De stigmatisering van cannabis!

Mayan

Bewuste gebruiker
Velen weten vandaag niet dat cannabis ooit een medicijn was.
Het beste medicijn tegen epilepsie trouwens.
Dat was een halve eeuw geleden zo.
Toen was het nog zo populair tegen oogontstekingen en noem maar op.
Millenia geleden gebruikte men de zaden zelfs tegen het ontwormen van honden. Men at zelfs hennep zaden om te overleven, het zit namelijk vol met proteïnen.

Vandaag, na de flower power periode maken we helemaal iets anders mee.
Synthetische THC in medicatie die nog niet half zo effectief is als een deftige plant haar bloemetjes op te roken/vaporizen/eten.

Ik begrijp wel waarom men dit doet. Cannabis is nu eenmaal een kruid dat we allemaal kunnen bemachtigen.
Al die efforts dat ze doen om het kruid te stigmatiseren, zou daar niets achter huizen?
Als je tenslotte iets "illegaal" zijn gang laat gaan, wordt de prijs duurder en verliest de zuiverheid haar maagdelijkheid om "vuil" te worden.
En wanneer dat gebeurd is, komen de mensen die de zuiverheid illegaal maakte met hun bewijzen dat het "zou" schaden.

Als ik het forum doorlees, zie ik dat mensen problemen lijken te hebben met het kruid. Niet contra kruid, maar contra het feit dat ze blowen.
De stigmatisering heeft blijkbaar haar doel niet gemist.
Want als uw tuin vol met dit kruid zou staan, of uw kelder, dan zou ik u nooit horen klagen.
Het zit het hem in het geld, niet waar?

Ik ben al tien jaar aan het blowen, ik ben uiterlijk niets veranderd.
Ik ben nog steeds wie ik was tien jaar geleden, enkel wat meer geleerd.
Nog altijd dezelfde principes, nog altijd dezelfde lusten.
Uiteraard, ik ben niet zo dik, daar helpt nicotine me in.

Maar na tien jaar blowen, ben ik misschien wel "verslaafd", maar zeker geen ander mens.
Ik ga niet over de vloer kruipen als ik een weekje zonder moet. Ik blijf wie ik ben.
Maar wat nog meer opmerkelijk is:
ik merkte het laatst nog op, ik ben in die tien jaar niet één keer echt ziek geweest.

henkie84

Bewuste gebruiker
Ik denk ook dat er op zich niets mis is met cannabis. Het nadeel dat ik er echter van ervaar is dat ik schoolwerk e.d. links laat liggen; het heeft een ietwat verslomend en demotiverend effect.

Mayan

Bewuste gebruiker
Henkie,

Dat is de cannabis haar schuld niet he :)
Dat is je zelfdiscipline.

Als je weet dat je je schoolwerk links laat liggen, dan rook je NA je schoolwerk he :)

Cannabis demotiveert in mijn ervaring niet, integendeel.

Ik kan ook al eens van 's middags tot 's nachts blowen.
Maar ik blow nooit als ik verantwoordelijkheidstaken moet uitvoeren.
Enfin, achteraf wel he :)

inferno33

Bewuste gebruiker
Ook al blow ik niet zo lang als jij, ik ervaar precies het zelfde. Als je het gewoon goed plaatst(niet als je belangrijke dingen moet doen) dan kan het mijns inziens je leven zelfs ten goed veranderen. Ik vheb althans het gevoel dat die paar uurtjes rust me erg veel goed doen..

Riel

Bewuste gebruiker
cannabis is heilig. het hoofd effect van deze plant is dat het de gedachte wereld enorm versterkt. :)

Mayan

Bewuste gebruiker
inferno33 zei:
Ook al blow ik niet zo lang als jij, ik ervaar precies het zelfde. Als je het gewoon goed plaatst(niet als je belangrijke dingen moet doen) dan kan het mijns inziens je leven zelfs ten goed veranderen. Ik vheb althans het gevoel dat die paar uurtjes rust me erg veel goed doen..

En zo blijft het deugd doen :) Houden zo!
Ik geef toe dat ik misschien wel "verslaafd" ben aan hasj (niet wiet).
Vraag me niet hoe dat komt.

Ik kan al eens "stressen" als ik zonder val. Maar een echte drama is het nooit. Ik val nog altijd in slaap met een goed boek, wel iets later weliswaar. Ik hou gewoon van mijn joint. Ik hou gewoon enorm veel van de natuur en het komt toevallig van een heel mooie plant.

