coke night bad trip

Sammeke47

Experimenterende gebruiker
vrijdag ochtend 7 maart 2014 omstreeks 6u s'ochtends:
ik spoel even terug naar een uur of 5 vroeger ik en mijn beste vriend besloten na 3 maand nog eens aan de coke te gaan en ons eens te laten gaan met elk 3 gram, dit ging allemaal goed en wel we speelden splinter cell co op op de playstation want onder coke voelde dat nog veel beter en de prestaties gingen er echt super op! ik had nog een 3tal lijnen over rond een uur of 5 en mijn maat ook, die laatste 3 lijnen hebben we VEEL maar dan ook VEEEL te kort op elkaar gedaan, vraag me niet waarom in een coke high doet men nu eenmaal stoer...

Nu bij die laatste lijn van mij alles goed maar kom had er wel genoeg van het moest niet meer zijn echt niet, opeens uit het niets we zijn aan het gamen echt er vol op in in het spel,.. opeens valt men maat achterover in de zetel begint stuiptrekkingen te krijgen en luide geluiden te maken ik panikeer meteen maar probeer hem te helpen maar ben zelf zo overstuur dat dat toen moeilijk ging, hij krampt ineen en ik zie dat hij moeilijk ademt ik probeer hem gerust te stellen en te helpen door advies te geven over het rustig proberen blijven of ademen maar dit lijkt niet door te dringen op dit moment had dit eigenlijk meteen moeten doen bel ik de 112 helemaal in paniek aan de telefoon begrijpen ze na een minuut of zo dat ze dringend een ambulance moeten sturen,.. maar op dit moment begint het ergste van alles, eerlijk gezegd ben ik hier nog steeds niet goed van....

Uit het niets valt mijn beste vriend mij aan grijpt me vast ik weet niet wat hij wil proberen maar weet nu zeker dat ie in een bad trip zit hij herkent me niet ik roep dat ik het ben zen vriend en probeer hem te kalmeren maar tevergeefs hij roept wartaal uit en grijpt me vast, mijn geluk zit in dat ik groter en breder ben en hem van me af kan houden maar ik weet ook dat als er niet snel een oplossing komt dit fout afloopt. we worstelen heen en weer door het appartement hij valt enkele keren en de tv ligt ondertussen ook de grond op, mijn hart gaat razend tekeer want ja ik heb ook wat op dus dit is extra gevaarlijk ik denk fuck die gaat dood ofso ik moet hem helpen verdomme maar op dat moment valt hij me aan en weet hij niet wat hij doed (misschien ziet hij me als vijand door nog met gedachten in het spel te zitten?) na meerdere minuten hem proberen te kalmeren zonder resultaat zag ik mijn maat rondkijken overal in het appartement op dit moment heb ik me kunnen losrukken ik zie hem zoeken achter iets ik wou op dat moment niet weten wat wie weet zocht hij een mes of wapen op dat moment vlucht ik de trappen af naar beneden hopend dat de ambulance er al is, maar ik merk dat hij me achtervolgd, ik heb me gekwetst aan de voet naar beneden maar op dit moment voelde ik hier niets van, hij achtervolgde me tot beneden en eens beneden loop ik op het straat maar zie hem niet meer, ik was compleet van men stuk en belde toen men vriendin al stotterend op, zei begreep er eerst niets van maar luisterde naar men verhaal mijn hart ging nog steeds tekeer niet normaal...

