De misverstanden van GHB

Rebell

Wijs gebruiker
Hi,

Ik wil deze topic openen omdat GHB een drugs is dat word afgeschilderd als een drugs dat een No-Go is en je nooit moet gebruiken op dit forum.

Omdat ik in de techno/deephouse scène zit is er een grote groep mensen die ik ken en waar ik mee feest 70 a 80 man.
Eigelijk gebruikt iedereen in de scène alles.
Ketamine, MDMA, Pillen, 2-CB, SPEED, LSD, ETC. en GHB.

Iedereen gebruikt bijna GHB echt een klein enkel groepje niet.
Van de hele groep zijn er 4 die er niet mee om kunnen gaan en verslaafd zijn geraakt aan GHB.
De verslaving is dan ook meteen verschikkelijk.
Maar een coke verslaving of basecoke ook..
Heroine ook en ga zo maar door.
Elke verslaving is ernstig.
En is geen 1 drugs die je moet misbruiken.

Dus van de 70 mensen die ik ken die het gebruiken zijn er maar 2.8% verslaafd geraakt en er mee in de problemen zijn gekomen.
Mensen om mij heen begrijpen ook echt niet waarom ik dagen door ga met GHB.

Hun kopen allemaal een liter of een halve liter en die staat gewoon in de koelkast.
Af en toe 3 buisjes op een avond een beetje sex. Of op een after dan wel 10 buisjes en dan klaar!

Op dit forum lees je natuurlijk alleen maar gruwelijke GHB verhalen omdat mensen die in de problemen komen met GHB op zoek zijn naar informatie en steun. En de recreatieve gebruiker zal je weinig op dit forum zien.

De mensen die coke snuifen die ik ken hebben bijna allemaal een coke probleem.
70% van hun zit wel een paar dagen in de week aan de coke of elke dag.
En die dure pakjes vliegen er doorheen.
Samen met de flessen sterke drank.

GHB is dan wel een drugs waar je lichamelijk verslaafd aan raakt en dat maakt het natuurlijk een gevaarlijke drug.
Maar het is geen NO-GO drugs. Ik vind het zelf de lekkerste drugs van allemaal en heb dus moeite gehad om er mee moeten omgaan in tegen stelling tot mijn 66 andere vrienden.

Ook merk ik dat zoveel mensen hier niet van de speed kunnen afblijven terwijl dat ook echt een zwaar chemisch goede is.

Dit is geen post om GHB de hemel in te prijzen maar dingen wel in perspectief te zien. En niet dingen uit zijn verband te rukken.

Mensen komen met een vraagje over GHB en worden dan meteen doorgestuurd naar de ergste topic van misbruik van GHB en ja dan maak je mensen snel bang.

Als iemand een motor wil kopen en ik ga hem alleen maar plaatjes van zware motor ongelukken toesturen dan word diegene natuurlijk ook bang om op een motor te rijden.

Daarom wil ik met deze post ook de andere kant van GHB belichten!

Laatst bewerkt:

Casaan

Badass junkie
Tripreporter
Mensen komen met een vraagje over GHB en worden dan meteen doorgestuurd naar de ergste topic van misbruik van GHB en ja dan maak je mensen snel bang.
Je kan het angst noemen, je kan het ook waakzaamheid noemen, wat is er mis met waakzaamheid?

Als iemand een motor wil kopen en ik ga hem alleen maar plaatjes van zware motor ongelukken toesturen dan word diegene natuurlijk ook bang om op een motor te rijden.
Het verschil is dat je een rijbewijs moet halen voor je motor mag rijden. Daarbij koopt iedereen meestal 1 motor tegelijk.
GHB daarentegen raakt een keer op en dan heb je nieuwe GHB nodig. Wanneer je jezelf met je motor te pletter rijdt heb je geen nieuwe motor nodig.
Iedere lul op een willekeurige straathoek verkoopt je GHB om je daarna alleen nog maar meer GHB te verkopen. Zolang je het vol kan houden verdient er iemand aan je, succes met je GHB consumptie!

