Daar gaan we weer, op van de zenuwen

Rodge

Belezen gebruiker
Ben sinds gistermiddag naar de open afdeling verplaatst, en dat doet me wel goed. Er zijn dan wel verplichte onderdelen waar je aan mee moet doen, maar daarnaast heb ik de vrijheid om tussen mijn giften en onderdelen door even buiten de kliniek te gaan en de buitenwereld te "proeven".

Verder zijn de mensen die hier zitten niet helemaal verknipt (al zitten we hier natuurlijk niet voor zweetvoeten), en valt er zo nu en dan een praatje te maken. Van een hoop hoor je dat ze in het verleden wel, een hoop, drugs gebruikt hebben maar dat ging eigenlijk altijd om blowen, speed en coke gebruik. Het hele ghb en baclofen verhaal is een ver van hun bed verhaal en ook al proberen sommigen het wel, ze begrijpen het niet echt. Vooral het feit dat je niet gewoon in een veilige omgeving in 1 keer kunt stoppen maar dat het langzaam afgebouwd moet worden.

Straks om 11:00 zak ik naar de 5ml per 2 uur, en de problemen met slapen beginnen al weer aardig de kop op te steken, ondanks dat ik voor het slapen om 23:45 50mg diazepam krijg. Verder krijg ik om 8:00/14:00/20:00 en dus om 23:45 30mg baclofen. Daarnaast overdag vanaf 9:00 bij elke gift diazepam (om en om 10 en 5mg), tot en met 23:00 waar ik dan nog 5mg krijg en dan 3 kwartier later de 50mg voor de nacht. Maar dat is iets wat ik ondertussen gewend ben tijdens mijn detoxen. Ik was van kinds af aan al een slechte slaper, en dat is ook 1 van mijn valkuilen.

Rodge

Belezen gebruiker
Straks om 11:00 zakt de xyrem naar 4,5ml. Op zich gaat de afbouw (xyrem) goed zonder al teveel klachten, echter het slapen gaat langzaam achteruit wat het wel lastig maakt. Op mijn vraag aan de arts hoe we verder gaan als de xyrem eraf is, wat dan de volgende stap wordt (de diazepam of de baclofen) had hij nog geen antwoord. Ik denk dat baclofen iets is waar ze nog geen ervaring mee hebben. Dus het kan ook zomaar zijn dat ze beide tegelijk gaan afbouwen, hij ging er nog over nadenken en in verdiepen.

Als ik meer weet zal ik het posten.

Rodge

Belezen gebruiker
Al met al geen hele beste dag gehad, en dan moet ik nog tot 00:00. Hoewel ik hier enkel tussen een paar vrouwen zat, was het wel een verademing itt de gesloten afdeling. Echter sinds vandaag zitten alle kamers vol. Allemaal vrouwen van jong tot oud en 1 gozer die ik hier een paar maanden geleden al had leren kennen. Echter is hij alweer weg, vanwege privacy wordt niet gezegd waarom. Morgen wordt die kamer wel weer gevuld met jawel...nog een vrouw. Begrijp me niet verkeerd, ik heb niets tegen vrouwen maar het is nu wel echt een kippenhok.

Voor het eerst "trek" gehad vandaag. Wat dat betreft zit je in een detox of zoals ik nu op een paaz wel fijn, want thuis was ik hoogstwaarschijnlijk voor de bijl gegaan.

Vanochtend 2 X een wandeling gemaakt (toen was het nog droog), en eind van de middag even een klein beetje gefitnist. Wil dit proberen dagelijks te doen. Voor de dopamine aanmaak, en als tijdverdrijf.

Verder hebben ze hier een hele luxe massagestoel (dat dan weer wel) waar ik meermaal daags gebruik van maak. Erg lekker, en per keer weer een half uurtje voorbij 😁

Hopelijk snel weer wat zonniger weer, want dit weer helpt niet mee om in depressie te schieten.

Nu nog even bellen met het thuisfront.

Lid 103682

Bewuste gebruiker
Wandelen is zeker heel goed. Niet alleen voor de stofjes maar ook om uit de kliniek te zijn.

Het slechte slapen gaat vaak pas weg een week of wat langer als je helemaal bent afgekickt.

Waarschijnlijk weet je wel dat er een dopamine release is bij het uitwerken en die release maakt je actief, helder en wakker.

