De eerste drugservaring

Tak

Newbie
Zoals de titel zegt:
Wat was jullie eerste drugservaring?
Ik noem hier een aantal van mijn eerste keren van verschillende drugs.

14 jaar
Mijn allereerste keer was toen ik net uit school kwam en een aantal vrienden van mij vroegen me mee om te gaan blowen. Als 14 jarige leek het me wel een soort van stoer en ik was erg nieuwsgierig. Een uur durende lachkick als gevolg en heel erg genoten.

18 jaar
De tweede drugservaring was XTC op een doodsaai feest waar diezelfde vrienden ook bij waren.
Het werd ineens voorgesteld en ik was al strontbezopen dus zonder ook er maar iets van af te weten wat genomen. Na 5 minuten "ik voel niks, ik neem nog een halve."
Wel de tijd van m'n leven gehad en de hele nacht door het dorp gerend met mijn vrienden.

Derde drugservaring was truffels. Goed voorbereid, leuke setting, geweldige trip.

21 jaar
Vierde was coke. Wederom weer helemaal bezopen en ook zonder enkele soort van twijfel gewoon aangenomen. Niet heel bijzondere ervaring.

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Het noemen van leeftijden is eigenlijk ongewenst. Het kan onverantwoord gebruik uitlokken onder minderjarigen, daarom vraag ik iedereen om geen leeftijden erbij te vermelden.

Fool

Badass junkie
Volgens mij was mijn eerste keer een blowtje op oudjaarsdag. Toen ik thuis kwam vroeg mijn vader of ik een vat bier leeg had gedronken, zo slecht voelde ik me alleen helemaal niet. :P

De eerste keer iets 'bijzonders' was iets minder dan een halve portie hollandia truffels, bij een kameraad thuis. Dat was ook echt een magische avond, nooit geweten dat je op zo weinig 'overdatum' truffels zo hard kon trippen.

Helenas

Bewuste gebruiker
De eerste keer had ik spacecake gegeten met 3 vrienden maar niks van gevoeld. Daarna nog een keer geprobeerd te blowen maar dat lukte me niet omdat ik niet tegen de rook kan :tongueout:

De eerste keer xtc was op Shoeless samen met mijn vriend die ook voor het eerst gebruikte. Er waren veel vrienden van ons om ons in de gaten te houden. We hebben weinig gedanst maar het was een topavond!

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Mijn eerste keer blowen was voor een schoolfeest, hilarisch! Gerold over het plein van het lachen en we hebben nog geprobeerd de hals van een fles wijn af te slaan omdat we geen kurkentrekker hadden :tearsofjoy: :tearsofjoy: Uiteraard bleef er alleen een grote berg glas en een natte broek over :tearsofjoy: :tearsofjoy:

Eerste keer XTC was op de Loveparade in Duitsland (https://www.youtube.com/watch?v=Vt0_wsoVppI) :hearteyes:

Verder heb ik nog een hele lijst met andere "eerste keren" met middelen, maar dit is wel genoeg :grin:

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Mijn eerste ervaring was een jointje, ik was ontzettend zenuwachtig(dronk eigenlijk alleen maar af en toe een biertje). Nadat ik 'm gerookt had moest ik overgeven, ging ik op bed liggen en viel ik in slaap.
Mijn tweede ervaring was truffels(mexicana). Een van mijn beste trips, heb gras zitten vreten, een cocktailsausflesje met mijn vingers leeg gelepeld en planten gestreeld.
Derde ervaring was de eerste keer XTC. Dat vergeet ik nooit meer. Ik snapte er vrij weinig van in het begin, ik voelde me alleen zoooooooo lekker.

spacebilly

Belezen gebruiker
mijn eerste jointje was na schooltijd met wat klasgenoten op t winkelcentrum nabij school, stiekem in een hoekje. Niet veel gevoeld, niet veel bijzonders :rolleyes: . De eerste echte ervaring was met een een gast van school die nu mijn beste maat is. Hij was 2 weken alleen thuis met kerst en hij bood me aan om bong te komen roken. Na 4 hijsen merkte ik nog steeds niks en hij raadde me aan om net zo lang door te gaan totdat ik iets voelde. (zou ik nu niemand aan raden ghehe) En ja hoor, na iets van 8 hijsen KABLATS :openmouth: . Alles in mijn hele lichaam versoepelde en golfde heel erg, mijn oogballen draaide veel soepeler in mijn oogkassen en het voelde alsof mijn hele lichaam uit honderden gladde schijven bestond die probleemloos op elkaar draaide. Haha ik tripte em dood, zieke lach en vreetkicks en volgens mij hebben we de film ''Grandma's Boy'' die dag wel 6 keer gekeken. Sindsdien was bong roken toch echt ons ding! :rock:

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
spacebilly zei:
Alles in mijn hele lichaam versoepelde en golfde heel erg, mijn oogballen draaide veel soepeler in mijn oogkassen en het voelde alsof mijn hele lichaam uit honderden gladde schijven bestond die probleemloos op elkaar draaide.

:tearsofjoy: haha geweldige omschrijving

Pandan zei:
heb gras zitten vreten, een cocktailsausflesje met mijn vingers leeg gelepeld en planten gestreeld.

