Fijn te lezen en het zonnetje schijnt inderdaad goed vandaag.
Ik moest wel even flink fronzen toen ik las dat de arts xyrem gebruikt én baclofen bij jou.
3,5 ml en 4 x 30 mg is niet niks. Ik heb hier nooit van gehoord. Het is in een kliniek zelfs verboden. Omdat baclofen en xyrem een overdosis kan veroorzaken.
Nu, dat is niet gebeurd bij jou. Maar de kracht van baclofen zit hem erin dat het de xyrem/ghb vervangt. Ik vraag me af hoe snel ze willen stoppen met de xyrem en of ze dan de baclofen gaan verhogen. Is er een plan voor de medicatie?
Ik wil je uiteraard geen zorgen aanjagen, maar als de xyrem stopt en je lichaam is al gewend aan 120mg baclofen en 110 mg diazepam. Zie ik wel 2 problemen aankomen. Dit hoeft niet, maar als de diazepam zo hoog blijft krijg je bij de afbouw ook ontwenning.
Daarnaast verliest het de baclofen mogelijk zijn functie zoals ik al schreef om de ontwenning ghb/xyrem op te vangen.
Maar zo te lezen gaat het goed, het is jammer dat er landelijk nog steeds geen eenduidige aanpak is met afbouwen van baclofen.
Ik wilde thuis in 2 tot 3 dagen afkicken van de ghb met behulp van phenibut en diazepam (die ik toch al voorgeschreven kreeg,80mg,) en in de avond een fles wijn.
Ik zat volgens mij op 12ml ghb, maar zelfs met 35 gram phenibut (poeder) en de diazepam wilde het niet lukken. Zowel mijn huisarts als mijn verslavingsarts van de brijder wilde mij geen baclofen voorschrijven ivm hoge dosis diazepam.
Ik ben weer terug gegaan op de ghb, en ondertussen op de zwarte markt op zoek gegaan naar voldoende baclofen. Toen ik dat uiteindelijk bij elkaar had, phenibut capsules besteld had heb ik nogmaals een poging gedaan...met succes. Tenminste....lichamelijk dan, emotioneel was ik een wrak. Verslavingsarts van de brijder op de hoogte gesteld dat het nu wel gelukt was en nu wilde hij wel baclofen op 80mg per dag voorschrijven. Met nog steeds de voorwaarde dat mijn vrouw het in beheer zou houden.
Maar ik gleed emotioneel steeds meer af, tot het moment dat mijn vrouw zich erge zorgen begon te maken. Ze heeft de crisisdienst gebeld en die waren er vrij snel voor mijn gevoel. Zowel de diazepam als de baclofen werden opgehoogd naar 120mg per dag. Maar dat mocht ook niet baten. Ik zag dat mijn vrouw er steeds meer aan onderdoor ging, want zoals ik al eerder heb vermeld speelde er nog veel meer dingen (mijn verslaving (waar van haar verwacht werd dat ze het in beheer zou houden), financieel en haar vader die terminaal is. Een paar dagen later barstte de bom. De kinderen sliepen gelukkig al lang en breed. Alles bij elkaar werd haar, terecht, teveel. Ze heeft alle diazepam en baclofen voor me op tafel gegooid en zei...hou het zelf maar in beheer, alles komt momenteel al op mij aan (waar ze volledig gelijk in had). Ze is naar bed gegaan en ik stortte compleet in. Alles werd voor mij zwart en kon positieve gedachte naar boven halen, iedereen zou beter af zijn zonder mij was het enige wat ik kon denken.
Zonder er verder bij na te denken heb ik alle diazepam, baclofen en de meest stomme dingen uit het medicijn kastje ingenomen met een fles likeur. Heb via WhatsApp een berichtje gemaakt naar mijn vrouw met mijn excuses en dat zij zich er vooral niet schuldig om moest voelen, aangezien ik haar reactie volledig begreep. Klikte een paar sigaretten voor onderweg, want ik wilde niet thuis dood gevonden worden door mijn dochters.
Ik ben het huis uitgegaan en gaan wandelen tot ik iets tegen zou komen waar ik rustig in kon slapen. Mijn vrouw gebruikt haar telefoon altijd als wekker, maar op vliegtuigstand dus een eind verderop heb ik mijn appje verstuurd zodat ze in de ochtend zou weten wat en waarom ik het gedaan had dit voor het geval ik ineens neer zou vallen. Nooit erbij stilgestaan dat ze ivm haar vader d'r telefoon niet op vliegtuigstand had staan. Ik was ondertussen al een aardig eindje uit de buurt, in een richting die ik normaal nooit op ga. Zij wordt wakker van mijn appje, belt 112 en stapt zelf ook in de auto. Laat ze me nou nog vinden ook. 112 gebeld waar ik was (nog steeds niks merkbaars aan me) en met de ambulance naar het IC. Ben de hele tijd bij gebleven en hoorde ze ook doorgeven dat patiënt normaal aanspreekbaar was. Ze hebben mijn maag niet leeg hoeven pompen, maar werd wel aan alle toeters en bellen gelegd. Na een tijdje heb ik wel een paar uurtjes geslapen en toen ik wakker werd kreeg ik een drankje. Ik proefde het meteen, ghb/xyrem. Ik sta natuurlijk in het systeem als ghb verslaafde en hoewel ik er ondertussen vanaf was, was dit niet bekend.
Dus uiteindelijk kwam ik het ziekenhuis uit met weer een ghb verslaving, maar deze keer met mijn hoogste dosis diazepam ooit en daar bovenop ook nog eens baclofen.
Maar nu bijna 2 weken in detox en zak morgen al naar 3ml, dus deel 1 begint op te schieten.
Mijn vrouw kan alleen op zaterdagmiddag op bezoek komen (we bellen en appen wel elke dag) maar dan stellen 2 uurtjes niets voor, zeker als er halverwege de bezoektijd een controle en medicatie moment valt.
Maar voor alsnog ben ik nog steeds gemotiveerd, al vind ik het wel heel spannend als het gedeelte hier achter de rug is en ik voor 12 weken naar Castle Craig ga.