Ook dat moet zich herstellen. Ik hoop dat je snel van de xyrem en diazepam af bent. En baclofen toch word gestart.

Rodge

Belezen gebruiker
Wandelen is zeker heel goed. Niet alleen voor de stofjes maar ook om uit de kliniek te zijn.

Het slechte slapen gaat vaak pas weg een week of wat langer als je helemaal bent afgekickt.

Waarschijnlijk weet je wel dat er een dopamine release is bij het uitwerken en die release maakt je actief, helder en wakker.

Ook dat moet zich herstellen. Ik hoop dat je snel van de xyrem en diazepam af bent. En baclofen toch word gestart.
Dankjewel voor je reactie. Het is idd fijn om even uit de kliniek te zijn.

De xyrem zit ik vandaag op 3,5ml.

Baclofen hadden ze een aantal weken geleden al gestart. 4 X daags 30mg. En dan ook nog steeds op 110mg diazepam.

Ik probeer 2 X per dag een wandeling te maken, 1 spiergroep per dag (licht) te trainen in de fitness en in het begin van de avond een half uurtje op de hometrainer.

Het is zowel goed voor me, als tijdverdrijf.

Lid 103682

Bewuste gebruiker
Dankjewel voor je reactie. Het is idd fijn om even uit de kliniek te zijn.

De xyrem zit ik vandaag op 3,5ml.

Baclofen hadden ze een aantal weken geleden al gestart. 4 X daags 30mg. En dan ook nog steeds op 110mg diazepam.

Ik probeer 2 X per dag een wandeling te maken, 1 spiergroep per dag (licht) te trainen in de fitness en in het begin van de avond een half uurtje op de hometrainer.

Het is zowel goed voor me, als tijdverdrijf.
Fijn te lezen en het zonnetje schijnt inderdaad goed vandaag.

Ik moest wel even flink fronzen toen ik las dat de arts xyrem gebruikt én baclofen bij jou.

3,5 ml en 4 x 30 mg is niet niks. Ik heb hier nooit van gehoord. Het is in een kliniek zelfs verboden. Omdat baclofen en xyrem een overdosis kan veroorzaken.

Nu, dat is niet gebeurd bij jou. Maar de kracht van baclofen zit hem erin dat het de xyrem/ghb vervangt. Ik vraag me af hoe snel ze willen stoppen met de xyrem en of ze dan de baclofen gaan verhogen. Is er een plan voor de medicatie?

Ik wil je uiteraard geen zorgen aanjagen, maar als de xyrem stopt en je lichaam is al gewend aan 120mg baclofen en 110 mg diazepam. Zie ik wel 2 problemen aankomen. Dit hoeft niet, maar als de diazepam zo hoog blijft krijg je bij de afbouw ook ontwenning.

Daarnaast verliest het de baclofen mogelijk zijn functie zoals ik al schreef om de ontwenning ghb/xyrem op te vangen.

Maar zo te lezen gaat het goed, het is jammer dat er landelijk nog steeds geen eenduidige aanpak is met afbouwen van baclofen.

Rodge

Belezen gebruiker
Fijn te lezen en het zonnetje schijnt inderdaad goed vandaag.

Ik moest wel even flink fronzen toen ik las dat de arts xyrem gebruikt én baclofen bij jou.

3,5 ml en 4 x 30 mg is niet niks. Ik heb hier nooit van gehoord. Het is in een kliniek zelfs verboden. Omdat baclofen en xyrem een overdosis kan veroorzaken.

Nu, dat is niet gebeurd bij jou. Maar de kracht van baclofen zit hem erin dat het de xyrem/ghb vervangt. Ik vraag me af hoe snel ze willen stoppen met de xyrem en of ze dan de baclofen gaan verhogen. Is er een plan voor de medicatie?

Ik wil je uiteraard geen zorgen aanjagen, maar als de xyrem stopt en je lichaam is al gewend aan 120mg baclofen en 110 mg diazepam. Zie ik wel 2 problemen aankomen. Dit hoeft niet, maar als de diazepam zo hoog blijft krijg je bij de afbouw ook ontwenning.

Daarnaast verliest het de baclofen mogelijk zijn functie zoals ik al schreef om de ontwenning ghb/xyrem op te vangen.

Maar zo te lezen gaat het goed, het is jammer dat er landelijk nog steeds geen eenduidige aanpak is met afbouwen van baclofen.
Ik wilde thuis in 2 tot 3 dagen afkicken van de ghb met behulp van phenibut en diazepam (die ik toch al voorgeschreven kreeg,80mg,) en in de avond een fles wijn.