:tearsofjoy: Wat heb jij met planten Pandan? :grin:

MusicIsLife

Wijs gebruiker
Mijn eerste ervaring was in tegenstelling tot de meesten geen joint haha. Ik ben gelijk aan de xtc gegaan :grin: .

Was op een feestje, ik was met vrienden en ik wist dat zij gingen gebruiken, alleen ze hadden afgesproken dat ik er zelf om moest vragen. Nu durfde ik dat niet zo goed omdat ik niet de indruk wilde wekken dat ik per se aan de drugs wilde. Uiteindelijk rond half 3 kwam mijn beste vriend naar me toe en vroeg of ik toch niet iets wilde proberen (later vertelde hij me dat hij het gevoel had dat ze me buitensloten, maar ik wist niet eens dat zij allemaal al gepakt hadden :rolleyes: ). Ik gezegd JA GRAAG! Komt een vriend van me die alle shit bij zich had naar me toe en geeft me een halfje. Tegen die tijd was ik eigenlijk redelijk bezopen. Ik natuurlijk wachten tot die inslaat en ik voel maar niks... Uurtje later weer naar die vriend gegaan en gezegd dat ik die andere halve ook wel wilde omdat ik niks voelde. Andere halfje geslikt. BAMMM!!! Vanaf dit moment stond ik zo strak, niet normaal.

Dat was gelijk mijn eerste ervaring met drugs :grin: (op alcohol na)

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Hahahah @ bovenstaand. Zie het helemaal voor me.

Mijn eerste drugs ervaring was *tromgeroffel* met een flesje poppers wat een vriendinnetje van me mee had genomen naar het examenfeest, toen ik 17 was. Mijn toenmalig vriendje deed gewoon 'hoppa' en snoof het op, en ik stond helemaal van oh god oh god KOM OP KYRA ALS JE DIT NIET DURFT BEN JE EEN MIETJE GODVERDORIE. Hup snuif en daarna was ik verkocht en vond ik alles interessant. (Poppers inmiddels niet meer want hoofdpijn en saai.)

OH. Nee, ik herinner me nog een ander moment. Toen ik 16 was en nog bij de AH werkte als vakkenvuller zaten al mijn vrienden daar aan de wiet en coke. Zij gingen voor het eerst xtc gebruiken en ik mocht mee, als enige meisje, huppeldeflup ertussen door en het boeide me echt geen drol wat ze gingen doen, drugs maakte toen echt geen indruk op me. Nu denk ik echt, wtf we waren 16?!?!?!?!? Heel raar. Maar goed. Wij op de fiets naar een stad verderop naar één of ander café waar je binnen nog mocht blowen. Ze namen eerst buiten die pilletjes in en ik weet nog dat ze allemaal zo zenuwachtig liepen te doen. Uiteindelijk heb ik in dat café telkens trekjes genomen van een constant rondgaande joint (meer dan één per keer lukte niet want ik had nog nooit gerookt ook) maar uiteindelijk was ik toen wel een beetje stoned geworden. Ik herinner me een zekere lachkick en ik herinner me ook dat ik rond een uur of 4/5 op tafel in slaap viel.
En nu, JAREN later, snap ik eindelijk waarom de jongen naast mij, die ik toen nog maar één of twee keer had gezien, telkens zijn arm om me heen deed. Het kwartje valt ja.

Ik heb na dat examenfeestje trouwens heel vaak bij mijn toenmalig vriendje gezeurd dat ik xtc wilde gebruiken maar het kwam er pas op mijn 21e van. Hij had het al eens gedaan en zei alleen maar iets over dat je gaat knarsen en je energie krijgt en dat het niet zo boeiend was. Sukkel.

MusicIsLife

Wijs gebruiker
ZERO- zei:
Ik heb na dat examenfeestje trouwens heel vaak bij mijn toenmalig vriendje gezeurd dat ik xtc wilde gebruiken maar het kwam er pas op mijn 21e van. Hij had het al eens gedaan en zei alleen maar iets over dat je gaat knarsen en je energie krijgt en dat het niet zo boeiend was. Sukkel.

:tearsofjoy: :tearsofjoy:

Rabbit93

Newbie
Wat is dit een fantastisch topic om te *BUMP*en :)

Mijn eerste drugservaring was ook met een jointje. Stoer willen doen bij de oudere jongens in het dorp die veel vaker blowden en lekker meedoen, om na twintig minuutjes te gaan kotsen en de rest van de dag beroerd op de bank van een 'zuipkeet' te liggen. Needless to say, het heeft even geduurd voor ik me weer aan een jointje heb gewaagd.

Eerste keer XTC was dan wel weer zeer fijn. Ik had met een maatje al een tijd besproken dat we het een keer gingen proberen, tot hij op mijn verjaardag plotseling voor mijn neus stond met twee pillen. Met een hele ploeg (waarvan de rest niet wist dat wij gingen gebruiken :) ) op stap en wij zenuwachtig wachten of er ook wat ging gebeuren. na ongeveer een uurtje klapte hij er lekker in waardoor we ons totaal geen houding wisten te geven in de club waar we waren.. rap naar buiten gegaan en lekker 'gefreakt' in de stad tot het ochtendlicht! :rock: Gouden herinneringen!

Bovenaan