De charme van pep

Ketaboy

Bewuste gebruiker
Ik vraag mij af wat voor de mensen hier die speed gebruiken buiten feestjes om dus gewoon thuis / door de weeks hier toe beweegt.

Bij mij heeft speed de uitwerking motivatie een enorme boost te geven. Kan gefascineerd 10 uur lang iets lezen, tekenen, muziek maken etc. Het is gewoon prachtig dat een lijntje pep de "hyperfocus mode" triggerd en vast houdt.

Ook tijdsbesef gaat anders werken, vroeger had ik een baan waar ik me kapot verveelde en de klok haast stil leek te staan. Met pep op was het in no-time voorbij.

Dit lijkt redelijk pro-speed, maar ondanks dit lovende antwoord ken ik ook de schaduwzijde, maar dat is nu even niet van belang :rolleyes:

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
kijk er zijn meerder soorten pep gebruikers :

1) De 'weekend ' misbruiker, snuift maar wat raak ( het liefst grammen ) koopt het liefst goedkope bagger, zuipt zich klem en gaat maandag naar zijn werk.

2) De dagelijkse medische gebruiker, is kieskeurig prefereert dextro en betaald graag de eindprijs ...
Hij neemt het in de ochtend en weegt nauwkeurig af, doet zijn ding en schept niet op.
Beleeft ook geen kater eet en rukt gewoon door.

3) De onwetende beginner, doet ook maar wat, klaagt zich ziek over de kater die hij aan zichzelf te danken heeft. Snuift een beetje en zweert het nooit meer te doen, zegt meestal ook : Pep is voor losers die geen cash hebben.

4) De senior, de veteraan, betaald ook de eindprijs is kieskeurig maar kent de pep door en door, toont respect en geniet van een normale dosis en neukt zijn vrouw echt plat.

5) De pep junk, deze snuift wat ie kan krijgen, hij kent de klappen van de zweep beter alls geen ander, hij verkiest de beste pasta maar snuift desnoods as van zijn overleden broer Sim.
Hoe meer hoe beter .... langzaam verandert ie in een zombie zoals zijn broer Sim.

:hearteyes:

In welke klasse hoor jij ?

Ik in groep 2 ... en 4

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
ik begon toen ik 16 was in groep 3, toen klom ik naar groep 1 ... 10 jaar later zat ik in groep 4 en eindigde ik in groep 2.

:wave:

Ketaboy

Bewuste gebruiker
Haha, gezien de onderverdeling ga ik ook voor 2 en 4, ben wel als ik eerlijk ben zowel 1 als 5 geweest :wink:

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
ik zoop me vroeger geheel lam, en snoof zoveel mogelijk, kennis van kwaliteit kende ik niet, toen was er niets, ook geen internet.

Ik denk dat iedereen klimt, begint op feestjes met veel alcohol.

:mrgreen:

Oom Klaas

Badass junkie
Dextro krijg ik straks via een vriend die ze zelf niet wil nemen,
dus een 2 maar dan met zeer kleine mate.

cropp

Badass junkie
ik ben meer een weekeind-misbruiker, al snuif ik niet graag troep en weet ik wel wat ik snuif en wat het met me doet...

Paddo100

Bewuste gebruiker
vergeet groep 6 niet.

Mensen die doen alsof ze geen pep junk zijn maar het wel zijn en verwoorden het mooi maar eigenlijk kunnen ze niet zonder :mrgreen:

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
ok dan behoor ik ook tot groep 6 ....
ben er best wel trots op !!
zoveel groepen, kan alleen maar goed zijn.

Wacky

Badass junkie
Ik ben dan wel groep 7: De verstandige gebruiker die slechts een keer per maand 100mg gebruikt. Deze gebruiker is bewust bezig en wil alleen top kwaliteit. Door zijn geringe consumptie hoeft hij gelukkig slechts 1 keer per jaar op zoek naar wat goeds :)

:wink:

Provenzano

Experimenterende gebruiker
Categorie twee: eigenlijk puur functioneel gebruik. Kleine dosissen dex, maximaal 3x 10 mg per dag. Niet dagelijks, maar afgelopen paar dagen wel, aangezien ik morgen m'n laatste tentamen heb :wink:

In categorie drie heb ik me slechts in het begin even bevonden, maar na een paar keer twee nachten wakker zijn van +100 mg dex leer je gelukkig wel snel van je fouten. Speedkaters zijn verre van leuk, al helemaal als je ook nog eens moet presteren in het dagelijkse leven.