Ik zat volgens mij op 12ml ghb, maar zelfs met 35 gram phenibut (poeder) en de diazepam wilde het niet lukken. Zowel mijn huisarts als mijn verslavingsarts van de brijder wilde mij geen baclofen voorschrijven ivm hoge dosis diazepam.

Ik ben weer terug gegaan op de ghb, en ondertussen op de zwarte markt op zoek gegaan naar voldoende baclofen. Toen ik dat uiteindelijk bij elkaar had, phenibut capsules besteld had heb ik nogmaals een poging gedaan...met succes. Tenminste....lichamelijk dan, emotioneel was ik een wrak. Verslavingsarts van de brijder op de hoogte gesteld dat het nu wel gelukt was en nu wilde hij wel baclofen op 80mg per dag voorschrijven. Met nog steeds de voorwaarde dat mijn vrouw het in beheer zou houden.

Maar ik gleed emotioneel steeds meer af, tot het moment dat mijn vrouw zich erge zorgen begon te maken. Ze heeft de crisisdienst gebeld en die waren er vrij snel voor mijn gevoel. Zowel de diazepam als de baclofen werden opgehoogd naar 120mg per dag. Maar dat mocht ook niet baten. Ik zag dat mijn vrouw er steeds meer aan onderdoor ging, want zoals ik al eerder heb vermeld speelde er nog veel meer dingen (mijn verslaving (waar van haar verwacht werd dat ze het in beheer zou houden), financieel en haar vader die terminaal is. Een paar dagen later barstte de bom. De kinderen sliepen gelukkig al lang en breed. Alles bij elkaar werd haar, terecht, teveel. Ze heeft alle diazepam en baclofen voor me op tafel gegooid en zei...hou het zelf maar in beheer, alles komt momenteel al op mij aan (waar ze volledig gelijk in had). Ze is naar bed gegaan en ik stortte compleet in. Alles werd voor mij zwart en kon positieve gedachte naar boven halen, iedereen zou beter af zijn zonder mij was het enige wat ik kon denken.

Zonder er verder bij na te denken heb ik alle diazepam, baclofen en de meest stomme dingen uit het medicijn kastje ingenomen met een fles likeur. Heb via WhatsApp een berichtje gemaakt naar mijn vrouw met mijn excuses en dat zij zich er vooral niet schuldig om moest voelen, aangezien ik haar reactie volledig begreep. Klikte een paar sigaretten voor onderweg, want ik wilde niet thuis dood gevonden worden door mijn dochters.

Ik ben het huis uitgegaan en gaan wandelen tot ik iets tegen zou komen waar ik rustig in kon slapen. Mijn vrouw gebruikt haar telefoon altijd als wekker, maar op vliegtuigstand dus een eind verderop heb ik mijn appje verstuurd zodat ze in de ochtend zou weten wat en waarom ik het gedaan had dit voor het geval ik ineens neer zou vallen. Nooit erbij stilgestaan dat ze ivm haar vader d'r telefoon niet op vliegtuigstand had staan. Ik was ondertussen al een aardig eindje uit de buurt, in een richting die ik normaal nooit op ga. Zij wordt wakker van mijn appje, belt 112 en stapt zelf ook in de auto. Laat ze me nou nog vinden ook. 112 gebeld waar ik was (nog steeds niks merkbaars aan me) en met de ambulance naar het IC. Ben de hele tijd bij gebleven en hoorde ze ook doorgeven dat patiënt normaal aanspreekbaar was. Ze hebben mijn maag niet leeg hoeven pompen, maar werd wel aan alle toeters en bellen gelegd. Na een tijdje heb ik wel een paar uurtjes geslapen en toen ik wakker werd kreeg ik een drankje. Ik proefde het meteen, ghb/xyrem. Ik sta natuurlijk in het systeem als ghb verslaafde en hoewel ik er ondertussen vanaf was, was dit niet bekend.

Dus uiteindelijk kwam ik het ziekenhuis uit met weer een ghb verslaving, maar deze keer met mijn hoogste dosis diazepam ooit en daar bovenop ook nog eens baclofen.

Maar nu bijna 2 weken in detox en zak morgen al naar 3ml, dus deel 1 begint op te schieten.