Ik begrijp je insteek hoor. Ik vind alleen dat je vergelijking kant nog wal raakt. Het feit dat jij vind dat je om kan gaan met GHB betekent niet dat je dan ook maar iedereen aan de GHB moet krijgen toch? Of mis ik hier een verborgen agenda?

Rebell

Wijs gebruiker
Ik begrijp je insteek hoor. Ik vind alleen dat je vergelijking kant nog wal raakt. Het feit dat jij vind dat je om kan gaan met GHB betekent niet dat je dan ook maar iedereen aan de GHB moet krijgen toch? Of mis ik hier een verborgen agenda?

Zoals ik had beschreven is dit geen topic om GHB de hemel in te prijzen! Staat er echt.
Maar om een andere kant van GHB te belichten.

Het verschil is dat je een rijbewijs moet halen voor je motor mag rijden. Daarbij koopt iedereen meestal 1 motor tegelijk.
GHB daarentegen raakt een keer op en dan heb je nieuwe GHB nodig. Wanneer je jezelf met je motor te pletter rijdt heb je geen nieuwe motor nodig.
Iedere lul op een willekeurige straathoek verkoopt je GHB om je daarna alleen nog maar meer GHB te verkopen. Zolang je het vol kan houden verdient er iemand aan je, succes met je GHB consumptie!

De vergelijking met de motor is alleen maar bedoeld om aan te geven als je iemand alleen de enge kanten van iets laat zien dan is het ook eng!

Casaan

Badass junkie
Tripreporter
Wat is dan de bedoeling van je post kerel?
Ik wil het graag begrijpen. Je worstelt zelf met GHB schrijf je in verschillende topics, wat is dan de reden dat je hier aanmoedigt gematigd gebruik van GHB te maken?

Rebell

Wijs gebruiker
Je kan het angst noemen, je kan het ook waakzaamheid noemen, wat is er mis met waakzaamheid?

En als iemand met een vraagje over coke komt word hij ook niet meteen doorgestuurd naar een topic waar iemand bijna is overleden van coke gebruik. Dus dat wil ik daar ook mee zeggen.

Rebell

Wijs gebruiker
Wat is dan de bedoeling van je post kerel?
Ik wil het graag begrijpen. Je worstelt zelf met GHB schrijf je in verschillende topics, wat is dan de reden dat je hier aanmoedigt gematigd gebruik van GHB te maken?

Dat dus maar 2.8% van mijn groep problemen heeft met misbruik van GHB en dat er op dit forum word gedaan dat als je er eenmaal aan begint dat je sws verslaafd raakt en dat is dus helemaal niet waar.

Casaan

Badass junkie
Tripreporter
En als iemand met een vraagje over coke komt word hij ook niet meteen doorgestuurd naar een topic waar iemand bijna is overleden van coke gebruik. Dus dat wil ik daar ook mee zeggen.
Nu trek je de zaken wel behoorlijk uit perspectief.
Daarnaast kan je verschillende typen drugs moelijk met elkaar vergelijken dacht ik zo. Anders werd crystal meth ook op de gedooglijst geplaatst net als cannabis.

Dat minder dan 3% van jouw vriendengroep problemen heeft ondervonden met een bepaald type drugs waar veel mensen mee worstelen wil toch niet zeggen dat die worstelende mensen daar niet over mogen waarschuwen?
Ik ken in mijn omgeving mensen die recreatief G kunnen gebruiken. Dat is erg cool voor hun. Ik heb zelf een voorkeur voor downers en laat daarom het gebruik van G wel uit mijn hoofd. Mede dankzij de verhalen hier op dit forum. Ik ben de mensen dankbaar voor hun verhaal en hun waarschuwingen.

Ik waardeer ook jouw input dat GHB echt niet zo erg hoeft te zijn, ik begrijp dat je bedoeld te zeggen dat je er ook verantwoord mee om kan gaan. Ironisch genoeg bericht je in dit zelfde forum over de moeite die je hebt om van de GHB af te blijven.

