Dag na XTC sporten

Sporten na gebruik drugsgebruik

• Ja, aanrader, want:

Stemmen: 0 0,0%
  • Nee, niet doen, want:

Stemmen: 1 100,0%

• Totaal aantal stemmers
    1

GroteDoppe

Belezen gebruiker
Tripreporter
Hoe kijken jullie naar sporten na het gebruik van drugs? Vaak heb ik er geen zin in, maar wellicht zal het wel goed zijn voor je herstel in iets rustiger te sporten (krachttraining) je kan natuurlijk altijd een paar kilo minder pakken. Ik heb zelf nog nooit gesport na drugsgebruik. Eerst goed uit slapen uiteraard. Maar wellicht kan het goed uitpakken.

Miraculeus

Bewuste gebruiker
De dag erna heb ik wel eens gedaan maar dat was toen een zeer slecht idee, kostte me zoveel moeite, alles in mijn lijf stribbelde tegen. Denk dat je lijf die dag meer dan genoeg heeft aan gewoon bijkomen. Gezond eten en rust lijken me op die dag slimmer dan keihard sporten.

Meestal doe ik de dag erna dus niets nu, en de volgende dag pak ik mijn sport weer op, idd misschien verstandig om er dan wat kilo's af te laten, ik vind dat zonde van mijn training😄, maar zal wel beter zijn voor je herstel.

FerdFatoehaus

Badass junkie
Dag erna ben ik geen voorstander van. Het eea zit nog in je bloed en je lichaam heeft het al zwaar genoeg met herstellen. Na 1 keer goede nachtrust ga ik wel altijd weer los. Tijd om al die gifstoffen eruit te rammen in de gym

GroteDoppe

Belezen gebruiker
Tripreporter
Xtc wordt meestal op festivals gebruikt. Een festival staat gelijk aan ongeveer een halve marathon (30.000 stappen). Krachttrainen wacht k altijd een dag mee. Sauna en/of wandeling is goed voor spierherstel.
Oehhh, sauna, daar heb ik niet over nagedacht! Goeddd idee!

Neo-Shulginist

Badass junkie
Je hebt er meestal geen zin in maar ik denk dat je na het sporten wel beter voelt dan wanneer je niks gedaan zou hebben. Verwacht alleen geen topprestaties.

Met krachttraining zou ik ook oppassen omdat je mogelijk meer kans loopt op blessures. Enerzijds omdat je mogelijk minder geconcentreerd bent, maar ook omdat je door vermoeidheid misschien niet de goede techniek toepast, en anderzijds omdat je misschien minder goed presteert maar je wel dezelfde gewichten als altijd probeert te tillen en je zo over je grens heen gaat.

Dus eerder gewoon een beetje rustige cardio.

Ik heb het wel eens gedaan, sporten de dag na drugs. Elke keer dat ik dit heb gedaan had ik wel goed (lang genoeg) geslapen voordat ik ging.

Met xtc was mijn ervaring dat ik de dag na een festival meestal al snel uitgeput was en heel snel ervoor koos om toch maar iets lichter te gaan trainen. Na een iets rustigere avond (geen festival etc.) xtc had ik minder last van uitputting maar ik zweette in beide gevallen wel als een otter waardoor ik me ook een beetje vies voelde. Dus het kan wel maar ik ben hiermee gestopt omdat ik geen voldoening voel als ik niet voluit ben gegaan en dat is wel waar ik naar opzoek ben.

Bij andere drugs zoals 3-mmc of coke (natuurlijk in combinatie met genoeg slaap van tevoren) en gewoon normale doseringen Heb ik helemaal geen last van snelle uitputting of slappe spieren. Hierdoor kan ik gewoon voluit gaan en vind ik het dus ook gewoon fijn om te trainen.

Wel moet ik er even bij zeggen dat je natuurlijk wel op je hartslag moet letten. Omdat die natuurlijk door drugs flink omhoog kan schieten en dan met sporten ook nog eens flink oploopt

Bovenaan