Mijn vrouw kan alleen op zaterdagmiddag op bezoek komen (we bellen en appen wel elke dag) maar dan stellen 2 uurtjes niets voor, zeker als er halverwege de bezoektijd een controle en medicatie moment valt.

Maar voor alsnog ben ik nog steeds gemotiveerd, al vind ik het wel heel spannend als het gedeelte hier achter de rug is en ik voor 12 weken naar Castle Craig ga.

Rodge

Belezen gebruiker
Is er iemand die de film "groundhogg day" van Bill Murray kent? Zo voelt het hier ook steeds meer aan.

Straks zakt de xyrem naar 3ml, en dat gaat nog steeds goed zolang ik de dag maar afwissel met wandelen, fitnessen en wat cardio op de hometrainer. Dit iedere keer afgewisseld met wat ontspanning op de massagestoel.

Enige wat de afgelopen dagen veranderd is dat er steeds minder eten is, en dan bedoel ik vooral beleg voor op brood, fruit is er al helemaal niet meer en iets als yoghurt is er mondjesmaat. Ik vind dit uitermate slecht, aangezien niet alleen ik tijdens de detox maar ook degene die hier zitten met geestelijke problemen juist gezond moeten kunnen eten. Hoe kun je in godsnaam aan je herstel werken als je niet eens alle fatsoenlijke voedingsstoffen binnen kunt krijgen?

Vanochtend alvast de eerste wandeling gemaakt. Koud, maar toch is het mooi weer...dat doet je alweer een beetje goed.

Noukster

Experimenterende gebruiker
Wat fijn dat het goed gaat, al naar 3ml! Het is ook goed om een ritme te hebben per dag! Wel echt mega slecht dat het eten niet gezond is! Juist in detox moet je gezond eten. Je vrouw komt 1x per week langs? Zou zijn geen fruit of gezonde dingen mee kunne brengen? Goed bezig en succes!

Rodge

Belezen gebruiker
Wat fijn dat het goed gaat, al naar 3ml! Het is ook goed om een ritme te hebben per dag! Wel echt mega slecht dat het eten niet gezond is! Juist in detox moet je gezond eten. Je vrouw komt 1x per week langs? Zou zijn geen fruit of gezonde dingen mee kunne brengen? Goed bezig en succes!
Het avondeten is prima, maar het is de afgelopen dagen het ontbijt en lunch waar geen beleg voor is (of je moet van cervelaatworst houden, dat hebben ze in overvloed), geen yoghurt, (karne)melk en normaal staat er altijd een fruitschaal die als het nodig is aangevuld werd. Na het eten kon je altijd een bakje vla krijgen, maar al deze dingen zijn op. Nu gooien ze het op de huismeester die deze week met vakantie is. Dat kan en mag natuurlijk ook, maar dan laat je iemand anders die taak toch overnemen. Er zitten hier mensen die enorm zijn afgevallen en slecht en ongezond gegeten hebben voordat ze hier binnenkwamen, ik vind het echt schandalig.

Rodge

Belezen gebruiker
Weer even een update:

Zit vandaag op 1,5ml xyrem per 2 uur. Dus vrijdagavond 23:00 ben ik daar van af.

Dan komt het het gedeelte diazepam en baclofen aan de beurt.

Morgenochtend om 10:00 heb ik een laatste intake gesprek met de psychiater van Castle Craig. Met hem moet ik onder andere overleggen wat de bedoeling is met de baclofen. En daar bedoel ik mee...gewoon er mee doorgaan op dezelfde dosis (4 × 30mg), zakken tot een bepaalde dosis of helemaal afbouwen.

Slapen is al slecht, maar zodra de diazepam afbouw gaat beginnen wordt het echt een drama. Zeker aangezien ik van jongs af aan al een hele slechte slaper ben.

Voel me erg down/depressief. Maar veel bewegen/sporten helpt mij daarbij het beste. Ik begin na het ontbijt met een half uur op de loopband met een helling van 10% (stevig doorlopen, hardlopen gaat niet met mijn knieën), na de lunch een wandeling van 3 kwartier in de buitenlucht, eind van de middag naar de fitness en dan doe ik 1 oefening van een spiergroep (10 setjes, en elke dag een andere spiergroep) en aan het begin van de avond nog een half uurtje op de hometrainer. Gisteren werd er ook nog door een therapeut een uurtje boksen gegeven, wat ik heb meegepakt. Dat is iets wat ze wat mij betreft wel dagelijks mogen doen (wel leuk dat ik hem daarin zo nu en dan kon adviseren en corrigeren, wat hij geheel niet erg vond). Maar al dat sporten helpt mij heel erg om mij uit dat negatieve dal te trekken, itt creatieve activiteiten enzovoorts.