Rebell

Wijs gebruiker
Ik waardeer ook jouw input dat GHB echt niet zo erg hoeft te zijn, ik begrijp dat je bedoeld te zeggen dat je er ook verantwoord mee om kan gaan. Ironisch genoeg bericht je in dit zelfde forum over de moeite die je hebt om van de GHB af te blijven.

Ik ben nu dus een recreatieve gebruiker van GHB al dagen lang gebruik ik niks meer.
Heb een jointje gerookt vandaag dat wel. Maar dat is oke af en toe. Geen harddrugs en ook geen planningen.

Maar het mag best wel eens gezegt worden dat GHB ook een leuke drugs is. Net als andere drugs. En dat is dus wat ik wil bereiken met deze post. Las alles even door vandaag alleen maar elende op elende.
Dus even een positieve post erover tussendoor :)

Casaan

Badass junkie
Tripreporter
Wie gaat er drugs gebruiken als het effect niet leuk is? GHB is juist daarom zo gevaarlijk, dat bewijs je zelf door aan te geven dat je er mee worstelt. GHB is een sluipmoordenaar.

Dat mensen zich daarvan bewust zijn helpt toch alleen maar bij het in de hand houden van hun GHB gebruik? Bewust zijn van het gevaarlijke aspect helpt in mijn ogen om recreatief te gebruiken.
Ik ben het met je eens dat GHB gebruik niet gestigmatiseerd hoeft te worden. Ik denk alleen niet dat je het maar zo aan iedereen kan aanraden, je moet wel weten waar je mee bezig bent.

Fenrir

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik ben nu dus een recreatieve gebruiker van GHB al dagen lang gebruik ik niks meer.

Says it all.

Wie gaat er drugs gebruiken als het effect niet leuk is? GHB is juist daarom zo gevaarlijk, dat bewijs je zelf door aan te geven dat je er mee worstelt. GHB is een sluipmoordenaar.

Dat mensen zich daarvan bewust zijn helpt toch alleen maar bij het in de hand houden van hun GHB gebruik? Bewust zijn van het gevaarlijke aspect helpt in mijn ogen om recreatief te gebruiken.
Ik ben het met je eens dat GHB gebruik niet gestigmatiseerd hoeft te worden. Ik denk alleen niet dat je het maar zo aan iedereen kan aanraden, je moet wel weten waar je mee bezig bent.

Ik denk dat je je de moeite kunt besparen, iets over dovemansoren.

Rebell

Wijs gebruiker
Ik denk alleen niet dat je het maar zo aan iedereen kan aanraden, je moet wel weten waar je mee bezig bent.

Om nogmaals te herhalen wat ik zei dit is geen post om GHB de hemel in te prijzen. Maar om ook de andere kant te belichten. Hoop dat het nu duidelijk is.

Bewust zijn van het gevaarlijke aspect helpt in mijn ogen om recreatief te gebruiken.

Daar heb je wel gelijk in! Maar we moeten ons niet blind staren op de zwaarste gebruiker en meerdere posten lezen.

Casaan

Badass junkie
Tripreporter
Om nogmaals te herhalen wat ik zei dit is geen post om GHB de hemel in te prijzen. Maar om ook de andere kant te belichten. Hoop dat het nu duidelijk is.

Daar heb je wel gelijk in! Maar we moeten ons niet blind staren op de zwaarste gebruiker en meerdere posten lezen.
We kunnen zo de politiek in @Ik lul maar wat
Mooi dat we het eens zijn geworden dat je voorzichtig moet zijn met GHB.

Fenrir

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Tripreporter
Als je niet mee wilt discussiëren zeg dan niks heb geen zin mensen die weer ruzie willen uitdagen door zulke dingen neer te zetten.

