iedereen reageert anders op drugs en medicijnen. dus eigenlijk is het niet te doen om te vertellen hoe of methadon zal werken, en hoe of de afkick zal zijn van meth, of dope.
we kunnen allemaal enkel vertellen hoe of het bij ons zelf ging, en uiteindelijk kun je het dan enkel zelf echt ondervinden door het middel te nemen.
het is nu enkel nog afwachten, het is alweer maandag, dus nog 1 dag en 2 nachten. tijd gaat snel, of gaat t juist heel langzaam nu in jou belevenis Rudolf?
kan me heel goed voorstellen dat je nu heel erg zenuwachtig bent, en zeggen dat dat geen zin heeft en dat je je gewoon nog even moet ontspannen zou zinloos en een beetje belachelijk zijn. helaas luisterd ons lichaam in dit geval daar niet naar. zenuwachtig ben je en blijf je. toch is het misschien raadzaam om jezelf zoveel mogelijk bezig te houden, zodat je wordt afgeleid en dus niet zoveel erover na kunt denken. denk ook dat men steeds zenuwachtiger wordt omdat we in onze gedachten het erg uitvergroten. dus we maken het probleem zo groot als mogelijk en worden daar dan gek van. en omdat dit jou eerste afkick is kun je helaas ook niet terug vallen op de ervaring van eerdere afkicks, zodat je een beetje weet wat je te wachten staat.
het overzetten van je dipidolor naar meth zal denk ik niet zo heel erg zijn, die gaat heel geleidelijk, dus daar hoef je niet bang voor te zijn. het zal niet erg prettig zijn maar zeker ook geen ramp. de afkick van heroine is wat anders, omdat je natuurlijk binnen geen dope krijgt. en omdat het opbouwen van een bloed spiegel met de methadon 1 a 2 dagen duurt zul je dus ziek worden van de ontwenning van heroine. gelukkig duurt deze dus maar max 2 dagen, want dan kicked die methadon in. nu weet ik dat er mensen zijn die zeggen dat ze methadon direct voelde wanneer ze erop over stapten, en dat kan waar zijn. ik weet t niet, helaas reageer ik altijd heel sterk op verandering van dope en of meth zoals je weet. dus wat dat betreft ben ik een slechte raadgever op dit gebied. ik hoop echt dat jij tot die groep behoord die gewoon kan overstappen van de dope op de meth zonder noemens waardige problemen. dat zou fantastisch zijn. maar zoals ik al in het begin zei, we kunnen enkel afwachten tot je het zelf ondergaat.
probeer nog even te genieten van het buiten zijn en niet ziek zijn, en maak het niet groter in je hoofd dan het is, ookal is dat dus makkelijer gezegt dan gedaan. afkicken is geen ramp, het is heel erg zwaar maar zeker niet dodelijk, (op een extreem zeldzame incedent na dan). mensen vergelijken het vaak met de zwaarste griep aanval hebben die je ooit hebt gehad en daar zit veel waarheid is. het is te doen, maar het zal een van de zwaarste gevechten worden die je ooit hebt gevoerd. achteraf geeft t wel een kick als je erdoor heen bent gekomen. het maakt je zeker sterker dan, zoals met alle dingen die je over wint.
dus, probeer er zo min mogelijk aan te denken, zoek zoveel mogelijk afleiding zodat je een beetje rustig deze dagen door komt. wat ook helpt is dat je in een huis zit waar iedereen in hetzelfde schuitje zit, ze zitten daar allemaal af te kicken en maakt t ook wel wat gemakkelijker. je bent dan niet de enige, iedere moment zijn er op de wereld waarschijnlijk minstens een paar miljoen mensen dope ziek, zelfs nu ik dit typ of jij dit leest zitten er mensen af te kicken. 1 kilometer van mij vandaag zit het hoofd bureau van politie hier in den haag en ik weet zeker dat daar minstens 3 of 4 mensen ziek zitten nu, en de scheveningse gevangenis teld minstens ook nog een hand vol dope zieken. dus, overal ondergaan mensen het zelfde als wat jij dagelijk moet doen. misschien is dat ook een schrale stroost.
Hou vol hoor, zie het als een vechtsport gevecht, denk dat je vroeger toen je al die jaren die sporten beoefende ook wel eens voor zware gevechten hebt gestaan die je deden zweten. en daar ben je allemaal ook sterket uitgekomen. dit keer zal net zo vergaan.
succes!!