Ik blijf het jammer vinden dat mijn land hierover nog moeilijk kan doen.
Mensen moeten gewoon het recht hebben zoiets te doen. Zoiets verbieden is gewoon absurd in een wereld van vandaag.

Ik zou liever hebben dat men die drank eens uit de rekken haalt.
Wat voor overlast hebben we daar niet van? Maar geen haan die kraait.
Ik drink zelf graag een glas of vier, maar ik zou het echt niet missen hoor.

inferno33

Bewuste gebruiker
Helemaal mee eens. Het enige nadeel dat ik idd ervaar is het slapen... Maargoed, als je gewoon altijd een extra zakje naast je bed legt is dat ook geen probleem :)

Mayan

Bewuste gebruiker
inferno33 zei:
Helemaal mee eens. Het enige nadeel dat ik idd ervaar is het slapen... Maargoed, als je gewoon altijd een extra zakje naast je bed legt is dat ook geen probleem :)

Warme melk en honing :)
Het is wondergoed.

Bartyo

Bewuste gebruiker
Ah, een topic waar ik me helemaal in kan vinden! Als ik zie hoe er tegenwoordig door sommige mensen tegenover wiet aan wordt gekeken; net alsof je een of andere crimineel bent! Ik kan dit echt niet snappen als ik zie hoeveel goeds wiet voor mij en mensen in mijn omgeving heeft gedaan ben ik dankbaar en heb ik geen spijt van die 4 jaar wiet roken. :) Ik vind het zonde dat (aangezien ik thuis woon) ik niet gewoon een lekker jointje in de achtertuin kan opsteken terwijl ik voel dat ik dit zo graag zou willen. Ik heb het hier nog niet met mijn ouders over gehad, maar ik weet eigenlijk op voorhand al dat ze erop tegen zijn. Hypocriet vind ik het als ik zie dat mijn nichtje van 4 bier voor iedereen aan het tappen is en dat als ik en mijn jointje en ik alleen willen zijn, we daar nogal wat moeite voor moeten doen :( Overigens kan ik school en wiet goed combineren. Kwestie van wiet niet je leven laten beheersen, maar het zien als een extraatje :stoned:

Mayan

Bewuste gebruiker
Mijn ouders hadden daar vroeger niet echt problemen met.
De eerste keer dat ik betrapt werd door mijn ouders was wel minder.
Gewoon in brand gestoken voor mijn neus!!!!
Ik had niet veel zakgeld en daar fikte het voor mijn neus op.

Ik kreeg geen straf, maar men was wel een beetje teleurgesteld.
Men wist toen ook nog niet goed hoe of wa. Cannabis of Hasj was drugs voor hen. Drugs blijft een lelijk woord voor ouders zeker?

2 a 3 jaar later heb ik toch maar kleur bekend en gezegd dat ik blowde en eigenlijk nooit gestopt was.
Waarop ze heel openlijk zeiden: alsof we dat niet wisten!

Ik mocht blowen op mijn kamer vanaf mijn 16 jaar, maar door de grote stank mocht het alleen nog maar in de tuin :)

Nu ik al even van huis ben en samenwoon met mijn vriendinnetje mag ik daar blowen als ik op bezoek ben. Moeder lief durft al eens een trekje mee doen.

Ze vinden het best wel ok nu.

Het wiet/hasj imago hangt grotendeels van de gebruiker af.

Ben het volledig met je eens, Het ligt aan de gebruiker of er problemen van wiet gebruik komen. Vroeger had je ook nooit last van hippie 's die gewoon met zijn allen zaten te chillen. Als ik s'morgens naar het nieuws kijk denk ik ook vaak '' Ging de hele wereld nou maar eens tegelijk een joint opsteken'' Ik denk dat het dan veel vrediger wordt.
Wat is er mis mee om gewoon lekker te relaxen wanneer dat kan, je moet in je leven namelijk al genoeg werken en beslissingen nemen.

Mayan

Bewuste gebruiker
Hey skullcrusher,

Allereerst:
Welkom op dit forum!

Tjah, hoe zou de wereld er aan toe zijn als Bush niet dronk?
Bush is een regelrechte drinker, en zie tot wat het leidde.
Ik ben niet van mening dat de hele wereld moet blowen....
Maar ik ben wel van mening dat de "wereld" hypocriet is.