ik maakte me zo een zorgen, na enkele minuten komt de ambulance aan en de ambulanciers krjgen van mij verhaal, ik ga met ze naar boven onwetende wat ons te wachten staat dit was echt erg om te moeten voelen, eens boven zie ik mijn maat uitgeteld op de stoel maar bij bewustzijn liggen, hij praat onduidelijk en wartaal de ambulanciers stellen hem vragen en doen een klein onderzoek, maar eerst wou hij niet hij weigerde, tot ik zei maat je hebt me aangevallen vol ongeloof zag ik zijn blik ik was zelf nog verbijsterd en vol ongeloof,... op dit moment accepteerd hij na mijn gesmeek zich mee te laten nemen naar het ziekenhuis, ik ging mee en heb mezelf ook laten onderzoeken, mijn maat kan bij aankomst in het ziekenhuis ik aan zijn zijde heel de tijd ondanks alles mij de zin nog wat onduidelijk maar verstaanbaar zeggen zeggen 'ik weet niets meer van wat er gebeurd is maat' waarna ze hem op intensieve meenemen naar een kamer, ze sluiten hem aan op de machine en ik nog volledig onder invloed zwaar paranoia en in paniek elke minuut aan het personeel of een dokter vragen, gaat het met hem wat gebeurd er, ze willen nog niets lossen maar ik zie dat zen hartslag aan de machine rond de 180 190 ligt wat mij dus nog gekker maakt, een van de verpleegsters, dokters valt het uiteraard op dat ik ook niet nuchter ben en slecht kan gaan en ze vraagt me mij te laten opnemen, dit doe ik pas na een half uur twijfelen maar dit was ook best, ik werd opgenomen met een hartslag van 160 en moet uren uitzitten met allerhande dokters methoden en mijn maat komt er uiteindelijk na meerdere uren ook door met nog steeds een hoge maar normalere hartslag, we hebben uiteindelijk in dat rusthuis misschien 100 keren moeten horen hoe dom we waren geweest 'en terecht gehoort' en vooral hoeveel geluk mijn maat heeft hier uit geraakt te zijn, mijn ogen zijn open gegaan en dit klinkt misschien als een domme redenering maar ik heb de bang van mijn leven opgedaan met coke...

ik doe dit nu ongeveer een jaar met men beste vriend op maandelijkse basis behalve dus dat het deze keer 3 maanden geleden was maar ik kom er dus nooit meer aan aan coke,... ik gezien heb wat deze drug kan doen op zen best en dat is heerlijk ! maar ik heb ook gezien wat deze drug kan doen op zijn slechtst ! en dat is verschrikkelijk ! horror ! nu heb ik er met mijn vriend al over gepraat maar hij weet van het moment dat hij me aanviel tot de ambulanciers aankwamen niets meer, aan de ene kant is dit best... maar ik weet alles nog en draag dit nu mee als een trauma dat ik hopelijk ooit een dag kan vergeten ik wil dit ver uit mijn gedachten maar op dit moment lukt dit nog niet goed :cry: het enige goeie is dat dit mijn ogen heeft geopend, het slechte is dat het zo ver is moeten komen voor mijn ogen zagen dat we slecht bezig waren..... (sorry als dit soms wat onregelmatig geschreven is maar laat ons zeggen dat ik recht uit men hoofd alles tip in een vlaag van emoties)

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Jeetje, naar verhaal zeg. Ik kan me voorstellen dat je de schrik er flink in hebt zitten. Het klinkt nogal alsof hij een psychose heeft gehad vanwege een overdosis, het woord bad trip doet een beetje onder aan dit verhaal.

Het komt duidelijk door de hoeveelheid en misschien is hij gevoelig voor psychosen. 3 gram per persoon is veeeeeeel te veel op één avond. De meeste mensen gebruiken een kwart tot een halve gram en sommigen een gram of meer.

Gelukkig heeft hij geen hartaanval gehad, met zo veel coke en zo'n hoge hartslag had dat gemakkelijk kunnen gebeuren. Jullie zijn er goed vanaf gekomen!

Sterkte ermee en zo te zien heb je ervan geleerd.

gen

je had misschien beter je coke eerst laten testen.
20 jaar geleden werd hij niet getest ja op het zicht en de geur .
maar de kwaliteit was toen zo goed.
nu gooien ze er al rommel in bij de producent ,moet je niet vragen met wat die 5 of 10 andere tussenpersonen hem nog mengen.
wil je eens coke proberen ,echte coke boek dan eens een reisje naar zuidamerika.
doe ik ook af en toe ik vertik het om hier iets te kopen ,omdat ik het verschil ken .
kun je gewoon niet vergelijken.
dus een mooi hoteletje boeken een vertrouwenspersoon zoeken in het hotel drinkgeld geven en een 3 gram kopen is genoeg voor een paar dagen dat kost je 15 euro,je zult daarna het verschil wel kennen.
verschiet er niet van dat je vriend bad ging op die fucking vergiftigde coke van europa.
er is nog goede maar o zo zeldzaam.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
gen zei:
dus een mooi hoteletje boeken een vertrouwenspersoon zoeken in het hotel drinkgeld geven en een 3 gram kopen is genoeg voor een paar dagen dat kost je 15 euro,je zult daarna het verschil wel kennen.
verschiet er niet van dat je vriend bad ging op die fucking vergiftigde coke van europa.

