combinere

ik von dit terug op drugsinfo.nl:

Cocaïne en alcohol
Deze combinatie verhoogt de kans op:

Schade aan hart- en bloedvaten, zowel cocaïne als alcohol zijn schadelijk voor hart en bloedvaten. De combinatie van alcohol en cocaïne is extra belastend.
Beschadiging van de lever, de combinatie van beide middelen kan de lever beschadigen. Van deze beschadiging kan iemand de rest van zijn leven last houden.

euh is dat dan als je da veel doet of ook van 1 keer ?
Ik lees dit natuurlijk weer te laat:)

Moker

Bewuste gebruiker
na 1 keer heb je ook schade opgelopen, maar als je je lever zo hebt beschadigt voor de rest van je leven moet je dit wel vaker doen (of hogere dosis).

Dus het lijkt mij als je dit 1 keer gedaan het er geen probleem moet zijn.

Taat

Bewuste gebruiker
1 keer kan heus geen kwaad..
Drugs, alcohol, roken het is allemaal slecht..
Maar heus niet zo dat je na eenmalig gebruik je lever al kunt afschrijven

acidboy

Badass junkie
Nee je zal echt niet van eenmalig alcohol + coke je lichaam dusdanig beschadigen dat je daar de rest van je leven last van hebt.

Feit is wel dat je een stúk meer kan drinken met coke in je lichaam, tenminste, dat gevoel heb je, maarja, je lever krijgt het dan wel heel zwaar te verduren.

Bovendien wordt de stof coca-ethyleen gemaakt op het moment dat je coke + alcohol combineert, deze is inderdaad erg slecht voor hart- en bloedvaten. Bovendien blijft deze langer in het lichaam werkzaam dan beiden (alcohol en coke dus) apart.

Ik denk dat naast deze lichamelijke schade er nog een heel belangrijk minpunt zit aan deze combinatie, dat is namelijk de verslavingsfactor. Ik weet zelf ook hoe lekker het is om jezelf, in wazige alcoholstaat, weer scherp te snuiven met een paar goede punten/lijnen coke.
Als je dit vaker doet zal er in je hoofd een linkje gelegd worden tussen alcohol en coke, dus dan ga je na 3 bier automatisch aan coke denken. Dat moet je niet hebben.

Gemini

Badass junkie
Als ik cocaine gebruik, drink ik er altijd bij.
Of andersom, daar ben ik nog niet helemaal over uit :wink:
Soms neem ik ook wat sos om wat nuchterder te worden.

Maar ik heb nooit ergens last van gehad, alleen dat de kater de dag erna veel groter is dan dat je verwacht, omdat je meer drinkt dan normaal.

Bovenaan