Men wijst blowers de vinger omdat het "drugs" is terwijl men thuis een hele fles wijn opzuipt.
Zoiets kan niet.

En de stigmatisering van wiet is begonnen bij de hippie's.
Amerika heeft intussen keiveel miljoenen geïnvesteerd om te laten aan tonen dat wiet schadelijk is... Maar welke studie kan dat met grondharde bewijzen aantonen? GEEN ENKEL!!!!
Wat men wel kon aantonen was dat wiet enorm veel teer vrijgeeft. Dat is eigenlijk de logica zelve. Als ik papier of theem rook komt er ook teer vrij.

Mayan

Bewuste gebruiker
doe jij maar fris, en als je dat niet kan... get out of my topic.

Voor zulk onderschrift is je kennis maar zwak.

Het gaat erom dat drank kan, en wiet niet!
En dat men al bijna een halve eeuw cannabis tracht te stigmatiseren.
DAAR MEER MAG EN KAN!

jcutter

Badass junkie
Wiet is niet in de bevolking gegroeit vanwege de paranoia en de stank. Drank ruikt niet, je word er socialer van, je maakt meer kans om te neuken en VROUWEN gebruiken drank als excuus voor bepaalde dingen :rolleyes: Wiet word minder gewaardeerd door mensen dan drank EN ik kan me dat erg goed voorstellen. Van wiet ga ik denken, van drank ga ik praten.

Mayan

Bewuste gebruiker
jcutter123 zei:
Wiet is niet in de bevolking gegroeit vanwege de paranoia en de stank. Drank ruikt niet, je word er socialer van, je maakt meer kans om te neuken en VROUWEN gebruiken drank als excuus voor bepaalde dingen :rolleyes: Wiet word minder gewaardeerd door mensen dan drank EN ik kan me dat erg goed voorstellen. Van wiet ga ik denken, van drank ga ik praten.

Ge zijt nen dumbfuck, en ik wil u ni meer lezen in mijn topic.
Neuken neuken, fuck neuken. NEUKEN DOE JE EN DAAR PRAAT JE NIET OVER!!! dumbfuck

jcutter

Badass junkie
Shit, ik had wel wat meer argumenten van je verwacht. Wie is hier nou de dumbfuck! Voer eens een discussie over mijn serieuze punten, BLOWER!

Mayan

Bewuste gebruiker
Ignore
Ga verder de trekpop van een illusie spelen.

Als jij mij niet als een klein kind benaderde, had ik je argumenten gegeven.
Maar er valt niets bij jouw tegen te argumenteren.
Jij praat over neuken en zegt dat wiet wat rotzooi enzo is.
Je doet maar, doe dat op een ander.
Niet meer bij mij
IGNORE

Mayan

Bewuste gebruiker
Wat zijn jouw "serieuze" argumenten dan?
Had er geen gelezen.
Noem mij een sukkel en al wat je wilt, ik ga er niet wakker van liggen.
Maar het zou aardig zijn dat jij niet kinderachtig zou doen.

Als jij argumentatie zou hebben, waarom vertoon je jezelf dan als een klein kind?
enkel puberale overbesexte crazy dumbassed fuckers praten over seks zoals jij het doet.

jcutter

Badass junkie
Sorry, ik ben niet christelijk :wink:
Er staan argumenten in mijn text als je dat leest en perfect weet samen te vatten. Het gaat om het feit waarom de grotendeels van de massa drank boven wiet verkiest.

Mayan

Bewuste gebruiker
En ik zeg je: ze trekken nergens naar!!!

Drank stinkt verschikkelijk en mensen hebben zichzelf niet meer in de hand.
of ben je even vergeten welke overlast drank met zich meebrengt?
INCLUSIEF DE VERKEERSONGEVALLEN EN DODELIJKE SLACHTOFFERS DAT ER JOTA MET TE MAKEN HADDEN?

Jij bent gewoon dom en mijn tijd niet waardig.
Je zult nog niet ouder dan 18 zijn, my guess.

Mijn punt was dat die "overgrote" massa hypocriet was.
Of dat overlas je toevallig?

Drinken is en blijft erger dan blowen, op elk vlak.

