balans in gebruik (doordeweekse avonden niet meer)

Zweevteev

Wijs gebruiker
Voor mij stelt wiet nog maar bar weinig voor, bijna niks zou je kunnen zeggen. Maar toch doe ik het een paar keer per week. Waarom? Ik kan je oprecht geen antwoord geven. Het maakt me suf en ontspant me wat meer. Thats it.
Zeer herkenbaar helaas.

PaddoKweker

Belezen gebruiker
Het ontspant, neemt mijn pijn weg, kan er veel beter op slapen en maakt mij vrolijker
soms een blowtje, somt wietkoekjes (gemiddeld 1 maal per week)
en vooral: laat die blauwe tabletjes maar voor wat het is, de seks is helemaal TOP! dat vindt mijn vrouw ook!!!!!

henkie2

Bewuste gebruiker
Veel stoners gebruiken cannabis omdat het onbewust wel degelijk medicinale effecten heeft. Zou er een gigantische post over kunnen schrijven maar daar heb ik nu even de tijd niet voor en verwijs naar het boek The Cannabis Manifesto van Steve DeAngelo.

Cannabis dagelijks implementeren in de levensstijl voor "wellness" is waar het op neer komt. Of dat nou is met specifieke cannabinoïden-oliën, een joint roken, of mijn favoriet: hasjchocolademelk, het kan allemaal.

Echt supertof dat je op de middelbare school hier bewustwording over hebt gewekt bij je klasgenoten en docent!

TiresSnow

Bewuste gebruiker
Ik doe het heel af en toe als ik echt teveel pijn heb. Daar waar morfine niet meer hielp en ik ‘uitbehandeld’ was hielp wiet wel

Jane Margolis

Wijs gebruiker
Ik word echt extreem traag en en zieke vreetbuien en lui als ik wiet rook, dus rook nu alleen maar hasj, vind dat sowieso ook lekkerder dan wiet

Bovenaan