de dag na xtc

Hallo,

Ik heb even een vraagje, Ik heb nu 2 keer xtc gebruikt in 1 maand tijd. Is het bij iedereen zo dat ze de dag na de xtc nog helemaal in een space zitten? Bij is het het geval dat ik de dag daarna
- helemaal van de wereld ben
- niet zo helder kan nadenken
- met autorijden komen alle lichten op me af
- als ik naar de lucht kijk of gewoon staar begint alles te draaien
- ik voel de hele dag alles tintelen
- praat alleen maar over mezelf en de wereld interesseert me niks

De eerste keer was ik de dag na het gebruik juist heel erg vrolijk en heb ik helemaal geen dip meegemaakt. Dit keer ( ik heb gister gebruikt) ben ik niet depressief maar lichamelijk valt het niet zo lekker. Ben bang dat de dip nog wel behoorlijk gaat komen. Ook ben ik gister op het eind fout gegaan en moest ik overgeven.

Het jammere aan mijn space van gister is dat ik de hele dag alleen maar wilde zitten en lekker luisteren naar de muziek. Ik was heel erg in mezelf en wilde helemaal niet met andere mensen praten of dansen. Het moment zelf was heel fijn en mijzelf goed in me eentje vermaakt maar achteraf vind ik het leuker om lekker met andere mensen te chillen en hard te gaan dansen. Weet iemand of het per pil verschillend is hoe hard je gaat of de hoeveelheid dat je neemt? Ik wil graag heel energievol worden en niet zo sloom..

Reacties zijn welkom!!

89suited

Experimenterende gebruiker
Er word ook aangeraden om X eens in de 3 maanden te gebruiken, omdat het effect gewoon veel minder is. En je lichaam weer op gang moet komen.

Iedere ervaring blijft toch anders. Ik vermoed dat voordat je gebruikte ergens mee zat dat je gedachten op slokte. Dat je daardoor meer in jezelf gekeerd was en lichamelijk ook niet helemaal lekker was (opkomend griepje?).

De hoeveelheid heeft er natuurlijk mee te maken, plus hoe je je voelt (stress, slaapgebrek, weinig gegeten, ect).

"The day after" Het lijkt erop dat je doorgehaald hebt of slechts een paar uurtjes geslapen had. De dip van xtc is juist dat je heel erg ingekeerd raakt en alleen maar met jezelf bezig bent. (vergelijkbaar met lichte depressie).

Bedankt voor je reactie,

Ik heb inderdaad te snel na de eerste keer gebruikt. Ik had niet last van een opkomend griepje etc maar wel niet gegeten en na koniningennacht maar 2 uur geslapen en hoppa door naar het festival en er vrijwel direct een halfje ingegooid. Verder de hele dag niks gegeten en die volle zon erbij. ben wel van zondag 18:00 tot maandag 00:00 lekker doorgegaan met dus 2 uurtjes slaap.. eerste avond behoorlijk veel alcohol gedronken maar zat tussen de laatste alcohol en de pillen wel 8 uur pauze. vannacht een nachtrust gehad van 6 uurtjes.

Heb gelukkig niet heel erg last van een depressie meer een beetje een leeg gevoel en niks interesseert me. Heb zelf wel redelijk vaak een dip, gewoon uit mezelf door omstandigheden en dan voel ik me gewoon oprecht heel kut. Nu geen last van!

Ik had de eerste keer een hele witte speaker genomen wat gewoon een en al top was. Gister een rode defcon 160. beide keren verspreid over 3 delen. Gister gewoon een hele andere ervaring

Maar de kenmerken die ik opnoemde van de dag daarna.. heb jij daar geen last van? en heb je nog tips om een meer open naar andere mensen trip te krijgen en lekker energievol te worden. Of is dat echt gewoon een kwestie van zelf je goed voorbereide, goed uitgerust zijn, goed voelen etc? Of ligt dat ook aan een type pil die je neemt?

89suited

De kenmerken die je eerder opsomde, zijn erg herkenbaar bij alle gebruikers in "thé day of coming days after" Je scheef zelf al dat je sinds het weekend een ongebruikelijk ritme had, met weinig slaap en goede voeding. Je lichaam is uitgeput, dus dat deze verschijnselen nu wat harder lijken aan te komen mbt de vorige keer, is niet meer dan logisch.

Je bent daarbij ook nog relatief onervaren en bent daarin nog aan het ontdekken wat je grenzen daarin zijn. Ik zelf heb bijvoorbeeld last van:

- Niet diep meer kunnen nadenken
- Duizelig
- Emontioneel afgevlakt voor ruim 1 week
- Minder toegankelijk naar andere toe

Vermoeidheid, sleur, drukte, daglicht, weinig eten vooraf, zijn nou niet bepaald de beste factoren om een energieke "trip" te krijgen na inname van X. Je moet het zien als een soort verlengstuk van je gemoedstoestand en begin je daarin al moe, is het lastig omdat zelfs met X te gaan opwekken. De hoeveelheid maakt daar volgens mij niet bijzonder veel bij uit.

.

AgeOfLove

Herkenbaar, bij mij helpt het als ik die dip ook effectief ga verwachten. Ik weet dat hij gaat komen dus zorg ik dat ik mijn slaap kan inhalen. Gezond eet ( meestal de tweede dag na het gebruiken ) vooral veel bananen en ander fruit.
Ik probeer ook contact te hebben met andere mensen, dat ik iets te doen heb. Als ik alleen ben en ga nadenken dan blijf ik ook nadenken over het slechte gevoel.
Ook wat hash roken helpt wel savonds...

Beste is natuurlijk tijd tussen laten maar heb nu drie keer gebruikt met telkemale twee weken tussen en de zogenaamde dinsdagdip voelde ik vandaag bijna niet... wellicht door weinig alcoholgebruik. Alcohol + bollen = grotere dip. Of toch al stuk tolerantie? :/

Bovenaan