Uw Kennis Is Zwak

jcutter

Badass junkie
MAAR de REDEN waarom mensen drank verkiezen boven drank is, omdat wij kuddedieren zijn. Drank maakt je sociaal en brengt je in een roes waarin je dingen doet die je in een nuchtere toestand nooit zou durfen doen. Drank maakt je sociaal en wiet niet. Ik ken geen 1 persoon die lekker veel wiet gaat roken en dan evenveel babbelt met mensen dan iemand die wat drank op heeft. Tuurlijk brengt drank enorm veel risico's mee, maar wiet verpest ook levens. Er zijn genoeg gasten die elke dag stoned zijn en zich niet ontwikkelen. Dit zijn mensen die dood ongelukkig zijn en daardoor moeite hebben om nuchter rond te kunnen lopen in deze maatschappij waarin het draait om presentatie. Wiet moet je zien als psychedelica wat je geest verzadigd met inzichten en een middel wat je gevoelens goed weet te beonderdrukken. Zelf hou ik trouwens ook niet van drank..

Mayan

Bewuste gebruiker
hoezo op wiet niet praten?

Mensen krijgen onder wiet toch ook een babbelkick?
Enkel verkondigen zij meer zinnige praat dan iemand op drank.

Drank is en blijft hard drugs, en stop met het te promoten in mijn topic.

Ik drink ook al eens een pintje of vier.
Maar doe nu niet alsof het beter dan wiet is he.

Ik ken nu eenmaal wel gasten dat dagelijks stoned hun dagdagelijkse taken blijven vervullen, daar een ander die dagelijks drinkt zijn leven verwoest. Alles verliest wat hij/zij lief had.

Je kan onder invloed van alcohol niet meer functioneren zoals je dat nuchter zou doen.
Op wiet/hasj kan je dat wel.

Ik zei het je al, uw argumentatie heeft geen plaats voor mijn zijn.

jcutter

Badass junkie
Ben jij toevallig het zwarte schaap van je familie of van de maatschappij? Is het leven zo moeilijk zonder wiet en wil je het daarom voor je zelf gaan goed praten? Blow lekker verder man, ik ga iig wat van me leven maken.

Mayan

Bewuste gebruiker
Ik blow al tien jaar. Geen probs hier hoor.

Ik ben zeker geen zwart schaap, maar ik herken direct kinderachtige mensen. Mensen zoals u. Dat botst omdat ik dat ontgroeit ben.
Ik ben geen puber meer he
Ik snap niet waarom ik u tijd blijf geven, maar laat duidelijk zijn.

Ik heb wat ik moet hebben, ik heb mijn leven gemaakt en ik blijf dat verder uitbreiden.

Wij hebben hier perfect wat we willen.
Waarom zou je denken dat dat niet zo is?
Hoor uzelf bezig, en hoor u over drank en wiet bezig.

Ik heb mijn leven, ik ben mijn leven en ik ervaar mijn leven.
Ik maak ervan wat ik wil.

Hoeveel keer moet ik je nog vragen uit mijn topic te gaan?
UW OFF TOPICS DRAGEN NIET BIJ! (en jij duft het nog argumenten noemen, misschien moet jij eens opzoeken in een woordenboek wat argument wil zeggen)
Uw kennis draagt NIETS bij!
Dus: bol af!

GEEN PURBERAAL GEDRAG aub!

Mayan

Bewuste gebruiker
Neen, ik heb daar geen moeite mee.
Verwoord u anders, en ik zou misschien in iet of wat uw mening kunnen volgen.
Again: je draagt hier niets bij.
Dus ga

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Mayan zei:
Velen weten vandaag niet dat cannabis ooit een medicijn was.
Het beste medicijn tegen epilepsie trouwens.
Dat was een halve eeuw geleden zo.
Toen was het nog zo populair tegen oogontstekingen en noem maar op.
Millenia geleden gebruikte men de zaden zelfs tegen het ontwormen van honden. Men at zelfs hennep zaden om te overleven, het zit namelijk vol met proteïnen.

Je kan inderdaad de zadenkoud persen en erop rijden met een compressie moter. We kunnen er mooie kleren van maken ... en massage olie.

Mayan zei:
Vandaag, na de flower power periode maken we helemaal iets anders mee. Synthetische THC in medicatie die nog niet half zo effectief is als een deftige plant haar bloemetjes op te roken/vaporizen/eten.

Dit is waar.

Mayan zei:
Ik begrijp wel waarom men dit doet. Cannabis is nu eenmaal een kruid dat we allemaal kunnen bemachtigen. Al die efforts dat ze doen om het kruid te stigmatiseren, zou daar niets achter huizen?
Als je tenslotte iets "illegaal" zijn gang laat gaan, wordt de prijs duurder en verliest de zuiverheid haar maagdelijkheid om "vuil" te worden.
En wanneer dat gebeurd is, komen de mensen die de zuiverheid illegaal maakte met hun bewijzen dat het "zou" schaden.

