Coke vs Heroine

pieter-b

Wijs gebruiker
Wat is slechter...

hier zijn 2 tabellen van verslavingsresearch op ratten.
Ze hadden dag en nacht de mogelijkheid om zichzelf van drugs te voorzien.

met heroine gingen de ratten de eerste 2 weken geleidelijk steeds meer gebruiken, daarna stabiliseerde dit zich.

maar goed...helemaal verwonderlijk is dat natuurlijk niet aangezien het eigenlijk best bekend is dat heroine lichamelijk vrijwel onschadelijk is. (in tegenstelling tot bv alcohol)

numbro2

Newbie
Dit is opzich wel een opmerkelijk resultaat!
Toch: is het niet zo dat de mate van verslaving het primaire probleem is. Ik geloof best dat bepaalde drugs minder schadelijk zijn, maar als deze wel veel verslavender zijn, en ze dus veel meer gaat gebruiken, dan zegt een dergelijk onderzoek niet zo veel.
toch een bijzonder resultaat!

Adrenochroom

Wijs gebruiker
Erg leuk om te zien!

Maar het zegt eidelijk niet zoveel, behalve dat coke lichamelijk veel schadelijker is. Maar ik weet niet wat ik erger zou vinden, verslaafd aan wit of aan bruin...

Je bent je wel helemaal aan het inlezen over vanalles de laatste tijd he pipoxyz? :wink:

pieter-b

Wijs gebruiker
ik vind het voornamelijk opmerkelijk dat het gebruik van heroine ratten zich stabilliseerd en niet toeneemt.
ik bedoel...neem koffie..
een kopje voordat je naar je werk gaat, 1tje in de koffiepauze, 1 of 2 in de lunchpauze, en 1tje als je thuis komt.
verslaving valt niet op zolang je maar aan die verzadigde hoeveelheid werkzame stof kan komen.
dit zou dus suggereren dat in een cultuur waarin heroine goedkoop en algemeen verkrijgbaar is, men weleenswaar dagelijks gebruikt, maar men geen overduidelijke verslavingszucht ondervindt.

.

pieter-b

Wijs gebruiker
Adrenochroom zei:
Erg leuk om te zien!

Maar het zegt eidelijk niet zoveel, behalve dat coke lichamelijk veel schadelijker is. Maar ik weet niet wat ik erger zou vinden, verslaafd aan wit of aan bruin...

Je bent je wel helemaal aan het inlezen over vanalles de laatste tijd he pipoxyz? :wink:
haha..yups..ik vind het alles wel grappig. :)

acidboy

Badass junkie
pipoxyz zei:
dit zou dus suggereren dat in een cultuur waarin heroine goedkoop en algemeen verkrijgbaar is, men weleenswaar dagelijks gebruikt, maar men geen overduidelijke verslavingszucht ondervindt.

Dan moet je het wel áltijd spotgoedkoop kunnen krijgen, net als sigaretten ofzo. Want als je dan per ongeluk een keertje niet hebt merk je wel dat je overduidelijke verslavingszuchten ondervindt.

Schadelijk is de stof in principe niet, maar dat was al bekend dacht ik zo..

pieter-b

Wijs gebruiker
acidboy zei:
pipoxyz zei:

Dan moet je het wel áltijd spotgoedkoop kunnen krijgen, net als sigaretten ofzo. Want als je dan per ongeluk een keertje niet hebt merk je wel dat je overduidelijke verslavingszuchten ondervindt.

Schadelijk is de stof in principe niet, maar dat was al bekend dacht ik zo..
klopt idd, ..en ik denk dat een roker zonder peuken zich wel net zo gedraagd als een junk zonder hero.
ik bedoel...als ik geen rookwaar heb.....o O

Flugeltje

Wijs gebruiker
pipoxyz zei:
ik vind het voornamelijk opmerkelijk dat het gebruik van heroine ratten zich stabilliseerd en niet toeneemt.
een kopje voordat je naar je werk gaat, 1tje in de koffiepauze, 1 of 2 in de lunchpauze, en 1tje als je thuis komt.
verslaving valt niet op zolang je maar aan die verzadigde hoeveelheid werkzame stof kan komen.