En dan in de avond proberen rust te vinden om niet hoog in adrenaline mijn bed in te gaan. Dat lukt, maar slapen pffffff.....

Rodge

Belezen gebruiker
Even als aanvulling op 1 van mijn eerdere bericht over het (gebrek) aan eten hier, dat is opgelost. Er is weer voldoende fruit, gezond boterham beleg, (karne)melk en yoghurt enz.....

Noukster

Mega goed ga je!! Het wordt spannend vrijdag vijf je het spanned? Ben benieuwd hoe het zal gaan met de dia ik baclofen! Fijn dat je zo veel voldoening uit het sporten kan halen. Rust zelf vinden is heel erg lastig, miss vind je puzzelen leuk puur voor afleiding.. gelukkig is er niet weer gezond eten! Ik wens je veel succes en sterkte morgen maar het gaat je lukken je bent nu al zo ver gekomen!! Zet door alle geluk

Rodge

Belezen gebruiker
Sinds gisteravond 23:00 klaar met de xyrem en werd in de nacht niet meer gewekt, evengoed een onrustige nacht gehad...helaas.

Afgelopen donderdag het laatste intake gesprek gehad met de psychiater van Castle Craig, maar dat gaat hem niet worden voor mij. Zowel ik als mijn vrouw hadden er geen goed gevoel bij. En daarbij is het ook niet 12 weken zoals constant gezegd werd maar 10 weken. Maar het komt er op neer dat ze niet, zoals ze eerder vertelde, naar de achterliggende problemen en trauma's gekeken wordt maar zich richten op vooral de toekomst en in het speciaal draait het allemaal om het 12 stappen programma.

Terwijl ik juist dubbele diagnostiek en cognitieve gedragstherapie nodig heb, door alles wat ik heb meegemaakt, gezien, gehoord, moest doen en gedaan heb. Eerst moeten die angels eruit.

Daar bovenop (waar ik al bang voor was) is mijn vrouw donderdagmiddag volledig ingestort. Gisterochtend is ze bij de huisarts geweest en ze heeft een zware burn-out.

Alles bij elkaar, 1 grote kutzooi.

De Zandman

DF-koning
Sinds gisteravond 23:00 klaar met de xyrem en werd in de nacht niet meer gewekt, evengoed een onrustige nacht gehad...helaas.

Afgelopen donderdag het laatste intake gesprek gehad met de psychiater van Castle Craig, maar dat gaat hem niet worden voor mij. Zowel ik als mijn vrouw hadden er geen goed gevoel bij. En daarbij is het ook niet 12 weken zoals constant gezegd werd maar 10 weken. Maar het komt er op neer dat ze niet, zoals ze eerder vertelde, naar de achterliggende problemen en trauma's gekeken wordt maar zich richten op vooral de toekomst en in het speciaal draait het allemaal om het 12 stappen programma.

Terwijl ik juist dubbele diagnostiek en cognitieve gedragstherapie nodig heb, door alles wat ik heb meegemaakt, gezien, gehoord, moest doen en gedaan heb. Eerst moeten die angels eruit.

Daar bovenop (waar ik al bang voor was) is mijn vrouw donderdagmiddag volledig ingestort. Gisterochtend is ze bij de huisarts geweest en ze heeft een zware burn-out.

Alles bij elkaar, 1 grote kutzooi.
Noot:. Achterliggende problemen, trauma's, kortom rottigheid, dat zijn zaken die zijn voorbij.
Daaraan is niets meer te veranderen. Waar het om gaat is deze ellende een plaats te kunnen geven, hoe moeilijk ook.
Waar je wél wat aan kunt doen, is het nu, het morgen, het overmorgen en wellicht volgende week.
Om niet in een cirkel te blijven ronddraaien is juist daarin sturing, en kennis nodig.
Dus ik vind de 12 stappen behandeling nog niet zo slecht...mbt mijn alcohol verslaving heeft deze aanpak mij van de drank af gehouden.
Ik heb ook zware ptss. Daaraan kan ik niets meer veranderen. Een hulphond is het enige, wat enigszins helpt.
En het nu en volgende week bestaat uit mij rustig bezig te houden met het naar tevredenheid weten te handelen mbt de dagelijkse praktijk van het leven te kunnen voortzetten.