Dit is crap, tabak en alcohol zijn toevallig wel legaal, het is gewoon oneerlijk verdeeld. Een drooglegging van alcohol helpt ook niet.
Ik snap je punt hier ook niet goed.

Mayan zei:
Als ik het forum doorlees, zie ik dat mensen problemen lijken te hebben met het kruid. Niet contra kruid, maar contra het feit dat ze blowen.
De stigmatisering heeft blijkbaar haar doel niet gemist.
Want als uw tuin vol met dit kruid zou staan, of uw kelder, dan zou ik u nooit horen klagen. Het zit het hem in het geld, niet waar?

Waarom ga je dan kweken ??? Ik klaag wel, kruid in overvloed.
Ik ben niet tegen de hennepen het recreatief gebruik, maar ik was wel zwaar verslaafd kon geen dag zonder. Ik sliep de eerste week erg slecht, pas na 7 dagen kwam ik op een natuurlijk ritme.

Mayan zei:
Ik ben al tien jaar aan het blowen, ik ben uiterlijk niets veranderd.
Ik ben nog steeds wie ik was tien jaar geleden, enkel wat meer geleerd.
Nog altijd dezelfde principes, nog altijd dezelfde lusten.
Uiteraard, ik ben niet zo dik, daar helpt nicotine me in.

Dus de nicotine houdt je slank ? CRAP je bent gewoon tabak junk en dat kost je veel geld, als je keldertje vol stond zou je zeker zo kunnen stoppen ? Nicotine helpt je regelrecht je graf in, jammer dat je het niet ziet.

Mayan zei:
Maar na tien jaar blowen, ben ik misschien wel "verslaafd", maar zeker geen ander mens. Ik ga niet over de vloer kruipen als ik een weekje zonder moet. Ik blijf wie ik ben. Maar wat nog meer opmerkelijk is:
ik merkte het laatst nog op, ik ben in die tien jaar niet één keer echt ziek geweest.

Onzin als je 10 jaar net zoals mij de hennep zwaar misbruikt eindig je als een hersenloze zombie. Als je recreatief s' avonds een vappertje doet dan zal het niet zo'n vaart lopen. Als je dag en nacht stoned bent word je dus wel zeker een ander persoon:

emotieloos
lui
afgestompt
vergeetachtig
longweefsel slipt dicht
gebit verkeurd
je krijgt een bleke smoel
ongeinteresseerd

Ik vind dat de hennep zwaar onderschat is, vroeger zeiden ze altijd dat hennep wel meevalt. Nou als je tijdens je opleiding flink doorblowt dan loopt het in 90% helemaal fout. Er zijn altijd uitzonderingen maar ik spreek over de grote meute. Hennep is verslavend, de afkick is licht.
Hennep roken is zeer ongezond, en voor heel veel jongeren een dure hobby waardoor ze in de problemen komen.
Dit is mijn ervaring over de hennep, ik stigmatiseer het dus flink.

Aan u de beurt met goede argumenten te komen.

Bonie

:hearteyes:

htweeoo

Bewuste gebruiker
Mensen dat is toch je eigen mening. Of je nu drank of wiet verkiest.
Drank is wel schadelijker en kan je sneller van dood gaan etc.

Ik begrijp niet waaromd drank mag verkocht worden en wiet ze zo moeilijk over doen (belgie).

Mayan

Bewuste gebruiker
Mayan zei:
Ik begrijp wel waarom men dit doet. Cannabis is nu eenmaal een kruid dat we allemaal kunnen bemachtigen. Al die efforts dat ze doen om het kruid te stigmatiseren, zou daar niets achter huizen?

Lys zei:
Dit is crap, tabak en alcohol zijn toevallig wel legaal, het is gewoon oneerlijk verdeeld. Een drooglegging van alcohol helpt ook niet.
Ik snap je punt hier ook niet goed. ]/quote]

Mijn punt was dat het kruid gemakkelijk te telen is onder die honderduizend watter (zon).
Alcohol brengt geld op, net zoals nicotine. Dat zijn taks gerichte inkomsten.
Omdat het schaadt legt men daar torenhoge taksen op.
Dat kan men niet met wiet, omdat wiet zoals onkruid groeit.
En omdat het eens legaal is, iedereen wiet kan telen.
Hoe je ga je daar taksen op leggen? Dat kan men niet, dus men doet de oogjes toe voor de voordelen en schuift de nadelen naar voren.
Zodanig dat het tot een stigmatisering moet komen.