.

de verslavingsfactor is ook xtig keer groter waardoor je wel een verslavingszucht zal ondervinden

acidboy

Badass junkie
^precies, en een roker zonder peuken of shag... ach ja, daar kom je nog wel overheen. Heroinejunk zonder smack, ja, dan word je dus echt ziek en al die ongein.

pieter-b

Wijs gebruiker
Flugeltje zei:
pipoxyz zei:

.

de verslavingsfactor is ook xtig keer groter waardoor je wel een verslavingszucht zal ondervinden
Nietus.
in de eerste 2 weken gaan ze meer gebruiken en dan is het stabiel.
stel, het is stabiel op 5 spuitjes per dag....dan heb je naast die 5 spuitjes dus niet het verlangen om meer te nemen....dan is je verslaving verzadigd en merk je hem niet.
dus volledige afwezigheid van verslavingszucht.

dat extra verslavende van heroine waar jij het over hebt zou pas zn kop doen opsteken wanneer men plots een spuitje minder neemt.
dan pas word het verschil in sterkte van verslaving evident, niet wanneer men aan de dagelijkse behoefte blijft voldoen....
ik bedoel...ik zou Gek worden zonder tabak in huis...ik zou er uren voor in de trein gaan zitten als ik het niet anders kon krijgen..maar zolang ik maar genoeg in huis hebt, merkt niemand wat van mijn afhankelijkheid.

pieter-b

Wijs gebruiker
JuliaLenco zei:
Midway zei:
leuk, zo op ratten testen...

Nou, echt tof ja..
...moet ik even een filmpje posten van waar je ochtend eitje vandaan komt?

dit is erg nuttig research, en de ratten mogen blij zijn dat men dit op het internet shared en hun usefullness gestrekt word tot voorbij het originele research.

eindelijk een bron van objectieve drugs informatie.

wat ik mij trouwens afvraag...herkent iemand dat coke gebruik patroon?.. dat snel oplopende gebruik afgewisseld met korte periodes van onthouding?

JuliaLenco

Belezen gebruiker
pipoxyz zei:
JuliaLenco zei:
Midway zei:
leuk, zo op ratten testen...

Nou, echt tof ja..
...moet ik even een filmpje posten van waar je ochtend eitje vandaan komt?

dit is erg nuttig research, en de ratten mogen blij zijn dat men dit op het internet shared en hun usefullness gestrekt word tot voorbij het originele research.

eindelijk een bron van objectieve drugs informatie.

wat ik mij trouwens afvraag...herkent iemand dat coke gebruik patroon?.. dat snel oplopende gebruik afgewisseld met korte periodes van onthouding?

Uit een scharrelkip als ik al eieren eet.

Ik ben het eigenlijk niet met je eens, maar ik ben momenteel wazig en iets anders dan; 'nietes' komt er nu niet uit, dus ik ga er morgen wel op in.

pieter-b

Wijs gebruiker
JuliaLenco zei:
Uit een scharrelkip als ik al eieren eet.
uit die droom kan ik je alvast helpen :wink:
Hoeveel eieren eet u per jaar ?
Het gemiddelde aantal eieren per persoon ligt op 180.
Eieren worden verwerkt in brood, koekjes, cake, spaghetti en andere pasta’s, ijs, mayonaise en nog veel meer etenswaren.
Ook gaan er nog eieren in shampoo en lijm.

Lhasa

Newbie
eiren worden haast niet meer gebruikt..
of beter gezecht niet..
meende ik..
best lochies aangezien vitamines ook allemaal synthetish zijn .. en geen sinasappels in pilletjes gepropt, hihihi!
etc.
etc.

pieter-b

Wijs gebruiker
hmmzz...alle paginas die ik erover lees gaan zon beetje over ei allergie, en ze beweren allemaal dat het vrijwel overal inzit....volgens mij klopt je veronderstelling dus niet.
Producten die kippenei bevatten:
Eieren worden in veel producten verwerkt, bijvoorbeeld als bindmiddel, om bouillon helder te maken,
voor het luchtig maken van desserts of deeg of als glansmiddel op brood, banket of ovenschotels.
Soms wordt alleen het wit van ei of alleen het eigeel toegevoegd.
Aan het product zelf kunt u lang niet altijd zien of er kippenei in voorkomt.

Een product bevat kippenei wanneer een van de volgende ingrediënten in de ingrediëntendeclaratie wordt genoemd:

ei, eigeel, eiwit, kippenei-eiwit;
mayonaise;
ovalbumine, albumine, conalbumine;
ovomucoid, lysozyme (E1105), levitin, vitellin, lipovitellin, ovo-vitellin, globulin;
avidine, ovotransferrine, fosfatidylserine;
ovosucrol, ovalmucine.
Sommige ingrediënten zijn op hun beurt weer samengesteld uit verschillende ingrediënten, de zogenaamde "samengestelde ingrediënten".
Voorbeelden zijn vermicelli en paneermeel.
Als deze samengestelde ingrediënten in een product worden gebruikt, hoeven ze meestal niet nader gespecificeerd te worden.
Het betreffende product bevat dan wel kippenei maar dit blijkt niet uit de ingrediëntendeclaratie.
http://www.kidsallergie.nl/?id=48

Northawke

Wijs gebruiker
Dat zijn wel interessante studies. Ik geloof dat ik hier ook eens iets over gelezen heb in combinatie met die proeven om heroine verslaafden gratis heroine te verstrekken.

pieter-b

Wijs gebruiker
is idd reuze interessant..
the magic search words are:
Unlimited Access Self-Administration
maar de meeste tests worden gedaan in een 2 uur periode per dag aangezien
de 24 uur test over het algemeen als dieronvriendelijk word gezien.
dat geeft zeker in geval van verslavingsstudies niet altijd een correct beeld.
de gebruikte rat types zijn over het algemeen Long Evans en Lister Hooded.