Jordgubb

Wacky zei:
Ik ben dan wel groep 7: De verstandige gebruiker die slechts een keer per maand 100mg gebruikt. Deze gebruiker is bewust bezig en wil alleen top kwaliteit. Door zijn geringe consumptie hoeft hij gelukkig slechts 1 keer per jaar op zoek naar wat goeds :)

:wink:

ik zit in; Groep 8; de groep van beginners die door ervaren gebruikers (uit groep 2 en 5) zo goed 'opgeleid' worden dat zij nooit, zoals in groep 3, over speedkaters en losers hoeven te klagen, maar daardoor de drug zeer kunnen onderschatten. Qua regelmaat, net zo weinig gebruiken als de groupies van 2 en 7, alleen niet om de functionele, maar om de foute redenen. Namelijk de afwezigheid van de eerdergenoemde gebruikers uit groep 2 en 5. Mochten deze personen vaker aanwezig zijn dan zou de gebruiker van groep 8 instantly 'terugvallen' naar groep 3, en eindelijk de speedkaters ervaren waar hij/zij zo vaak over gehoord heeft. Risicogroep, dus.

Paddo100

Bewuste gebruiker
lysergine25 zei:
ok dan behoor ik ook tot groep 6 ....
ben er best wel trots op !!
zoveel groepen, kan alleen maar goed zijn.

je hoort erbij! :rock

ik denk wel dat je gelijk hebt met je groepen, maar in nederland word je al gauw bedrukt met junk al zit je aan de pep... bij ons dan...

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
groep 9:

De diehard die de pep zuiver koopt, en dan oplost inwater.
De spuit vult en met de lichtsnelheid afreist het universum in.

mijn aller beste maatje M belandde zo van de naald in de drugsvrije vleugel in een Zweedse gevangenis.

:(

Nu behoort ie tot groep 4

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Groep 2.

Ik gebruik het liefste alleen maar dex, en zo goed als altijd alleen maar functioneel. Ik gebruik altijd lage dosissen. nooit boven de 50mg, meestal zo'n 20mg.

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
merk je dat niet aan me .... op me 14 de af en toe hevig aan de Simson, the only solution.

Op me 16de een 1/2 jaar ieder weekend aan de drank pep peuken en weed.
Toen ff naar de gevangenis en me leven verbetert.

:tearsofjoy:

Acetyllysergic

Bwa ik vind je reacties gewoon apart, unieke stijl...
Uit de topic van adhd had ik afgeleid dat het iets met adhd te maken had.

Ik bedoel eigenlijk meer lichamelijk, voel je je bv. Tien jaar ouder? (versleten :P)

Paddo100

Bewuste gebruiker
lysergine25 zei:
ik begon toen ik 16 was in groep 3, toen klom ik naar groep 1 ... 10 jaar later zat ik in groep 4 en eindigde ik in groep 2.

ik zat al in groep 3 toen ik 7 was. ik zit nu in het 1e jaar van het HBO :P :stoned:

JUNGLIST

Ik weet niet echt in welke groep ik hoor, al is het wel waar dat ik de eerste keer, nouja de eerste keer dat ik zelf had gekocht (16 gram kut pep :tongueout:) me helemaal kapot snoof omdat ik niet wist wat ik deed, vervolgens de hele nacht wakker lag, paranoïde was en de volgende dag als een zombie op lowlands rond liep. Maar daarna hoorde ik niet echt in een groep. De ene keer neem ik een week lang elke ochtend een beetje, vervolgens doe ik het een maand niet en gebruik het dan weer een tijdje in het weekend.