En waarom ga ik kweken? Omdat ik een hobby wens.
Ik heb één plantje gehad en dat vond ik leuk qua onderhoud.
Ik heb dat kunnen grootbrengen onder een TL lamp in gewone potgrond.
Het was crappy weed, maar elke keer ik opnieuw begin, is elke keer beter.
Je kan niet verwachten van me dat ik alles in de eerste fase perfect doe he :)

En vast en zeker dat nicotine je slank(er) houdt.
Het is een hongerremmer.

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
waarom sigaretten wel en wiet niet ....

het is gewoon door de USA in een zwart hoekje gezet.

Er gaan meer mensen kapot aan de drank dan aan de wiet, en er zijn veel meer mensen verslaafd aan de drank, benzos en peuken dan de wiet.

:cry:

htweeoo

Bewuste gebruiker
Maar zou de overheid niet meer verdienen aan de drank.
Maar ik vind het zo hypocriet dat zovele mensen iemand die een jointje rookt ene junkie vindt maar zelf wijn etc drinken, dat is toch hetzelfde.

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
alcohol blikjes groeien niet aan een boom nee ....
sigaretten ook niet ....

olifanten zoeken wel rottend fruit op om zich te bezatten

dus alles wat onder de zon groeit moeten ze verbieden want dan kunnen ze geen tax op pakken ?

Tabak groeit ook onder de zon ?

:wave:

Mayan

Bewuste gebruiker
En wiet is niet lichamelijk verslavend.
Nicotine en alcohol wel.

Uiteraard dat het door de USA in een zwart hoekje is gezet, dat wiet gebeuren.
Men heeft toch de oorlog tegen de hippy's gewonnen?
(kapitalisme)

Men wil het nooit meer zover drijven!
En nu adoreren we allen onze pc, onze tv, onze sjieke kledij, kortom: materialisme.

Ik TRACHT te leven als een sjamaan.
En ik vind dat uiterst moeilijk in de wereld zoals ze vandaag is.

Ik had liever een millenia eerder geboren geweest in Amerika.
Toen was Amerika onaangeraakt. Toen was het zuiver.
Mens in perfecte harmonie met de natuur.
Men observeerde alles en kroop samen om dat te bespreken.

Men tripte en men bezocht elke smaak van de natuur.
En de wijsheid dat hun toen gegeven was door de natuur, dat is opgeëigend door het Katholisme, als eigen beschouwd, en hun waarheid daarin gespiegeld door de bijbel uit te brengen.

We leven in een illusie, we zijn onze roots verloren.
We leven in hokjes, en dan letterlijk als we ons huis bekijken.
We moeten terug één worden met de natuur, we moeten die huizen slopen en genieten van al wat voortkomt uit de natuur.

Vinden jullie het zelf niet magisch hoe het allemaal werkt?
Waarom negeren we dat dan?

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Mayan zei:
En vast en zeker dat nicotine je slank(er) houdt.
Het is een hongerremmer.

dit is een tabaksjunken HOAX.

de primaire valse reden voor vrouwen om nooit te stoppen.

dan de : als ik zwanger word stop ik.

:wave:

htweeoo

Bewuste gebruiker
Maar als je nou een soort project start.
Dat je 2 mensen neemt en je laat ze wiet roken of alcohol drinken (dagelijks). Met alcohol zal je sneller kapot gaan.

En de overheid moet toch het beste willen voor de mensen.
Ik ben er nog altijd mee eens dat drank meer schade aanricht.
Kijk die zwervers die ethanol drinken.

Mayan

Bewuste gebruiker
Oh maar ik haat mijn roken hoor.
Ik bekijk gewoon de feiten, ik was veel dikker toen ik niet rookte.
Ik ben weliswaar na het roken 30 kg afgevallen.

Natuurlijk kan jij daar andere ervaringen in hebben.
Ik deel enkel mijn waarheid.
Jouw waarheid is misschien anders, maar ook waarheid.

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
laten we het alleen over de wiet hebben ok ?

Wiet is schadelijk voor je gezondheid en het verneukt onze jeugd.

Das mijn stelling !! Kom er maar in !!!

Bovenaan