Columbian Devil's Breath

mattskovic

Wijs gebruiker
toen ik de bloemen in he filmpje zag dacht ik ook meteen aan een grote datura boom en na beetje research op internet is het inderdaad familie van elkaar.
sommige weten misschien al dat de doornappel een plant is uit de nachtschadefamilie
scopolamine is dus het grote broertje van de datura, niet enkel een mooie plant maar ook een zwaar delirium

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Ik zie het mysterie niet, ze zeggen gewoon dat het Datura is?

Edit: Ik heb alle delen bekeken en het heeft het beeld dat ik van Datura had toch wel een beetje veranderd. Ik dacht dat je in een zwaar delerium terecht kwam, een wereld vol demonen en shit.
Maar je lijkt blijkbaar normaal te blijven functioneren, je bewustzijn wordt alleen gevangen en je wordt een soort zombie die alles doet wat er van je gevraagd wordt. Ligt dit aan de dosis? Is het een andere variant? Iemand?

Pikachu

Wijs gebruiker
@ EI

Volgens mij is jouw visie van datura wel correct hoor... Ik heb een boel tripreports gelezen op erowid erover en het lijkt me niet dat iedereen dit verzint om interessant te doen.

Mijn gok is dat het idd een andere soort is.

Elfquest

Bewuste gebruiker
Volgens mij is scopolamine iets dat gemaakt wordt van datura? Niet datura zaden zelf dus. Er komt een chemisch proces aan te pas. Dat zou het verschil in werking kunnen verklaren.

Stabby

Newbie
Elfquest zei:
Volgens mij is scopolamine iets dat gemaakt wordt van datura? Niet datura zaden zelf dus. Er komt een chemisch proces aan te pas. Dat zou het verschil in werking kunnen verklaren.

Dat is hetgeen in de documentaire wordt verteld. Als je de zaadjes eet kan je wel 14 dagen trippen (die kerel zijn kameraad is zelfs in zijn trip gebleven), maar met chemische bewerking krijg je dit goedje, dat er net hetzelfde uitziet als cocaïne.

Angramar Temenos

Badass junkie
ExceptionalInsight zei:
Ik zie het mysterie niet, ze zeggen gewoon dat het Datura is?

Edit: Ik heb alle delen bekeken en het heeft het beeld dat ik van Datura had toch wel een beetje veranderd. Ik dacht dat je in een zwaar delerium terecht kwam, een wereld vol demonen en shit.
Maar je lijkt blijkbaar normaal te blijven functioneren, je bewustzijn wordt alleen gevangen en je wordt een soort zombie die alles doet wat er van je gevraagd wordt. Ligt dit aan de dosis? Is het een andere variant? Iemand?

Klinkt een beetje als een extreem heftige psychose, geen leuk middel dus.

Funky Monkey

Badass junkie
Het doet mij denken aan aliens of geesten die je lichaam overnemen en je vervolgens van een brug af laten springen, wonderbaarlijk genoeg pas ik :mrgreen:

Stabby

Newbie
Is dit eigenlijk verkrijgbaar in Nederland of België? Ik besef dat het wel enorm zeldzaam zal zijn. Het kan wel eens leuk zijn dat iemand je overal bij volgt waar je zin in hebt, al mag je die persoon absoluut geen verkeerde dingen laten doen (wat dan ook waarover hij zich zou schamen).

Elfquest

Bewuste gebruiker
Ja hoor, zit gewoon in reisziektepiletjes. Alleen dan wel in lagere doses natuurlijk. Iemand zou dan zo'n 20 van die pilletjes moeten nemen om dat effect te krijgen.

Maar dit lijkt me geen drug om mee te experimenteren. En waarom zou je iemand in je macht willen hebben als je niets kwaads in de zin hebt, dus niet iets met iemand wil doen wat hij of zij niet zou willen als hij nuchter was?

Ik zou dit spul echt nooit vrijwillig nemen. Het verschil tussen een dodelijke dosis en een trip met klachten die je er nog aan overhoudt ook is klein.

RSW

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Datura stramonium is de plant, scopolamine en atropine de werkzame stoffen.
Zijn stuk meer van dat soort heksenplanten waar die stoffen inzitten; mandragora officinarum, brugmansia-soorten, hyoscyamus niger, atropa belledonna, etc..