Ik vind pep gewoon zo lekker omdat je van een klein beetje de hele nacht door kunt gaan, en dan heb ik helemaal of amper last van een 'kater', ook doet het bij mij nooit echt pijn aan mijn neus en de smaak vind ik ook meevallen. Als het echt moet lik ik het ook wel op. Sowieso vind ik snuiven veel fijner dan slikken omdat ik daar bijna altijd misselijk van word. Dat is voor mij vooral de charme van pep :)

Oom Klaas

Badass junkie
Eindelijk weer back on topic :grin:

De charme, zoals ook al genoemd complottheorieën :grin:
Maar ook "gewone" gesprekken kunnen zo uren aanhouden zonder enig tijdsbesef en de ideeën die worden uitgesproken grenzen vaak aan de waanzin totaal geen greep meer op de realiteit maar greep op wat ik wil zien (niet letterlijk). Een soort snelle, eerlijke (ja, echt waar), liefhebbende en delende sfeer komt over me heen wanneer ik het neem.

Een popster live fast die young gecombineerd met een boeddha. :confused:

Dat is voor mij de charme van pep.

JUNGLIST

Zozo, jij gaat wel een stuk dieper dan ik :P Maar het komt er op neer dat pep voor mij gewoon veel meer voordelen heeft dan bijvoorbeeld xtc. Zelfs in kleine hoeveelheden is het effectief, en een ''kater' blijft dan uit. Ook minder last van m'n kaken :)

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Als ik pep neem dan komt er een boel dopamine vrij, en die stof zorgt ervoor dat ik :

Alles beter kan
Alles afmaak
Vreselijk geil word
Veel wil neuken
Zeer brutaal word
Dingen doe die ik zonder pep nooit zou doen
Minder blow
Meer presteer
Zwaar ga opruimen
Boenen
Klussen

de lijst stopt niet.....

Dat is de ware kern de charme van echte pep, de charmeur der Drugsen....

JunkieEyes

ik zoop me vroeger geheel lam, en snoof zoveel mogelijk, kennis van kwaliteit kende ik niet, toen was er niets, ook geen internet.

Ik denk dat iedereen klimt, begint op feestjes met veel alcohol.
iedereen begint zo.. idd, maar lysergine, wrm ben je dan altijd zo kortaf, spottend ipv je kennis en echte raad door te geven..

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
JunkieEyes zei:
iedereen begint zo.. idd, maar lysergine, wrm ben je dan altijd zo kortaf, spottend ipv je kennis en echte raad door te geven..

jij moet gewoon stoppen met e drugs, punt uit.
verwerk het als een man, en zoek hulp ...

Kus

Bonnie

JunkieEyes

jij moet gewoon stoppen met e drugs, punt uit.
verwerk het als een man, en zoek hulp ...

zei lysergine, de badass junkie -__-'
PS; lysergine, ik wist niet dat grootheidswaanzin bij de effecten van speed hoorde :wink: altijd fijn om bij te leren...

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
en arrogantie en brutaliteit ...

zullen we hier ter plekke en poll houden:

[X] je maakt geen kans je afkick gaat niet lukken
[ ] je bent een held want je kapt vandaag en laat je neus met rust

ik stem op keuze 1

:tearsofjoy:

psych-out

Bewuste gebruiker
vroeger gebruikte ik pep omdat het leuk, chill,... was
maar als ik er goed over nadenk, gebruik ik drugs om niet aan mijn problemen,... te denken.
een foute manier van drugsgebruiken natuurlijk, maar dat is het leven van een drugsverslaafde.

Ewie

Belezen gebruiker
lysergine25 zei:
Als ik pep neem dan komt er een boel dopamine vrij, en die stof zorgt ervoor dat ik :

Alles beter kan
Alles afmaak
Vreselijk geil word
Veel wil neuken
Zeer brutaal word
Dingen doe die ik zonder pep nooit zou doen
Minder blow
Meer presteer
Zwaar ga opruimen
Boenen
Klussen

de lijst stopt niet.....

Dat is de ware kern de charme van echte pep, de charmeur der Drugsen....