Integendeel, ik wil enorm graag meediscussiëren maar ik zit me steeds in te houden omdat ik weet dat we het toch niet eens gaan worden. Het was inderdaad onnodig om me alsnog in het gesprek te mengen, dus bij dezen trek ik me terug :)

Rebell

Wijs gebruiker
Voorzichtig moet je zeker zijn en dat moet elke drugs. Duurde even voor ik wist dat GHB zo verslavend was maar nog steeds een leuke drugs. Ga volgende maand weer een 100ml kopen. Lange pauze houden.

Raver

Badass junkie
Zo tegenstrijdig dit.

Nee ik wil GHB niet promoten maar ik doe het toch. Je zegt dat je met deze post 'n andere kant wilt belichten van GHB. Maar je moet denk wel begrijpen dat het op vele van ons inclusief mezelf gewoon verkeerd overkomt.

'De misverstanden van GHB'

Welke misverstanden?

Inderdaad, er is maar een kleine groep die verslaafd raakt aan GHB maar toevallig is GHB wel 1 van de pittigste drugs om verslaafd aan te raken. Daarnaast valt ook nog meer dan de helft terug, daardoor is het wel een maatschappelijk probleem.

Het is juist fijn dat we elkaar hier op het forum kunnen waarschuwen voor de gevaren van GHB. Er zijn ook zat topics te vinden waar mensen tips krijgen hoe veilig om te gaan met GHB, net zoals mensen tips krijgen om om te gaan met XTC of iets anders.

Je kunt gewoon niet ontkennen dat GHB een risicovolle drug is met een gevaar op ernstige verslaving. Alleen toch merk ik dat je ergens 'n rede blijft zoeken om het goed te praten.

GHB is een fijne drug, dat kan ik niet ontkennen. Ik ben ook niet voor niets verslaafd -geweest- aan de GHB. Maar de keerzijde is écht pure ellende. Dat zou jij net zo goed moeten weten als mij.

Dat dus maar 2.8% van mijn groep problemen heeft met misbruik van GHB en dat er op dit forum word gedaan dat als je er eenmaal aan begint dat je sws verslaafd raakt en dat is dus helemaal niet waar.

Stop met deze vergelijking te maken. Dat zegt namelijk helemaal niets. Wellicht is die vriendengroep totaal niet gevoelig voor verslaving.

Er wordt ook niet gezegd dat iedereen verslaafd raakt aan GHB. Het is zoals @Casaan zegt; 'Waakzaamheid'. Nogmaals, een GHB verslaving wens ik in ieder geval niemand toe.

GHB is een sluipmoordenaar.

Dit. :wink:

Laatst bewerkt:

Rebell

Wijs gebruiker
Ik snap heel goed dat jij geen 1 goede kant van ghb meer kunt zien.

En deze reacties zijn ook precies waar deze post over gaat.
Ik promoot GHB hier niet ik belicht de andere kant van de drugs bij normaal gebruik.
Omdat ik nooit een woord positiefs lees over GHB terwijl in mijn kringen GHB gewoon een super leuke drugs is waar het minst problemen mee zijn.

Welke misverstanden?

Dat GHB een kut drugs is en niemand daar nooit aan moet beginnen.
En je zo verslaafd ben.
Maar als je naar de cijfers kijkt is dat helemaal niet waar en als ik om mij heen kijk is dat ook helemaal niet waar!
Het is juist een leuke drugs maar je moet het niet misbruiken. En dat is met alles zo. En blijkbaar valt dat ook dus best mee in Nederland.

Screenshot_20181013-032534_Firefox.jpg

Stop met deze vergelijking te maken. Dat zegt namelijk helemaal niets. Wellicht is die vriendengroep totaal niet gevoelig voor verslaving.

Waarom zou ik daar mee moeten stoppen de landelijke cijfers komen overeen met wat ik zeg. Denk dat meer dan de helft van die techno groep verslavings gevoelig is. En Coke en Pep en Alcohol zijn wel de grootste problemen die mensen daar hebben. Met het gebruik van wekelijks MDMA.