Ik kweek sinds een tijdje zelf datura's, en die dingen groeien als kool. Binnenkort thee-party bij mij thuis :wink:

RSW

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Hehe, ze zijn dan ook niet echt voor comsumptie :tearsofjoy:

Maar wat ik voornamelijk raar vind is dat in die docu gezegd word dat de mensen onder invloed normaal en nuchter lijken. Dat is nogal in tegenstelling met filmpjes en verhalen van mensen die de zaadjes van de Datura hebben gegeten, die roken imaginaire peuken, praten tegen mensen die niet bestaan, vallen spontaan om door een verneukte coordinatie en balans etc. etc..

Dus ik weet niet wat ik hier van moet geloven, misschien is het effect van gezuiverde scopolamine anders dan een mengsel van die stof en D- en L-hyoscyamine en de andere alkaloiden die in die planten zitten, maar ik denk het eigenlijk niet. Dat scopolamine gebruikt word als 'waarheidsserum' wist ik al wel, maar dit wel heel erg extreem.

Googelen leert dat er in ieder geval een paar hoax'en over 'burundanga' op internet circuleren, maar wel met een kern van waarheid. Voor de criminelen die dit echt doen kan ik alleen zeggen; wat is is de mensheid toch kankerziek.

azgaza

Badass junkie
Ik heb de documentaire paar maanden geleden op een saaie herfst avond gekeken, en het gaat inderdaad over Datura en de stoffen daar uit, en ja dat is wel zo'n beetje een van de engste planten op aarde.

AkA_1

Experimenterende gebruiker
ik ken verschillende winti/voodoo mensen die zweren bij datura's. om zgn voodoo zombies van mensen te maken ... 4 real btw :) de gehele procedure mocht ik niet weten om allerlei domme redenen zoals misbruik enzo :wink:

volgens hen werkt het op de volgende manier ...

de stof die in datura zit zorgt ervoor dat je een bijna dood staat bereikt, zoals in een coma, maar dan met amper lichamelijke functies( vandaar zombies, anderen zullen echt denken dat diegene dood is gegaan). Dat duurt enkele dagen, daarna als degene die het heeft genomen wakker wordt,
dan schijnen die mensen erg vatbaar te zijn voor suggesties en zij zullen dus al die suggesties die jij ze tijdens het wakker worden hebt gevoerd( je kan lullen wat je wil als ze nog in coma zijn, ze horen je toch niet, dus dat heeft geen zin, het gaat echt om het wakker worden moment) tot op de letter uitvoeren .... sommige mensen met een hoge tolerantie kunnen erna weer 'levend' worden en zullen zich nix herinneren van de suggestie en de coma, maar de meesten gaan gewoon vertraagd dood ( omdat de dosis nogal moeilijk te berekenen is)... of ze krijgen te weinig en merken er niet zoveel van ...

het nadeel ervan is dat de dosis nogal gevoelig ligt en je dus zomaar echt dood kunt zijn en dat wil die lieve aardige voodoopriester niet natuurlijk.. die wil je nog even vet misbruiken :wink:

ik heb het ooit op mn buurjongen uitgeprobeerd en die merkte er nix van, maar die was toch al vrij vatbaar voor suggesties, dus was achteraf helemaal niet nodig voor hem :rolleyes:

ik had hem natuurlijk meer extract kunnen geven, maar ergens mocht ik hem wel, dus dat heb ik toch maar niet gedaan.

some things you just dont play with if you dont know what youre doing :wink:

:wave:

Amaranth

Bewuste gebruiker
Je bent serieus wel de een van de grootste losers op deze aardkloot als je serieus iemand Datura gaat voeren..

Oom Klaas zei:
De verboden vrucht, en juist daarom is het zo verdomd aantrekkelijk :(
Vind ik stiekem toch wel meevallen, voel me er totaal niet tot aangetrokken, zie er geen positieve dingen aan om het te nemen.