Ja, en op je 25'ste eruit zien als een 30+ 'er :grin: mooie charme, speed, als je het al zou willen gebruiken, is meer iets voor af en toe wanneer het nodig is of je denkt het nodig te hebben.. :wink: Waarom zou je meer/beter willen presteren dan anderen...

peppie

Belezen gebruiker
4 en 7
De verstandige gebruiker die slechts een keer per maand 100mg gebruikt. Deze gebruiker is bewust bezig en wil alleen top kwaliteit. Door zijn geringe consumptie hoeft hij gelukkig slechts 1 keer per jaar op zoek naar wat goeds
alleen in de zoek tocht afgelopen tijd ben ik meer een weekendmisbruiker geworden (door iedere keer weer te testen)

Het gaat weer de goede kant op gelukkig :hearteyes:

DonnieDark0

Bewuste gebruiker
Bestaat er geen groep voor incidentele recreatieve, maar verantwoorde gebruikers, welke zeker prijs stellen op kwaliteit en bij minder hoge kwaliteit alle mogelijke manieren inzet om de zuiverheid op te krikken.

Count me in: Groep 11, het meestersnummer.....

:grin:

Tekno

i love pep :hearteyes:. Gebruik het niet vaak, na een paar sleutelpunten sta ik ook al super strak. Mijn vrienden blijven zich er over verbazen, bij een kleine hoeveelheid staan mijn ogen al wagewijd open en draaien mijn kaken overuren (de rest kijkt op dit moment nog gewoon volkomen normaal uit hun ogen. niet dat zij veel speed gebruiken, net als ik 1x in de 3 maand ofzo). Hier teer ik meestal wel een uurtje of 4 op, soms neem ik tussendoor nog een klein nifje om even bij te blijven. Ik vind speed heerlijk voor een chill avond bij vrienden thuis. Gewoon zitten, praten, biertje er bij, muziekje op, meer heb ik niet nodig. Af en toe naar buiten om een uurtje rond te lopen en wat energie kwijt te kunnen. Als afsluiter een jointje roken en lekker uitzitten, slapen is dan ook geen probleem meer. Nog nooit last gehad van een brakke dag erna. Vannacht nog wat speed gehad, sliep rond half 5 en had er vrij weinig moeite mee om uit bed te komen om half 10 (of naja, vrij weinig moeite.. het was niet moeilijker als normaal :P). Wat voor mij nou écht de charme van pep is? Ik ervaar de drug als een 'stille aanwezige', ik voel me gewoon lekker, alles is net even wat gezelliger en heb niet het gevoel alsof de drug mijn stemming echt bepaal, ik heb eerder het gevoel alsof het de kleine dingen net wat relaxter maakt (dit heeft hoogstwaarschijnlijk ook met de geringe dosering te maken :wink: ).

Speed is wel zeker min lievelings drugs. na een tijd ongecontrolleerd gebruikt te hebben ben ik weer alleen in het weekend verder gegaan, (niet eens elk weekend). nu is het probleem bij mij dat het wel te doen is om niet te gebruiken, maar als ik gepland heb om speed te gaan halen en dat lukt niet, dan word ik wel helemaal leip. dan kan ik ook niet de plannen weizigen en gewoon een biertje gaan drinken ofzo. mss meer gewoon mijn karakter dan verslaving.. iemand het zelfde probleem??

ibra_is_imba

Belezen gebruiker
Ketaboy zei:
Ik vraag mij af wat voor de mensen hier die speed gebruiken buiten feestjes om dus gewoon thuis / door de weeks hier toe beweegt.

Bij mij heeft speed de uitwerking motivatie een enorme boost te geven. Kan gefascineerd 10 uur lang iets lezen, tekenen, muziek maken etc. Het is gewoon prachtig dat een lijntje pep de "hyperfocus mode" triggerd en vast houdt.

Ook tijdsbesef gaat anders werken, vroeger had ik een baan waar ik me kapot verveelde en de klok haast stil leek te staan. Met pep op was het in no-time voorbij.

Dit lijkt redelijk pro-speed, maar ondanks dit lovende antwoord ken ik ook de schaduwzijde, maar dat is nu even niet van belang :rolleyes:
ja alles was leuker, (in het begin) na een paar maanden, word het een hel

Bovenaan