De misverstanden van GHB'

Dus ja daarom heet deze topic zo.
Mensen lezen het woordje GHB en roepen meteen 'je moet de topic van raver lezen' gelijk paniek zaaien.
Maar als iemand met een verhaal over zwaar coke gebruik komt word hij niet meteen naar het ergste verhaal doorgestuurd van dit forum. Terwijl de problematiek met coke tienduizenden keer erger is als met GHB.

Ik vind dat ghb te veel word ondergewaardeerd als drugs en dat de problematiek in vergelijking met andere drugs word overdreven.
Dus belicht ik nu ook de andere kant van GHB.

Als je geen 1 drugs misbruikt maar je gebruikt van alles vind ik GHB de leukste drugs! :redheart:

Coffeecup

Belezen gebruiker
Ik krijg er langzaam wat van, de ghb discussie. Steeds ellenlange verhalen van jou. Ik vind het langzaam storend worden. Naar mijn mening ben je aardig aan het provoceren

Rebell

Wijs gebruiker
Ik krijg er langzaam wat van, de ghb discussie. Steeds ellenlange verhalen van jou. Ik vind het langzaam storend worden. Naar mijn mening ben je aardig aan het provoceren

Waar heb je het over?
Ik leg gewoon uit hoe ik er tegen aan kijk.
Vind je mijn topic niks? Dan lees je het toch niet...

Coffeecup

Belezen gebruiker
Klopt, ik ben niet verplicht om het te lezen. Maar persoonlijk vind ik jouw gedrag er telkens nogal bovenuit springen. Je blijft maar door hameren. En dan je nickname, maakt het plaatje compleet.

Ik ga verder met werken, fijn weekend

Rebell

Wijs gebruiker
Over provoceren gesproken...

Ik kom met sterke argumenten en ben in een discussie on topic en van mijzelf ook nog!
Jij komt hier om mij af te zeiken.
Niks nuttig te melden voor de rest!

Dus doei ga mij niet meer uit de tent laten lokken door mensen die niks zinnigs te melden hebben.

Doei :wave:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
@Coffeecup we spraken hier eerder een aantal andere mensen op aan, maar ook voor jou geldt de boodschap dat we strenger gaan optreden tegen reacties die onnodig aanvallend zijn en de sfeer negatief beïnvloeden. Ik lul maar wat heeft een ban gehad voor respectloos reageren op anderen, maar is hiervan terug en is in zijn eigen topic in principe vrij om zijn mening toe te lichten, ook al is die impopulair. Ik vind de tekst ook vol tegenstrijdigheden staan en ik begrijp volkomen dat het onderwerp GHB voor sommigen van jullie gevoelig ligt, maar dat is geen reden om dan zelf op deze manier te gaan provoceren. Niet alle irritaties hoeven altijd maar ongenuanceerd in een reactie op het forum gegooid te worden, hou de sfeer een beetje gemoedelijk a.u.b., zeker nu, er is al genoeg gedoe geweest de afgelopen tijd.

T

ToetjesMonster

Gast
Je kunt zeggen wat je wilt maar ik blijf een grote tegenstander van GHB en het gebruik ervan. Vind het echt de ziekste troep die er is, een goedje met een grote aanleg om misbruikt te worden.

Rebell

Wijs gebruiker
@Roze olifant bedankt!
Ik weet dat deze topic zeker wat los maakt zoals ik al heb uitgelegd hierboven.

Wat vind jij tegenstrijdig? Ben er benieuwd naar.

Rebell

Wijs gebruiker
Je kunt zeggen wat je wilt maar ik blijf een grote tegenstander van GHB en het gebruik ervan. Vind het echt de ziekste troep die er is, een goedje met een grote aanleg om misbruikt te worden.