RSW

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Oom Klaas zei:
De verboden vrucht, en juist daarom is het zo verdomd aantrekkelijk :(

Hoewel ik je punt snap, vraag ik me af of het in de verste verte de risico's waard is. Zelfs als je een dosering te pakken hebt die met enige zekerheid niet dodelijk is, je loopt een beste kans op het flink verneuken van je zicht, je geheugen, je geestelijke gesteldheid en je dromen.
En wat haal je er uit ? Dikke kans dat je uberhaupt vergeet wat je hebt meegemaakt, en zelfs als je alle bizarre shit wel onthoud, meer dan een goed verhaal voor op een feestje is het toch niet ? Of je moet het over sjamanisch gebruik van dit soort planten hebben, door de ayahuasca heen ofzo, maar daar weet ik niets vanaf. Arno Adelaars zei ooit eens in een interview dat hij het leuk vond om door een ayahuascarecept met brugmansia urenlang monsters te zien als ik het me goed herinner.

henkie84

Bewuste gebruiker
AkA_1 zei:
ik heb het ooit op mn buurjongen uitgeprobeerd en die merkte er nix van, maar die was toch al vrij vatbaar voor suggesties, dus was achteraf helemaal niet nodig voor hem :rolleyes:

Doe dit nooit meer. Dat is niet lief en dus onnodig.

AkA_1

Experimenterende gebruiker
proest :)

ik doe het nog regelmatig alleen tegenwoordig met andere intenties en iets meer raffinement.
Je zou versteld staan als je wist hoeveel je uit de nederlandse/europese flora en fauna kunt halen, dat helend, stimulerend, verdovend of genezend werkt. Of wat gewoon lekker smaakt :wink:

en lief zijn is relatief btw, je kunt nooit lief zijn voor iedereen, dus ben ik gewoon lief voor mezelf en hou ik in gedachten dat ik nooit iedereen te vriend kan houden en dat dus ook gewoon niet probeer.

toon respect voor alles dat leeft :) thats enough 4 me en soms is echte liefde tonen juist niet lief zijn, als je het ergens absoluut niet mee eens bent bijvoorbeeld :wink:

:wave:

Soma

Bewuste gebruiker
Je toont anders niet veel respect voor je arme buurjongen. Als je een proefkonijn wil dan test je het maar bij jezelf.

RSW

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Wat zijn dan je intenties, als ik vragen mag ?
En ik mag hopen dat je de mensen die je het toedient nu wel van tevoren inlicht over wat je ze precies geeft ?

En je hoeft zeker niet iedereen te vriend te houden als je daar geen zin in hebt, maar iemand met opzet kwaad doen (in dit geval een van de meest gevreesde en gevaarlijke vergiffen toedienen aan een persoon die daar niet om heeft gevraagd) is behalve iets heel anders ook in geen enkel geval te rechtvaardigen. Maar iets zegt me dat je hier niet zit voor ethische les :)

Als er nu toch een discussie is, zou ik dan ook mogen vragen naar de manier waarop jij het bereid hebt ? En uit wat voor cultuur kom je eigenlijk ? Ik leer nu basics over planten, een paar dagen geleden een fantastische collectie exotische (ethno)botanische schatten en organische stoffen onder mijn handen gehad. O.a. curare, een halve kilo opium, een pot ergotamine tartraat, tetrodoxine-producerende vissen (ook geassocieerd met voodoo als ik me niet vergis ?) en nog 1000 andere dingen.

Ook, de manier waarop jij zegt dat datura gebruikt word verschilt van wat beweerd word in die docu (die ik trouwens wel twijfelachtig vond) en ook van wat ik eerder over de plant heb gelezen. Care to comment ?

BlackRobBlunt

Wijs gebruiker
Je moest eens weten wat ik op mannetjes zoals jou zou willen uitproberen. Triest stuk afval, ik mag lijden dat je kapot gaat.

geekos

Bewuste gebruiker
RSW zei:
Wat zijn dan je intenties, als ik vragen mag ?
En ik mag hopen dat je de mensen die je het toedient nu wel van tevoren inlicht over wat je ze precies geeft ?
Denk dat als hij zegt "ik heb het eens uitgeprobeerd op mijn buurjongen" dat er van inlichting niet veel sprake is..

*edit*
sry post verkeerd gelezen, hoop idd ook dat hij ze nu wel inlicht.

Bovenaan