Wat is dit nou weer voor een dom advies. Sammeke47 verteld over een vriend die met een overdosis in het ziekenhuis beland en dan ga jij adviseren om dezelfde hoeveelheid eens in Zuid Amerika te gaan snuiven...

Aangezien de coke in NL meestal deels versneden is met bijvoorbeeld Levamisol, is het hier minder sterk. Als deze hoeveelheid in versneden dus al voor een overdosis zorgt, wordt dat in Zuid Amerika hoogstwaarschijnlijk zijn dood. Gebruik even je verstand aub...

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Zo, wat een nare ervaring. Ik hoop zoiets nooit mee te maken. 3 gram coke is inderdaad wel veel, ik wens je veel sterkte met het verwerken van het geheel. Hoe is het met je maat? Is hij nog aangeslagen van het voorval?

gen zei:

Gen, hier heeft hij dus echt helemaal niks aan. Om te gaan verkondigen dat het in Zuid Amerika beter is past totaal niet in dit topic. Om iemand die een traumatische ervaring te gaan adviseren om een reis te maken naar Zuid Amerika slaat kant noch wal.

gen

SmartieAndMe zei:
gen zei:

Wat is dit nou weer voor een dom advies. Sammeke47 verteld over een vriend die met een overdosis in het ziekenhuis beland en dan ga jij adviseren om dezelfde hoeveelheid eens in Zuid Amerika te gaan snuiven...

Aangezien de coke in NL meestal deels versneden is met bijvoorbeeld Levamisol, is het hier minder sterk. Als deze hoeveelheid in versneden dus al voor een overdosis zorgt, wordt dat in Zuid Amerika hoogstwaarschijnlijk zijn dood. Gebruik even je verstand aub...

man jullie moeten nog zoveel leren.
heb je al echte zuivere coke gehad
daar heb je na een lijntje geen goesting van om meteen bij te nemen,ben je wel anderhalf uur zoet mee.
daar kun je op eten,slapen,daar blijf je normaal van niet zweten uitgepuilde ogen en zeker geen fucking vergiftigde kater zoals hier.
waarom naar ginder gaan blijft hij tenminste hier van de rommel
heeft totaal niets met sterkte te maken maar met zuiverheid.

gen

Pandan zei:
Zo, wat een nare ervaring. Ik hoop zoiets nooit mee te maken. 3 gram coke is inderdaad wel veel, ik wens je veel sterkte met het verwerken van het geheel. Hoe is het met je maat? Is hij nog aangeslagen van het voorval?

gen zei:

Gen, hier heeft hij dus echt helemaal niks aan. Om te gaan verkondigen dat het in Zuid Amerika beter is past totaal niet in dit topic. Om iemand die een traumatische ervaring te gaan adviseren om een reis te maken naar Zuid Amerika slaat kant noch wal.

dit heb ik gezegd omdat hij hier geen rommel meer zou nemen.
en drie gram op een paar dagen tijd,ik kan je zeggen het is zon verschil en je weet waneer je moet stoppen hoor.
hier blijf je maar nemen ,tot het vergif dat erinzit je neerhaalt.
van goede echt goede coke zou je niet zon kater mogen krijgen .
laat hem ginder maar eens proberen ,hij zal er hier dan wel afblijven.
dus ik moedig hem niet aan om hier nog iets te nemen maar niets meer te kopen,wat is hier verkeerd aan .
ben je zelf al ginder geweest, en zelf al genomen.
zal er een topic over openen dan begrijp je wat ik bedoel.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
gen zei:

Hier gaan we weer, mr stuck in the 90's met zen praatjes altijd... pffff zo vermoeiend.