Dat vind ik dus van Basecoke en Heroïne.
Ik heb rond de jaren 90 en 2000 op de wallen gewerkt. Daar liepen de junkies letterlijk toen openlijk op straat.
Hele weken op straat met de zelfde kleren. Slapen in portiekjes. Douchen bestond niet meer. Terwijl ze wel honderden guldens maakte per dag voor hun coke of heroïne.
Dat zijn naar mijn ogen pas heftige verslavingen.
Begrijp mij niet verkeerd GHB is ook een heftige verslaving maar mensen gaan zich niet op die manier gedragen.
En blijven zich (meestal) wel verzorgen en hebben meestal wel een sociaal leven etc. dit is dus nog een aspect om te noemen dat GHB weer niet de ergste drugs is die er maar is. Zoals op dit forum word gesuggereerd.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik persoonlijk denk dat er geen “ergste” drug is. Wel kan een bepaalde drug voor iemand de “ergste” drug zijn.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Laat iedereen toch lekker in zijn/haar waarde joh en laat iedereen vrij hun eigen mening of ervaring te delen.

Als je verslaafd bent (of geweest) aan GHB kan ik me goed voorstellen dat je anderen hiervoor waarschuwt, dat is ook alleen maar goed natuurlijk. Als je niet verslaafd bent aan de GHB maar het wel leuk vind, dan moet je dat ook gewoon kunnen zeggen natuurlijk. Niks is zwart-wit en iedereen reageert er anders op. Ik persoonlijk vind GHB gewoon saai, vind er echt geen reet aan. Maar wat het typische is, is dat mensen die van GHB houden daar dan weer over vallen want iedereen die zij kennen vind GHB leuk dus het kan niet dat mensen het niet leuk vinden. Wat het is het toch met GHB gebruikers (gemiddeld genomen he, dus geldt niet voor iedereen) dat zij het zo moeilijk vinden om een ander zijn mening of standpunt te kunnen accepteren? Bij coke gebruikers valt me hetzelfde op, als je zegt dat niet boeiend of saai te vinden krijg je ook meteen een lading met drogredenen over je heen. Ik vind het van weinig inlevingsvermogen getuigen als je niet kunt begrijpen dat voor iedereen iets anders werkt en dus ook niet iedereen hetzelfde leuk vind als jij.

Ergens snap ik dit topic wel, want met name de donkere kant van GHB krijgt erg veel aandacht hier op het forum de laatste tijd. Maar dat komt ook gewoon omdat er recent een aantal mensen in de problemen zijn gekomen met GHB of daarvan aan het afkicken zijn, dan komt zoiets automatisch meer te spraken. @Ik lul maar wat, je zit hier nog niet zo lang op het forum, maar ik kan je verzekeren dat dit gewoon een fase is. Momenteel zitten we op het forum in de GHB is gevaarlijk en pep is super leuk fase, tja dat waait wel over en dan is er weer een andere drug die veel aandacht krijgt, zo hebben we eerder ook wel een 4-FA en 2C-B fase gehad.

Verder vind ik net als de rest dat je niet een bijzonder sterk punt maakt met dit topic, het zit vol met anekdotisch bewijs en rare vergelijkingen, je punten raken eigenlijk kant nog wal en je had je punt in 1 zin kunnen maken. Dat gezegd hebbende, als jij de noodzaak voelt om dit punt maken, ben je daar gewoon vrij in natuurlijk. Ik krijg bij dit topic eigenlijk meer het gevoel dat jij GHB de shit vind en je persoonlijk aangevallen voelt bij de negatieve aandacht van GHB. Want waarom zou je anders zoveel tijd in een topic stoppen is als het enige punt is dat niet iedereen aan GHB verslaafd raakt?

Btw, je cijfers die je laat zien zeggen niks, het laat alleen de cijfers zien van verslaafden en niet van gebruikers, die twee moet je wel tegen elkaar afzetten om iets zinnigs te kunnen concludderen.

Dat niet iedereen verslaafd raakt aan GHB is logisch, maar dat is ook niet de reden voor de vele waarschuwingen hier. Want als je verslaafd raakt aan GHB is het wel zo'n beetje de meest nare drug om vanaf te komen, dat is de reden voor de vele waarschuwingen.