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Ik sluit me volledig bij @De Zandman aan. En ik wil daarvan toevoegen: je zal echt eerst je verslaving aan moeten pakken voordat je aan andere problemen kan werken.

In heel veel 12-stappen klinieken wordt er allerlei therapie gedaan. CGT, DBT, schematherapie etc. Dus waarschijnlijk loop je dat niet mis. 10 weken is ook een ruime tijd. Ik heb 'maar' 6 weken intern gezeten in het buitenland. Wel gevolgd door nog een 12 weken ambulant traject. Maar dat heb ik ook pas besloten in de kliniek.

Na je verslavingszorg kan je altijd nog specifieke traumatherapie doen. En een diagnose stelling om daar eventueel verder iets mee te doen.

Eerst verslaving, dan pas de rest. De kans op terugval tijdens je andere trajecten is anders groot. En therapie doen in actief gebruik, is waardeloos.

Ook goed om te weten. Ik zou het even terug moeten zoeken, maar niet gek lang geleden is hier een studie over gepubliceerd: een klinische opname gevolgd door actief met de 12-stappen aan de slag te gaan. Geeft ongeveer een kans van 2/3 op langdurig succes. Dat is de hoogste score in statistieken ooit qua verslavingszorg.

Zijn er dingen die je afschrikken of waar je weerstand naar hebt in het 12-stappen programma?

Rodge

Belezen gebruiker
Ik sluit me volledig bij @De Zandman aan. En ik wil daarvan toevoegen: je zal echt eerst je verslaving aan moeten pakken voordat je aan andere problemen kan werken.

In heel veel 12-stappen klinieken wordt er allerlei therapie gedaan. CGT, DBT, schematherapie etc. Dus waarschijnlijk loop je dat niet mis. 10 weken is ook een ruime tijd. Ik heb 'maar' 6 weken intern gezeten in het buitenland. Wel gevolgd door nog een 12 weken ambulant traject. Maar dat heb ik ook pas besloten in de kliniek.

Na je verslavingszorg kan je altijd nog specifieke traumatherapie doen. En een diagnose stelling om daar eventueel verder iets mee te doen.

Eerst verslaving, dan pas de rest. De kans op terugval tijdens je andere trajecten is anders groot. En therapie doen in actief gebruik, is waardeloos.

Ook goed om te weten. Ik zou het even terug moeten zoeken, maar niet gek lang geleden is hier een studie over gepubliceerd: een klinische opname gevolgd door actief met de 12-stappen aan de slag te gaan. Geeft ongeveer een kans van 2/3 op langdurig succes. Dat is de hoogste score in statistieken ooit qua verslavingszorg.

Zijn er dingen die je afschrikken of waar je weerstand naar hebt in het 12-stappen programma?
Ook @De Zandman

Van de xyrem (ghb) ben ik sinds afgelopen vrijdag af, en de diazepam zijn ze nu aan het afbouwen.

Wat mij tegenstaat aan het 12 stappenplan is het stukje " hogere macht".

Daarbij kreeg ik te horen dat de meeste daar tot stap 4 komen, eenmaal terug in Nederland moet ik weer opnieuw bij stap 1 beginnen. Meerdere meetings per week bezoeken en 3 dagen dagbesteding.

Ik ben altijd zelfstandige geweest, maar na een bedrijfsongeval vanaf half juli vorig jaar niet kunnen werken waardoor we het op het salaris van mijn vrouw (waarbij nu een zware burn-out vastgesteld is)moeten zien te rooien. Ik heb mijn bedrijf opgedoekt omdat het mij veel stress gaf, en dus kans op terugval. Maar ondertussen heb ik nergens recht op. Dus ik wil na mijn natraject zsm solliciteren voor een baantje, maakt me niet uit wat (als ik iets heb kan ik vanuit daar verder zoeken).

De trauma's uit het verleden zullen toch echt verwerkt moeten worden, en ambulant hebben ze dat al geprobeerd maar dat gaat niet (te heftig). Want dan gaat er een beerput open en kan ik daarna niet thuis in een druk gezin functioneren. Dus dat zal dan ook intern moeten en ben ik straks meer als een half jaar van huis, aan het vervreemdend van vrouw en kinderen en nog steeds zonder inkomen.