gen

gen zei:
SmartieAndMe zei:
gen zei:

man jullie moeten nog zoveel leren.
heb je al echte zuivere coke gehad
daar heb je na een lijntje geen goesting van om meteen bij te nemen,ben je wel anderhalf uur zoet mee.
daar kun je op eten,slapen,daar blijf je normaal van niet zweten uitgepuilde ogen en zeker geen fucking vergiftigde kater zoals hier.
waarom naar ginder gaan blijft hij tenminste hier van de rommel
heeft totaal niets met sterkte te maken maar met zuiverheid.
EEN OVERDOSIS HAHAHA SLECHTE FC COKE BEDOEL JE ZEKER

gen

mandragora zei:
gen zei:

Hier gaan we weer, mr stuck in the 90's met zen praatjes altijd... pffff zo vermoeiend.
PRAATJES JONGEN HEB JE WEL EENS DE ECHTE ZUIVERE COKE GENOMEN ?ZWIJGEN DAN PAMPERMAN

Fool

Badass junkie
Zou je alsjeblieft een beetje een normale toon aan kunnen houden? Dit helpt echt de discussie niet en is ronduit onrespectvol tegenover anderen! Het feit of ze wel of niet de 'echte zuivere coke' gehad hebben zegt niets over de toon die je tegen ze aan zou mogen slaan!

gen

Fool zei:
Zou je alsjeblieft een beetje een normale toon aan kunnen houden? Dit helpt echt de discussie niet en is ronduit onrespectvol tegenover anderen! Het feit of ze wel of niet de 'echte zuivere coke' gehad hebben zegt niets over de toon die je tegen ze aan zou mogen slaan!

en omgekeerd oke

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Natuurlijk heeft het wel iets met sterkte te maken, de oorzaak in dit geval is simpelweg een overdosis. 3 gram is te veel en daar kun je een excited dilerium van krijgen. Ook bij zuivere coke is dit mogelijk en dan was het in dit geval waarschijnlijk nog eerder gebeurd.

Je hebt je eerste waarschuwing te pakken Gen, let a.u.b. op je feitjes en gedraag je normaal. Anders ben je alleen maar een irritatie voor mensen!

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
SmartieAndMe zei:
Je hebt je eerste waarschuwing te pakken Gen, let a.u.b. op je feitjes en gedraag je normaal. Anders ben je alleen maar een irritatie voor mensen!
^^ dit was het dus, vandaar mijn irritante reactie.
Beter niet gereageerd, beetje nutteloos. excuses.

gen

mandragora zei:
SmartieAndMe zei:
^^ dit was het dus, vandaar mijn irritante reactie.
Beter niet gereageerd, beetje nutteloos. excuses.

ja gooi het nu daar maar op ,je bent gewoon zelf iritant

Fool

Badass junkie
Dat zegt hij toch: "Vandaar mijn irritante reactie"?

Kunnen we nu weer stoppen met moddergooien?

Sammeke47

ik wil nog even zeggen dat het nu reeds veel beter gaat met mijn maat, maar dat hij volledig gestopt is met cocaine, hij doet wel andere drugs maar deze drug niet meer en het gaat er hem niet om van de kwaliteit of gelijk wat maar zijn eigen keuze die hij maakte na het voorval wat niet meer als normaal is, na zo iets meegemaakt te hebben door welliswaar mischien overmoedigheid en onze eigen fout wil je het gewoon niet meer, en de oorzaak zit 'em in de overmoedigheid die hij had door het gebruik en impulsieve reactie om het 'coke gevoel' te behouden, de grote fout zit hem in dat we op het einde een veeeeel te grote lijn snoven en nog geen 10 minuten nadien de laatste stevige lijn dit was het begin van de hel, onverstandig bezig geweest en veel te snel bijgenomen met zo een krachtige drug is om problemen vragen....
we hebben er uit geleerd op de harde manier en proberen dit gewoon achter ons te laten,...

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik wil nog wel even benadrukken dat met andere drugs ook dit soort reacties mogelijk zijn. Ik denk dat jullie wel geleerd hebben dat doseren belangrijk is, maar het is dus niet alleen coke die dit kan veroorzaken. Een overdosis Speed, XTC of andere uppers kunnen dezelfde effecten veroorzaken en volgens mij geldt het ook voor downers (dat weet ik niet zeker!).

Bovenaan