Ik persoonlijk denk dat er geen “ergste” drug is. Wel kan een bepaalde drug voor iemand de “ergste” drug zijn.
Zo is het maar net en ik kan dit inmiddels ook uit persoonlijk ervaring zeggen. Ieder heeft zo zijn eigen drug of choice en gevoeligheden. Dat je een aantal drugs hebt gebruikt zonder problemen, bied helaas niet de garantie dat je niet verslaafd kunt raken zoals ik mensen hier op het forum nog wel eens hoor zeggen. Als je maar genoeg drugs probeert kom je er vanzelf wel een keer een tegen waar je mee moet oppassen. Uiteraard zijn er wel een aantal drugs die een groter verslavingspotentieel hebben en een aantal waarbij de verslaving een bitch is om vanaf te komen. Het is aan een ieder om te bepalen of je die risico's het waard vind bij het proberen van een nieuwe drug.

Raver

Badass junkie
Begrijp mij niet verkeerd GHB is ook een heftige verslaving maar mensen gaan zich niet op die manier gedragen.

Mensen met 'n GHB verslaving zie je niet veel op straat
Máár dat lijkt mij geen critirium of het wel of geen heftige drug is toch. :tongueout:

GHB verslaafden raken in 'n psychose of liggen te kronkelen.

Rebell

Wijs gebruiker
Ergens snap ik dit topic wel, want met name de donkere kant van GHB krijgt er veel aandacht hier op het forum. Maar dat komt ook gewoon omdat er recent een aantal mensen in de problemen zijn gekomen met GHB of daarvan aan het afkicken zijn, dan komt zoiets automatisch meer te spraken. @Ik lul maar wat, je zit hier nog niet zo lang op het forum, maar ik kan je verzekeren dat dit gewoon een fase is. Momenteel zitten we op het forum in de GHB is gevaarlijk en pep is super leuk fase, tja dat waait wel over en dan is er weer een andere drug die veel aandacht krijgt, zo hebben we eerder ook wel een 4-FA en 2C-B fase gehad

Mooie tekst. Je legt hier precies uit wat ik mee krijg op dit forum. En je legt ook precies uit wat mijn insteek is. Bedankt hiervoor. En dat iemand het begrijpt.

Btw, je cijfers die je laat zien zeggen niks, het laat alleen de cijfers zien van verslaafden en niet van gebruikers, die twee moet je wel tegen elkaar afzetten om iets zinnigs te kunnen concludderen.

De cijfers zeggen helemaal niks?
Daar gaat mij topic dus ook juist over:

Dat ik dus lees dat mensen denken zodra je GHB neemt ben je verslaafd.
En alsof het lijkt dat het de grootste problematiek op dit moment in Nederland is.
En alles wat ik al boven heb genoemd.
(ik wil niet de herhaling vallen)
En met die cijfers laat ik zien dat het niet de meest voorkomende verslaving is.
En denk zeker dat die lijst mijn argument bevestigd.

Dat niet iedereen verslaafd raakt aan GHB is logisch, maar dat is ook niet de reden voor de vele waarschuwingen hier. Want als je verslaafd raakt aan GHB is het wel zo'n beetje de meest nare drug om vanaf te komen, dat is de reden voor de vele waarschuwingen.

Dat is ook helemaal waar en het is goed om te lezen wat voor een problemen het kan geven want ik heb er ook van geleerd.

Maar nu was het ook tijd om mensen een leuke kant te vertellen van de drugs.
En misschien vinden hun GHB ook geweldig en kunnen ze aan dit verhaal ook zien dat het zo ook kan.

En dan denken ik ga het ook proberen op deze manier te gebruiken en hebben dan ook kracht uit deze post gehaald.

Ik krijg bij dit topic eigenlijk meer het gevoel dat jij GHB de shit vind en je persoonlijk aangevallen voelt bij de negatieve aandacht van GHB. Want waarom zou je anders zoveel tijd in een topic stoppen is als het enige punt is dat niet iedereen aan GHB verslaafd raakt?