Lid 103682

Bewuste gebruiker
@Rodge

Hoe zou jij het dan echt concreet willen zien?
Je hebt het over een tijdslijn. Ik ben benieuwd hoe jij het voor je ziet. Welke behandeling(en)waar en hoe lang?

Advies om de haalbaarheid te toetsen. Is er aanbod en zijn er wachtlijsten. Zowel qua zorgaanbieders als de hulp zelf.

Laatst bewerkt:

De Zandman

DF-koning
In de 12 stappen behandeling kun je de woorden " hogere macht" ook anders benoemen. Het effect is hetzelfde, en daar gaat het om.
Niet iedereen is gelovig, en daar weet men wel raad mee in een groep.... positief bedoeld .
Wat mijzelf betreft kan ik zeggen:
Ik ben ruim 2 jaren naar de AA gegaan toen ik gestopt was met zuipen. Ik heb er veel aan gehad.
Qua stappen is te overwegen om niet iedere keer wanneer er een nieuw gezicht in de groep erbij komt, meteen weer bij stap 1 te beginnen. Dat schiet idd niet op
Vwb de " hogere macht":
En een zekere " stille kracht " die is er in een meeting.
Heel typisch, maar het is zo.
Het systeem helpt heel veel mensen en ik hoop jou ook!
Maar essentieel voor hulp is zoals al genoemd hierboven:
Eerst de verslaving eruit.
Daarna pas de rest.
Anders heeft alle hulpverlening geen enkele zin. Wasted energy!
Niet ieder trauma is "verwerkbaar". Bijvoorbeeld:
Ik heb er igg enkele, waar vrijwel niemand tegenwoordig nog mee te maken heeft, laat staan dat ik daar hulp voor kan krijgen, behalve de hulphond... oorlogstrauma in casu.
Soit. Het zij zo. Er zijn maar weinig lotgenoten met wie je zinvol kunt communiceren...
Voor hulpverlening in groepen is belangrijk dat je daar zonder voorafgaande voorwaarden te stellen, aan begint. Open erin gaan, en zien of je er iets mee kunt.
Het werkt. Maar niet voor iedereen....
Sterkte!

Laatst bewerkt:

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Wederom sluit ik me volledig aan bij @De Zandman

Herstel op 1, anders verlies je alles wat je boven je herstel plaatste + je herstel. Ik spreek in deze helaas uit ervaring. Ik heb werk en mijn sociale contacten altijd boven herstel geplaatst en zakte alleen maar dieper in de shit.

Ik hoop dat je iets passends weet te vinden. Sta vooral open voor wat er mogelijk is. En gun jezelf de tijd en rust, veel tijd en rust.

Rodge

Belezen gebruiker
Is even geleden dat ik een update geplaatst heb.

Maar ik zit nog in mijn diazepam afbouw, vandaag op 50mg.

Castle Craig gaat niet door, aangezien ik niet door de douane kom ivm openstaande boetes, en ik heb te horen gekregen dat ik nog 2 weken moet gaan zitten ivm rijden zonder geldig rijbewijs waarvoor ik een anderhalf jaar geleden gepakt ben.

Verder speelt er in de thuissituatie zich ook een hoop af wat mij veel stress geeft, maar ik heb de hele opname nog niet 1 trek moment gehad...die baclofen doet wat dat betreft wonderen.

De Zandman

DF-koning
Rijden zonder geldig rijbewijs??
Tsja.....daar kun je idd een flinke douw voor krijgen...
Wel jammer van die kliniek in Schotland...maar mss red je het zo ook!
Je bent goed bezig!

Ghbeetje

Is even geleden dat ik een update geplaatst heb.

Maar ik zit nog in mijn diazepam afbouw, vandaag op 50mg.

Castle Craig gaat niet door, aangezien ik niet door de douane kom ivm openstaande boetes, en ik heb te horen gekregen dat ik nog 2 weken moet gaan zitten ivm rijden zonder geldig rijbewijs waarvoor ik een anderhalf jaar geleden gepakt ben.

Verder speelt er in de thuissituatie zich ook een hoop af wat mij veel stress geeft, maar ik heb de hele opname nog niet 1 trek moment gehad...die baclofen doet wat dat betreft wonderen.

