Velen weten vandaag niet dat cannabis ooit een medicijn was.
Het beste medicijn tegen epilepsie trouwens.
Dat was een halve eeuw geleden zo.
Toen was het nog zo populair tegen oogontstekingen en noem maar op.
Millenia geleden gebruikte men de zaden zelfs tegen het ontwormen van honden. Men at zelfs hennep zaden om te overleven, het zit namelijk vol met proteïnen.
Vandaag, na de flower power periode maken we helemaal iets anders mee.
Synthetische THC in medicatie die nog niet half zo effectief is als een deftige plant haar bloemetjes op te roken/vaporizen/eten.
Ik begrijp wel waarom men dit doet. Cannabis is nu eenmaal een kruid dat we allemaal kunnen bemachtigen.
Al die efforts dat ze doen om het kruid te stigmatiseren, zou daar niets achter huizen?
Als je tenslotte iets "illegaal" zijn gang laat gaan, wordt de prijs duurder en verliest de zuiverheid haar maagdelijkheid om "vuil" te worden.
En wanneer dat gebeurd is, komen de mensen die de zuiverheid illegaal maakte met hun bewijzen dat het "zou" schaden.
Als ik het forum doorlees, zie ik dat mensen problemen lijken te hebben met het kruid. Niet contra kruid, maar contra het feit dat ze blowen.
De stigmatisering heeft blijkbaar haar doel niet gemist.
Want als uw tuin vol met dit kruid zou staan, of uw kelder, dan zou ik u nooit horen klagen.
Het zit het hem in het geld, niet waar?
Ik ben al tien jaar aan het blowen, ik ben uiterlijk niets veranderd.
Ik ben nog steeds wie ik was tien jaar geleden, enkel wat meer geleerd.
Nog altijd dezelfde principes, nog altijd dezelfde lusten.
Uiteraard, ik ben niet zo dik, daar helpt nicotine me in.
Maar na tien jaar blowen, ben ik misschien wel "verslaafd", maar zeker geen ander mens.
Ik ga niet over de vloer kruipen als ik een weekje zonder moet. Ik blijf wie ik ben.
Maar wat nog meer opmerkelijk is:
ik merkte het laatst nog op, ik ben in die tien jaar niet één keer echt ziek geweest.
Het beste medicijn tegen epilepsie trouwens.
Dat was een halve eeuw geleden zo.
Toen was het nog zo populair tegen oogontstekingen en noem maar op.
Millenia geleden gebruikte men de zaden zelfs tegen het ontwormen van honden. Men at zelfs hennep zaden om te overleven, het zit namelijk vol met proteïnen.
Vandaag, na de flower power periode maken we helemaal iets anders mee.
Synthetische THC in medicatie die nog niet half zo effectief is als een deftige plant haar bloemetjes op te roken/vaporizen/eten.
Ik begrijp wel waarom men dit doet. Cannabis is nu eenmaal een kruid dat we allemaal kunnen bemachtigen.
Al die efforts dat ze doen om het kruid te stigmatiseren, zou daar niets achter huizen?
Als je tenslotte iets "illegaal" zijn gang laat gaan, wordt de prijs duurder en verliest de zuiverheid haar maagdelijkheid om "vuil" te worden.
En wanneer dat gebeurd is, komen de mensen die de zuiverheid illegaal maakte met hun bewijzen dat het "zou" schaden.
Als ik het forum doorlees, zie ik dat mensen problemen lijken te hebben met het kruid. Niet contra kruid, maar contra het feit dat ze blowen.
De stigmatisering heeft blijkbaar haar doel niet gemist.
Want als uw tuin vol met dit kruid zou staan, of uw kelder, dan zou ik u nooit horen klagen.
Het zit het hem in het geld, niet waar?
Ik ben al tien jaar aan het blowen, ik ben uiterlijk niets veranderd.
Ik ben nog steeds wie ik was tien jaar geleden, enkel wat meer geleerd.
Nog altijd dezelfde principes, nog altijd dezelfde lusten.
Uiteraard, ik ben niet zo dik, daar helpt nicotine me in.
Maar na tien jaar blowen, ben ik misschien wel "verslaafd", maar zeker geen ander mens.
Ik ga niet over de vloer kruipen als ik een weekje zonder moet. Ik blijf wie ik ben.
Maar wat nog meer opmerkelijk is:
ik merkte het laatst nog op, ik ben in die tien jaar niet één keer echt ziek geweest.

Wiet word minder gewaardeerd door mensen dan drank EN ik kan me dat erg goed voorstellen. Van wiet ga ik denken, van drank ga ik praten.