Nee, nee en nee. Ik vind GHB zeker de lekkerste drugs. Voelde me alleen aangevallen een tijdje terug en daar is dus een straf voor gekomen.
Uiteindelijk wou ik een topic waar mensen ook op kunnen reageren en hun ervaringen kunnen delen die positief zijn met GHB.
Had het ook wel zien aankomen dat de 'oude garde' er moeite mee zou hebben zeker na mijn uitspatting van laatst. Maar dit is dus waarom.

Rebell

Wijs gebruiker
Mensen met 'n GHB verslaving zie je niet veel op straat
Máár dat lijkt mij geen critirium of het wel of geen heftige drug is toch. :tongueout:

GHB verslaafden raken in 'n psychose of liggen te kronkelen.

Nee maar het waren ook andere tijden.
Maar ik ben liever ghb verslaafd dan die andere 2 (liever helemaal niet verslaafd natuurlijk)

Mensen die ghb gebruiken en verslaafd zijn liggen niet kronkelig in de hoek.
Dat is bij de afkick.
Mensen bij die andere 2 liggen de hele dag kronkelend in de hoek op straat. Toch wel een verschilletje.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
De cijfers zeggen helemaal niks?
Daar gaat mij topic dus ook juist over:

Dat ik dus lees dat mensen denken zodra je GHB neemt ben je verslaafd.
En alsof het lijkt dat het de grootste problematiek op dit moment in Nederland is.
En alles wat ik al boven heb genoemd.
(ik wil niet de herhaling vallen)
En met die cijfers laat ik zien dat het niet de meest voorkomende verslaving is.
En denk zeker dat die lijst mijn argument bevestigd.
Die cijfers laten inderdaad zien dat het niet de meest voorkomende verslaving is, maar wat zegt dat verder? Alcohol, tabak en cannabis hebben veel hogere cijfers verslaafden, maar dat wordt ook door veel meer mensen gebruikt. Interessanter lijkt het me hoeveel procent van de gebruikers verslaafd is, want dat geeft een indicatie van het risico om verslaafd te raken.

Verder heb ik even geen cijfers beschikbaar en vind het ook niet boeiend genoeg om die op te zoeken. Maar meen me wel te herinneren dat er vanuit verschillende verslavingsinstanties wel waarschuwingen voor GHB zijn uitgegeven de afgelopen jaren omdat met name de stijging van het aantal verslavingen verontrustend hard is gegaan.

Rebell

Wijs gebruiker
Vanaf 2007 tot 2013 was de grootste groei van de verslavingen. Daarna is dat een tijdje stabiel gebleven en is er nu weer een lichte stijging maar niet extreem. (Gelezen pas)

Stailoz

Experimenterende gebruiker
Cocaine is zeker verslavender en ongezonder dan GHB. GHB heeft echter wel iets heel gevaarlijks, het is denk ik naast opiaten de meest dodelijke druk. Als je niet oppast en je hebt een beetje pech kan je eraan doodgaan. Aan cocaine doodgaan gaat een stuk moeilijk. Hiermee wil ik niet zeggen dat GHB slechter is, zeker niet. GHB is gewoon een druk waar je ongelofelijk voorzichtig mee moet zijn, dan is het wel echt een magische middel.

GHB staat voor mij toch op de 2e plek. XTC is toch echt wel koningin!

Rebell

Wijs gebruiker
GHB is gewoon een druk waar je ongelofelijk voorzichtig mee moet zijn, dan is het wel echt een magische middel.

Precies als je er voorzichtig mee bent dan is het gevoel gewoon het beste gevoel.
Duurde even maar kan nu een fles thuis hebben zonder te blijven snoepen.
Was een proces om daar te komen omdat het zo lekker is :)

Rebell

Wijs gebruiker
Ongezonder misschien wel ja maar verslavender betwijfel ik echt.

Aan cocaïne raak je niet lichamelijk verlaafd in een paar weken zo erg als met GHB.
Dat maakt het verschil.
Maar ja 24/7 weken lang blijven gebruiken (wat ik ook heb gedaan) is natuurlijk te gek voor woorden. Maakt niet uit met welke drugs...

Bovenaan