Weet niet of het nog zo is zoals een paar jaar terug, maar toen kon je gewoon met een hele huts aan openstaande boetes en een hele huts aan openstaande beslasting gewoon via belgie of duitsland vliegen. Klein stukje extra rijden, maar toch de moeite waard.

De Zandman

DF-koning
Tegenwoordig worden boetes alsnog geïnd door de douane en marechaussee als je wilt inchecken op Schiphol of een ander vliegveld waar je langs de douane en marechaussee moet..
Dank zij de informatica van nu.

Rodge

Belezen gebruiker
Meer is niet altijd beter😂

250mg test is prima voor mij, dat gebruikte ik ook voordat ik niet meer aan bodybuilding kon doen ivm met mijn toen 9 jaar durende ghb verslaving. Ik merk met 1 test in de week dat mijn bloedwaardes niet teveel schommelen wat heel kut is als je de normale dosering van 2-3 weken aanhoud...dan als je 2 weken aanhoud (bij 3 helemaal) merk je gewoon dat je humeur steeds meer op en neer gaat en dat allemaal omdat de zorgverzekeringen hier in Nederland geen goedkeuring willen geven voor test cypionate...en vraag me niet waarom want ik heb geen idee want hij is nog goedkoper ook als de sustanon (zitten 4 esters in en bij de cyp maar 1 ester die net iets langer werkt als de langst werkende in de sus. Zoals @Brakka Mang zei: meer is niet altijd beter maar ik heb het gewoon om medische redenen nodig en heeft niks met een onzeker zelfbeeld of mijn verslavingsverleden te maken, en het ook niks met mijn hogere doseringen (3500mg max roids +2 peptides p/w) kuren roids gebruik te maken tussen het cruisen in)

Blauweaap

Badass junkie
250mg test is prima voor mij, dat gebruikte ik ook voordat ik niet meer aan bodybuilding kon doen ivm met mijn toen 9 jaar durende ghb verslaving. Ik merk met 1 test in de week dat mijn bloedwaardes niet teveel schommelen wat heel kut is als je de normale dosering van 2-3 weken aanhoud...dan als je 2 weken aanhoud (bij 3 helemaal) merk je gewoon dat je humeur steeds meer op en neer gaat en dat allemaal omdat de zorgverzekeringen hier in Nederland geen goedkeuring willen geven voor test cypionate...en vraag me niet waarom want ik heb geen idee want hij is nog goedkoper ook als de sustanon (zitten 4 esters in en bij de cyp maar 1 ester die net iets langer werkt als de langst werkende in de sus. Zoals @Brakka Mang zei: meer is niet altijd beter maar ik heb het gewoon om medische redenen nodig en heeft niks met een onzeker zelfbeeld of mijn verslavingsverleden te maken, en het ook niks met mijn hogere doseringen (3500mg max roids +2 peptides p/w) kuren roids gebruik te maken tussen het cruisen in)
zolang je niet meer een massa monster bent en niks meer te onderhouden hebt kwa bodybuilding is 250mg pw gwn veel te veel. 125-150 is prima voor cruise/trt. maar als je bloedwaardes er prima opstaan dan is het prima. ik cruise ook gewoon op 250mg test maar dat heeft temaken met mijn massa etc ik cruisde 2jaar geleden gewoon op 125💁

3.5gram per week is wel veel imo maar je fysiek liegde er niet om.

Rodge

Belezen gebruiker
@Blauweaap toen ik dat deed liet ik wel elke 3 maanden mijn bloedwaardes controleren op o.a. lever, nier, testosteron vrij en totaal, estradiol, psa. En dan liet ik IGF-1 waardes en 2 × per jaar een hartfilmpje en conditietest, in het ziekenhuis controleren.Daarmee maak je het niet compleet veilig maar wel enigszins verantwoord.

Blauweaap

Badass junkie
@Blauweaap toen ik dat deed liet ik wel elke 3 maanden mijn bloedwaardes controleren op o.a. lever, nier, testosteron vrij en totaal, estradiol, psa. En dan liet ik IGF-1 waardes en 2 × per jaar een hartfilmpje en conditietest, in het ziekenhuis controleren.Daarmee maak je het niet compleet veilig maar wel enigszins verantwoord.
liefst prik ik maandelijks mijn bloed maar ik zit nu op 1x per 2maanden dus 6x perjaar. ja jammer moet het uit me eigen zak tikken

Bovenaan