De schade verminderen van MDMA

Beste Lezers,

Ik ben onverantwoord bezig geweest met MDMA en heb te veel gebruikt.

Mijn vraag is nu hoe kan ik het beste de schade verminderen.
Ik snap dat stoppen de beste optie is en die ga ik zeker nemen.
Maar zijn er nog andere dingen die ik kan doen?

Pollewop

Bewuste gebruiker
Broccoli eten! Groentjes, fruitjes, rustig aan en vooral de pauze tussen de keren dat je gebruikt.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Beste Lezers,

Ik ben onverantwoord bezig geweest met MDMA en heb te veel gebruikt.

Mijn vraag is nu hoe kan ik het beste de schade verminderen.
Ik snap dat stoppen de beste optie is en die ga ik zeker nemen.
Maar zijn er nog andere dingen die ik kan doen?
Actief en creatief leven leiden, maar ook genoeg rust nemen. Dat is wat je kunt doen (naast gezond en gevarieerd eten).

Maar de meeste winst maak je met niet te hoge dosissen gebruiken. Als je minder dan 140 milligram MDMA per dag/nacht neemt, en hoogstens één gebruiksmoment per drie maanden, dan loop je niet zoveel schade op.

Herstel van ontstane schade is lastig of niet te bevorderen. Wel houden een creatieve en actieve levensstijl, voldoende nachtrust, en gezonde en gevarieerde voeding, je herstelcapaciteit in stand.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Vitamine C, in grote hoeveelheden.
Te veel vitamine C is niet per se goed.

Vitamine C zou wel kunnen helpen bij het verminderen van oxidatieve stress, omdat vitamine C ook werkt als anti-oxidant. Wat dat betreft helpt het wel om vooraf nog een sinaasappel, of spruitjes of rode kool te eten.

Achteraf zie ik niet in hoe vitamine C specifiek werkt bij herstel. En te veel vitamine C is dus slecht voor de nieren.

reDStone

Bewuste gebruiker
Te veel vitamine C is niet per se goed.

Vitamine C zou wel kunnen helpen bij het verminderen van oxidatieve stress, omdat vitamine C ook werkt als anti-oxidant. Wat dat betreft helpt het wel om vooraf nog een sinaasappel, of spruitjes of rode kool te eten.

Achteraf zie ik niet in hoe vitamine C specifiek werkt bij herstel. En te veel vitamine C is dus slecht voor de nieren.

Ik weet het ook niet precies, maar als je echt uitgeput was van de mdma, vond ik een dingen met veel vitamine C en veel fructose, zoals verse sinaasappels, wel echt weer oppeppend.

Bovenaan