**edit. lol..ik ben stoned...je zei helemaal niet dat je er meer over wou lezen, maar dat je erover had gelezen..
owell..nu kunnen mensen het wat makkelijker vinden mochten ze nieuwschierig zijn :)
(en ik steek er nog 1tje op:)

Ceko

Belezen gebruiker
Ha HEEL interessant pipoxyz! Ga even lekker iedereen ervan overtuigen dat heroine helemaal geen kwaad kan! Misschien moeten we je eens in een kamertje met heroineverslaafden zetten, kijken of je er dan nog zo zonnig over denkt... :rolleyes:

Hashja

Bewuste gebruiker
Ceko zei:
Ha HEEL interessant pipoxyz! Ga even lekker iedereen ervan overtuigen dat heroine helemaal geen kwaad kan! Misschien moeten we je eens in een kamertje met heroineverslaafden zetten, kijken of je er dan nog zo zonnig over denkt... :rolleyes:

Dit gaat enkel over onderzoeks resultaten van afhankelijkheid en 'behoefte aan'. Ik heb Pipoxyz of anderen geen conclusie zien trekken.

pieter-b

Wijs gebruiker
idd,...ik ben zeker geen voorstander van het gebruik van heroine, en deze thread is zeer zeker niet als reclame bedoeld.

Heroine is (één van) de meest verslavende drugs, en dat lijkt me genoeg reden om er niet aan te willen beginnen.

Ik was eigenlijk op zoek naar caffeine research, maar toen vond ik dit.
ik vond het erg beeldend dat bij coke na 15 dagen de meeste ratten dood waren.
Ik vond het vooral bijzonder dat het heroine gebruik zich stabiliseerde.
Symptomen van een verslaving treden niet op bij het voorzien aan de dagelijkse behoefte.

researchboeken als de gene die hier worden gereviewed
http://www.cedro-uva.org/lib/cohen.perspectieven.html
concluderen dat de symptomen van junk, puur sociologisch zijn.

Vroeger draaiden Medische heroine junks gewoon mee in de samenleving.

Helaas is heroine ook 1 van de drugs waaromtrent informatieverstrekking in een bangmaakjasje zit..

het beeld wat in de media als heroine junk word gepresenteerd,
is het beeld van iemand die zijn verslaving niet kan permiteren,
en door de omvangrijkheid van de verslaving elk primaire levensbehoefte,
en al zn normen en waarden opgeeft.

wat ik dus concludeer uit dit research is dat dit lot volkomen onnodig is wanneer er op de juiste manier door de overheid mee word omgegaan.
oja...en dat coke best fout is...
en dat er eigenlijk helemaal geen caffeine research te vinden is.

BacingsPen

Badass junkie
Tsja, Ik heb hier maar 1 ding op te zeggen...

wil je je leven naar de klote helpen? Begin dan aan de coke..

Is je leven al naar de klote? Ga dan aan de heroine..

pieter-b

Wijs gebruiker
lol...ik was het eea aan het lezen en passeerde toen een belgische pagina die verklaart wanneer iets een verslaving is en waarom caffeine geen verslaving is..
kijk na het lezen van de quote nog eens naar de eerste tabel van heroine :)
Wie gewend is aan dagelijkse koffie - ongeacht of het nu gaat om koffie als middel om op te monteren, als bevorderaar van het prestatievermogen of om koffie omwille van het genot - wil daar niet graag van afzien. Bij regelmatige koffiedrinkers die plots hun favoriet zwart nat moeten missen, kunnen er zich inderdaad een soort van "ontwenningsverschijnselen" voordoen. Naast het gevoel dat men gewoon iets belangrijks mist, is het mogelijk dat intensieve koffiedrinkers tijdelijk last hebben van hoofdpijn en ontstemmingen.

Ondanks deze klacht is koffie geen drug en raakt men niet verslaafd aan cafeïne. Een typisch kenmerk van elke verslaving is het verlangen naar een steeds hogere dosis, waarbij misbruik van het verslavingsmiddel uiteindelijk ook tot veranderingen van de persoonlijkheid leidt. Beide zijn bij koffie, resp. bij cafeïne, niet het geval. Koffiedrinkers stellen zich meestal in op een hoeveelheid die beantwoordt aan hun individuele behoeften en die dan dagelijks gedronken wordt
http://www.koffiebureaucafe.be/html/gez ... n.4a.dhtml

Juist..na 2 weken stabiliseerd hun toenemende behoefte ook tot het ondehouden van een statische dagelijkse behoefte....
de sukkels :)

Bovenaan