Bron heb ik niet zo snel, was een reddit thread die ik in de gaten hield op de GHB subreddit.
Maar lyrica (Pregabaline) en Gabapentine spreken dus beide de GABA-A en B receptoren aan? Ik lees tegenwoordig veel over deze twee middelen. Ik weet toevallig dat mijn ma gabapentine voorgeschreven krijgt van de huisarts. Misschien wel handig om een doosje te bemachtigen mocht dit ooit nodig zijn.
Los van het bovenstaande heb ik in de afgelopen twee dagen in totaal 6ml GHB gehad. Ook ben ik van de etizolam overgestapt op de lorazepam ivm de langere werkingstijd. Dit heb ik kunnen afbouwen tot een kwart pil (0,25mg) per avond voor het slapen gaan. Hiermee slaap ik de hele nacht door terwijl ik van de etizolam rond 05.00 klaarwakker was. Het probleem is dan wel weer dat ik in de ochtend extreem veel moeite heb met opstaan en op gang komen, mede door de langere werkingstijd van Lorazepam ten opzichte van Etizolam denk ik. Wel hou ik dit aan voor nog een week ongeveer.
Wat is eigenlijk wijsheid om te doen straks? Compleet stoppen met de 0,25mg of om de dag nemen om vervolgens er compleet vanaf te stappen? Geen idee wat gebruikelijk is in de laatste stappen van de afbouw..
Het beste kan je compleet stoppen.
Een benzoverslaving ontregelt je eigen systeem om zelf in slaap te vallen. Maar...
Dit 'systeem' bestaat niet enkel uit stofjes waarvan Word beweerd dat benzo's dit systeem zodanig beïnvloeden dat het de benodigde stoffen niet.meer afgeeft.
In slaap vallen word voornamelijk door je psyche gevormd.
Als.je een.benzo.neemt.weet je dat je slaapt,.en met dat zelfvertrouwen stap je in bed en geef je jezelf over.
Dit zelfvertrouwen kan je kwijtraken door benzo's
Je stapt onzekerheid in bed en je gedachten beginnen tegen je te werken...val je wel.in.slaap..gaat het lukken zonder benzo...wat als.het niet.lukt.. zal.je toch niet nog 1 x pakken en zoja hoe lang wil.je dan wachten...
Het is dus heel normaal dat.je.een korte periode hebt dat je daar.doorheen.moet.
Uiteindelijk.lukt het slapen,.je.krijgt er weer wat vertrouwen in, en ondanks wat ups and downs kom je weer in die positieve vicieuze cirkel!
Door om.de dag.lorazepam.te nemen help je het afbouwen absoluut niet!
Je schrijft dat lorazepam een lange werkingsduur heeft, maar ik deel die mening niet.
Baseer je dat op het doorslapen?
Zeker met jou geringe dosering komt de sufheid in de ochtend niet door de werkingsduur van de.lorazepam.
Het komt wel door het gebruik van benzo's an sich. Het is een logische bijwerking en komt ook omdat je slaapkwaliteit door de benzo beïnvloedt word.